به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

فکرش را بکن که او این چنین باشد!آبی و اناری‌ها
فرستنده علی رضایی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۹:۴۹) (۲,۰۵۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
گروه مترجمین اخبار / FCBarcelona.ir


مسی در بازی با خرنادا تنها 6.8 کیلومتر دوندگی داشت که همین عملکرد ضعیف در دوندگی، موجب شد تا برخی صحبت‌های زیادی را درباره این موضوع آغاز کنند. این صحبت‌ها، بحث‌های زیادی را درباره کاپیتان تیم ملی آرژانیتن فراهم آورد که در جام جهانی 2014 که تا 60 روز دیگر آغاز خواهد شد، چه عملکردی خواهد داشت.

آنچه لئو مسی برای بارسا انجام داد، غیر قابل توصیف و مقایسه است؛ مسی به قدری در این سالها خوب کار کرده است که برای بارسا یک کاتالیزور قوی محسوب می‌شود و جهان فوتبال، به سمت مسی برانگیخته شده است. اگر برای وی مشکل رشد در دوران کودکی پیش نمی‌آمد، اگر آرژانتین دچار رکود نمی‌شد، مسی هیچگاه به لاماسیا نمی‌رسید و شاید هیچگاه برای بارسا بازی نمی‌کرد. اگر خوان لاکوئوا، شخصاً هزار یورو برای درمان مسی پرداخت نمی‌کرد، در حالی که سایر مدیران سرگرم انجام برخی کارها بیهوده بودند. اگر کارلس رکساچ علاقه شدیدی به جذب شدن مسی به باشگاه پیدا نمی‌کرد، اگر خود لئو، حضور در بارسا را به جای ترک آن و رفتن به آرژانتین برای از بین بردن دلتنگی خانواده انتخاب نمی‌کرد؛ شاید شما هیچکدام از این کلمات را نمی‌خواندید. رونالدینیو دوباره خود را به عنوان یکی از ارکان تیم تبدیل کرد، ولی اشتباه نکنید، مسی چرا به یک قانون برای بارسایی‌ها تثبیت شده است. او بیش از هر چیزی به آبی و اناری رنگ داد. فرن سوراینو، یکی از مدیران اسبق بارسا می‌گوید: «ما ارزش این بازیکن را می‌دانستیم، ما می‌دانستیم که او در زمین چه کارهایی می‌تواند بکند و ما می‌دانستیم که از او هر چه بخواهید، می‌توانی انتظار انجام دادنش را داشته باشید».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

بالاتر و فراتر از مسی، شخصیت او است. او مانند هر کس دیگری رویا‌ها و اهداف و هراس‌هایی دارد. او تاکنون خیلی چیز‌ها را به دست آورده است؛ برنده شدن در هر رقابت و مسابقات فوتبالی، طلا المپیک، ثبت رکورد در به دست آوردن توپ طلا، شکستن بی‌حد و حصر رکورد‌ها و تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ بارسلونا در 26 سالگی. هر چقدر به مسی جایزه بدهند، حق وی در فوتبال ادا نخواهد شد. موفقیت‌هایی که مسی برای بارسا فراهم آورد، به ازای پول بود که باشگاه به او داده و وی حق خود را ادا کرد. لئو مسی آرژانتینی است و روساریو نیز برای او حکم همه چیز را دارد.

پدر مسی، زمانی که وی 12 ساله بود، در وضعیت مالی خوبی قرار نداشت. باشگاه‌های محلی استعداد او را درک نمی‌کردند، بانکها حتی یک مقدار کوچک نیز به مسی و پدرش برای درمان وی پرداخت نکردند و پدر مسی نیز نمی‌توانست هزینه‌های درمان مسی را پرداخت کند. با این وجود، قلب مسی هنوز هم برای آرژانتین می‌تپید و برای پیروزی آرژانتین خوشحال می‌شد. او جانشین به تمام معنا مارادونا بود و حتی مسی بهتر از زمان حضور مارادونا در بارسا نیز کار کرد، اما آرژانتینی‌ها به جای انعکاس صادقانه توانایی‌ها مسی و توصیف توانایی‌ها غیرقابل باور وی، به او پشت کردند. نه تنها عموم مردم به خاطر ضعف مسی، به وی پشت کردند، حتی آنهایی که در فوتبال نیز دستی داشتند به وی پشت کردند و از استعداد وی چشم برداشتند. تاریخ تولد مسی و ریکلمه در یک روز است. در جام جهانی 2006، مسی 19 سال داشت.

سریع به چند سال پیش بر می‌گردیم؛ جایی که آرژانتین باری دیگر برای حضور در جام جهانی می‌جنگید و در آن زمان کوکو باسیل و دیگو مارادونا هدایت سفید و آبی پوشان را بر عهده داشتند. گویلیم بالاگوئه در مقاله‌ای در آن زمان این طور نوشت: «در یک دعوتنامه هدفدار بازیکنان به اردوی تیم ملی آرژانتین، مارادونا نام لیونل مسی را به خاطر اینکه او را باعث عملکرد ضعیف تیم می‌دانست، از فهرست خود خط زد. با این مدل رفتار افرادی که همیشه خود را بر حق می‌دانند، مارادونا تفکر عدم اعتماد به مسی را در ذهن جمع زیادی از هواداران تیم ملی آرژانتین کاشت؛ در ذهن افرادی که فکر می‌کنند کلام مارادونا همیشه صحیح بوده است. مارادونا جملات متعجب کننده‌ای را به مسی نسبت داد. او می‌گفت مسی دچار فقدان شخصیت است؛ او برای مسی شدن بازی می‌کند و انقدر مغرور است که هم‌تیمی‌های خود را فراموش می‌کند». فقدان شخصیت؟ خود خواه؟ متکبر؟!

مسی برای اولین بار در عمرش دچار تنشی عصبی شد؛ تنشی که عامل آن نه اولین حضورش در ترکیب تبم اصلی بود، نه رویارویی با رئال در سانتیاگو برنابئو و نه فینال جام حذفی؛ بلکه زمانی که مارادونا را در برنامه‌ای تلویزیونی ملاقات کرد. با تصور عمق علاقه مسی به مارادونا، می‌توان درک کرد که تا چه حد از کلامی که قهرمانش درباره وی بیان کرده بود متعجب و آزرده خاطر شده است. رسانه‌های آرژانتین او را با القابی مانند "خائن" و "خارجی" خطاب کردند و از شیوه‌ای که مارادونا آن را پی ریزی کرده بود پیروی کردند. هواداران به او بی‌احترامی می‌کردند. مسی از این لحظات به عنوان سخت‌ترین لحظات عمرش یاد می‌کرد. او واقعاً از این موضوع رنج می‌کشید و باعث می‌شد به سختی عصبی شود و هر لحظه انگیزه بیشتری به او می‌داد تا از تیم ملی کناره‌گیری کند. اما به هر حال او نتوانست. زیرا مسی ترسو و بزدل نیست.

صادقانه بگویم، تمامی این گفته‌ها جنون آمیز بود و واقعاً هم بود. یک ملت تمام تلاش خود را می‌کردند که از بازیکنی که در طول چند سال برترین بازیکن خود بود متنفر باشند. برای خیلی‌ها برترین بازیکن جهان دیگر آرژانتینی نبود. اما مسی عاشق آرژانتین بود و هست. او 15 سال در اسپانیا زندگی کرد اما هنوز هم با لهجه مخصوص آرژانتینی صحبت می‌کند. در سنین نوجوانی، علاقه خاصی به رستوران‌های آرژانتینی در شهر بارسلونا و خانه هموطنان خود پیدا کرد. یکی از صمیمی‌ترین دوستان مسی در بارسلونا، خبرنگاری به نام کریستینا کوبرو با یک جمله بسیار معروف شد: «لئو آرژانتینی‌ترین فوتبالیست آرژانتین است».

مسی همواره برای بارسا از جان مایه گذاشته. همان طور که پیش از این نیز پیکه به آن اشاره کرده؛ لئو با وجود مصدومیت مچ پا، بارها و بارها برای تیم به میدان رفته است. پس از مصدومیت سال گذشته مسی برابر پاریس سنت ژرمن، او به همراه یکی از مربیان تیم، به مدت یک هفته روزانه 8 ساعت تمرین کرد تا برای حداکثر 30 دقیقه بازی کردن در بازی برگشت آماده باشد. در تمامی موفقیت‌های اخیر بارسا، نقش پررنگی از مسی دیده می‌شود. لئو در تیم ملی نیز، با وجود عشقش به آرژانتین، همواره متهم به کم کاری شده و در حال حاضر نیز شرایط مشابهی در بارسلونا پیدا کرده. بزرگترین چالش بازیکنان حرفه‌ای پس از مصدومیت، بار روانی است تا جنبه فیزیکی؛ بنابراین، اگر او چه آگاهانه و چه ناخودآگاه با احتیاط بازی می‌کند، همچنان درخشان‌ترین ستاره آسمان فوتبال است و می‌شود به او حق داد. در جام جهانی برزیل، مسی دقیقا در سنی خواهد بود که مارادونا نیز در همان سن قهرمان جهان شد! مسی معتقد است که برزیل 2014، از آن اوست.

مسی حتی نزدیک به ستارگانی که در رقابت‌های بزرگ به خوبی می‌درخشند نبود؛ حتی شبیه آنهایی که به طرزی شگفت انگیز چند شوت از روی خوش شانسی نصیبشان می‌شود! و صد البته در این زمینه بدترین هم نبود. هر گونه کلمه‌ای که از وی توصیفی ضعیف ارائه کند، چرند مطلق است! او تا نتوانسته در این فصل مقابل اتلتیکو گل بزند؟ بازیکن دیگری این کار را کرده. دو بار در 450 دقیقه! آیا او همیشه تنها فردی است که باید عامل صعود و پیروزی بارسا شود؟ مسی توانسته در سال 2014 و پس از رهایی از مصدومیت، 17 گل در لالیگا به ثمر برساند. این آمار بیشتر از هر بازیکنی در 5 لیگ معتبر اروپایی است. این موضوع حتی از سوی تاتا نیز تایید شده است که از مسی خواسته شده بود تا انرژی خود را ذخیره کند تا در مواقعی که می‌تواند بیشتر تاثیر گذار باشد از آن استفاده کند. از او خواسته شده بودکه دوندگی زیادی نداشته باشد و در پرس‌های پایانی دخالت بیشتری داشته باشد. مسی هرگز و هرگز تنبل نبوده و نیست!

این تنها پدیده نبود. وقتی که گواردیولا در سال 2008 هدایت بارسا را در دست گرفت، به طور ویژه‌ای به دنبال دلیلی برای مصدومیت‌های پی در پی مسی می‌گشت. پس از مطالعاتی بروی فیزیک بدنی مسی، این حقیقت آشکار شد که طول عضلات مسی کوتاهتر از حالت عادی است البته از بعد تولید انرژی نیز بی‌نظیر است. این نتایج آنها را به این فکر فرو برد که آنها باید پیش از مصدومیت‌ها به او استراحت دهند. این ماهیچه‌ای که درباره آن شنیده‌ایم، ماهیچه دو سر استخوان ران، همان ماهیچه ایست که عامل تولید شتاب است. گفته می‌شود عضله‌ای که آن را عامل اصلی مصدومیت‌های مسی می‌داند، کادر فنی و گواردیولا را مجاب کرد تا بین بازی‌ها به مسی استراحت بدهند و مانند سایر بازیکنان او را در بازی‌ها تحت فشار نگذارند. هم‌تیمی‌های او نیز این موضوع را می‌دانستند و درک می‌کردند. گواردیولا نیز از او می‌خواست تا در تمرینات از فشار بروی جسم خود بکاهد. همانطور که نقل شده از مسی خواسته شده بود تا در انرژی خود بسیار صرفه جویی کند؛ همانطور که به او نیز کاملاً تاکید شده بود که نهایت تلاش خود را برای ارائه نمایش فوق‌العاده انجام ندهد.

گواردیولا به مسی توضیح داد که او می‌تواند بجای 90 دقیقه، در 20 دقیقه از زمان بازی هم مفید باشد و از او خواست تا بیشتر استراحت کند. اما مسی نمی‌پذیرفت. او قبول نمی‌کرد، زیرا او یک جنگجوی واقعی بود. او نشستن و استراحت کردن را نپذیرفت زیرا اشتیاق فراوانی به پیروزی داشت، زیرا او می‌فهمید که فوتبال چیست و همین سر باز زدن باعث شد تا میلیون‌ها هوادار کاتالان در دهه اخیر به رویای خود برسند. مسی تمام این مصدومیت‌ها را به جان خرید و فشار زیادی را تحمل کرد و همانطور که بزرگان باشگاه به او نصیحت می‌کردند تا او بیشتر استراحت کند، اما او نیز مانند هر ورزشکار بزرگ دیگر نمی‌توانست میل به پیروزی را در خود مخفی کند و برای شکست ناپذیری باشگاه تمام تلاش خود را نکند. مسی عاشق بارسا است.

اگر چه او نیز یک فرد مانند همه ماست. مسی بیشتر از حد تصور برای بارسا و کاتالونیا از خود مایه گذاشته است. من همه حملات توهین آمیز را شنیده‌ام، همه حرفهای کسل کننده و بی‌ربط. بله، مسی برای کاری که می‌کند به خوبی دستمزد دریافت می‌کند، اما باشگاه نیز میلیون‌ها یورویی که قابل شمارش نیست را در این رابطه کسب کرده است. باشگاه همیشه ارزش پول خود را می‌داند. جورج مسی، پدر لیونل مبلغ پیشنهادی روسیه به میزان 32 میلیون یورو در سال را تایید کرده است. فقط به خاطر اینکه آنها پول‌های فراوانی خرج می‌کنند، دلیل موجهی نیست که حقیقت را کنار بگذاریم. حضور در باشگاه یک شغل است و بازیکنان هم مثل همه مردم عادی هستند. چرا گاهی اوقات انسانیت‌ها در این مواقع کنار گذاشته می‌شود؟ آیا به مسی کلماتی نسبت داده نشد که برای جاه طلبی خود تلاش می‌کند؟ برای امیال خود تلاش می‌کند؟ پس آیا میلیون‌ها هوادار که در پس تلاش‌های او و توقعات بی‌پایان خود به آرزوهای بزرگی رسیدند، باز هم به این موارد بی‌اعتنا خواهند بود؟

خانواده مسی به غیر از دلایل قطعی خود روساریو را ترک نمی‌کردند؛ دلایل و شرایطی که تاریخ بارسا از آن سود فراوانی برده است. چه می‌شود اگر مسی از برخی از تعاریف درباره خود ناراحت شود؟ او مسئولیت یک باشگاه و یک کشور را به دوش خود کشیده و هرگز از زیر آن شانه خالی نکرده است، به خصوص درباره تیمی مثل بارسا. مسی برای جنگیدن برای بارسا باز می‌گردد و اگر باشگاه و برخی هواداران بی‌درک با رفتار خود او را آزرده خاطر نکنند او تا سالهای سال برای بارسا خواهد جنگید تا روزی که به همه چیز خود یعنی روساریو بازگردد.

با سپاس از زحمات اعضای گروه، به ویژه آقایان سجاد اسدی و علی شکرانه که در امر ترجمه این خبر همکاری کردند.
ارزش: ۹.۰۰ (۱۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
best_of_all
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
بعد از مسی دیگه فوتبال نخواهم دید
6 کیلومتر!؟؟؟
حتی اگه یه صندلی بذاره، وسط زمین بشینه، باز از تمام بازیکنای بارسا و حریف، تاثیر گذار تر خواهد بود
توو همین بازی هایی که شما میگین مسی ضعیف بازی کرده.... توو همین دوتا بازی آخر که باختیم، باز مسی بهترین بازیکن زمین بوده
من نمی دونم جام جهانی آرژانتین قهرمان میشه ، یا نه
اما می دونم این جام جهانی، جام جهانیه مسی خواهد بود... به این معنی که جام به هر کشوری که برسه، مسی اونقدر خواهد درخشید، که همون یه عده احمقی هم که تا امروز به توانایی های کینگ لئو ایمان نیاوردن، ایمان بیارن


چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۲۰:۳۰)
 
atg-messi
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
به نظرم مربی باید بهش انگیزه بده،احساس میکنم انگیزش کم شده.


چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۱۹:۴۷)
 
Mylove_Francesc
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
بسیار زیبا بود..........اما به نظر من تنها کسی که میتونه مشکل مسی رو تو این روز ها حل کنه فقط و فقط خودشه........!!!!!!!!1


چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۱۹:۱۳)
 
reyhoon2505
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
خط آخرو که خوندم بغضم گرفت
اما این یه واقعیته... یه روزی میرسه که لئو دوران بازیش تموم میشه و کفش هاشو آویزون میکنه.. به قول یکی از دوستان اون روز، روز مرگ فوتباله. بعد از اون دیگه فوتبال هیچ جذابیتی نداره برام. چون فوتبال خلاصه اس تو لیونل مسی........عاشقتیم پادشاه ابدی فوتبال


چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۱۶:۰۳)
 
♥sEvEn♥
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
کینگ مسی



چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۱۳:۴۵)
 
kamiba
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مسی، مسی، و باز هم مسی
اینقدر به این مسی کاری نداشته باشین
در طول عمرش یه بار اینطور بازی کرده و .....
ما که دوسش داریم
زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۸:۲۵)
 
najieman
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
لئو اونقدر بزرگه که نیازی به اثبات خودش به انسانهای حقیر نداره. اونقدر جام برای ما گرفته که حالا اگه تو یه مسابقه یا حتی یه فصل خوب نباشه بازم آب از آب تکون نمیخوره. اونقدر ما رو شاد کرده که حالا اگه چند بار هم ناراحتمون کنه اصلا مهم نیست. مسی خیلی بزرگه و تنها چیزی که در این دنیا از لئو بزرگتره فقط و فقط بارساست...


چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۷:۴۳)
 
danialfarzane
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
فقط یه جمله میگم
روزی که مسی کفش هاشو آویزون کنه روز مرگ فوتباله...


چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۰:۲۰)
 
***messi***
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!



چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ (۰:۰۲)
 
PEREZ
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مسی فوق العاده است اما پستی که الان بازی میکنه ، مناسب نیست.
شده مشابه سال 2010 که با بارسا همه کار کرد اما تو تیم ملی چون پستش مناسب نبود ، درخششی نداشت!


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۲۳:۵۹)
 
onlymessi10
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
واقعآ عالی بود
ممنون از مترجمین
درود بر شاه لئو


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۹:۴۵)
 
hasanlm10love
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
عشق منه بهترین بازیکنه با یه دوره عملکرد ضعیف نباید فوق ستاره ای مثل مسی رو سرزنش کرد ولی اون همیشه به موقع دهن منتقدانشو میبنده


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۹:۲۵)
 
PXIMN
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مسی هیچ وقت به بارسلونا خیانت نمیکنه


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۸:۵۲)
 
m_hasheminia_1999
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
Viva Lionel Messi
Lionel Messi is Best Player in World.


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۸:۴۶)
 
78TARANE
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
جووونم کینگ لئو
فقط خودش ♥


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۷:۵۷)
 
lionel.buffon66
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
از مترجمین سایت هم ممنونم...واقعا دمتون گرم....راستی دو خط دوست عزیز(مدیر سایت...بویان کرکیچ) رو هم به ادامه حرفای من با اجازه ایشون اضافه کنید...


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۷:۴۳)
 
lionel.buffon66
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
متاسفانه سالار توقعات رو جوری برده بالا که همه رو بد عادت کرده..مسی تکرار نشدنی هستش..استثنایی هستش...همه فکر میکنند اون به صورت ژنتیکی بازیکن خوبی بوده..اومده بارسلون..گل زد و تمام...نه جان من....اینکه چقدر سختی کشیده و چه علاقه ای داره به ارژانتین و بارسا رو میشه تو بازیاش ...تو کتابش و... دید...(مسی همواره برای بارسا از جان مایه گذاشته. همان طور که پیش از این نیز پیکه به آن اشاره کرده؛ لئو با وجود مصدومیت مچ پا، بارها و بارها برای تیم به میدان رفته است. پس از مصدومیت سال گذشته مسی برابر پاریس سنت ژرمن، او به همراه یکی از مربیان تیم، به مدت یک هفته روزانه 8 ساعت تمرین کرد تا برای حداکثر 30 دقیقه بازی کردن در بازی برگشت آماده باشد. )..حالا بعضیا اگه اینکارو اون زرافه انجام بده سریع میخوان بگن تلاش و کوشش و پشتکار داره...در حالی که سال قبل مسی با مصدومیت واسه بارسا بازی کرد و متاسفانه توپ طلا رو از دست داد(شما بخونید ازش گرفتند....تمدید زمان رای گیری و عدم اعلام رای های قبل از تمدید از سوی فیفای کثیف و...)...واقعا بعضیا با خودشون چند چندن؟؟رونالدو ارجینال اصلا قهرمان چمپیونز نشده...زیدان یه بار شد..و...(اینا رو مثال زدم چون جز بزرگان تاریخ هستند...خنده داره...بزرگترین بازیکنان تاریخ رو بیارید ببینیم چه کاری کردن که مسی نکرده...هر کی نفهمه انگار تو تمام بازیا و تورنمنت ها همه رو دریبل میزدن و تمام بازیا گل میزدن و قهرمان میشدن...همه اینا یه فصل بدو داشتن ولی مسی به خاطر یه بازی؟؟؟؟؟؟تو بی تکراری کینگ لیو.....گور پدر دشمنانت سالار...(مسی و کل تیم چوب بی کفایتی مدیرای اشغال و حروزاده ای رو میخورن که امیدوارم برن به جهنم.....قیمت نیمار..رفتن راسل...محرومیت نقل و انتقالات و....اینا کمر یه تیم رو میشکونه حالا میخوان قهرمان اروپا هم بشن و مسی تو تمام بازیا شاهکار کنه...)از خود مقاله بیشتر نوشتم


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۷:۴۰)
 
BRAIN
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
اسطوره ی جوان؛ فوتبال رو از نو نوشت، فوتبال بدون مسی یعنی هیچ، درخشان ترین ستاره آسمان فوتبال یعنی مسی .هرگز کم کاری کلمه ای مناسب در خور مسی نیست.
پ.ن:ممنون از مترجمین عزیز.


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۷:۰۹)
 
Gold.Marble
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
واقعن این مسیه؟!؟!


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۶:۴۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مسی خط قرمز ماست! اون در طول دهه اخیر انقدر خوب بوده، که حق داره حتی یک دهه کامل هم بد باشه و کسی مجاز نیست بهش خرده بگیره! هیچ بارسایی واقعی هرگز به خودش اجازه نمیده به بهترین بازیکن تاریخ جسارت کنه!


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۶:۲۹)
 
Negarm
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
بهترین متنی بود که تاحالا خونده بودم


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۶:۲۸)
 
A_H_RAFIEE10
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مسی بهترینه فقط باید از لحاظ روحی ارام باشه تا بتونه بهترین بازی رو اراعه بده


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۶:۰۴)
 
messineymar57
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
یکی از زیبا ترین متن ها


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۵:۲۰)
 
niloofar_messi
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
نقل قول
بيخيال بابا هر چند وقت يه بار اين شايعه منتشر ميشه....بوسه ي مسي روي لوگو رو فراموش نكن

خداکنه علی


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۵:۰۷)
 
ALI.just10
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
نقل قول
بچه ها 1 خبری بهم رسیده که دارم از ناراحتی میمیرم مسی عشقمم ب احتمال زیاد شاید بره بایرن...توو اخبار بارسا خوندم توو این سایتهای زیر برید اینجا نوشته شده..

بيخيال بابا هر چند وقت يه بار اين شايعه منتشر ميشه....بوسه ي مسي روي لوگو رو فراموش نكن


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۴:۲۹)
 
mmessssiiiiiiiiiiiiiiiiii
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
گلهای بازی فینال جوانان رو از کدوم سایت میشه گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۴:۰۸)
 
justin
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
باید دید او در جام جهانی 2014 چ میکند


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۴:۰۷)
 
mmessssiiiiiiiiiiiiiiiiii
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
من این مقاله رو تا اخر عمرم نگه خواهم داشت.


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۴:۰۳)
 
mmessssiiiiiiiiiiiiiiiiii
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
اول از همه از این مقاله بسیار زیبا تشکر میکنم. من عاشق مسی هستم حتی اگه ببازه..حتی اگه تو زمین 1 متر هم ندود و حتی اگه از دنیای فوتبال خداحافظی کنه.فکر کنم بعد از خوندن این مقاله رئالی ها هم طرفدار مسی شند. اول فکر میکردم مارادونا از مسی حمایت میکنه اما بعد از خوندن این ازش متنفرم. و در اخر هم ویواااا لئووووووووووووو


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۳:۵۹)
 
ireh4505
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
نقل قول
بچه ها 1 خبری بهم رسیده که دارم از ناراحتی میمیرم مسی عشقمم ب احتمال زیاد شاید بره بایرن...توو اخبار بارسا خوندم توو این سایتهای زیر برید اینجا نوشته شده...


فقط بخاطر جلب توجه است چون مسی هیچ وقت قصد ترک بارسا نداشته است


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۳:۵۸)
 
bardiya30
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مسی بهترین هست و خواهد بود
شما الان رو نبینید 40 یا 50 سال دیگه رو ببینید که مسگم مسی چی بود

هر بازکنی دوران افتی داره و با وجود مصدومیت مسی افت نکرده بلکه از لحاظ ذهنی هنوز فکر میکنه شاید مصدوم بشه و به جام جهانی نرسه

بعضی ها میگن باید مسی رو بفروشیم نمیدونم و فکر کنم سن کمی دارن یا فوتبال بازی نکردن یا ندیدن که مسی هنوز بهترینه و کمی باید صبر کرد تا به روند خوبش برسه چون الان تیم از لحاظ روحی خوب نیست


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹)
 
messi-6810
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مسی جدا از فوتبال یه انسان استسنایییه


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۳:۳۷)
 
Ali586
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مشاهده لینک

هدیه من به شما


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۳:۰۹)
 
rezafcmessi
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مسی زندگیمه فقط تو زمین ببینمش یه دنیا برام ارزش داره
مسی نماد بارساست و تمام افتخارات بارسا تو این چند سال به لطف مسی بوده البته دیگر بازیکنان هم بودن ولی سهم مسی بیشتر بوده

از دوستان هم تشکر میکنم به خاطر این مقاله زیبا

با تو فوتبال معنی پیدا میکنه گینک لئو

تا ابد در قلب منی مسی افسانه ای

تا ابد از تیم محبوبم (بارسا) حمایت میکنم


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۲:۵۸)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
دوستان عزیز آقای سجاد اسدی و علی شکرانه قبل از هر چیز از ترجمه این متن طولانی از شما سپاسگزاری میکنم .
اون عده ای که بعد از باخت ها اینجا پیداشون میشه مطمئن باشید حتی زحمت خوندن دو خط از این مقاله ی بسیار زیبا و مستند از زندگی مسی رو به خودشون نمیدن . ولی این چاره کار نیست من و توی هواداری که امروز اینجا هستیم در همین اجتماع کوچیک و این سایت مسئولیتمون نه تنها کم نمیشه بلکه باید بیشتر تلاش کنیم تا کسی جرات اینکه بیاد اینجا و توهینی رو به مسی منتسب کنه نداشته باشه حالا خواه بارسایی دو روزه باشه یا یک دشمن در لباس بارسلونا .
مسی از همین فردا در ال کلاسیکو تا پایان قراردادش هم هم حتی یک گل نزنه باز هم چیزی برای من نوعی تغییر نخواهد کرد و تا روزی که لباس بارسا بر تن او باشد و حتی روزی که در تیم نباشد بزرگ و دوست داشتنی و نماد تعصب به پیراهن بارسا خواهد بود .
ما چیزی رو که مسی در 5 سال گذشته بهمون هدیه کرده رو فراموش نخواهیم کرد .
مردم آرژانتین تا همین جا هم قهرمانی در جام جهانی جوانان جهان و قهرمانی المپیک رو مدیون مسی هستند . مسی خیلی راحت میتونست با یک تغیر ملیت به عضویت تیم ملی رویایی اسپانیا در بیاد و به انواع و اقسام افتخارات بین المللی در رده ملی برسه ولی عشق به خاک کشور رو با اون همه افتخار عوض نکرد
مسی و در راس آن بارسلونای بزرگ پشت سر خود سربازانی دارد که تا آخرین قطره خون برایش خواهند جنگید و با دیدن تعداد زیاد سربازان دشمن پا پس نخواهند کشید


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۲:۴۰)
 
graywolf
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
نه تنها مسی ک کل تیم دچار مشکل شده ولی همه فقط مسی رو میبینیم.
مسی حکم یک تمام کننده رو داره و وقتی بهش پاس درستی نرسه باید چیکار کنه؟
هر بازیکنی دوران اوج و سقوط داره و مسی هم دچار مصدومیته و قابل درکه امیدوارم الکلاسیکو بازم مسی همیشگی رو ببینیم.
بارسا تا انتها


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۲:۳۳)
 
پویول007
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
خدا کنه ارزانتین قهرمان جام جهانی بشه هم خیال ما راحت بشه هم خیال مسی هرچند که خیلی خیلی سخته ارزانتین قهرمان بشه


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۲:۲۰)
 
niloofar_messi
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
بچه ها 1 خبری بهم رسیده که دارم از ناراحتی میمیرم
مسی عشقمم ب احتمال زیاد شاید بره بایرن...توو اخبار بارسا خوندم توو این سایتهای زیر برید اینجا نوشته شده...
مشاهده لینک
مشاهده لینک
مشاهده لینک


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۲:۰۷)
 
RIA-Barsa
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
مشکلی که برای بارسا تو اکثر بازیها پیش میاد اینه که وقتی تیم به بن بست تاکتیکی میخوره و مربی کاری ازش بر نمیاد همه ازجمله هم تیمی ها و مربیو و ... انتظار دارن مسی تمام 11 نفر حریفو دریبل کنه و با توپ بره تو گل که نمیشه چون فوتبال واقعی کارتون فوتبالیستا نیست که ......
من که ار همون اولین گلی که برا بارسا زد عاشقش شدم (همون دو تا چیپ دقایق پایانی روی پاس رونالدینیو که یکیش آفساید شد)



سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۱:۳۶)
 
ALI.just10
پاسخ به: فکرش را بکن که او این چنین باشد!
حتي اگه فوتبالم بزاره كنار بازم عاشقشم...


سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ (۱۱:۲۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۰ کاربر آنلاین است. (۲۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!