به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسلونا - رئال مادریدال کلاسیکو
فرستنده علی صبوری در تاريخ یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۳:۳۴) (۹۷۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


یکشنبه شب ال کلاسیکو برگشت لالیگا در نیوکمپ برگزار می‌شود و بار دیگر جمعی از بهترین بازیکنان جهان در قالب حساس‌ترین بازی فصل اروپا به میدان می‌روند.

بار دیگر ال کلاسیکو فرا رسید. امشب راس ساعت 00:30 دقیقه بامداد دوشنبه و در ورشگاه نیوکمپ، تمامی فوتبال دوستان جهان شاهد پرده دوم ال کلاسیکو این فصل بین دو رقیب همیشگی یعنی بارسلونا و رئال مادرید خواهند بود. این بازی نبردی حساس بین دو غول فوتبال را نشان می‌دهد که در حال حاضر هر کدام مسیری مخالف دیگری حرکت می‌کنند؛ دیداری که می‌تواند نقشی حیاتی در تعیین سرنوشت قهرمان این فصل لالیگا ایفا کند. این در حالی است که پیروزی 3-1 مادریدیستاها در ماه اکتبر و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، انگیزه آبی و اناری پوشان برای این بازی را دو چندان کرده است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

اخبار تیم

کاتلان‌ها ماه‌های خسته کننده فصل زمستان و ماه‌های آغازی بهار را با سلامتی نسبی و با کمترین تعداد مصدوم سپری کردند، اگرچه تنها تغییر محسوس آنها نسبت به بازیهای گذشته عدم حضور بوسکتس خواهد بود که در تاریخ 4 مارچ و در جریان پیروزی 3-1 بارسلونا در مرحله برگشت نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل ویارئال، دچار پیچ خوردگی قوزک پا شد. با این وجود، او صبح شنبه به طور کامل با دیگر همتیمیانش تمرین کرده و بعید نیست که با اعلام آمادگی از سوی پزشکان، توسط انریکه در لیست بازی قرار داده شود.

بارسا در پی پیروزی 1-0 در دیدار برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل من سیتی، روز پنجشنبه را با انجام تمرینات ریکاوری سبکی پشت سر گذاشت. انریکه روز جمعه را به بازیکنان خود استراحت داده و روز شنبه نیز جلسه تمرینی نهایی پیش از ال کلاسیکو را برگزار کرد.

آلبا و آلوس دو مدافع کناری بارسا پس از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت در این دیدار حضور خواهند داشت، در حالی که اگر بوسکتس (در صورت بازی)، ماسکرانو و یا متئو در جریان این بازی کارت بگیرند، دیدار بعدی تیمشان را از دست خواهند داد. در تیم رئال مادرید نیز ایسکو، رودریگز، کروس و اربلوا در صورت گرفتن کارت، نمی‌توانند در دیدار بعدی تیمشان در لالیگا حضور داشته باشند.

نکته نظرات مربیان

انریکه سرمربی جوان بارسا در نشست مطبوعاتی خود با اشاره به اینکه رئال مادرید همواره حریفی خطرناک محسوب می‌شود، عنوان کرد: «شانس هر دو تیم برای پیروزی در این دیدار یکسان است. به هیچ وجه فکر نمی‌کنیم که بازی آسانی در پیش داریم و بدون شک دفاع ما در این بازی تحت فشار قرار می‌گیرد». وی علاوه بر این، تاکید کرد که بازی در خانه مزیتهای خاص خودش را به همراه دارد. او اضافه کرد: «بازی در جلوی هواداران خودی، همواره انگیزه مضاعفی به ما می‌دهد».

آنجلوتی سرمربی رئال مادرید نیز در نشست خبری خود به حساسیت دیدار یکشنبه شب اشاره کرد و عنوان کرد این بازی در آستانه رویارویی با اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا اهمیت بسیار بالایی دارد. وی افزود: «در حال حاضر، هر دیدار از اهمیت بالایی برخوردار است، اما من فکر نمی‌کنم که اهمیت این دیدار به اندازه دو دیداری باشد که باید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در مقابل اتلتیکو مادرید انجام دهیم. این دیدارها در رقابتهای مختلفی برگزار می‌شوند». او همچنین خاطر نشان کرد: «این دیدار برای همه ویژه است. ما در مقابل تیمی بزرگ قرار می‌گیریم که در حال حاضر در بهترین شرایط خود قرار دارد و ما نیز خود را به طور ویژه برای این بازی آماده کرده‌ایم، زیرا محیط این بازی با سایر دیدارها کاملاً متفاوت است».

فرم دو تیم

یکشنبه شب دو تیم با روالی کاملاً متفاوت در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در یک سو بارسلونا حضور دارد که در حال حاضر صدر نشین جدول بوده و تلاش می‌کند تا با تحمیل شکستی سنگین بر حریف دیرینه خود، راه را برای قهرمانی در لالیگا بیش از پیش هموار کند. آبی واناری پوشان اینک می‌توانند از بازی ابتدایی سال جدید خود به عنوان یک شوک یاد کنند. آنها در آن بازی با نتیجه 1-0 در آنوئتا شکست خوردند؛ شکستی که به نظر می‌رسد غول نهفته کاتالان را بار دیگر بیدار کرده است. از آن پس، شاگردان انریکه در راه رسیدن به فینال جام حذفی و مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا همه تیمها را سلاخی کرده و تمام آن چیز‌هایی که در جدول لالیگا از دست داده بودند را بار دیگر بازیافته و به تنهایی در صدر جدول قرار گرفتند.

رئال مادرید که هم اکنون با یک امتیاز اختلاف در رده دوم لالیگا حضور دارد، مسیری مخالف مسیر کاتالانها را در پیش گرفته و باید به ورزشگاهی قدم بگذارند که در چند بازی اخیرشان، برای آنها خوش یمن نبوده است. پس از اضافه کردن یک قهرمانی دیگر به نام خود در ماه دسامبر (قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان)، شاگردان آنجلوتی دچار سردرگمی شده و در همان روزهای آغازین سال جدید با شکست در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از گردونه رقابتها کنار رفتند، در حالی که رقیب سنتی آنها با پیروزی در نیمه نهایی برابر ویارئال به فینال صعود کرد. حتی روند به ظاهر مثبت آنها در لیگ قهرمانان اروپا نیز در پی شکست خانگی 4-3 مقابل شالکه زیر سوال رفت، اگرچه آنها در مجموع موفق شدند با نتیجه 5-4 به مرحله بعد صعود کنند.

بازیکنان تعیین کننده در این بازی

بدون شک، در دیدار یکشنبه شب دو خط حمله برتر اروپا در مقابل یکدیگر صف ارایی می‌کنند. رئال مادرید از خط حمله‌ای مشهور به BBC بهره می‌برد، خط حمله‌ای که از گرث بیل، کریستیانو رونالدو و بنزما تشکیل می‌شود. این مثلث موفق شده است در مجموع، 55 گل را در لالیگا وارد دروازه حریفان کند. در حقیقت، تنها یک مثلث در لالیگا است که از آنها بهتر عمل کرده و آنهم مثلثی نیست جز مثلث کشنده خط حمله بارسلونا متشکل از نیمار، مسی، و سوارز که در مجموع 56 گل را در لالیگا به ثمر رسانده‌اند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم، بیشتر مردم بر روی بهترین گلزنان دو تیم تمرکز خواهند کرد، دو بازیکنی که بهترین بازیکنان نسل خود (اگر نگوییم تاریخ) محسوب می‌شوند. مسی و رونالدو در رده‌های اول و دوم بهترین گلزنان لالیگا قرار دارند و به ترتیب با 32 و 30 گل زده برای تصاحب کفش طلای فوتبال اروپا رقابت می‌کنند. دیدار یکشنبه شب، آخرین فصل از رقابت تن به تن این دو غول فوتبال در لالیگا را روایت می‌کند. مسی در اواسط ژانویه با ده گل اختلاف نسبت به رونالدو در رده دوم جدول گلزنان قرار داشت، ولی او با گلزنی‌های پیاپی خود بالاخره موفق شد هفته گذشته با احتساب دو گلی که وارد دروازه ایبار کرد، صدر جدول گلزنان را از رونالدو برباید. رونالدو نیز در دوران طلسم بی‌سابقه‌ای حضور دارد؛ دورانی که او طی 8 بازی تنها موفق شده 2 گل را به ثمر برساند.

تاریخچه

در 10 رویارویی اخیر این دو تیم در نیوکمپ، بارسلونا در 5 دیدار به تساوی رسیده، 2 دیدار را واگذار کرده و 3 بازی را نیز با نتیجه تساوی به پایان رسانده است. هر دو پیروزیهای رئال مادرید در این مدت با اختلاف یک گل رقم خورده، در حالی که بهترین پیروزی بارسلونا به هفته 13 فصل 2010/11 بر می‌گردد؛ دیداری که این تیم موفق شد با نتیجه تاریخی 5-0 حریفش را در هم بکوبد. بارسلونا در آخرین رویارویی این دو تیم در نیوکمپ موفق شد در هفته دهم فصل گذشته لالیگا با نتیجه 2-1 به پیروزی دست پیدا کند. 10 بازیکن فعلی ترکیب بارسلونا به نامهای مسی، نیمار، ژاوی، اینیستا، آلوس، آلبا، پیکه، پدرو، راکیتیچ و متئو تاکنون موفق شده‌اند در دیدار مقابل رئال مادرید گلزنی کنند. از سویی دیگر نیز 7 بازیکن رئال مادرید به نامها رونالدو، راموس، خسه، بنزما، بیل، پپه و خدیرا سابقه گلزنی در مقابل بارسا را در کارنامه خود دارند. انریکه و انجلوتی سرمربی این دو تیم نیز هر دو رکورد یک برد و دو باخت را مقابل دو تیم بارسا و رئال از خود بر جا گذاشته‌اند، در حالی که آنجلوتی از سه مسابقه برابر انریکه در 2 بازی به پیروزی رسیده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
Re: پیش بازی؛ بارسلونا - رئال مادرید
برنده ایم


پنج‌شنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۴ (۴:۵۴)
 
saeed2014
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا - رئال مادرید
خدايا فقط اميدمون به تو هستش...خودت كمك كن ببريمشون


یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۵:۲۷)
 
messi-.10
Re: پیش بازی؛ بارسلونا - رئال مادرید
برد واجبه


یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۵:۰۸)
 
shakib10
Re: پیش بازی؛ بارسلونا - رئال مادرید
فقط ببریم


یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۴۶)
 
Sooler
Re: پیش بازی؛ بارسلونا - رئال مادرید
4-1 بردیم
دبل سوارز
مسی
نیمار
به امید خدا


یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۴۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۰ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!