به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

24 مارچ 1985؛ اوروتی، دوستت داریم!آبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۴ (۱۷:۴۵) (۱,۳۶۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


دروازه بان باسکی بارسا با مهار یک پنالتی، باعث قهرمانی این تیم در لالیگا پس از 11 سال شد.

30 سال از زمانی که بارسا با پیروزی خاطره انگیز مقابل وایادولید موفق به کسب لالیگا شد، می‌گذرد. مربی انگلیسی بارسا، تری ونابلز در حالی که اولین فصل حضور خود را بر نیمکت بارسا تجربه می‌کرد، به کمک یک مهار خارق العاده پنالتی توسط دروازه بان آن روزهای بارسا، خاویر اوروتی کوچه آ موفق شد پس از 11 سال، آبی اناری‌ها را به قهرمان اسپانیا تبدیل کند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

بارسا فصل 1984/85 را بدون ابرستاره خود، دیگو مارادونا که تابستان همان سال به سری آ رفته بود، آغاز کرد. ونابلز انگلیسی که به عنوان مربی جدید بارسا انتخاب شده بود، با خود استیو آرچیبالد، مهاجم اسکاتلندی را به بارسا آورد، تا بتواند جای خالی ستاره آرژانتینی بارسا را جبران کند. رقابت‌های آن فصل، با پیروزی چشم گیر 3 بر 0 بارسا مقابل رئال مادرید در برنابئو آغاز شد. 15 گل زده در لیگ برای آرچیبالد و تبدیل شدنش به بهترین گلزن تیم در آن فصل، هوادارن را متقاعد کرد که او می‌تواند جای خالی مارادونا را به خوبی پُر کند. آبی اناری‌ها از روز هفته اول رقابت‌ها، تا پایان آن، در صدر باقی ماندند. در نهایت قهرمانی بارسا در تاریخ 24 مارچ 1985 با پیروزی خارج از خانه مقابل وایادولید، مسجل شد.

مهار پنالتی تاریخی

از آن پیروزی که سبب قهرمانی بارسا در لیگ شد، نه تنها به خاطر کسب آن جام پس از 11 سال، بلکه به خاطر یک مهار پنالتی که تعریفی کامل از آن رقابت احساسی است، یاد می‌شود. بارسا با گل‌های پاکو کلوس و الکزانکو با حساب 2 بر 1 از میزبان خود پیش بود. با این پیروزی قهرمانی در لیگ پس از مدت زمانی بسیار طولانی و البته سخت، بدست می‌آمد. در حالی که تنها سه دقیقه تا پایان مسابقه وقت باقی مانده بود، داور مسابقه، سانچز آرمینیو یک ضربه پنالتی برای تیم میزبان اعلام کرد. به نظر می‌رسید که امیدهای کسب جام در پایان بازی، در حال از بین رفتن است. اما سرنوشت جور دیگر رقم خورد و اوروتی، دروازه بان سرشناس بارسا در آن بازی، با مهار پنالتی ماجیکو گنزالس شادی را به اردوی بارسا و به هوادارن این تیم، هدیه داد. این مهار پنالتی، به همراه واکنش به یاد ماندنی گزارشگر آن بازی، خواکین ماریا پویال، همواره در تاریخ باشگاه به یاد خواهد ماند. مردی که صدای او برای اکثر هواداران تیم، صدای آبی اناری‌ها بود؛ به همراه گزارش دوست داشتنی او برای رادیو کاتالونیا که نتوانست اشک شوق خود را از مهار پنالتی دروازه بان بارسا، پنهان کند. «اوروتی پنالتی را مهار کرد، اوروتی پنالتی را مهار کرد، اوروتی دوستت دارم، اوروتی دوستت دارم...» یک عکس العمل فوق‌العاده نسبت به قهرمانی خاطره انگیز بارسا در لیگ، که در تاریخ بلند و پر افتخار باشگاه، محفوظ خواهد ماند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
Re: 24 مارچ 1985؛ اوروتی، دوستت داریم!



چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۲۲:۵۴)
 
سوداگر
Re: 24 مارچ 1985؛ اوروتی، دوستت داریم!
بارساست دیگه ....


چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۳۶)
 
saeed2014
پاسخ به: 24 مارچ 1985؛ اوروتی، دوستت داریم!
والا ديگه ابنو نميشناسم اما باز دمش گرم بارسايي بوده


چهارشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۴ (۲:۲۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۱ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!