به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

26 قهرمانی بارسلونا در جام حذفی (بخش اول)افتخارات
فرستنده علی صبوری در تاريخ چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۱:۰۰) (۲,۰۷۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


جام حذفی اسپانیا همواره خاطرات خوشی را در ذهن هواداران بارسا رقم زده و آبی و اناری پوشان با 26 عنوان قهرمانی، رکورد دار عنوان قهرمانی در این جام محسوب می‌شوند.

به بهانه صعود بارسلونا به جام حذفی اسپانیا، برآنیم تا 26 قهرمانی قبلی بارسلونا در این جام را در دو بخش خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. در بخش اول، 13 عنوان قهرمانی بارسلونا در این رقابتها را بین سالهای 1910 تا 1957 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

26 می‌1910: اسپانیول مادرید 2-3 بارسلونا

اولین قهرمانی بارسلونا در جام حذفی در پی بازگشت فوق‌العاده این تیم در نیمه دوم رقم خورد. پس از عقب افتادن از حریف با دو گل، کاتالانها به لطف گلهای رودریگز (58)، کومامالا (65) و والاس (85) بازگشت باشکوهی را به بازی داشته و موفق شدند به اولین عنوان قهرمانی خود در این رقابتها دست پیدا کنند.



7 آپریل 1912: بارسلونا 2-0 سوسیه داد خیمناستیک

کمپ دلا اینداستریا شهر بارسلونا شاهد قهرمانی دیگری از بارسلونا در جام حذفی بود. آبی و اناری پوشان موفق شدند با دو گل ماسانا و رودریگز پیروزی نسبتاً آسانی را مقابل تیم سوسیه داد خیمناستیک به دست بیاورند.



16 مارچ 1913 - 23 مارچ 1913: بارسلونا 2-1 رئال سوسیه داد

برنده سال 1913 پس از سه بازی مشخص شد. پس از تساوی‌های 2-2 و 0-0 دو تیم اهل ایالتهای کاتالونیا و باسک، بالاخره این بارسلونا بود که با پیروزی 2-1 در دیدار سوم موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.



2 می‌1920: بارسلونا 2-0 اتلتیک بیلبائو

ورزشگاه ال مولینون در خیخون میزبان اولین فینال بین دو تیم بارسلونا و اتلتیک بیلبائو بود. مارتینز (55) و آلکانترا (80) برای بارسلونا گلزنی کردند تا شاگردان جک گرینول انگلیسی موفق شوند قهرمانی در این رقابتها را جشن بگیرند.



14 می‌1922: بارسلونا 5-1 رئال اونیون

یک پیروزی بزرگ در مقابل یکی از بهترین تیمهای آن دوران. این بار، شاگردان گرینول در ویگو موفق شدند بار دیگر عنوان قهرماین جام حذفی را به دست بیاورند.



10 می‌1925: آرنا گتسکو 0-2 بارسلونا

پس از شکست در فینال 6 سال پیش جام حذفی مقابل آرنا گتسکو، بارسلونا موفق شد در سال 1925 انتقام خود از این تیم را بگیرد. گلهای سمیتیر (9) و سانچو (34) کافی بودند تا بارسا ششمین عنوان قهرمانی خود را در سویل جشن بگیرد.



16 می‌1926: اتلتیکو مادرید 2-3 بارسلونا

گلهای سمیتیر (68) و جاست (75) بارسلونا را پس از دریافت دو گل به بازی برگرداند. آلکانترا اسطوره بارسلونا که در تصویر زیر وی را مشاهده می‌کنید نیز در دقیقه 115 وقتهای اضافه گلزنی کرد تا بارسلونا اینبار در مستایا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.



20 می‌1928 - 29 ژوئن 1928: رئال سوسیه داد 1-3 بارسلونا

در این بازی که به نوعی تکرار فینال سال 1913 بود، پس از انجام سه بازی بالاخره قهرمان این رقابتها مشخص شد. پس از دو تساوی 1-1، بارسلونا بالاخره موفق شد با گلهای سمیتیر (7)، آروچا (21) و ساستره (27) در این دیدار به پیروزی برسد. این بازی در ورزشگاه ال ساردینرو شهر سانتاندر برگزار شد.



21 ژوئن 1942: بارسلونا 4-3 اتلتیک بیلبائو

یک بارسلونا یکدست که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، ابتدا موفق شد با دو گل از حریفش پیش بیفتد، اما دو گل دقایق پایانی زارا و الیکس بازی را به وقتهای اضافه کشاند. پس از 3-3 شدن بازی، مارتین هتریک خود را برای بارسا تکمیل کرد تا این تیم در یکی از جذاب‌ترین فینالهای جام حذفی به پیروزی دست پیدا کند.




27 می‌1951: بارسلونا 3-1 رئال سوسیه داد

این یک سال 5 جامی برای بارسلونا تحت هدایت فرناندو دائوکیک محسوب می‌شود. بارسا در این بازی به راحتی پیروزی شده و گلهای سزار (31 و 67) و گونزالوو (44) قهرمانی را برای آبی و اناری پوشان در ورزشگاه چامارتین شهر مادرید به ارمغان آوردند.



25 می‌1952: بارسلونا 4-2 والنسیا

بارسلونا پس از اینکه بادنس 2 گل برای والنسیا در نیمه اول به ثمر رساند، حسابی به دردسر افتاده بود. اما گلهای باسورا (38) و ویا (70) بازی را به وقتها اضافه کشاند؛ جایی که گلهای کوبالا و سزار قهرمانی دیگری را برای بارسلونا به ثبت رساندند. در تصویر زیر کاپیتان گونزالوو را می‌بینید که جام قهرمانی را بالای سر برده است.



21 ژوئن 1953: بارسلونا 2-1 اتلتیک بیلبائو

سومین قهرمانی پیاپی بارسا توسط یکی از بهترین ترکیبهای تاریخ این تیم به ثبت رسید. کوبالا (46) و مانچون (56) گلهای بارسا در چامارتین را به ثمر رساندند، در حالی که ونانسیون (61) گلی به ثمر رساند که تنها تسلی بخش "شیر ها" محسوب می‌شد. در تصویر زیر کاپیتان گونزالوو را می‌بینید که بار دیگر افتخار بالای سر بردن جام را به دست آورده است.



16 ژوئن 1957: بارسلونا 1-0 اسپانیول

تنها دربی کاتالونیا تاریخ فینال جام حذفی در ورزشگاه المپیک شهر مونتیویچ برگزار شد. در این دیدار سخت و نفسگیر بارسا با گل سامپدرو (79) به برتری دست یافت.


ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
Re: 26 قهرمانی بارسلونا در جام حذفی (بخش اول)
حرف نداشت


چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۲۲:۵۲)
 
سوداگر
Re: 26 قهرمانی بارسلونا در جام حذفی (بخش اول)
تاریخ بهترین قاضی وداوراست


چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۲۵)
 
Ali_SHS
Re: پاسخ به: 26 قهرمانی بارسلونا در جام حذفی (بخش اول)



چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۱۲)
 
saeed2014
پاسخ به: 26 قهرمانی بارسلونا در جام حذفی (بخش اول)
سلام مدير جان.اقا ما با رياليا كل انداختيم اونا ميگن ١١-١ بعد ميگيم فرانكو ميگن دروغ بوده همش.اين قضيش چيه؟؟؟منبع واقعيشو كجا ميتونم پيداكنم؟؟؟لطفا جواب بدين


چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۱:۴۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۸ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!