به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
ارسال گزارش یک مورد قابل بررسی در مورد پیام زیر در تالار گفتمان
متن گزارش:*
 

پاسخ به: برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
نویسنده: Frédéric.Chopin
جمعه، ۳ خرداد ۱۳۹۸ (۱۳:۵۷)
نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
Frédéric.Chopin نوشته:

نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
Frédéric.Chopin نوشته:

نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
Frédéric.Chopin نوشته:

نقل قول
به به ایشالا ک از خلوص نیت باشه ... خوشحالیم ک علاقه مندان این اسطوره بسیارند ... خوش اومدی برادر


طبعا هرکسی خودش را دوست می دارد و علاقه مند به خود است.
البته من هنوز خودم را اسطوره نمی پندارم...... تا سرورم لودویگ و یوهان بزرگوار هستند همچین جسارتی نمی نمایم (ولی در اوج فروتنی نمی توانم منکر شاهکار بودن تعدادی از ساخته هایم نیز شوم!)
ممنون از خوشامدگویی تان.

قطعا بتهوون و باخ مقام سروری برای شوپن ندارند ... البته نمیشه منکر گرایش ها و رشد شوپن توو بستر موسیقی دوران پسا باروک و کلاسیک شد (و علاقه اش )... ولی از وام گرفتن تا ایجاد سروری فاصله هاست ... سروده های شاعر پیانو نه قبل و نه بعدش تکرار نشدن ... موسیقی ملودی محور ک بعضا تم های اروپای شرقی دارن و تنوع تکنیک های این ساز البته در مقام تولید فضای ترکیبی مونوفونیک و پلی فونیک ... ساخته ی روح عزیز اما جسم همیشه مریض فردریکه ...



بنده خودم معترف به سروری ایشان نسبت به خودم هستم و بارها این را به سمع و نظر دوستان و اطرافیانم رسانده ام.
حالا اینکه شما سخنان خود بنده را قبول ندارید بحث دیگریست.
اما سروری آن دو بزرگوار نسبت به من نه به آن جهت که از آنان تقلید کرده باشم و سبکی که در موسیقی به کارگرفتم و شاعرانگی ای که از اعماق وجودم در آن بکار بستم بی همتا و بی بدیل نباشد است، بلکه از آن روست که جایگاه کلی آنان را در تاریخ موسیقی و دستاوردهای عظیمی که برای این هنر به ارمغان آورده اند را فراتر از اندک توشه خودم می بینم.
در ضمن اگر به موومان های میانی برخی سونات ها و البته کوارتت های زهی متاخر لودویگ عزیز مراجعه فرمایید ریشه های اولیه این شعر و شعور را در میابید.... پیش از من اولین کسی که خودش را شاعر اصوات خواند یا خوانده شد، لودویگ جان عزیزم بود که همین الان هم با هم هستیم!

موسیقی شوپنیسم ب دو بخش تولید و پرورش تقسیم میشه ... بخشی رو از قدما وام گرفته و بعضا تغییراتی داده ک حتی نمیشه غیر از او رو مبدع دونست ... مثل نکتورن ... بخش دیگ هم چیزیه ک مختص ب فضای ملودیک در ساز پیانوست ک قبلش نبوده و بعدش هم نیست ک در پیام قبل توضیح دادم ... برگزاری مسابقات بین المللی شوپن هم گویای همین مطلبه ...
خواستم با خودت بیشترآشنا بشی ... ضمنا ادبیاتت بشدت شبیه رفیق قدیم ما "وریالئو" ست ... ممنون ک با این فضای طنز توو این دوره ی بی مربی دلمون رو شاد کردی ...



کاملا درست است. بنده هم عرض کردم که منظور از سرتر دانستن آن دو بزرگوار، نفی ابداعات و دستاوردهای خودم یا خدای نکرده تقلیدی پنداشتن شان نیست! بحث جایگاه کلی موسیقیدانان در تاریخ موسیقی و تاثیرگذاری شان را مطرح کردم.
به عنوان مثال بتهوون کسی بود که با آثار بنیان کنی چون اروییکا نقطه عطف تاریخ موسیقی در گذار از دوره کلاسیک به رمانتیک را رقم زد. مهمترین فرم های موسیقی مانند سمفونی و سونات را با دلاوری تمام به کلی به هم ریخت. برای اولین بار موسیقی را از گیر و دار رشنالیسم افراطی و فرمول زدگی کلاسیک آثار غول های نامداری چون هایدن رهایی بخشید. با آداجیو سستنوتوی مهتابش، کل سونات نویسان خشک مغز را به ریشخند گرفت!
مهمتر از همه شاید اولین آهنگسازی بود که خود را "هنرمند" خواند نه صنعتگر. تا پیش از بتهوون، موسیقی پیشه ای بود به مانند نجاری یا آهنگری. کاری ارائه میکردند و مزدی میگرفتند. بتهوون به این هنر "حیثیت و شرف" داد.
در کل یک انقلابی بود که شدت قدم های استوارش همچون آکورد های کوبنده اش در ابتدای آلگرو کن بریو معروف لرزه به اندام تک تک ماها انداخت. بوده اند آهنگسازانی که در یک ساز یا یک فرم تحولی به پا کرده باشند (همچون واگنر جان در اپرا)، بتهوون اما کسی بود که دو دوره از مهمترین ادوار موسیقی به قبل و بعد از او تقسیم می شود.
یادم می آید حدودا پانزده سال داشتم که کوارتت های زهی اپوس 127 به بعدش ساخته شد.... از شوبرت عزیز و تنی چند از بزرگان در نشریات و محافل نقل می شد که ای داد و بیداد چه کنیم که هیچ چیز برایمان باقی نماند! (هرچند من نگذاشتم همچین اتفاقی بیفتد! )
در مورد باخ و تاثیرش در تاریخ موسیقی هم به درازا می شود بحث کرد هرچند افراد زیادی کل عمرشان را صرف این کار کرده اند نیاز به توضیح بدیهیات از سوی من نیست.

در دورهٔ آغازین (۱۷۹۲–۱۸۰۲)، کارهای بتهوون هم بشدت تحت تأثیر هایدن و موتسارت بود، البته همون زمان به تدریج افق وسیع‌تری در کارهاش رو کشف می‌کرد...مثه سمفونی‌های شماره ۱ و ۲، شش کوارتت زهی، دو کنسرتو پیانو، دوازده سونات پیانو (شامل سونات‌های مشهورِ پاتِتیک و مهتاب) ...
بهر حال هنر در هر زمینه ای ..امری پویا و سیاله ... ک فاکتورهای بسیاری در هر دوره منجر به سیر صعودی و حتی نزولی اون میشه ... هر هنرمندی هم لاجرم وام گیر هنرمندان قبل خودشه ...ولی مهم اینه در نهایت چه اسمی ازش باقی میمونه ...
آثار طولانی شوپن مثه ۴ بالاد، ۴اسکرتزو، بارکاروله۶۰.Op، فانتزی ۴۹.Op و سوناتهایش همانند آثار کوتاه‌ترش مثه ایمپرومتوها، مازورکاها، نوکتورنها، والسها و پولونزهای او، قطعا جایگاهی تثبیت شده در بین آثار (رپرتوار) "پیانو" دارن ک با توجه به وضعیت جسمانی همیشه در حال مرگ شوپن و شرایط روحی بشدت خرابش... و عمر کوتاه .... این آثار بیشتر شبیه معجزه اس تا موسیقی ...
خُب پس در مورد این اسطوره، هم نظریم ... بزرگواران قبل ایشون ک نام بردید هم، نیاز ب تایید ندارند ... حرف همین بود ک شوپن ، شوپن بود ... نه تاکید و مرور آنچه گذشت ...
جدا از روش طنزگونه ی بیان مطالب ک امیدوارم تکرار ، باعث از بین رفتن طعمش نشه ... خوشحالم ک روی فرد خاصی تعصب ندارید ...



احسنت. ولی بتهوون قبل از اروییکا رو بریز دور! (جز اندک استثنائاتی)
خود داداشمون کارای قبل از 1800 ش رو از آرشیو لپ تاپش شیفت دلیت کرده بجز پاتتیک و یک دو کار دیگه!
بتهوون حقیقی از Heiligenstadt و اون سلوک و دگرگونی عجیب روحی شروع میشه..... Marcia funebre خودش گویای همه چیزه. پارتیتوری که ازش دارم اینقد از اشک هایی که روش ریختم خیس شده که دیگه قابل رهبری نیست!
در یک کلام بتهوون قبل از اروییکا بتهوون نیست. سایه ای از دو غول پیشینه و خود واقعیشو هنوز پیدا نکرده.
فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۲
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۵
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۷ پاسخ
۸,۳۴۱,۶۴۵ بازدید
۶ روز قبل
Salehm
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۸۹ پاسخ
۱۱,۶۰۸,۲۵۰ بازدید
۹ روز قبل
Greatest Ever
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۳ پاسخ
۵۴۶,۳۱۵ بازدید
۱۴ روز قبل
Greatest Ever
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۳,۸۴۹ بازدید
۲۱ روز قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۰۰,۰۱۸ بازدید
۲۱ روز قبل
رویا
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۸ پاسخ
۴۳۵,۸۴۴ بازدید
۲ ماه قبل
jack jinhal
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۳۱,۴۷۳ بازدید
۶ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۵,۵۲۸ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۲۵ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۶,۸۳۳ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۲۰۲ کاربر آنلاین است. (۱۳۸ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!