به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسااختصاصی
فرستنده حسن سولر در تاريخ جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۸:۰۰) (۲,۴۰۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
حسن سولر / Fcbarcelona.ir

رقابت‌های فوتبال در اقصی نقاط جهان به اوج خودش رسیده است. نزدیک شدن به آغاز دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان، رسیدن مسابقات لیگ‌ها به دوره اوج حساسیت خود، فینال‌های پیش رو و... باعث شده تا چشم میلیون‌ها بیننده فوتبال به مانیتور‌ها خیره شود و نظاره گر مسابقات تیم‌های محبوب خود شوند.

در لالیگای اسپانیا، رقابت بارسا و رئال به اوج خودش رسیده. یک میکرو اشتباه، تغییر زیادی در تعیین تیم قهرمان می‌کند. هشت هفته به پایان لالیگا مانده است و بارسلونا با چهار امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید، به صدر جدول تکیه زده است.


بارسا و رئال در این هشت هفته پیش رو، بازی‌های مهمی مقابل رقیب‌های خود دارند که مهم‌ترین آن‌ها بازی هر دو در " رامون سانچز پیز خوآن " ، مقابل سویا است. بارسا شنبه هفته آینده و رئال در 12 اردیبهشت در هفته سی و پنجم با سویا بازی خواهند داشت. اما مهم‌ترین بازی پیش رو بارسلونا که رئالی‌ها بسیار امیدوارند که بتوانند به وسیله این بازی، گوی سبقت را از بارسا بربایند، بازی بارسا با اتلتیکو مادرید، در ویسنته کالدرون، در هفته ما قبل پایانی است. بارسلونا در دور رفت در نیوکمپ، با سه گل شاگردان "چولو" را، راهی مادرید کرد. اما مسلما بازی در کالدرون بسیار سخت‌تر از بازی در نیوکمپ است. اما باز هم، بارسا در دوره یک چهارم پایانی کوپا دل ری و در کالدرون، سه بر دو اتلتیکو را شکست داد و جواز صعود به نیمه نهایی و بعد با پیروزی مقابل ویارئال، به فینال رقابت‌های حذفی صعود کرد تا تکراری‌ترین فینال تاریخ این رقابت‌ها را مقابل بیلبائو انجام دهد.

علاوه بر این، رئالی‌ها خود در دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان، باید به مصاف اتلتیکو مادرید بروند. بازی رفت در کالدرون و برگشت در برنابئو. رئالی‌ها در چند سال اخیر در کالدرون بازنده محض بوده‌اند. مهم‌ترین شکست آنها – که سنگین‌ترین شکست آنها در " ال دربی مادریدندو "نیز به شمار می‌رود– شکست آنها در هفته 22 لیگ، با نتیجه چهار بر صفر هست. رئالیدوئیسم‌ها، مسلما از این قرعه وحشت دارند. آنها در مقابل اتلتیکو در بازی‌های قبلی بازنده بودند و دوباره دوست ندارند که شکست آنها، سبب حذف از لیگ قهرمانان و از دست دادن شانس "اولین قهرمانی مدافع عنوان قهرمانی" در این رقابت‌ها شود.

برنامه بارسلونا در هشت هفته پایانی لالیگا

آبی اناری‌ها در چهار بازی میزبانند ( والنسیا (32)، ختافه (34)، سوسیه داد (36) و دیپورتیوو لاکرونیا (38) ) و در چهار بازی میهمان ( سویا (31)، اسپانیول (33)، کوردوبا (35) و اتلتیکو مادرید (37) ).

اما شرایط رئال مادرید بهتر از بارسلونا است. هم بیشتر میزبانند، هم بازی‌های راحت‌تر نسبت به بارسلونا دارند.

برنامه رئال مادرید در هشت هفته پایانی

پنج بازی میزبانند ( ایبار (31)، مالاگا (32)، آلمریا (34)، والنسیا (36) و ختافه (38) ) و و سه بازی میهمان ( سلتاویگو (33)، سویا (35) و اسپانیول (37) )

اگر نگاهی به بازی‌های رفت کنیم بارسلونا مقابل سلتاویگو در نیوکمپ یک بر صفر شکست خورد و در مقابل ختافه در مادرید به تساوی بدون گل رضایت دادند. در "آنوئتای طلسم شده" به سوسیه داد باختند و ما بقی بازی‌ها با پیروزی پشت سر گذاشته شده است.

بارسایی‌ها به ترتیب: سویا را در" نیوکمپ" با نتیجه پنج بر یک در هم کوبیدند، سپس والنسیا را در "مستایا " یک بر صفر بردند، در ادامه روند پیروزی‌ها، در دربی کاتالونیا، اسپانیول را در " نیوکمپ " با نتیجه مشابه با سویا، پنج بر یک شکست دادند؛ اما در مادرید به تساوی بدون گل با ختافه رضایت دادند، دوباره کوردوبا را پنج بر صفر سلاخی کردند، این بار در آنوئتا، ورزشگاهی که هفت سال از آخرین پیروزی بارسا در آن می‌گذرد، مغلوب سوسیه داد شدند. سپس در دو هفته پایانی، اتلتیکو مادرید و لاکرونیا را به ترتیب با نتایجِ سه بر یک در نیوکمپ و چهار بر صفر در ریازور شکست دادند.

اما رئال مادرید، ایبار را که شنبه پیش رو، در دور برگشت در برنابئو مقابل خود دارد، در دور رفت در " مونیکیپال " با نتیجه 4 بر 0 شکست داد؛ سپس در " لا روسالِدا " با نتیجه دو بر یک ختافه را بردند؛ در ادامه روند پیروزی‌ها ، سلتا را سه بر صفر در " برنابئو " ؛ آلمریا را چهار بر یک در " مدیترانائوس " و سویا را دو بر یک در " بربنابئو " شکست دادند. اما در " مستایا " مقابل والنسیا با نتیجه دو بر یک شکست خوردند؛ سپس اسپانیول در " بربنابئو " و در هفته آخر، ختافه را در " آلفونسو پرز " را با دو نتیجه مشابه " سه بر صفر " شکست دادند و قهرمان نیم فصل لالیگا شدند.

بارسلونا با چهار امتیاز بیشتر نسبت به رقیب سنتی خود، رهبری لالیگا را در دست گرفته است. بارسلونا در این هشت بازی را که بر شمردیم، سه بازی مهم دارد که می‌تواند قهرمان لالیگا را مشخص کند. بازی با سویا در " پیزخوآن ، با اسپانیول در " ال پرات " و مهم‌ترین آنها با اتلتیکو مادرید در " ویسنته کالدرون ".

با فرض پیروزی در تمامی بازی‌ها در نیوکمپ - که دور از دسترس نیست و بجز بازی مقابل والنسیا، بازی‌های آسانی داریم – می‌توانیم به راحتی قهرمان لالیگا شویم. اما اگر یه نگاهی جزیی بیندازیم می‌بینیم که بازی با اتلتیکو خیلی هم بازی سختی و یا اصلا بازی مهمی نیست.! اگر بتوانیم تا بازی با اتلتیکو، تمامی بازی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذاریم – و با فرض این که در بهترین حالت ممکن ، رئال هم تمامی بازی‌هایش تا دو هفته پایانی با پیروزی پشت سر بگذارد – حتی با شکست مقابل اتلتیکو هم قهرمانی را از دست نمی‌دهیم. در این صورت شکست، و در صورت پیروزی رئال مقابل اسپانیول، باز هم بارسا با یک امتیاز بیشتر در صدر لالیگا خواهد بود و با پیروزی در بازی آسان مقابل دیپورتیوو در " نیوکمپ" جشن قهرمانی را بر پا می‌کنیم.

بی شک مهم‌ترین بازی پیش روی بارسا که حکم فینال دارد، بازی با سویا در شنبه هفته آینده خواهد بود. از طرفی در هفته آینده در لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه مقابل پاریس سن ژرمن مسابقه سختی در " پاریس دو پرنس " داریم. خستگی ناشی از بازی با آلمریا، بازی سخت در مقابل سویا و سپس در فرانسه، لیگ قهرمانان و بازی با پاریس سن ژرمن.

هفته بسیار سختی در انتظار لوچو و بارسلونا است. بارسا در دور رفت، پنج بر یک سویا را در نیوکمپ در هم کوبید اما اگر تصور کنیم که بازی در " پیزخوآن " هم مانند نیوکمپ آسان است، سخت در اشتباهیم. سویا در حال حاضر هم امتیاز با والنسیا و چهار امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکو – تیم سوم جدول – در رتبه پنجم قرار دارد و سعی در گرفتن جواز صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد خواهد بود و بی‌شک مقابل بارسلونا و با حمایت تماشاگران خودی از هیچ تلاشی برای پیروزی دریغ نخواهد کرد.

هم چنین مقابل پاریسن ژرمن با توجه به غیبت داوید وراتی، لوئیز و ایبرا، بازی راحت تری نسبت به پاریسن سن ژرمن‌های قبلی داریم. بارسلونا در دور گروهی در " پاریس دو پرنس " سه بر دو شکست خورده است اما در نیوکمپ، سه بر یک به پیروزی رسیدند و به عنوان تیم نخست از گروه خود به مرحله بعد راه یافتند.

کار رئال مادرید هم خیلی آسان نیست. مهم‌ترین آنها، بازی سخت و دشوار مقابل اتلتیکو در کالدرون در چارچوب لیگ قهرمانان خواهند داشت. از طرفی با توجه به پنج کارته شدن، رونالدو بی‌شک به فرض شکست رئال مقابل اتلتیکو و حذف از لیگ قهرمانان، تنها جام این فصل کارلتو، لالیگاست که در آن نیز چهار امتیاز فعلا از بارسلونا عقب است و در صورت حذف از لیگ قهرمانان و از دست دان لالیگا، شاید باید منتظر پایان دوران کارلتو در برنابئو باشیم. خود کارلتو هم به خوبی می‌داند که لیگ قهرمانان تنها جام در دسترس رئال است و لالیگا را هم فعلا به بارسلونا باخته است.

با این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که رئال چشمش را به قهرمانی دوباره در لیگ قهرمانان دوخته است که برای قهرمانی باید اولا اتلتیکو سخت کوش را ببرد و سپس با تیم‌های آماده‌ای مانند بارسلونا و بایرن و یا حتی یووتتوس مقابله کند. و در لالیگا هم باید پشت سر بارسلونا به پیش برود و منتظر باشد تا شاید بارسلونا امتیاز از دست دهد و بتواند با پیروزی در تمامی بازی‌های باقی مانده صدر جدول را از آن خودش کند و به قهرمانی در لالیگا برسد.

بارسلونا با تکیه بر چهار امتیاز بیش‌تر، با آرامش بیشتری نسب به مادریدی‌ها، پا به مسابقات لالیگا خواهد گذاشت و حتی یک شکست در هشت بازی باقی مانده، باز هم می‌تواند بارسلونا را قهرمان لالیگا کند. از طرفی بارسلونا با انریکه در این فصل فوق‌العاده کار کرده است و در 46 بازی، 39 پیروزی، 2 تساوی و 5 شکست و از 21 بازی آخر خود، 20 برد را کسب کرده است. بارسا همچنین با 17 گل خورده بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد. همچنین رئال با 89 گل و چهار گل بیشتر از بارسای 85 گله، بهترین خط حمله را در لالیگا از آن خود کرده است. مثلث MSN بارسا، 86 گل از 134 گل بارسا را در 45 بازی این فصل به ثمر رسانده است. میانگین 2.9 گل در هر بازی که آماری بس فوق‌العاده است و امیدوارم با بازگشت دوباره نیمار به دوران اوجش مانند دو ماه اول فصل 2015، ادامه روند گلزنی‌های لوئیزیتو و آماده بودن همیشگی مسی، سه گانه را دوباره و البته این بار با " انریکه " به دست آوریم.

با این توضیحات و آمار و ارقام، باید منتظر ماند و دید که در این هشت فینال باقی مانده، کدام تیم سربلند‌تر بیرون خواهد آمد. امید که رنگ لباس آن تیم، آبی اناری باشد!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sooler
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
ان شا الله سه گانه رو می بریم
ویوا بارسا


شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ (۲۰:۵۱)
 
samanehbarca
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
به امید پیروزی در همه بازیها


شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ (۹:۴۷)
 
6+5=11
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
به امید 3 گانه


شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱:۵۲)
 
Patrick
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
خداروشکر که جوردی آلبا رسیده و با وجود آلبا سمت چپمون تحرک بیشتری میگیره. خدا کنه بازی فردا شب رو ببریم و هرسه امتیاز بازی رو بگیریم. بازی سختی داریم ان شاءالله با کمک خدا سویا رو میبریم.
بچه ها دعا کنید که بازی فردا شب رو ببریم و هرسه امتیاز بازی رو بگیریم.


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۹:۱۹)
 
Sooler
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
نقل قول
تمام فصل به کنار.این ماه کل آمار فصل رو نشون میده.چون در آخر میگن قهرمان کی شد.به امید یه سه گانه دیگه





جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۹:۱۰)
 
Patrick
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
تمام فصل به کنار.این ماه کل آمار فصل رو نشون میده.چون در آخر میگن قهرمان کی شد.به امید یه سه گانه دیگه


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۸:۱۳)
 
kamiba
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
باید با احتیاط و باهوش باشیم. امیدوارم که شانس هم همراه بارسا باشه و بارسا بتونه قهرمان بشه


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۱۵)
 
سوداگر
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
انشاالله هرروز خبرهای خوش بشنویم................................اون آمارپنالدوهم دلیل محکمتری است برای ثابت شدن این فرضیه که کل تیم برای پنالدو میدون ....واو مفت خوری میکنه


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۳:۳۲)
 
zarringr
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
نقل قول
سوارز: می‌توانستم برای رئال مادرید بازی کنم اما بارسا را انتخاب کردم

عشق ینی این !


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۲:۵۱)
 
zarringr
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
تا اینجا انریکه در ظاهر کاری نکرده ... فصل قبل تو همین برهه زمانی بودیم همه بازیا رو وا دادیم یه جامم نگرفتیم ! خیلی مهمه این بازیا


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۲:۴۰)
 
Sooler
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
تشکر معاون.
مرسی.


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۱:۳۲)
 
shakib10
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
باتشکر از دوست خوبمون soolerکه این مقاله رو نوشتن بسیار زیبا و پر محتوا بود! منتظر بعدیاش هستیم.


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۱:۱۷)
 
Sooler
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا



جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۱:۰۳)
 
messi-.10
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
نقل قول
این بار در نیوکمپ در مقابل چشم هزاران هوادار خودی – در کمال تعجب – یک بر صفر مغلوب سوسیه داد شدند.


اون بازی خارج از خانه بود
به امید برد سویا


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۹:۴۴)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
نقل قول
دوستان اخبار یه امار جالب از پنالدو داد ! پنالدو بیش از 80 درصد گلهاشو تک ضرب زده ... بنظرتون این ینی چی ؟؟ ینی دروازه خالی گل کرده


خداوکیلی خیلی آمار تامل برانگیزیه
سه حالت بیشتر نداره
1-ضربه سر
2- پنالتی
3- مفت خوری ( واستی تو محوطه جریمه و بهت پاس بدن و تو بشوتی )

همین آمار کافیه که نشون بده رونالدو قبل از این که گل بزنه کسی رو دریبل نمیکنه


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۹:۰۲)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: پنجاه روز سرنوشت ساز در انتظار بارسا
نقل قول
رئالیدوئیسم ها، مسلما از این قرعه وحشت دارند. آنها در مقابل اتلتیکو در بازی های قبلی بازنده بودند و دوباره دوست ندارند که شکست آنها، به منزله حذف از لیگ قهرمانان و از دست دادن " دِسیما " باشد.


دسیما رو که پارسال رئال گرفت
اپه امسال هم قهرمان چمپیونز لیگ بشن میشه اوندسیما فک کنم

نقل قول
بی شک مهم ترین بارسا که بی شک حکم فینال دارد بازی با سویا در شنبه هفته آینده خواهد بود.



امیدوارم ببریم

نقل قول
همچنین رئال با 89 گل و چهار گل بیشتر از بارسای 85 گله، بهترین خط حمله را در لالیگا از آن خود کرده است.



همش به خاطر بی عرضگی گراناداست که گل زده رئال از ما بیشتره


نقل قول
میانگین 2.9 گل در هر بازی که آماری بس فوق العاده است و امیدوارم با بازگشت دوباره نیمار به دوران اوجش مانند دو ماه اول فصل 2015، ادامه ی روند گلزنی های لوئیزیتو و آماده بودن همیشکی مسی، سه گانه را دوباره و البته این بار با " انریکه " به دست آوریم.


سه گانه که واس ماس
یعنی همش مال ماست


جمعه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ (۸:۵۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۵ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!