به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

هالیلوویچ: «بارسا از آنچه تصور می‌کردم بهتر است»آبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ (۱۰:۵۰) (۱,۴۲۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


این سناریو را تصور کنید. شما مورد توجه یکی از بهترین باشگاه‌های اروپا قرار می‌گیرید. بعد از حماسه‌ای که به نظر می‌رسد تا ابد ادامه دارد، بارسلونا با شما قرار دادی به ارزش 3.5 میلیون یورو و دستمزدی به اندازه یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال امضا می‌کند؛ آن هم زمانی که اکثر بچه‌های همسن و سال شما درگیر "پول تو جیبی"‌های خود هستند. زادگاه خود را به مقصد یکی از بزرگترین شهرهای اروپا ترک می‌کنید، بدون آنکه زبان آن منطقه را بدانید، یا روابطی در آن شهر داشته باشید. برای هالیلوویچ 18 ساله، این یک رویا، با موانع بسیار زیاد است؛ اما به نظر می‌رسد که او اکنون از زندگی‌اش در بارسلونا لذت می‌برد.

در حالی که به پایان فصل اول حضور او در بارسا نزدیک می‌شویم، آلن هالیلوویچ در حالی که در پی پیروزی 5 بر 1 شنبه گذشته کرواسی مقابل نروژ، در کشورش به سر می‌برد، با یک روزنامه محلی معروف در کرواسی به مصاحبه پرداخت: «من کاملا در بارسا خوشحالم. باشگاه شرایط بسیار بهتری از آنچه در ابتدای حضورم در اسپانیا تصور می‌کردم، برای من فراهم کرده است». هیجان به وضوح در صحبت‌های آلن جوان دیده می‌شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در کمال تعجب، آلن اعلام کرد که خانواده‌اش در بارسلونا از شرایط راضی هستند و زبان این شهر را آموخته‌اند، و نکته اساسی اینکه همه آن‌ها در راحتی کامل به سر می‌برند. یک لحظه صبر کنید! احساس "راحتی"، در یک باشگاه جدید، در یک کشور جدید، کمتر از یک سال پس از انتقال، بیشتر از یک شرایط ایده آل برای یک بازیکن فوتبال به نظر می‌رسد. با اینکه هالیلوویچ دلالیل خودش را دارد، اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهند. تا به حال، او به صورت واضح همگان را تحت تأثیر قرار داده است. بدون هیچ شکی او یک بازیکن با استعدادی ذاتی است. اما مشکل اینجاست که او تنها کمی از این استعداد ذاتی را به نمایش می‌گذارد. گل انفرادی او در گیرونا که سه امتیاز بازی را برای بارسا ب به ارمغان آورد، ارزش اینکه سر تا پای او را طلا بگیرند، داشت! می‌توان در آلن جوان، بازیکنی را دید که در آینده تفاوت‌ها را رقم خواهد زد.

اما به هر حال این‌ها فقط پیشبینی هستند. عملکرد کلی او در بارسا ب را می‌توان به "ثبات در بهترین فرم" تعبیر کرد. زمانی که او در زمین حضور دارد، به سختی تلاش می‌کند تا بتواند تغییری واقعی ایجاد کند. این به طور واضح نتیجه آموختن فوتبال در اینجاست. موقعیت‌های بی‌شماری در طول فصل وجود داشتند که پسرک جوان با یک پاس ساده، موقعیت گل برای هم‌تیمی‌هایش فراهم می‌کرده است. اما اغلب اوقات او با حرکات مختص به خود تلاش می‌کند که 3 یا 4 مدافعی که هیکلی دو برابر او دارند را در فضاهای بسیار کوچک، دریبل کند. نتیجه قابل پیش بینی است: او اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد.

هالیلوویچ به نظر صبور نیست؛ هنگامی که هواداران در ورزشگاه نام او را فریاد می‌زدند، چنین نمایشی را از او انتظار نداشتند. او برای پیدا کردن بهترین فرم خود، بسیار نا امید به نظر می‌رسد. زبان بدن او نشان از لحظات بدی که بعد از تعویض زود هنگامش مقابل آلکرون گذراند، دارد. جوانِ کروات شدیدا نیاز به زمان برای هماهنگ شدن با شرایط باشگاه دارد، اما در رده‌بندی بیشترین بازیکنان مورد استفاده قرار گرفته در ترکیب بارسا ب، در رده سیزدهم قرار گرفته است.

برای هالیلوویچ، شعار "فراتر از یک باشگاه" بارسلونا، تنها یک شعار نیست، بلکه یک کلید برای زندگی روزمره و انطباق او با باشگاه است. هافبک جوان بارسا توضیح می‌دهد: «در بارسلونا مردم مانند یک خانواده هستند. هر زمان که مشکلی داشته باشید، همه در اطراف شما به کمکتان می‌آیند». البته مشکلات همواره به وجود می‌آیند، اما مکانیزم بارسا، ثانیه‌ای را برای کمک به بازیکن جوان خود از دست نمی‌دهد.

وقتی بحث به لیونل مسی، کسی که جوان کروات در گذشته بارها با او مقایسه شد، کشیده شد، هالیلوویچ نظرش را به صورت واضح در مورد ستاره آرژانتینی بیان کرد: «او یک جادوگر است! بهترین در جهان. او چه به عنوان یک بازیکن فوتبال و چه به عنوان یک انسان، دارای خصوصیات خارق العاده‌ای است. هر ثانیه‌ای که با او سپری می‌کنم، مرا هیجان زده می‌کند».

هالیلوویچ به آینده بارسا ب خوش بین است، با وجود اینکه تیم در جدول رده‌بندی در معرض سقوط قرار گرفته است: «من بسیار خوش بین هستم. بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده‌اند. ما باید بجنگیم و به موفقیت خود باور داشته باشیم، زیرا ضعف استعداد در تیم وجود ندارد». خودباوری، مهمترین چیز در فوتبال است. بارسا ب و هالیلوویچ در شرایطی هستند که نیاز مبرم به این خودباوری دارند. بیایید امیدوار باشیم که آلن جوان از وضعیت فعلی خود در تیم راضی نباشد و تلاش کند که شجاع باشد. بارسا ب به او نیاز دارد و او نیز به بارسا ب، اگر می‌خواهد پیشرفت کند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: هالیلوویچ: «بارسا از آنچه تصور می کردم بهتر است»
مسی بعدی بارسا


چهارشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ (۱۷:۵۶)
 
m@rc0$
Re: هالیلوویچ: «بارسا از آنچه تصور می کردم بهتر است»
like


سه‌شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۰۸)
 
سوداگر
Re: هالیلوویچ: «بارسا از آنچه تصور می کردم بهتر است»
میتونه جانشین خوبی باشه برای ژاوی واینیستا.... باید بیشتربهش بازی بدن....


یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ (۱۷:۵۶)
 
zarringr
Re: هالیلوویچ: «بارسا از آنچه تصور می کردم بهتر است»
اینیستای جدید !


شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۸:۲۳)
 
messi-.10
Re: هالیلوویچ: «بارسا از آنچه تصور می کردم بهتر است»
با وجود این همه بازیکن خوب در بارسا ب چرا بد نتیجه میگیرن این فصل


شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۷:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۸۲ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۸۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!