در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
MotorStorm: Apocalypse سازنده : Evolution Studios سبک بازی : Racing ناشر : Sony Computer Entertainment زمان انتشار بازی : تاریخ انتشار (شمسی) : ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ تاریخ انتشار (میلادی) : 12 Apr 2011 احتملاً شما نیز با نام Evolution Studios آشنایی دارید. استودیویی که با ساخت سری WRC بر روی کنسول PS2 وارد دنیای بازی سازی شد و آرام آرام در بین بازی سازان سبک Racing نامی برای خود دست و پا کرد. این استودیو در سال 2007 با ساخت اولین قسمت از سری MotorStorm و در پی موفقیتهای آن توسط شرکت سونی به کلی خریداری شد و به زیر مجموعهای از این شرکت تبدیل شد. سری MotorStorm که بر پایه مسابقات خارج از جادهای ساخته شد، کاری متفاوت از سوی این استودیو بود که با استقبال نسبتاً خوبی نیز مواجه شد. Evolution Studios با ساخت هر قسمت از MotorStorm سعی بر تکمیل و بهبود گیمپلی و همچنین حفظ تنوع آن داشته. تازهترین قسمت از این سری، MotorStorm: Apocalypse نام دارد که در ادامه به نقد و بررسی آن میپردازیم. همانطور که از نام بازی پیداست، MotorStorm: Apocalypse تم آخرالزمانی دارد و این بار برخلاف دو نسخه گذشته در محیطهای شهری اتفاق میافتد. داستان بازی از این قرار است که گروهی مسابقه دهنده بی کله وارد یک شهر در حال ویرانی میشوند که بر اثر حوادث طبیعی پی در پی دیگر مدت زیادی سرپا نخواهد بود. این عده قصد دارند به مدت دو روز یک فستیوال رانندگی پر خطر در شهر برپا کنند و در نهایت قبل از تخریب کامل شهر از آن خارج شوند. در این بین نیروهای امنیتی که قصد دارند شهر را به طور کامل تخلیه کنند، به همراه شهروندانی که در داخل شهر ماندهاند بر سرراه شما قرار میگیرند و با شلیک گلوله یا پرتاب مواد آتشزا سعی در از بین بردن مزاحمانی مثل شما را دارند. شما بازی را از دیدگاه سه شخصیت مختلف در این فستیوال تجربه میکنید که هر کدام به ترتیب درجه سختی Easy, Normal و Hard را شامل میشود. در بین مراحل نیز میانپردههای کمیک مانندی پخش میشود که داستان آن شخصیت را، البته نه به صورت جدی، روایت کنند. در کل از یک بازی در سبک Racing انتظاری از داستان قوی و جدی نمیتوان داشت. در این بازی نیز داستان مختصر و فقط برای خالی نبودن عریضه روایت میشود که در هر صورت نه میتوان به آن خردهای گرفت نه آن را امتیاز بزرگی تلقی کرد. عکس بازی خش اصلی بازی مانند نسخههای قبلی Festival نام دارد و همانطور که اشاره کردم دارای 3 درجه سختی است که باید به ترتیب و پشت سرهم بازی شود. به این صورت که بعد از اتمام بازی با شخصیت Rookie ، بخش Pro و بعد از آن نیز بخش Veteran در دسترس قرار میگیرد. مسابقات در Festival همگی به صورت خطی هستند یعنی هم وسیله نقلیه و هم جاده از پیش تایین شده هستند و به این صورت نیست که شما ماشین و جاده مورد نظرتان را انتخاب کنید و به مسابقه بپردازید. (البته در بخش دیگری از بازی این امکان برای شما وجود دارد که به انجام مسابقات مورد نظر خودتان با ماشینهای مورد علاقتان بپردازید که در ادامه به توضیح آن نیز میپردازیم.) در MSAدیگر به مانند نسخههای قبلی سیستم امتیاز دهی در فستیوالها وجود ندارد اما در عوض کارتهایی در سرتاسر جادهها قرار داده شده که با بدست آوردن آنها شخصیتهای و ایتمهای جدیدی برای دیگر بخشهای بازی unlock میشود. قرار دادن این کارتها تصمیم خوبی از سوی سازندگان بود زیرا بازیکنان را ترقیب میکند که برای پیدا کردن آنها مسیرهای مختلف در جادهها را امتحان کنند و از تمام نقاط این جادههای پهناور عبور کنند. مسبقات در فستیوال طی دو روز انجام میشود در روز اول تقریباً اکثر جادهها آرام و بدون تغییر هستند اما در روز دوم زمین لرزهها و دیگر بلایای طبیعی شدت بیشتری گرفته و باعث تغییر و خرابی در جادهها میشود. این خرابیها با اینکه اسکریپت شده هستند ولی صرفاً یک چیز ظاهری نیست و ضمن اینکه هیجان مسابقات را دو چندان میکنند، بر روی گیمپلی نیز تاثیر مستقیم دارند. برای مثال در هنگام مسابقه شما شاهد فروریختن ساختمانهای اطراف خود بر روی مسیر مسابقه هستید که برای لحظهای شما را میخکوب میکنند و بلافاصله مجبور هستید از بین موانع جاخالی بدهید، یا ممکن است در حال مسابقه پل زیرپای شما با زمین لرزه تخریب شود و شما را از مسیرتان منحرف کند، و یا گرباد عظیمی در وسط جاده ظاهر میشود و اشیای مختلفی را در مسیر شما پرتاب کند و.... همچنین حوادث طبیعی در بعضی از جادههای باعث بسته شدن یا باز شدن مسیرهای جدیدی شود که نکته بسیار جالبی است و از یک نواخت شدن جادهها جلوگیری میکند. در مجموع 33 جاده از 9 تم مختلف در MSA وجود دارد که اکثر آنها به خوبی طراحی شدهاند اما تعدادی از آنها نیز کمی نامتوازن ساخته شدهاند به طوری که مسابقه دادن با نوع مشخصی از ماشینها در آنها اعصاب خوردکن است! عکس بازی در MSA حدود 13 نوع ماشین و از هر نوع 2-3 مدل مختلف وجود دارد. از موتورها و ماشینهای رالی گرفته تا Monster Trucks... هرکدام از انواع ماشینها ویژگیهای منحصر به فردی دارند و مهمتر از آن اینکه این ویژگیها نسبت به نسخههای قبلی بالانستر شدهاند. برای مثال موتورها بیشتر در معرض خطر قرار دارند و در مناطق گلی یا مناطقی که آب جمع شده باشند از سرعتشان کاسته میشود اما در مجموع شتاب و سرعت بیشتری دارند و به دلیل کوچک بودن راحتتر میتوانند از موانبع عبور کنند. یا همینطور Monster Truck ها در سر پیچها کنترل سختی دارند اما در عوض از قدرت بیشتری برخوردار هستند و میتوانند به راحتی دیگر ماشینها را از مسیر خارج کنند. ولی متاسفانه کنترل و هندلینگ ماشینها به طور کلی در این نسخه خوب کار نشده است، درست است که از این بازی نباید انتظار کنترل خیلی طبیعی و drift های زیبا در سر پیچها داشت اما در بسیاری از مواقع کنترل ماشینها انطور که باید راضی کننده نیست و باعث میشود شما به راحتی از مسیر منحرف شوید یا حتی در بعضی موارد باعث میشود چندین ماشین باهم دیگر در یک جا گیر کنند. در کنار اینها شما باید مراقب باشید که ماشینتان در مسیر مسابقه متوقف نشود چرا که سرعت گرفتن دوباره، سخت است و ماشینهای رقیب به راحتی از شما پیشی میگیرند. اما گذشته از اینها سازندگان سعی کردهاند مسیرهای بازی با انواع مختلف ماشینها هماهنگ باشند، برای مثال در یک جاده ممکن است چندین مسیر وجود داشته باشد که هر کدام مناسب نوع خاصی از ماشینها باشد، بنابراین کسانی که موتور سوار هستند باید از وارد شدن به مسیرهای آبی یا گلی خودداری کنند و از مسیر مناسب خودشان عبور کنند، همین امر عمق بیشتری به گیمپلی بازی میدهد. قابلیت Boost زدن نیز همچنان در این نسخه وجود دارد اما به صورت دائم نمیتوانید از آن استفاده کنید زیرا استفاده از آن باعث داغ شدن موتور ماشین میشود و باید صبر کنید تا دوباره حرارت موتور کم شود، البته عبور از داخل چالههای آب یا مسیرهای بارانی باعث تسریع خنک شدن موتور میشود. عکس بازی بخش دیگر در بازی به نام Wreckreation وجود دارد که خود شامل قسمتهای quick race, multiplayer و special events میشود. در قسمت quick race شما میتوانید مود، ماشین، راننده، جاده و درجه سختی دلخواه خود را انتخاب کنید و به مسابقه بپردازید. در مجموع 3 مود Race(مسابقه معمولی)، Elimination (از راند خارج شدن آخرین ماشین) و Chase (تعقیب و گریز 2 ماشین) در بازی وجود دارد که از هر 3 مود در بخش فستیوال نیز استفاده شده. بخش Special Events نیز از بسیاری جهات شبیه به فستیوال است اما خیلی سختتر و نفسگیرتر... بخش مولتیپلیر MSA تا 16 ماشین را در هر مسابقه به صورت انلاین ساپورت میکند. نکته تحسین برانگیز در اینجا قابلیت بازی به صورت split-screen چهار نفره است که با همین تعداد نیز میتوانید وارد لابی آنلاین شوید و به رقابت با دیگران بپردازید. با پیش روی در بخش انلاین، شما chips به دست میاورید که در واقع همان XP هستند و برای بالابردن رنک و بازکردن perk های مختلف استفاده میشود. این Perkها طوری طراحی شدهاند که به هیچ وجه بالانس بخش مولتیپلیر را به هم نزنند و در عین حال مفید واقع شوند و دوام این بخش را بیشتر کنند. همچنین شما میتوانید در لابی بر روی برنده مسابقات نیز شرط بندی کنید و از این راه نیز chip بدست آورید. جدا از chipها، با بازی کردن با ماشینهای مختلف میتوانید مدالهای مخصوص آن ماشین را بدست آوردید که مدلهای جدیدی از آن نوع ماشین و ایتمهایی برای customization آزاد میکند. قسمت customization در MSA ساده و کارآمد طراحی شده که کار با آن را بسیار راحت میکند و بیشتر از چند دقیقه وقتتان را نمیگیرد. فقط کافی است ماشین مورد نظر خود را انتخاب کنید و در عرض چند دقیقه قسمتهای مختلفی مثل بدنه، Livery و برچسبها را به آن اضافه کنید. عکس بازی در زمینه گرافیکی نیز این بازی نمره قبولی دریافت میکند، در حالی که مسیرهای مسابقه و ماشینها از جزییات زیادی برخوردار نیست اما در هنگام رانندگی با سرعت زیاد سخت است که متوجه چیزی به جز حرکت ماشین و مسیر رو به رویتان شوید و به جزییات محیط دقت کنید. با این حال جادههای بازی وسیع و داینامیک طراحی شدهاند و draw distance مناسبی دارند. اما بعضی افکتها مثل آتش و دود ضعیف کار شدهاند و در سطح انتظار نیستند. از لحاظ پایداری فریمریت و screen tearing نیز MSA عملکرد خوبی دارد و فقط در موارد معدودی شما افت فریم و پارگی تصویر را حس میکنید. همچنین قطعههای موسیقی MSA هم برای یک بازی ریسینگ بسیار خوب انتخاب شدهاند و در بالا بردن هیجان بازی تاثیر دارند. در مجموع MotorStorm: Apocalypse را نمیتوان یک بازی عالی و بی نقص یا یک غول گرافیکی به حساب آورد، اما در سبک خودش یکی از بهترین تجربههای گیمپلی را ارائه میدهد و در کنار آن با استفاده از بخش مولتیپلیر میتوانید تا مدتها خود را با این بازی سرگرم نگه دارید. فعلاً زوده برای امتیاز جهانی، چون تا به حال فقط 4-5 تا رسانه معتبر بازی رو نقد کردن. نقد ما هم همزمان با اوناست. عکس بازی |
||
۲۱ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
تاریخ انتشار Arkham City اعلام شد. بالاخره Warner تاریخ عرضه ی رسمی دنباله ی Arkham Asylum را اعلام کرد.18 اکتبر برای ایالات متحده و 21 اکتبر برای بریتانیا. Arkham City دنباله ی مستقیم عنوان موفق قبلی یعنی Arkham Asylum است که در مراسم Video Game Awards 2009 معرفی شد.اینبار بر خلاف نسخه ی قبل که ناشر آن Square Enix/Eidos بود,کمپانی بزرگ Warner وظیفه ی انتشار آن را بر عهده دارد. تا کنون Hugo Strange و Two-Face به عنوان دو Villain جدید در کنار دو Villain قبلی یعنی Harley Quin و Joker برای این قسمت تائید شده اند.همینطور Catwoman هم در بازی حضور دارد ولی موضع او به درستی مشخص نیست. Batman Arkham City که توسط استودیوی انگلیسی Rocksteady در حال ساخت است برای هر سه پلتفرم PC , PS3 و X360 منتشر خواهد شد. تصاویر جدید بازی را در زیر مشاهده می کنید: عکس عکس عکس |
||
۲۱ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
فیلم جدید DOOM به نقل از What's Playing، فیلم جدیدی از سری بازی افسانه ای DOOM در دست ساخت است. به گفته کمپانی پارامونت، فیلم ادامه اثر قبلی در سال 2005 با بازی Dwayne Johnson نخواهد بود و داستانی جدا و مستقل خواهد داشت. موردی که اخیرا در صنعت گیم و سینما بشدت رایج شده است و پیرو آن میتوان به اثاری همچون Tomb Raider و Spiderman در صنعت سینما اشاره کرد. ضمن اینکه جدیدترین DOOM از تکنیک 3 بعدی ( 3D ) ساپورت خواهد کرد. بازی سنتر |
||
۲۱ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
THQ بازی Homefront 2 را نیز می سازد . بازی Homefront که توسط استدیو Kaos Studios در حال ساخت میباشد قرار تا یک هفته دیگر برای سه پلتفرم PC . 360 . PS3 وارد بازار شود. از شرکت THQ اقای Danny Bilson چندی پیش در طی خبری عنوان کرده بود که بازی Homefront در تاریخ این شرکت بیشتر پیش فروش داشته است و گویا همین امر باعث شده است که مقامات این شرکت از این عنوان راضی به نظر ایند، زیرا انان خبرهایی از ساخت سری جدید بازی ، یعنی Homefront 2 را به گیمرها دادند . اقای Danny Bilson در این مورد گفت : توقع نداریم این بازی به همانند عناوینی چون Call of Duty, Medal of Honor ویا Battlefield فروش کند ؛ ولی توقع داریم یک عنوان دنباله دار باشد . همچنین اقای David Votypka رئیس کائوس خاطر نشان کرد : THQ و Kaos تلاشهای فراوانی برای این عنوان نموده اند و همیشه این عنوان را به چشم یک سری دیده اند و اگر این عنوان موفق از اب در بیاید حتما سری جدید بازی را خواهیم ساخت . |
||
۲۱ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
منتظر یک عنوان جدید از سازندگان "Fatal Frame "باشید . بازی زیبای Fatal Frame را همگان بیاد دارند ، این بازی ترسناک که با همان سبک ترسناکهای کلاسیک ژآپنی ساخته شده بود ، یکی از عناوین زیبای کنسول PS2 به شمار می امد . در همین راستا سازندگان این بازی خبر از عنوان جدید را دادند که البته هنوز مشخص نیست سری جدیدی از Fatal Frame است یا خیر ؛ ولی اقای Keisuke Kikuchi سازنده بازی در طی صحبتی با مجله Famitsu اذعان کرد : در حال حاظر نمی توانم وارد جزئیات کامل بشوم ، ولی ما به سختی داریم برروی آن کار میکنیم وی در ادامه افزود : فکر میکنم به زودی این عنوان را بتوانیم معرفی کنیم و امیدواریم مردم منتظر این خبر ما باشند . همان طور که میدانید بازی Fatal Frame 4 برای کنسول Wii به صورت انحصاری ساخته شد و این بازی در غرب منتشر نشد . |
||
۲۱ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
مرد هنرمند و علاقه به ساخت بازی اول شخص مغز متفکر و مرد هنرمند استودیو Team ICO، یعنی فامیتو اودا ابراز علاقه به ساخت بازی های متفاوتی از آثار کنونی وی کرد است. اودا در مصاحبه ای با مجله EDGE گفت: " اگر فرصتش را داشته باشم، دوست دارم آثاری را بسازم که ذات و توانایی من را به چالش بکشد. برای مثال علاقه خاصی به ساخت بازی 2 بعدی دارم. اما در حال حاضر چه میتوانم بسازم که تاثیر زیادی بگذارد؟ اوه بله! یک بازی اول شخص خواهم ساخت! چرا که بازی های اول شخص ( FPS ) اوقات فراغت من هستند و سعی میکنم شبیه به آنها بسازم ". اودا همچنین افزود که بازی های ICO و The Shadow of Colossus بازی های خیلی خوبی نبودند چرا که در فروش موفق عمل نکردند. باید دید که ذات هنری اودا اینبار به کجا کشیده می شود و آیا همانند اکثر بازیسازان کنونی برای فروش بیشتر از هسته خود دور می شود یا خیر... بازی سنتر |
||
۲۱ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
Blazblue جدید در دست ساخت پدیده ژانر مبارزه ای، یعنی Blazblue همچنان در ژاپن فروش میکند و توانسته به یکی از محبوب ترین آثار ژانر خود تبدیل شود. با توجه به پتانسیل این اثر برای ساخت نسخه های جدید، استودیو ژاپنی Arc System از شروع پروژه ساخت نسخه جدیدی از سری رعد آبی خبر داده اشت. Toshimichi Mori در سایت یوروگیمر تایید کرد که به همراه تیم خوش ذوقش مشغول به ساخت نسخه جدیدی از این سری شده است. وی تاریخ دقیقی برای عرضه اعلام نکرده است اما، همانند گذشته روی دو کنسول Xbox 360 و PS3 عرضه خواهد شد. ضمن اینکه Arc System مشغول ساخت نسخه دوم Blazblue: Continuum Shift برای دو کنسول دستی PSP و 3DS است. بازی سنتر |
||
۲۱ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
Prey 2 تایید شد. بالاخره پس از مدت ها امروز رسما عنوان Prey 2 تایید شد. Prey 2 توسط HumanHead Studio سازندگان اصلی بازی ساخته خواهد شد و شرکت Bethesda مالک IP آن نیز بازی را منتشر خواهد کرد . نکته ی جالب در این میان استفاده ی بازی از موتور خارف العاده ی شرکت id یعنی id Tech 5 است که از هم اکنون توفیق آن در بخش فنی را تضمین میکند . بازی اصلی که در سال 2006 پس از بارها تاخیر و وقفه ای چندین ساله منتشر شده بود از id Tech 4 استفاده میکرد. داستان بازی ادامه ی ماجراهای Tommy خواهد بود که به نبرد با بیگانگان ارگانیک عجیب بازی می پرداخت. Prey 2 بر خلاف عنوان اصلی برای کنسول سونی نیز منتشر خواهد شد. Prey 2 در سال 2012 برای هر سه پلتفورم PC , XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد. |
||
۲۴ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
نسخهی دوم Shadow Complex به راه میافتد استودیوی Chair Entertainment، سازندهی وابسته به اپیک خبر از دنبالهای برای عنوان محبوب و مشهور آرکید خود Shadow Complex میدهد. دانلد ماسترد (Donald Mustard) از مدیران این شرکت شرح داد که قسمت جدیدی در دست تولید است ولی چه زمانی برایش در نظر گرفته شده است، معلوم نیست. او اذعان داشت: "در اینکه ادامهای برای Shadow Complex وجود دارد جای سوال و تردید نیست، موردی که جای سوال دارد زمان عرضهی آن است. ببینید Shadow Complex همانند فرزند ماست و ما بسیار دوستش داریم. در حالت کلی میتوانم بگویم که ما مشغول کار بر روی چیزهای قابل توجهی هستیم." با توجه به موفقیت Infinity Blade برای iOS پرسش بعدی این است که ایا امکان وجود این بازی برای این پلتفرمها وجود دارد یا نه. که ماسترد این امر را به علت کمی دقت بعید دانست. وی در این راستا گفت: "من هنوز نمیتوانم در مورد پشتیبانی از سریهای صفحه لمسی حتی فکر هم کنم، زیرا این سریها دقتی که در Shadow Complex مورد نیاز است را ندارند." نسخهی اول Shadow Complex در تابستان سال 2009 میلادی بر روی سرویس Xbox LIVE منتشر شد و توانست نظر بسیاری از منتقدین و بازیکنندگان را به خود جلب کند. |
||
۲۴ اسفند ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید | ||
نام کاربری: argentina
پیام:
۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES - دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف - ارتش سرخ آسیا - ARGENTINA - علی کریمی - پپ گواردیولا - آرسن ونگر - ویسی گروه:
- کاربران عضو |
Marvel Vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds سازنده : Capcom سبک بازی : Fighting ناشر : Capcom زمان انتشار بازی : تاریخ انتشار (شمسی) : ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ تاریخ انتشار (میلادی) : 15 Feb 2011 وقتی میگوییم 1996 ممکن است خیلی به نظر نرسد. اما وقتی حساب کنید و ببینی جاستین بیبر آن موقع فقط دو سالش بوده میفهمید از زمان انتشار اولین نسخه Marvel vs. Capcom خیلی سال میگذرد. Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes آخرین نسخه از این سری بازی بود که در سال 2000 منتشر شد و بعد از آن یک دعوای کلیشهای حقوقی سالهای سال انتشار Marvel vs. Capcom 3 و پنجمین نسخه از این سری را به تعویق انداخت تا اینکه بالاخره پس 11 سال Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds منتشر شد و به انتظار طرفداران مارول و کپکام پایان بخشید. بعضی از بازیهای متوسط در حالیکه هنوز شش ماه از انتشارشان نگذشته با تبلیغات گسترده و مصاحبههای ساعتی انتظارات را برای نسخه دوم بازی چنان بالا میبرند که کم کم از دیدن عکس این بازی روی بکگراند سایتهای مختلف دلدرد میگیرید؛ پس احتمالا واضح است که پس از یازده سال انتظار برای یکی از بهترین بازیهای سبک مبارزهای دنیا آمپر انتظارات طرفداران به سقف چسبیده است. نسخه دوم این بازی بینهایت ساعت بازی برای طرفدارانش به ارمغان آورده بود. به قدری اعتیاد آور بود که یازده سال تمام جای خودش را در دل گیمرها حفظ کرد و بگذارید مطئنتان کنیم؛ Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds شما را ناامید نخواهد کرد. بازی از همان ابتدا روان است و به آسانی در دسترس. کار کردن با منوها و ترتیب دادن یک مبارزه جدید مثل آب خوردن است. هیچچیز به اندازه یک منو به پیچیدگی منوهای سایت کوتاکو یک گیمر را از بازی زده نخواهد کرد. و از همان اولین مبارزه بازیکن جذب سیستم مبارزه خواهد شد. چه از کارکشتههای قدیمی مبارزه باشید چه از تکن بازهای قدیمی که دوس دارید با شدت هرچه تمام دکمهها را با ترتیب ده بیست سی چهل فشار دهید. در سادهترین وضعیت به جای سیستم چهار دکمهای ( دو کلید حمله High و دو کلید حمله Low)، سیستم جدید مبارزه خیلی سادهای تعبیه شده است. دکمههای حمله Low، Medium و High و در نهایت یک دکمه Special که حریف را به هوا پرتاب خواهد کرد. بازی از اینجا شروع میشود؛ ترکیبهای مختلف کمبوهای هوایی، استفاده از دو شخصیت ذخیره علاوه بر شخصیت خودتان که در جهتهای مختلف حمله میکنند و در نهایت اجرای چند کمبوی مخصوص (به یاد کلوپهای قدیمی قدرتی!) هرچند خیلی ساده به نظر میرسد اما تحسین برانگیز است که با وجود اینکه این سیستم جدید کاملا به ذائقه گیمرهای نه چندان حرفهای و کژوال خوش میآید، با تمرین میتوان کاملا روی کمبوهای مختلف و یک بازی تاکتیکی و تکنیکهای مسلط شد. اما در نهایت واضح است که سیستم جدید مبارزه طوری تعبیه شده است که به سلیقه گیمرهای جدید هم خوش بیاید. اما این به معنای ناامید شدن حرفهایهای این سبک نیست. عکس بازی Deadpool در یک کلام معرفی حالت ساده (Simple Mode) نشان دهنده توجه کپکام به طرفداران کژوال است. این حالت به گیمرهای تازهکار اجازه میدهد تا به راحتی کمبوها و تکنیکهای مختلف را اجرا کنند. هرچند در اجرای این حالت تعادل کاملا رعایت شده است، و اجرای راحت تکنیکها و کمبوها به معنای Overpower شدن آنها نیست. در حالت ساده بازی بسیاری از حرکات و تکنیکها محدود و غیرقابل اجرا هستند که باعث میشود هرچقدر هم اجرای تکنیکهای مبارزه آسان شده باشند؛ در نهایت برتری با بازیکنی است که مهارت بیشتری دارد. یکی از مکانیزمهای جدید بازی X-Factor است. X-Factor چیزی شبیه حالت Rage در Mortal Kombat vs. DC Universe است. همه کلیدهای حمله را فشار دهید و شخصیت شما شروع به درخشیدن به رنگ قرمز میکند. مطمئنا این درخشیدن برای بهتر دیده شدن نیست؛ با فعال شدن X-Factor قدرت شخصیتها افزایش پیدا میکند. X-Factor در واقع راهی برای فرار از شکست خوردن شخصیت بازیکن است؛ یک سیستم بازگشت و نجات. ظاهرا X-Factor المان بسیار خوبی برای تکنیکیتر شدن بازی است اما بیشتر مواقع باعث Overpower شدن شخصیتهایی که قدرت حمله قوی دارند شده و ابزاری برای زورگفتن به بقیه شخصیتها میشود. خوشبختانه مثل بقیه بازیهای مبارزهای با کتک زدن حریف X-Factor شما دوباره برنخواهد گشت بنابراین باید در استفاده از آن دقت کرد. X-Factor به عنوان یک مکانیزم دفاعی تعبیه شده اما با تبدیل شدن آن به یک مکانیزم حمله تعادل موجود در بازی را به هم میزند. یکی از ویژگیهای Marvel vs. Capcom 3 رعایت تعادل میان شخصیتهای بازی است. هرکدام از شخصیتها به معنای واقعی کلمه پرستیژ و شخصیت مبارزهای خاص خود را دارند. این باعث میشود شخصیتهای جدید در مقابل شخصیتهای قدیمی مثل مگنیتو حرفی برای گفتن داشته باشند. اگر یکی از شخصیتهای قدرت حمله زیادی دارد از سوی دیگر سرعت او برای واکنش نشان دادن پایینتر است و برعکس. این در واقع نه تنها تعادل و بالانس میان شخصیتها را به خوبی برقرار کرده است؛ بلکه جایگاه امکان انتخاب یک تیم شامل سه شخصیت در بازی را نیز پررنگتر جلوه میدهد. در واقع بعد از کمی بازی متوجه خواهید شد که پیروزی شما در مبارزات به تیم شما بستگی دارد نه به اینکه کدام شخصیت را بیشتر از بقیه دوست دارید. بازی با 36 شخصیت عرضه شده است، بیست شخصیت کمتر از نسخه قبلی اما گزینش شخصیتها واقعا عالیست. گیمرهای قدیمی و جدید شخصیتهای مورد علاقهشان را پیدا خواهند کرد و تعداد بیشتری شخصیت توسط بستههای قابل دانلود بزودی در اختیار بازیکنان قرار خواهند گرفت؛ اما منابع مختلف به این موضوع اشاره کردهاند که تعدادی از شخصیتها و امکانات میتوانستند در بازی اصلی وجود داشته باشند، اما در قالب بستههای اضافه شونده برای فروش در نظر گرفته شدند. نمیتوان کپکام را بخاطر علاقه به پول سرزنش کرد اما میتوان ناراضی بود. نحوه ارائه شخصیتها یکی از نکات بسیار دوستداشتنی این نسخه از بازی است. قیافه شخصیتهای مارول همان چهرهها و لباسهای کلاسیک کامیک بوکی آنهاست. صداها و جملههای شخصیتها جذابند و به راحتی میتوان با آنها ارتباط برقرار کرد. به جرئت میتوان گفت کسی عاشق Deadpool در Marvel vs. Capcom 3 نشده است. عکس بازی وسکر اگر در گل کوچک حضور داشته باشد آن گل کوچک بهترین گل کوچک دنیا خواهد بود یکی از ویژگیهای کلاسیک سری بازیهای vs Capcom قدرت فوقالعاده زیاد هر حمله است. حتی ممکن است در ابتدا برای کسانی که برای اولین بار با این سری آشنا میشوند کمی آزار دهنده باشد که قبل از اینکه فرصت کنند کلیدهای حمله را یاد بگیرند با دو کمبو کل تیمشان را از دست دادهاند. این باعث افزایش جذابیت بازی و دوری کردن گیمرها از چشم بسته دکمه زدن روی کنترلر میشود، اگر میخواهید زنده بمانید باید با فکر بازی کنید تا با زور انگشت. Marvel vs. Capcom 3 از آن دسته بازیهایی است که به تمرین خیلی زیادی احتیاج دارد. حالت تمرینی این بازی با اینکه یکی از کاملترین و پر امکاناتترین (شاید امکانات حالت تمرینی بازی از بازی اصلی بیشتر باشد!) حالتهای تمرینی دنیای بازیهای رایانهای است؛ اما با این حال این حالت فقط برای "تمرین" تعبیه شده است نه برای "آموزش". در واقع عملا در خود بازی راهی برای یادگرفتن تکنیکها و کمبوها وجود ندارد و باید خیلی بازی کنید و خیلی یوتیوب تماشا کنید. حالت Mission Mode بازی ممکن است جای خوبی برای اجرای فنها و کمبوهای مختلف باشد اما در Mission Mode شما باید تکنیکها را اجرا کنید؛ مجال چندانی برای یاد گرفتن آنها نیست. اگر Street Fighter IV را تجربه کرده باشید قطعا حالت Challenge Mode فوقالعاده آن را به یاد دارید که با ایجاد حس رقابت و دشوار شدن کمکم آن، بازیکن ترغیب به اجرا و یادگرفتن تکنیکها و حرکات مختلف میشد. Mission Mode چیزی شبیه همین حالت است با این تفاوت که بعد از وارد شدن به زمین مبارزه در این حالت چند دقیقه باید صبر کنید و ببینید دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد و هربار به دنبال اسم کمبوی گفته شده در لیست کمبوها بگردید تا بفهمید ماجرا از چه قرار است. گرافیک بازی کمنظیر است. هرچند بخش زیادی از جزئیات قربانی فضای کامیکبوکی بازی شدهاند؛ اما دنیای این بازی یکی از نقاط قوت آن است. افکتهای فوقالعاده؛ طراحی بینظیر شخصیتها و محیطها چشم مخاطب را به صفحه تلوزیون خیره میکند. سطح توجه کپکام به بعضی نکات ریز در انیمیشنها و گرافیک بازی بسیار جالب است؛ مثلا M.O.D.O.K برای هر حرکتی که انجام میدهد یک کلید خاص روی کیبوردش فشار میدهد! گرافیک بازی فوقالعاده دوستداشتنی و قوی است اما بهترین این نسل نیست، اما آنقدر خوب و دوستداشتنی هست که کسانی که دندانههای اره تفنگ را نشانه قدرت گرافیکی میدانند نیز از آن راضی باشند. عکس بازی همه حرکات شخصیتها پر از رنگ و افکتهای دوستداشتنی هستند همانطور که در ابتدا گفتیم نسخههای قبلی این بازی سالهای سال چهره ماندگار (!) دنیای بازیهای مبارزهای بودند. یازده سال در گود نسلهای مختلف بازیها باقی ماندند کاری است که خیلی از بازیهای میلیون دلاری امروز از انجام آن عاجزند. Marvel vs. Capcom 3 در حالت آفلاین انتظارات بازیکنان به بهترین شکل ممکن برآورده میشوند. یک فایتینگ ایدهآل. و در حالت آنلاین یکی از بهترین و روانترین بازیهای مبارزهای پیش روی شماست. یک سیستم لابی قوی و Ranked Matchهای فوقالعاده خوب. هرچند امکان مشاهده بازی دیگر بازیکنان از بازی حذف شده است و امکانات زیادی از جمله تماشای بازی حرفهایترها، صحبت کردن با آنها و... را از بازیکن گرفته است؛ اما در نهایت MvC3 یکی از بهترین حالتهای آنلاین بازیهای مبارزهای را داراست. اما مشکل بازی به نظر برای بازیکنان بخش آفلاین آن (که در ایران اکثریت گیمرها را تشکیل میدهند) است. هرچند این مشکل میتواند به چشم آنلاینبازها هم بیاید. هیچ مد و حالت اضافهای برای بازی در نظر گرفته نشده است. بعد از ساعتها بازی انتظار بازیکنان برای شخصیتهای جدید، لباسهای اضافه، حالتهای مختلف مبارزه، زمینهای مبارزه جدید، امکان شخصیسازی شخصیتها و... هیچکدام برآورده نخواهند شد. در واقع اگر کسی را ندارید که با او بازی کنید اگر به طرز بیمارگونهای عاشق سری بازی نباشید دلیل خاصی برای انجام آن احساس نخواهید کرد. کپکام اگر دلش به حال گیمرها و طرفداران بازیاش نسوخته بخاطر جیب خودش هم که شده باید هرچه سریعتر این امکانات را برای بازی عرضه کند. نبود این امکانات و اضافه نشدن آنها به بازی در آینده میتواند باعث شود میراث Marvel vs. Capcom مثل خیلی بازیهای دیگر با شروع سال جدید به زباله دان بازیهای خوبی که فراموش شدند اضافه شود. اما اگر این مشکل نیز حل شود کپکام بار دیگر توانسته است یک بازی فایتینگ بیرقیب را به بازار عرضه کند. بازی که توانسته است کار سخت آشتی دادن سلیقههای گیمرهای عادی و حرفهایترها را انجام دهد. |
||
۲۴ اسفند ۱۳۸۹
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |