مسی اکنون برترین گلزن بین المللی بارسا است.

تاریخ: جمعه، ۳۰ مهر ۱۳۸۹ | عنوان: آبی و اناری‌ها
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: اقلیما معنوی / FCBarcelona.ir


لئو مسی 31امین گل بین المللی خود برای بارسا را به ثمر رسانده است و اکنون با رکورد ریوالدو برابری می کند. او همچنین به عنوان پنجمین گلزن برتر تاریخ باشگاه، با الکانترا برابری می کند.

گل لئو مسی مقابل گوپنهاگن، دو رکورد مهم را رفم زده است. او اکنون به عنوان برترین گلزن بارسا در رقابت های بین المللی، با ریوالدو (1997/02) برابری می کند؛ او همچنین اکنون در رده پنجم گلزنان باشگاه قرار دارد و این مکان را مشترکا با پائولینو آلکانترای بزرگ، در اختیار دارد.

تصویر اصلی

برابری با ریوالدو

ریوالدو و مسی اکنون در تعداد گل های بین المللی، شانه به شانه یکدیگر قرار دارند. ریوالدوی برزیلی 25 گل در لیگ قهرمانان، 5 گل در جام یوفا و یک گل در سوپرچام اروپا به ثمر رسانده بود؛ این در حالی است که بازیکن آرژانتینی 29 گل در لیگ قهرمانان و دو گل در جام باشگاه های جهان به ثمر رسانده است. مسی، پیش تر در این فصل عناوین بهترین گلزن بارسا در جام اروپا/لیگ قهرمانان را از آن خود کرده بود.
در میان افسانه ها

لئو مسی در برابر گوپنهاگن، رکورد دیگری را نیز ثبت کرد؛ وی به پنجمین گلزن برتر تاریخ باشگاه تبدیل شد؛ او با 137 گل، به پائولینو آلکانترای افسانه ای می پیوند. بالاتر از این دو تنها اسکولا (164)، سامیتیر (178)، کوبالا (196) و سزار (235) قرار دارند و باید به یاد داشته باشیم که مسی تنها 23 سال دارد؛ چه کسی می داند به جای گذاشتن چه رکوردهای دیگری از وی برمی آید...

صدتایی برای کیتا

زمانی که کیتا در دقیقه 89 به بازی آمد، در واقع صدمین حضورش را برای بارسا انجام می داد. این هافبک که از تابستان 2008 که به بارسا آمده است، در 65 بازی در لالیگا، 23 بازی در لیگ قهرمانان، 6 بازی در کوپا دل ری، 4 بازی در سوپرجام اسپانیا و 1 بازی در سوپرجام اروپا، برای بارسا حضور یافته است.

نوشته‌ای از اف سی بارسلونا دات آی آر
اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران



نشانی این صفحه :
https://fcbarcelona.ir/index/modules/news/article.php?storyid=3349