به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نقش تعیین کننده راکیتیچ، در دیدار امشبآنالیز فنی
فرستنده ابوالفضل رستگار در تاريخ شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۹:۳۰) (۶۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Webola.com
مترجم: ابوالفضل رستگار / Fcbarcelona.ir


از سبک بازی بارسلونا مقابل آلمریا به راحتی می‌توان دریافت که تاکتیک انریکه و شاگردان، نگه داشتن انرژی برای دیدار نفس گیر امشب بوده است. جایی که انریکه با توجه به احتمال گره خوردن کار، از شاگردانش می‌خواهد که با همه انرژی پا به سانچز پیزخوان بگذارند.

همانطور که در تصویر زیر مشخص است، در ابتدا شروع بازی، فضا در جناحین برای بال‌های سمت راست و چپ بیشتر بود، علت این اتفاق میانه میدان بازی کردن لئو مسی بود که با تمرکز دفاع آلمریا را به میانه میدان کشانده بود. در این مواقع فضا برای دنی آلوز در سمت راست بیشتر می‌شود.


مسی کارش را در این منطقه به خوبی انجام می‌داد و فضای خوبی برای جناحین به وجود آورده بود. این نمایش نسخه تعمیم یافته آنچه ما در نیمه دوم بازی مقابل سلتا دیدیم. حضور مسی در میانه میدان بهتر از آنچه در دیدار قبل مشاهده کردیم.


مسی در میانه میدان حضور فعالی دارد ولی این تغییر موقعیت از میانه میدان به سمت راست، حملات بارسا را خیلی بهتر و تاثیر گذار‌تر می‌کند. وقتی لئو به سمت راست می‌آید، دنی آلوز نیز به او اضافه شده و راکیتیچ دقیقا جایی قرار می‌گیرد که مسی می‌تواند برای کارهای ترکیبی از او استفاده کند. در سمیت چپ زمین، آدریانو به خوبی نفوذ کرده و پدرو به خوبی می‌تواند از ارسال‌های آدریانو استفاده کند. با همین ترفند، مسی چندین موقعیت عالی برای ارسال آدریانو ایجاد کرد که پدرو در زدن ضربات آخر موفق نبود.


راکیتیچ اما در این ساختار نفش تعیین کننده‌ای دارد. جایی که با درک خوبی که از بازی مسی و آلوز پیدا کرده است، حلقه متصل بین این دو بازیکن می‌شود. او معمولا توپ را کمتر از ما بقی هافبک‌های بارسلونا لمس می‌کند، برای مثال برابر آلمریا، در 67 دقیقه، 47 بار توپ را لمس کرده است، ولی این موضوع، نقش او را کمرنگ نمی‌کند. معمولا وقتی او با ژاوی یا اینیستا در خط هافبک بازی می‌کند، تاثیر عمیق تری در بازی‌سازی دارد. در نقشه‌های حرارتی زیر نیز این موضوع مشخص است. تصویر اول مربوط به بازی راکیتیچ و تصویر دوم مربوط به ژاوی است.



گل دوم سوارز به وضوح نشان داد که بارسایی‌ها سعی داشتند که با استفاده از حدااقل انرژی بازی را اداره کنند. جایی که سوارز در محوطه جریمه تیم حریف تنها بود و با یک شوت زیبا، دروازه روبن را برای دومین بار باز کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: نقش تعیین کننده راکیتیچ، در دیدار امشب
لایک


چهارشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ (۵:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۷ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!