به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

26 قهرمانی بارسلونا در جام حذفی (بخش دوم)افتخارات
فرستنده علی صبوری در تاريخ چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۲:۲۰) (۱,۹۲۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


جام حذفی اسپانیا همواره خاطرات خوشی را در ذهن هواداران بارسا رقم زده و آبی و اناری پوشان با 26 عنوان قهرمانی، رکورد دار عنوان قهرمانی در این جام محسوب می‌شوند.

به بهانه صعود بارسلونا به جام حذفی اسپانیا، برآنیم تا 26 قهرمانی قبلی بارسلونا در این جام را در دو بخش خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. در بخش اول، 13 عنوان قهرمانی بارسلونا در این رقابتها را بین سالهای 1910 تا 1957 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

21 ژوئن 1959: بارسلونا 4-1 گرانادا

هلنیو هررا که تصویر وی را در کنار عکس دسته جمعی تیم مشاهده می‌کنید، سرمربی بارسلونا در آن فصل بوده و شاگردان وی موفق شدند در اولین باری که سانتیاگو برنابئو میزبانی فینال جام حذفی را بر عهده داشت، پیروزی آسانی مقابل گرانادا کسب کنند. مارتینز (2)، کوکسیس (10 و 76) و تخادا (67) در آن شب برای بارسا گلزنی کردند.



23 ژوئن 1963: بارسلونا 3-1 رئال سوسیه داد


نیوکمپی پر از تماشاگر، شاهد پیروزی آسان بارسلونا با گلهای پردا (9)، کوکسیس (18) و زالدوا (59) مقابل تیم رئال سوسیه داد بود. سگارا بازوبند کاپیتانی بارسا در آن بازی را بر بازو داشت و در پایان بازی 15 مین عنوان قهرمانی بارسا در جام حذفی را بالای سر برد.



11 جولای 1968: رئال مادرید 0-1 بارسلونا

گل به خودی زونزونگوی بازیکن رئال مادرید، باعث شد تا بارسلونا 16 مین عنوان قهرمانی خود را در مقابل 100000 تماشاگر مادریدی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو کسب کند. این بازی در تاریخ با نام "فینال بطری ها" شناخته می‌شود، از آنجا که تماشاگران معترض به تصمیمات داوری، بارها و بارها اشیاء مختلفی را به درون زمین بازی پرتاب کردند. تیم بارسلونا در هنگام ورود به شهر توسط عده زیادی از هوادارانش مورد استقبال قرار گرفت.



4 جولای 1971: والنسیا 3-4 بارسلونا

این بازی در وقتهای قانونی با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید. در وقتهای اضافه ابتدا آسنسی (99) بارسا را پیش انداخت، اما والدس (101) بار دیگر همه چیز را به تساوی کشاند. اما این آلفونسدا بود که در دقیقه 112 موفق شد گل چهارم و پیروزی بخش بارسا در این دیدار را به ثمر برساند. پس از این بازی بارسا به دلیل کسب پنج عنوان قهرمانی ناپیوسته، موفق شد جام قهرمانی را نزد خود نگه دارد

.


19 آپریل 1978: بارسلونا 3-1 لاس پالماس

کاتلانها علی رغم مصدومیت شدید نیسکنس و المو در این بازی به پیروزی رسیدند. رکساچ (9 و 27) و آسنسی (14) گلهای بارسا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و در مقابل یک فینالیست شگفتی ساز به نام لاس پالماس را به ثمر رساندند.



18 ژوئن 1981: بارسلونا 3-1 اسپورتینگ خیخون

بارسا در دیداری موفق به کسب پیروزی شد که آخرین دیدار مربی افسانه‌ای این تیم هلنیو هررا محسوب می‌شد. دابل کوینی و تک گل کاپیتان المو جام قهرمانی را در ورزشگاه ویسنته کالدرون برای بارسا به ارمغان آوردند.



4 ژوئن 1983: بارسلونا 2-1 رئال مادرید

در عصری که به عصر مارادونا (کسی که وی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید) شهرت دارد، ورزشگاه لارومدا شهر ساراگوسا شاهد برگزاری فینال حساسی بین دو رقیب همیشگی بود. در این بازی ابتدا گل ویکتور (32) توسط سانتیانا (50) پاسخ داده شد، اما گل دقیقه 90 مارکوس آلونسو، جام حذفی اسپانیا را برای بیستمین بار برای براسلونا به ارمغان آورد.



30 مارچ 1988: بارسلونا 1-0 رئال سوسیه داد

این یک سال سخت برای بارسلونا در داخل و خارج از زمین محسوب می‌شد، اما با این وجود شاگردان آراگونس موفق شدند در سانتیاگو برنابئو عنوان قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورند. آلکسانکو تک گل بارسلونا در این بازی را وارد دروازه رئال سوسیه داد کرد. سه بازیکن آینده بارسلونا به نامهای لوپز ریکارته، باکرو و بگریستین در ترکیب تیم بازنده این بازی حضور داشتند.



5 آپریل 1990: بارسلونا 2-0 رئال سوسیه داد

آمور و سالیناس جوان در دقایق پایانی بازی دو گل ارزشمند برای بارسلونا در شهر والنسیا به ثمر رساندند. این به معنای این بود که دوباره بارسلونا موفق شده در 5 سال ناپیوسته به عنوان قهرمانی دست یابد و بار دیگر جام حذفی را نزد خود نگاه دارد.



28 ژوئن 1997: بارسلونا 3-2 رئال بتیس

بارسلونای آن سال با بهره بردن از لوییس انریکه سرمربی فعلی باشگاه در ترکیب خود، موفق شد پس از دو بار عقب افتادن مقابل رئال بتیس نتیجه را جبران کند؛ تیمی که پس از گلزنی در دقیقه 82 در استانه قهرمانی قرار گرفته بود. پیتزی در دقیقه 87 بازی را به تساوی کشانده و فیگو در وقتهای اضافی بازی برای بارسا گلزنی کرد تا آبی و اناری پوشان جشن قهرمانی دیگری در مادرید برپا کنند.



29 آپریل 1998: بارسلونا 1-1 رئال مایورکا

مالاگا تحت هدایت هکتور کوپر تیمی بود که در آن فصل همگان را شگفت زده کرد و این در حالی بود که آنها سال قبلتر از این موفق شده بودند جواز صعود به لالیگا را کسب کنند. بازی به وقتهای اضافه و سپس به پنالتیها کشیده شد و هسپ با مهار ضربه پنالتی اسکورزا به قهرمان آبی و اناری پوشان در آن بازی مبدل شد.



13 می‌2009: بارسلونا 4-1 اتلتیک بیلبائو

مستایا ورزشگاهی بود که میزبان فینال جام حذفی آن فصل بود؛ فصلی که بارسا موفق به کسب سه گانه تاریخی شد. ابتدا توکرو بیلبائو را پیش انداخت، اما گلهای یایا توره (32)، مسی (54) و بویان (57) در نهایت قهرمانی را برای بارسلونا به ارمغان آوردند.



25 می‌2012: اتلتیک بیلبائو 0-3 بارسلونا

آخرین قهرمانی بارسلونا در جام حذفی همزمان شده بود با آخرین دیداری که در آن پپ گواردیولا سرمربی گری این تیم را بر عهده داشت. این بازی در ویسنته کالدرون برگزار شد و در همان 30 دقیقه ابتدائی بازی، بارسلونا با گلهای پدرو (3 و 25) و مسی (20) تکلیف قهرمان را مشخص کرد.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
Re: 26 قهرمانی بارسلونا در جام حذفی (بخش دوم)
عالی بود


چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۲۲:۵۲)
 
سوداگر
Re: 26 قهرمانی بارسلونا در جام حذفی (بخش دوم)
تاریخ بهترین قاضی وداوراست....ولی ببینیدپدرواون موقع یکی ازسه ضلع قدرتمندخط حمله بارسا بود


چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۲۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۵ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!