به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۱ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو


سازنده : Kaos Studios
سبک بازی : First-Person Shooter
ناشر : THQ
زمان انتشار بازی :
تاریخ انتشار (شمسی) : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
تاریخ انتشار (میلادی) : 08 Mar 2011
سایر پلتفرم ها : PC | PS3

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

امروز بازی‌های اول شخص یا دست‌پخت شرکت‌های خیلی مطرح هستند یا Call of Duty؛ در غیر این‌صورت اصلا بازی به حساب نخواهند آمد. تا اینکه THQ تصمیم گرفت خود را وارد بازی‌اول‌شخص‌ها کند، سبکی که در اختیار چند عنوان مطرح (خوب یا بد) قرار گرفته است.

در نگاه اول THQ توانسته است سری بازی خود را خلق کند. یک سری بازی متفاوت، شاید بزرگترین تفاوت این بازی با دیگر بازی‌های هم سبک خود این باشد که این‌بار آمریکا به جایی حمله نمی‌کند یا دست‌کم یک کشور واقعی به آمریکا حمله کرده است. در سال 2027، آمریکایی با اقتصاد ورشکسته و ارتشی سردرگم از جنگ‌های‌پی‌درپی تسلیم نیروی عظیم در سوی دیگر دنیا می‌شود؛ کره متحد. داستان بازی به خوبی Metal Gear Solid نیست، اما از استانداردهای سبک FPS خیلی جلوتر است. مهمتر از داستان فضا سازی و طراحی‌های پیرامون آن است. تصویری که از جنگ و اشغال در این بازی دیده می‌شود یکی از واقعی‌ترین، ترسناک‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین فضاسازی‌های چند سال اخیر است. با نگاه اول به محیط بازی متوجه خواهید شد که اوضاع اصلا خوب نیست. Homefront جنگ را به شهرها آورده است. نبردهای خانه به خانه،‌محیط‌های بسته. در واقع آن‌چیزی که واقعا هست؛ نه آن‌چیزی که در Call of Duty اتفاق می‌افتد. خشونت عریان جنگ در جای جای بازی به چشم می‌خورد و بیشتر از قبل مخاطب را علاقمند به جلو رفتن در بازی و غرق شدن در محیط می‌کند، صحنه کشته شدن پدر و مادر کودک در ابتدای بازی کافی است تا آن را جدی بگیرید. شاید اگر بدانید که جان میلیوس نویسنده و اینک آخرالزمان نویسنده داستان بازی بوده است بیشتر متوجه قدرت این بخش از بازی شوید.

این تاریخ موازی و طراحی برجسته بارزترین ویژگی Homefront است. چند جمله پیش گفتیم که مخاطب به جلو رفتن در بازی علاقه‌مند خواهد شد و باید بازی را جدی گرفت؛ چند دقیقه پس از تمام شدن همه کات‌سین‌ها و میان‌پرده‌ها و انجام "بازی واقعی" متوجه خواهید شد که نه به آن صورت علاقه‌ای برای جلو رفتن در بازی دارید و نه تصمیم دارید بازی را جدی بگیرید. گیم‌پلی بازی به هیچ‌وجه مثل طراحی‌ها و داستان بازی خلاقانه نیست. در حقیقت گیم‌پلی Homefront یک سرقت ناتمام از تمام بازی‌های FPS مطرح است؛ تکه پاره‌های Call of Duty و Killzone که با بی‌سلیقگی و کم‌دقتی کنار هم چسبانده شده‌اند و مطمئن باشید، این چسب وا خواهد رفت.

فضاسازی بازی و نگاه منحصر به فرد Homefront به جنگ تحسین‌برانگیز است
خلاقیت کلمه گم‌شده در گیم‌پلی Homefront است. شما می‌دوید؛ با هوش مصنوعی احمقانه تیم‌خود و تیم حریف سر و کله می‌زنید، تیر می‌زنید، از مشکلات هدف‌گیری زجر می‌کشید، با یک انیمیشن افتضاح نارنجک پرت می‌کنید و کیلو کیلو کره‌ای به خاک و خون می‌کشید. دقیقا همان چیزی که همه بازی‌های اول شخص دیگر (شاید خیلی بهتر از این) ارائه می‌دهند. شاید مدل‌برداری و الهام گرفتن دست‌کم گرفتن هنرنمایی استدیو Kaos در به باد دادن پتانسیل Homefront باشند؛ کپی برداری مو به مو از فرمول‌های نخ‌نمای سبک اول شخص در جای جای بازی به چشم می‌خورند. از آهسته شدن صحنه برای تیراندازی دراماتیک تا مثلا تنوع موجود در بازی طوری است که هر بار اتفاقی در گیم‌پلی بازی بی‌افتد سرتان را تکان داده و خواهید گفت "میدونستم."

یکی از مشکلات Homefront در سیستم کنترل آن است. شما سنگین و واقع‌گرایانه هستید، محیط اطراف سریع و اکشن‌و این در واقع یعنی شما در مقابل محیط بازی کند خواهید بود و قدرت واکنش شما پایین خواهد بود. هماهنگ نبودن حرکت بازیکن با ریتم تند اکشن بازی واقعا زجرآور است. و نکته زجر آور اینجاست که هرچقدر آنالوگ را فشار دهید تنها دست شما خسته می‌شود و شخصیت شما تندتر نخواهد دوید. در واقع سیستم Sprint بازی بیشتر جنبه یک سیستم دلخوشی بازیکن است. سیستم هدفگیری بازی خشک، بی‌دقت و بی‌ظرافت است و حساسیت و Sensitivity حرکت هدف اسلحه در بازی پایین است. سیستم Aim Assist بازی برای نسخه‌های کنسولی مثل یک نعمت است که نصفه و نیمه نازل شده است: وجودش خیلی بهتر از نبودش است ولی در بودنش نقص‌های خیلی خیلی زیادی وجود دارد.

حالت تک‌نفره بازی بیش از حد کوتاه است. هرچند گیمرها عادت کرده‌اند این روزها بهترین بازی‌های سال 10-12 ساعت گیم‌پلی داشته باشند اما Homefront واقعا کوتاه است. پنج ساعت گیم‌پلی مفید که بخش زیادی از آن صرف صبر کردن برای هوش مصنوعی‌های کودنی می‌شوند که باید سی ثانیه به یک در خیره شوند تا تصمیم بگیرند آن را باز کنند. در این 5 ساعت کلیشه معروف "بکش در رو" بازی‌های اول شخص به خوبی رعایت شده است. یک گروه دشمن به شما حمله می‌کنند (به طرز جالبی مثل فیلم‌های بروس‌لی که موج موج آدم بد‌های داستان وارد می‌شدند) شما آن‌ها را می‌کشید، جلوتر می‌روید و دوباره همین اتفاق می‌افتد. اسم دیگری که برای وضعیت تک‌نفره بازی می‌توان انتخاب کرد کلمه وزین و گیرای "خسته کننده" است. هرچند به نظر می‌رسد Kaos تلاش زیادی برای تنوع در گیم‌پلی کرده باشد اما واضح است که تلاششان کافی نبوده است. بازیکن رغبت چندانی برای دوباره بازی کردن Homefront خصوصا در حالت تک‌نفره نخواهد داشت مگر بخاطر اچیومنت‌ها و تروفی‌های بازی و یا (برای عده خیلی بیکاری) برای جمع آوری روزنامه‌هایی که پیش‌داستان بازی را کامل‌تر می‌کنند.


تنها سرپناه بازماندگان، قطعه‌ای از آرامش
هوش مصنوعی واقعا آزار دهنده است، اگر بعضی وقت‌ها بازی چالشی برای شما ایجاد می‌کند یا تعمدی است و بخاطر تعداد زیاد دشمنان و موقعیت برتر آن‌ها، یا غیر عمدی است و بخاطر کنترل سخت و کندی شخصیت شما. هوش مصنوعی در نیروهای خودی وجود دارد. در واقع هویج‌های غول‌پیکر احتمالا عملکرد بهتری در میدان نبرد خواهند داشت. به نظر می‌رسد وجود شخصیت‌های دیگر در کنار شما صرفا بخاطر پیش‌بردن داستان است که گاها موفق می‌شوند توجه دشمن را به خود جلب کنند. البته این قابلیت‌آن‌ها چند لحظه‌ای بیشتر ماندگار نیست چون هوش مصنوعی دشمنان این‌طور برنامه ریزی شده که تانک‌های بزرگ آمریکایی را رها کرده و به سمت شما هدف بگیرند. دشمنان نیز وضعیت بهتری ندارند؛ آن‌ها روبروی شما خواهند ایستاد و به شما زل خواهند زد. چیزی که در بوت‌های Counter Strike کاملا پذیرفته است اما برای یک FPS سال 2010 که برای رقابت با Call of Dutyها وارد بازار شده است نه.

بازی کاملا عادی به نظر می‌رسد، گرافیکش نه چیز خاصی برای عرضه دارد و نه ضعف عمده‌ای که بتوان به آن اشاره کرد.

اما حالت چند نفره بازی کاملا متفاوت با بخش تک‌نفره آن است. حالت چند نفره بازی متکی به تاکتیک و یک بازی تیمی است. چیزی که تجربه آنلاین بازی لذت‌بخش‌تر می‌کند. دیگر مثل خیلی بازی‌ها یک بازیکن با لول بالا تعیین کننده سرنوشت بازی نیست، تیمی که بهتر عمل کند پیروز میدان خواهد بود. وجود انواع ابزارها و Droneها در بازی باعث تاکتیکی‌تر شدن آن شده‌اند. یکی از بهترین ویژگی‌های حالت آنلاین بازی طراحی نقشه‌های آن است. با طراحی نقشه‌ها فضاها دیگر بسته نیستند، کنترل و حرکات بازیکن راحت‌تر از حالت تک‌نفره بازی است. فضا هم برای نبرد و هم برای پناه گرفتن زیاد است و از همه بهتر، یک تیم به واسطه محل حضورش در نقشه برتری نسبت به تیم دیگر نخواهد داشت.

در واقع کنترل سنگین و کند بازی در حالت چند نفره تبدیل به یک مزیت بزرگ برای آن می‌شود. بازی کندتر اما دقیق‌تر و حرکات بازیکنان تاکتیکی‌تر و با فکرتر شده است. سیستم شخصی‌سازی اسلحه‌ها و کلاس‌ها متنوع و گسترده هستند و هر بازیکنی با هر پرستیژ بازی‌ای می‌تواند از آن لذت ببرد. چند تعداد حالت‌های ارائه شده در بخش چند نفره بازی زیاد نیستند و بیشتر تکیه سازندگان به همان مدهای کلاسیک و دوست‌داشتنی مثل Team Death Match است. سیستم Battle Point بازی واقعا خوب طراحی شده است. Level Up شدن شخصیت شما و گرفتن BP بیشتر به عملکرد تیم شما بستگی دارد تا آدم کشتن در میدان نبرد. استفاده BPها برای خرید ابزارها و Droneهای مختلف در حین بازی باعث جذابتر شدن حالت چند نفره شده است.


کلیشه‌های متعدد استفاده شده در گیم‌پلی شما را به یاد Duty Calls می‌اندازد
Homefront بازی خوبی نیست. اگر حالت چند نفره و جان میلیوس نبود حتی ارزش نگاه کردن هم نداشت. اما اینجاست و پتانسیل خوبی به نمایش گذاشت. مطمئنا دوست داریم نسخه بعدی Homefront را ببینیم، و بیشتر از آن دوست داریم ببینیم نسخه بعدی با دقت و ظرافت بیشتری تهیه شده است. هیچکس بدش نمی‌آید یک اول شخص AAA دیگر به لیست بازی‌های مورد علاقه‌اش اضافه کند. اما Homefront با انتظارات بازیکنان این نسل هماهنگ نیست. نه گیم‌پلی درگیر کننده‌ای دارد؛ نه صداگذاری خارق‌العاده‌ای و نه حتی در زمینه گرافیک حرفی برای گفتن دارد. Homefront بازی است که لااقل بخاطر داستان منحصر به‌فردش باید یک‌بار امتحان کرد. شجاعت Kaos و THQ در ارائه تصویر دردناک و تیره تحسین برانگیز است اما به همان اندازه نابود کردن پتانسیل بازی برای تبدیل شدن به بهترین بازی سال توسط Kaos نفرت انگیز. Homefront پارادوکسی از نا امیدی و امید است؛ نا امیدی از هیچ بودن پتانسیل بازی و امید برای نسخه بعدی بهتر و کامل‌تر.





۲۹ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: Blaugrana.ForEvEr
پیام: ۵,۶۲۴
عضویت از: ۵ شهریور ۱۳۸۶
از: قزوین
طرفدار:
- ژاوي.مسي
- مارادونا.ريوالدو
- پرسپوليس
- اسپانيا
- كريم باقري
- پپ گوارديولا
- افشين قطبي
گروه:
- کاربران عضو
خیلی ممنون اگه میشه
نقد Crysis2 رو هم بذار




...
۲۹ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
متاسفانه موفق نشدم نقد و بررسی خوبی از این بازی پیدا کنم و خودم دست به کار شدم :

.................................................................................

سازنده : Crytek
سبک بازی : First-Person Shooter
ناشر : Electronic Arts
زمان انتشار بازی :
تاریخ انتشار (شمسی) : ۰۲ فروردين ۱۳۹۰
تاریخ انتشار (میلادی) : 22 Mar 2011
سایر پلتفرم ها : PC | X360

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
موقعیت عجیبی است. در حالیكه این Preview را می نویسم، Crysis 2 به صورت غیر قانونی Leak شده و روی هارد بسیاری از مردم جهان نصب است. ولی به طور كلی شاید شما یكی از كسانی باشید كه این نسخه ناقص كه دارای مشكلات صوتی و Errorهای فروان است را نگرفته باشید. جای نا امیدی است كه Crytek از PC كه زمانی خانه اصلی آن ها بود، چنین فشاری را متحمل شود. از بحث اصلی خارج نشویم و برویم سراغ بازی و ببینیم كه Nanosuit و بقیه ویژگی های بازی روی PC و كنسول ها چطور عمل می كند. به تازگی نسخه Xbox 360 بازی در اختیار مطبوعات قرار داده شده كه مرحله آن در یك فضای زیر زمینی اتفاق می افتد و قهرمان اصلی بازی یعنی آلکاتراز (Alcatraz) در حال حركت در تونل های زیر زمینی و محیط های بزرگی است كه زمانی محل زندگی در نیویورک بوده و حالا آسمان خراش های آن سقوط كرده و كاملا متروك شده است. تنها راهنمای شما در این سفر پر مخاطره شخصی به نام هارگریو (Hargreave) است كه یكی از مؤسّسین تشكیلاتی به نام Hargreave-Rosch بوده و به نظر از حوادث اتفاق افتاده اطلاعات زیادی دارد. با اینكه مرحلۀ بازی در محیط بسته و زیر زمین اتفاق می افتد، ولی محیط ویران شده به لحاظ بصری واقعاً زیبا بود و وقتی آن را روی 3D هم بازی می كنید، جلوۀ آتش، قطرات آب، نور و راكت هایی كه از كنار شما رد می شوند واقعاً استثنائی هستند و یكی از صحنه های بازی كه بسیار شبیه به Cloverfield است، واقعاً خیره كننده است.
عکس
ماموریت شما پیدا كردن گروهی از سربازان است، آن ها ماموریت خود كه كشف و تحقیق در مورد پوست آدم فضایی ها بوده را تكمیل كرده اند و حال شما باید آن ها را پیدا كنید. سربازانی كه Crytek در راه شما قرار داده انسان نیستند، موجوداتی عجیب دوپا كه همیشه اسلحه حمل می كنند و وقتی از نزدیك آن ها را می كشید، تصویر شما را بنفش می كنند. كشتن چنین موجوداتی كار آسانی هم نیست. گاهی آن ها به طور خیلی خطرناك به سمت شما هجوم می آورند و گاهی عقب نشینی می كنند، ولی همیشه هدف را در كارهای آن ها می بینید و هیچ گاه تاكتیك های بی هدفی از آن ها بروز داده نمی شود. آن ها پاهای فلزی دارند و با شلیك به آن ها می توانید توانایی راه رفتن را از آن ها بگیرید. این جانورها فراتر از هر دشمن دیگری در سبک تیراندازی های دیگر هستند و بی جهت عقب و جلو نمی روند که به شما شلیك كنند. اگر یك بار در موقعیت A قرار بگیرید، مسلماً در دفعات بعد موقعیت های B و C را هم تجربه می كنید و این نشان دهنده هوش وسیع دشمنان و مبارزات است. باید اشاره كرد كه Crysis 2 همانند Halo نیست كه با هر شلیكی انتظار برخورد گلوله به دشمن و یا سر او را داشته باشید. باید خیلی دقیق و به مكانی درست شلیك كنید. اگر نزدیك به آن ها باشید، می توانید آن ها را گرفته و گلویشان را بشكافید و یا او را تا جایی حمل كنید و در مكانی مناسب رها كنید. مثلا پرتاب وی از بالای آسمان خراش و یا هل دادن او داخل یك فن بزرگ.
عکس
جمع آوری خاكستر جادویی Alienها، پس از آنكه آن ها را كشتید، باعث می شود كه توانایی ارتقاء Suit خود را پیدا كنید. می توانید در بسیاری از مقاطع (مثل افزایش سرعت، مقاومت، شارژ سریع، قابلیت پنهان شدن و...) آن را ارتقاء دهید. بله، بار دیگر Nanosuit ستارۀ اصلی بازی است. هنوز هم جذاب است كه به صورت مخفی پشت دشمن ظاهر شوید و یك تاكسی زرد را به صورت او بكوبید (Alienها از بسیاری از جهات خیلی شبیه به Trigenهای Far Cry هستند). هر چند شاید بعضی از طرفداران پر و پا قرص Crysis وقتی مشاهده كنند که بعضی مسائل بنیادی Nomad تغییر كرده و یا بدون ماوس و كیبورد آنچنان خوب كار نمی كنند، كمی نا امید شوند. در نسخۀ اول، وقتی حمله ای به یك كمپ می كردید، با تمام شدن شارژ Nanosuit مجبور می شدید سیاست دیگری در مبارزه اتخاذ كنید، ولی در Crysis 2 اینطور نیست و این محدودیت ها خیلی كم شده، ولی از طرفی شما با محیط های بسته تری هم روبرو هستید كه به بعضی قدرت ها در این مكان ها به خوبی به كار نمی روند، مثل پرش بلند و شما باید تاكتیك دیگری را لحاظ كنید. هنوز هم می توانید كارهای فوق العاده انجام دهید. مثل بلند كردن یك تاكسی و یا لگد زدن به آن و پرت شدن ماشین به سمت دشمنان. می توانید با شلیك به ماشین آن را آتش بزنید و حال یك تكه آهن بزرگ گداخته را به سمت دشمنان بكوبید. موضوع دیگر این است كه اشیائی كه می توانید بردارید در نیویورک كمتر است. سیستم شناسایی دشمن و بررسی تاكتیك های آن ها بسیار جالب است و همانند Far Cry و Crysis می توانید به خوبی موقعیت دشمن را بسنجید و به آن ها حمله كنید. البته در محیط بسته زیر زمینی نیویورک آنچنان حق انتخابی ندارید، ولی در محیط های وسیع این موضوع بیشتر به چشم می آید. اگر این نیشه كنایه ها را كنار بگذاریم، شكی نیست كه Crysis 2 چه از لحاظ بصری و چه از نظر گیم پلی فوق العاده است. گرافیك در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اسلحه ها متحیر كننده هستند. می توانید مردم را از برج های بلند پرت كنید و یا ایستگاه آتش نشانی Ghostbusters را در بازی ببینید. با توجه به این كه بازی تا یك ماه دیگر عرضه می شود، به نظر می رسد که این Crysis در خیابان های نیویورک با تعریف و تمجیدهای بزرگی روبرو خواهد شد.
عکس

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
وقایع بازی سه سال بعد از پایان اتفاقات نسخه‌ی اول و در سال 2023 رخ می‌دهد. بخش عمده‌ی جهان، از جمله شهرهای مهم توکیو، لندن و ریو دوژانیرو توسط بیگانگان فضایی تقریباً ویران و متروکه شده و ندای مرگ روز به روز بیشتر به گوش می‌رسد. آسمان و زمین شهر نیویورک نیز به محاصره‌ی بیگانگان درآمده و در این شرایط باید با آنها مقابله کرد. نسخه‌ی دوم از داستان بهتر و کامل‌تری بهره خواهد برد و سازندگان قصد دارند به کمک backstory و بازگو کردن حواشی اتفاقات، گیمر را وارد عمق داستان بازی کنند، به طور مثال شما در طول بازی به شکل‌های گوناگون خواهید فهمید که چگونه دنیا و نیویورک به این وضع دچار شده و مردم کشته شدند. در مجموع جو این نسخه تاریک‌تر از نسخه‌ی اول شده است.

همچنین Cevat Yerrli، کارگردان سری Crysis و مدیر شرکت Crytek، در مورد ارتباط نسخه‌ی اول و دوم اینگونه گفته است که ما قصد نداریم که گیمرها برای درک داستان نسخه‌ی دوم، سعی در انجام نسخه‌ی اول داشته باشند اما به بسیاری از سوالهای پیش آمده در ذهن گیمرها از بازی اول جواب خواهیم داد.

شهر نیویورک اکنون برای گیمرها بسیار آشناست و بارها در بازی‌های مختلف از این شهر بخاطر ویژگی‌های متعدد و منحصر به فردش استفاده شده است؛ اما بدون شک نیویورک بازی Crysis 2 تجربه‌ی متفاوتی را نسبت به نیویورک عناوین دیگر به همراه خواهد داشت. نیویورک Crysis 2 جنگ زده و رو به ویرانیست و بوی مرگ می‌دهد و مهمتر از همه اینکه این نیویورک سال 2023 است. Cevat Yerli اظهار داشت که تیم Crytek وقت زیادی برای انتخاب شهری مناسب برای Crysis 2 صرف کرده است و درنهایت به این نتیجه رسیدیم که نیویورک از بقیه‌ی گزینه‌ها مناسب‌تر است و دست ما را برای ساخت مراحل جذاب و ارائه‌ی یک گیم‌پلی عالی باز می‌گذارد.

سازندگان قصد دارند نهایت استفاده را از ویژگی‌های نیویورک ببرند و در طول مراحل بازی گیمرها را در مناطق جذاب و معروف این شهر قرار دهند. شما در Crysis 2 مراحلی را خواهید دید که باید از ساختمانی به ساختمانی‌ دیگر بپرید و به پیش بروید و یا در پشت بام ساختمان‌های بلند شهر به نبرد با دشمنان بپردازید. بدین ترتیب باید منتظر مراحل بسیار جذابی در Crysis 2 بود. همچنین گفته شده وسعت نیویورک Crysis 2 به اندازه‌ی جزیره‌ی عنوان اصلی Crysis خواهد بود.

در مورد شخصیت اصلی بازی هنوز چیزی مشخص نشده اما طبق اطلاعات بدست آمده ممکن است در نسخه‌ی دوم شما در نقش Prophet، سیاه پوستی که در نسخه‌ی اول رهبر گروه بوده است باشید. اما باید توجه داشت که در تریلر WireFrame Nanosuit که در GC منتشر شد شاهد این بودیم که Nanosuit بدن Nomad (شخصیت نسخه‌ی اول) بررسی می‌شود. شاید کارکترهای بازی در طول مراحل تغییر کند!

در بازی شما بیگانگان فضایی را خواهید دید که حالتی انسان‌گونه دارند و برخی از آنها بسیار وحشی، قدرتمندند و از ظاهر ترسناکی برخوردارند. دشمنان موجود در بازی در اقسام مختلفی هستند و در حال حاضر شامل Stalkers ،Grunts ،Shadows ،Screamers ،Spotters ،Changelings و Heavy Ticks می‌شوند که البته هنوز جزئیاتی در مورد هیچ‌یک از آنها منتشر نشده. همچنین کره‌ی شمالی بار دیگر به عنوان دشمن شما در بازی حضور خواهد داشت. علاوه بر این گفته شده دسته‌ی سومی هم در بازی حضور دارد که نامش هنوز فاش نشده است.

Crysis 2 برای اولین بار در سری خود دارای سیستم کاور می‌باشد. سیستم کاور این بازی همانند عنوان Killzone 2 است یعنی نمای دوربین به هنگام کاور برخلاف عناوینی مثل Rainbow Six: Vegas تغییر نخواهد کرد و به همان شکل اول شخص خواهد بود.

در Crysis 2 کارکتر اصلی بازی از نسل دوم Nanosuit استفاده می‌کند. Nanosuit 2 توسط Crynet Systems که قرار است نقش مهمی را در روند داستان نسخه‌ی دوم ایفا کند طراحی و تولید شده و پیشرفت‌های زیادی را داشته است، از جمله: قابلیت زوم 60x، افزایش 20 درصدی ذخیره‌ی انرژی، 32 درصد مقاومت بیشتر و محافظ در برابر EMP (ضربات الکترو مغناطیسی).

همچنین Nanosuit 2 دارای چهار حالت Power ،Armor ،Infiltration و Tactical خواهد بود:

Power: حالت Strength (نیرو) و Speed (سرعت) در Nanosuit 1 اکنون با هم ادغام شده و جزئی از یکی از حالت‌های Nanosuit 2 به نام Power به حساب می‌آیند.

Armor: با استفاده از انرژی ذخیره شده در Nanosuit از جان شما محافظت می‌شود.

Infiltration: حالتی برای انجام حرکات مخفیانه است. در این حالت گام‌های شما نرم شده و صدایی از آن‌ها شنیده نمی‌شود. همچنین قابلیت نامرئی شدن نیز در این حالت وجود خواهد داشت.

Tactical: در این حالت اطلاعات محیط در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با مشاهده‌ی اجساد، نام آنها، دلیل مرگشان و سایر اطلاعات مشخص می‌شود؛ اسلحه‌ها و objectهای مورد نیاز که در سطح محیط قرار دارند و یا به اجساد تعلق داشته‌اند در این حالت برای شما مشخص می‌شوند. همچنین شما صداها را در این حالت بهتر خواهید شنید و می‌توانید از مکالمه‌هایی که در فواصل دور انجام می‌شود باخبر شوید.

جالب اینجاست که هر یک از این حالت‌ها در صداهای بازی نیز تاثیر خواهند گذاشت. مثلاً در حالت Armor شما به قدرت Nanosuit 2 پی خواهید برد و صدای گلوله‌ها و برخوردشان به Nanosuit را خواهید شنید و یا در حالت Power صدای گام‌های محکم و قدرتمند شما به راحتی شنیده می‌شود. و در حالت Tactical هم همانطور که گفته شد، صداها بلندتر شنیده می‌شوند و ...

Crysis 2 از مراحل بازتری نسبت به Crysis اول برخوردار است. شما آزادی بیشتری برای اتمام مراحل دارید. شما می‌توانید هریک از مراحل را از مسیرها و به شکل‌های مختلفی به اتمام برسانید. می‌توانید بیشتر از حالت Infiltration استفاده کنید و بیشتر به استفاده از حرکات مخفیانه بپردازید و یا با استفاده از قابلیت Armor به دل دشمن بروید و رو در رو با آنها مقابله کنید و یا با حالت Power از سرعت و قدرت دست خود برای اتمام بخشی از مراحل استفاده کنید. شما باید انتخاب کنید که در وضعیتی که قصد ورود به آنرا دارید کدام حالت برای شما مناسب‌تر است.

و اما بشنوید از موتور CryEngine 3 که قرار است در Crysis 2 خودنمایی با شکوهی را داشته باشد. با استفاده از این موتور دیگر مسئله‌ی پورت و Lead Platform وجود ندارد. با به کار گیری قابلیت Live Create این موتور، هرآنچه که بر روی PC ساخته شده را می‌توان به راحتی به کنسول‌ها منتقل کرد؛ در اینجا CryEngine 3 به صورت خودکار داده‌ها را تبدیل، فشرده و هماهنگ با کنسول مورد نظر خواهد کرد و همه چیز تمام خواهد شد. همچنین با استفاده از قابلیت cross-platform موتور، حداکثر توان پلتفورم مورد نظر اندازه‌گیری می‌شود و می‌توان بهترین نتیجه را برای آن پلتفورم گرفت. این یعنی سرعت در ساخت عناوین Multi-Platfrom، چیزی که هر سازنده‌ای به دنبال آن است.

بازی بر روی کنسول‌ها با رزولوشن 720p اجرا خواهد شد و ظاهراً استودیوی Crytek نیز از توان کنسول‌های PS3 و X360 نسبتاً راضی است و می‌تواند به آن حدی که در نظر دارد دست یابد اما بدون شک اوج گرافیک Crysis 2 را باید بر روی PC مشاهده کرد؛ اما نه PCهای معمولی، بلکه PCهای چند هزار دلاری که قدرتمندترین سخت‌افزارهای روز دنیا در آن به کار رفته است.

Crytek قول دشمنان باهوش و AI بسیار پیشرفته‌تری را نسبت به عناوین قبلی خود داده است. همچنین باید منتظر بخش Multiplayer با عظمتی هم در Crysis 2 بود که Crytek فعلاً در مورد جزئیات آن سکوت کرده است. Crytek می‌خواهد با Crysis 2، گام اول خود در ورود به صنعت کنسول‌ها را محکم بردارد و یک عنوان شگفت انگیز دیگر را خلق کند. هنوز تاریخ دقیق این بازی مشخص نشده و فقط EA چندی پیش اعلام کرد که این بازی در ربع سوم سال مالی پیش‌رو، بین ماه‌های October و December سال 2010 روانه‌ی بازار خواهد شد.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

امیدوارم نقد و بررسی خوبی بوده باشه




۲۹ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
GTA V تا یک سال دیگر

دو کمپانی Take-Two و راک‌استار هنوز هیچگونه رونمایی رسمی از GTA V به عمل نیاورده‌اند اما شایعات حاکی از آن است که این بازی مدتی‌ست که در حال ساخت می‌باشد و در E3 سال آینده در ماه ژوئن رونمایی می‌شود.

طبق شایعات 200 نفر بر روی این بازی کار می‌کنند و در زمان انتشار، 4 سال بر روی آن کار شده است. GTA V بزرگترین و پیشرفته‌ترین عنوانی‌ست که با موتور گرافیکی RAGE ساخته خواهد شد.

به نظر می‌رسد که اواخر 2011 یا اوایل 2012 زمان انتشار این بازی بزرگ باشد که طبق پیش‌بینی‌ها قرار است رکورد 20 میلیونی بر جای بگذارد.




۲۹ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
اولین اطلاعات از Prey 2.



بعد از انتشار آخرین شماره از مجله ی GameReactor,مشخص شد که عنوان Prey 2 فقط دارای بخش تک نفره است و خبری از بخش چند نفره در آن نیست.همچنین سازندگان اظهار داشتند که در ساخت این عنوان نکاتی را از بازی های دیگری نظیر Mirror's Edge الهام گرفته اند.
در Prey 2 دیگر شخصیت اول Tommy نیست و اینبار شما در نقش Killian Samuels که یک نگهبان زندان است قدم در دنیای Prey می گذارید.
استودیوی Human Head سازنده ی بازی اشاره داشت که بازی حدود 3 سال است که در دست ساخت می باشد,Lead Platform آن X360 است و خبری از پشتیبانی از حالت 3D و کنترلرهای حرکتی Move و کینکت در آن نیست.
همچنین خبری از بخش چندنفره در بازی نیست,ولی میتوانید منتظر DLC برای آن بعد از عرضه باشید.استودیو در مورد بخش چندنفره گفت:"چه کسی تا عناوینی مثل Halo Reach هستند,سمت بخش چند نفره ی Prey 2 خواهد آمد!؟ما ترجیح می دهیم تمرکز خودمان را بر روی خلق یک تجربه ی موفق تک نفره قرار دهیم."
نکته ی دیگری که به آن اشاره شد این است که ساختار بازی به نوعی باز است.سازندگان در این باره گفتند:"هر جایی که می خواهید بروید,با هر کسی که دوست دارید حرف بزنید و هر ماموریتی که می خواهید را انجام دهید."
همچنین شما می توانید با استفاده از تاریکی و به صورت مخفیانه دشمنان را از پیش رو بردارید.
تهیه کننده ی بازی گفت که Mirror's Edge,Riddick,Mass Effect و Blade Runner منابع الهام آن ها برای ساخت این عنوان بوده است.به عنوان مثال در سکانس های تعقیب و گریز,می توانید به سبک Mirror's Edge حرکات پارکور انجام دهید.
بنا به اظهارات سازندگان,killian به اندازه ی Faith در ME ورزیده و انعطاف پذیر است و می تواند به راحتی پریده و لبه ها را بگیرد,از لوله ها آویزان شود,تعادل خودش را در شرایط سخت حفظ کند و همانند یک گربه به این سو و آن سو بپرد.همه ی اینها با حرکات به سبک Mirror's Edge,آزادی عمل به سبک Mass Effect و جنگ هایی به سبک KillZone 2 اتفاق می اُفتد.
عنوان Prey 2 در تاریخی نامشخص در سال 2012 برای PS3 , PC و X360 عرضه خواهد شد.

لینک منبع




۱ فروردین ۱۳۹۰
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: babi_charlton
پیام: ۱۷۳
عضویت از: ۱۳ تیر ۱۳۸۶
از: Karaj , Iran
گروه:
- کاربران عضو
lebas REIDEN bar tan Ezio
مشاهده لینک
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ویرایش ناظر : لطفا پیام ارسالیتون رو به فارسی بنویسید !





No one's Getting Out of Here Alive
۱۳ فروردین ۱۳۹۰
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: foad_fcbarca
پیام: ۶۱۷
عضویت از: ۱۰ فروردین ۱۳۸۹
از: ناف کاتالان
طرفدار:
- puyol...xavi....piqe......messi....
- maradona
- perspolis
- berzil/spania
- کریم باقری علی کریمی
- رای کارد/گواردیولا/دنيزلي
- علی دایی
گروه:
- کاربران عضو
کسی از assassinscreed3 خبری نداره؟

6 ماهه برای xbox اومده ولی هنوز برای pc یومده




جمال هرچي بارساييو عشقه
۱۳ فروردین ۱۳۹۰
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: Blaugrana.ForEvEr
پیام: ۵,۶۲۴
عضویت از: ۵ شهریور ۱۳۸۶
از: قزوین
طرفدار:
- ژاوي.مسي
- مارادونا.ريوالدو
- پرسپوليس
- اسپانيا
- كريم باقري
- پپ گوارديولا
- افشين قطبي
گروه:
- کاربران عضو
چرا خیلی وقته واسه پی سی هم اومده قبل از فروردین اومد !




...
۱۳ فروردین ۱۳۹۰
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: کاتالونیا
پیام: ۶,۲۲۲
عضویت از: ۱۳ شهریور ۱۳۸۷
از: 021
طرفدار:
- مارکو رویس
- یه پرسپولیس، یه ایران!
- اسپانيا - آلمان - آرژانتين
- كریم باقری
- فرانک رايكارد - یورگن کلوپ
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
foad.spider نوشته:

کسی از assassinscreed3 خبری نداره؟

6 ماهه برای xbox اومده ولی هنوز برای pc یومده

ورژن 3 نيستش. 2.5 هستش كه به نام Assistant Creed Brotherhood منتشر كردند. قبل از عيدم اومده. براي اجرا هم سيستم نسبتا بالايي ميخواد.




۱۳ فروردین ۱۳۹۰
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: Blaugrana.ForEvEr
پیام: ۵,۶۲۴
عضویت از: ۵ شهریور ۱۳۸۶
از: قزوین
طرفدار:
- ژاوي.مسي
- مارادونا.ريوالدو
- پرسپوليس
- اسپانيا
- كريم باقري
- پپ گوارديولا
- افشين قطبي
گروه:
- کاربران عضو
مگه 3 ش هم قراره بیاد ؟!




...
۱۳ فروردین ۱۳۹۰
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۲
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۵
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۷ پاسخ
۸,۳۳۰,۷۷۲ بازدید
۱ روز قبل
Salehm
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۸۹ پاسخ
۱۱,۵۹۳,۷۲۵ بازدید
۴ روز قبل
Greatest Ever
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۳ پاسخ
۵۴۵,۹۹۵ بازدید
۹ روز قبل
Greatest Ever
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۳,۲۸۳ بازدید
۱۶ روز قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۱۹۸,۴۶۱ بازدید
۱۶ روز قبل
رویا
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۸ پاسخ
۴۳۵,۵۰۵ بازدید
۲ ماه قبل
jack jinhal
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۲۸,۱۷۵ بازدید
۵ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۵,۳۴۰ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۰۲ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۶,۶۲۱ بازدید
۱۰ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۲۰۹ کاربر آنلاین است. (۱۲۹ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!