ژاوی: «پايان يك دوره بی معنی است»

تاریخ: سه‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ | عنوان: مصاحبه
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پارسا مظفری / FCBarcelona.ir


هفته گذشه ژاوی هرناندز در مصاحبه با روزنامه ورزشی کاتالانی اسپورت، ادعای اینکه چرخه پیروزی های بارسا به پایان رسیده است را رد كرد: «کسانی که این را می گویند از بارسا خوششان نمی آید».

با پایان رقابت هاي اين فصل لاليگا، ژاوی هفته گذشته با روزنامه ورزشی کاتالانی اسپورت به صحبت پرداخت و اصرار داشت که بارسا نیروی فوتبال غالبی که در طول چند سال گذشته بوده، باقی می ماند. این هافبک کاتالان همچنین اشاره کرد ترجیح می دهد خوب بازی کند و ببازد تا اینکه بد بازی کند و برنده بازی باشد. وی نظرش را درباره شکست برابر بایرن بیان کرد و روشن ساخت که او در مورد بازنشستگی هنوز فکر نمی کند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

«شما باید به سادگی به فراتر از نتایج نگاه کنید و اینکه بازی چگونه پیش رفت»

ژاوی هرناندز در مصاحبه خود هر گونه ادعایی که دوران فوق العاده همراه با موفقیت بارسا را رو به افول می پندارد رد کرد: «وقتی مردم این را می گویند باعث خنده من می شود. این همان چیزی که من برای سال ها می شنیده ام و متاسفانه برای برخی از مردم، آن هرگز اتفاق نمی افتد».
وی در ادامه افزود: «مردمی که آن را می گویند بارسا را دوست ندارند و به همین ترتیب ما به سادگی آنها را نادیده می گیریم و از ادامه موفقیت ها لذت می بریم». این بازيكن کاتالانی نیز پیروزی بایرن را لزوما نشانه تغییر قدرت در اروپا نمی داند: «فقط در مورد یک فصل موفق صحبت می کنیم – در این باره چه می گویید وقتی چلسی سال گذشته بهتر از بایرن بود که آنها را شکست داد؟»

شکست بایرن باید مد نظر قرار داده شود

در پاسخ به پرسشی در مورد شکست بایرن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، ژاوی مصمم بود که اگرچه آلمانی ها برنده واضح بودند، «شما باید به سادگی به فراتر از نتایج نگاه کنید و اینکه بازی چگونه پیش رفت. آنها در مواجهه با ما مجبور به تغییر روش بازی خود شدند و با سبک معمول بازی باز بازی نکردند - آنها از سرعت بال های خود استفاده کردند، ما را به خوبی پرس کردند و دفاع محکمی داشتند، اما ما مالکیت را در اختیار داشتیم، آنها نتوانستند که آن را از ما بگیرند». برای ژاوی، تیم ها در شرایط نابرابر پا در میدان مسابقه گذاشتند، چیزی او به سختی های فصل اسپانیا ارتباط می دهد: «آنها قوی تر در میدان مسابقه قدم گذاشتند، اما دلایل بسیاری برای آن وجود دارد و این واقعیت است که نه ما و نه مادرید به فینال امسال راه پیدا نکردیم. در رقابتی که با مادرید داشتیم واقعا توان ما را گرفت، در آلمان اینطور نیست، آنها که رقابت فشرده ندارند. امسال نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا واقعا سخت بود و اگر ما ادامه می دادیم روشن بود که نمی توانستیم درماه آوریل یا مه در شرایطی به مانند آن ها باشیم».

نیاز به تغییر فرمت جام حذفی اسپانیا داريم

برای ژاوی، بهترین راه برای کاهش فشارهای بازی اسپانیا این است که «بازی های جام حذفی به صورت تک بازی انجام شود، نه با دو بازی. که تعداد بازی های ما چهار یا پنج بازی کاهش پیدا می کند و آن را نیز به معنای جذاب تر شدن بازی هاست که تیم های کوچکتر نیز شانس بهتری با تک بازی خواهند داشت. اگر فدراسیون اسپانیا می خواهد تیم های اسپانيايي را بیشتر در فینال لیگ قهرمانان ببیند، باید کمی به ما کمک کند».

«من فوتبال منفی را دوست ندارم»

ژاوی همچنین توضیح داد که تنها برنده شدن نیست که به حساب می آید، اما چگونگي بازی نیز ارزش دارد: «ترجیح می دهم فینال جام حذفی را با یک بازی خوب از دست بدهم. البته تا زمانی که ما موفق به کسب لیگ شویم - درست مثل کاری که اتلتیک بیلبائو دو سال پیش در فینال جام حذفی اسپانیا در برابر ما انجام داد؛ آنها پا به پای ما رقابت کردند؛ فلسفه حمله ای خود را رها نمی کردند - که در ذهن من برای همیشه حک خواهد شد، اما من در حال حاضر فراموش کرده ام چلسی چگونه کرد زمانی که آنها موفق به کسب لیگ قهرمانان اروپا شدند. فوتبال دفاعی و منفی را دوست ندارم که فقط به دنبال یک نتیجه است؛ از آن لذت نمی برم و و آن مرا فوق العاده خسته می کند».

هیچ برنامه ای برای کاهش بازی ها ندارم

همچنین از ژاوی که در حال حاضر 33 ساله است، در مورد اینکه آیا او باید شروع به کاهش و انتخاب بازی هایش کند پرسیده شد، اما او اصرار داشت: «این نوع نظر را در سه یا چهار سال اخیر شنیده ام . البته من 33 ساله هستم و به مدت 15 سال در سطحی بالا بازی کرده ام؛ نمی توانم آن را انکار کنم، اما احساس خوبی دارم و می خواهم به بازی کردن برای چند سال آینده ادامه دهم».

نوشته‌ای از اف سی بارسلونا دات آی آر
اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران



نشانی این صفحه :
https://fcbarcelona.ir/index/modules/news/article.php?storyid=7103