به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

هرگز در حضور معجزه حرف از اعجاز نزن!آنالیز فنی
فرستنده امین سبحانی در تاريخ جمعه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ (۲۱:۱۵) (۱,۲۲۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: برنامه تلویزیونی فوتبال ۱۲۰
امین سبحانی / FCBarcelona.ir


بارسا پس از پیروزی خفیف در الدترافورد، باید از یونایتدی میزبانی می‌کرد که قبل از بازی دوم بسیار مدعی بود و حرف از اعجاز در نیوکمپ می‌زد. اما جادوگر همیشگی آبی و اناری‌ها نه تنها به یونایتد، بلکه به کل دنیا نشان داد که وقتی خود معجزه درون زمین است، شانسی برای معجزه کردن مقابل او وجود ندارد! او مسی است!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازبینی ویدئویی و گل به خودی لوک شاو در بازی رفت، به بارسلونا برتری محسوسی داد و حالا منچستر یونایتد نیاز به یکی از بزرگ‌ترین شب‌های اروپایی‌اش داشت؛ آن هم در جایی که بهترین شب خود را در آن تجربه کرده‌اند. ۲۰ سال بعد از معجزه نیوکمپ، یونایتد این بار مقابل بارسلونا، با ماموریت تقریبا غیر ممکن رو به رو بود.

گری لینکر پیش از این بازی در برنامه تلویزیونی گفت: «منچستر یونایتد به نیوکمپ برگشته و بارسلونا محل وقوع بهترین شب آنها در سال ۱۹۹۹ بوده است. آنها بازی رفت را ۱-۰ باختند و آیا می‌توانند دوباره یک بازگشت را رقم بزنند؟!».

ریو فردیناند که میهمان این برنامه بود هم در این خصوص گفت: «بارسلونا در بازی خانگی نمی‌بازد و آنها جادوگری به نام لیونل مسی دارند. من اینجا هستم و به عنوان بازیکن سابق منچستر یونایتد دوست دارم آنها خوب نتیجه بگیرند؛ اما واقعا دوست دارم مسی هم دو الی سه گل بزند. منچستر بازی را ۵-۳ خواهد برد. مسی به قدری خوب است که هر کس صرفا به خاطر دیدن بازی او از نزدیک بسیار خوشحال می‌شود».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اوون هارگریوز هم این چنین درباره این بازی صحبت کرد: «به نظرم امشب یک بازی فوق‌العاده دیگر از مسی خواهیم دید. من امیدوارم یک نمایش زیبا اجرا کند، اما شاید قادر نباشد باز هم گل بزند. اما فکر می‌کنم بازی خاصی از او ببینیم. به گمانم ضربه بد کریس اسمالینگ در بازی اول، قطعا روی او تاثیر گذاشته است».

راشفورد در همان دقیقه اول نزدیک بود یونایتد را به بازی برگرداند. VAR برای نجات منچستر، از پاریس تا بارسلونا مرز نمی‌شناسد! فِرِد به دنبال توپ می‌رود و داور پنالتی می‌گیرد. اما وقتی فیلم صحنه بازبینی می‌شود، تصمیم برگردانده شده و داور پنالتی را مردود اعلام می‌کند. انگار تماشای گل‌های مسی، کابوس تمام نشدنی فرگوسن است. او در ورزشگاه بود و از نزدیک شاهد وقایع بود و وقتی مسی در زمین است، همیشه یک طرف جشن به پا می‌شود. یک مسی و یک دخیا، پرونده منچستر را در ۲۰ دقیقه بست! دخیا در اواخر نیمه با یک واکنش خوب اعاده حیثیت کرد. به پایان نیمه که رسیدیم، بارسا پیروز بازی بود و جمعیت یکصدا فریاد می‌زدند: مسی! مسی! آنها او را ستایش می‌کردند.

دقیقه ۶۱ نوبت ستاره برزیلی شد. کوتینیو کیفیت مسی را ندارد، اما به موقع سکوهای نیوکمپ را روی هوا می‌فرستد. در واقع تنها موفقیت سولشر، جلوگیری از هت تریک لئو بود! بارسلونا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های اروپایی تاریخ یونایتد را به آنها تحمیل کرد.

او در ادامه تیر خلاص را با این جمله جادویی زد: «بارسا برای منچستر شباهتی به پاریس نداشت و وقتی خودِ معجزه – مسی - درون زمین است، شانسی برای معجزه کردن مقابل بارسا وجود ندارد!».


لینکر پس از بازی گفت: «یک بازی بین مردها و پسرها و احتمالا ارباب فوتبال!».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

فردیناند هم این گونه به تحسین مسی پرداخت: «لطف داور در بازی رفت و نادیده گرفتن ضربه به صورتش، او را در بازی برگشت به یک ماشین انتقام جوی گلزن تبدیل کرد».

و در پایان هارگریوز تمام بازی را این گونه توصیف کرد: «وقتی مالک توپ است، غیر ممکن است بتوان او را متوقف کرد. مسی امشب یک عملکرد منحصر به فرد داشت. گاهی اوقات فقط باید بگویی او زیادی خوب بود. همان طور که قبلا گفتم، هواداران منچستر یونایتد، ناامید به استادیوم آمدند و با ناامیدی هم آن را ترک می‌کنند. اما قطعا خواهند گفت که من آن جا بودم و بازی مسی را در آن سطح دیدم! تمام شد و ما یک شماره ۱۰ بی‌نقص را شاهد بودیم. منچستر یونایتد فوبیای مسی پیدا کرده است! [می خندد]».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
pedram127
پاسخ به: هرگز در حضور معجزه حرف از اعجاز نزن!
کارش حرف نداره.


جمعه، ۴ مرداد ۱۳۹۸ (۱۵:۱۱)
 
frederic*chopin
پاسخ به: هرگز در حضور معجزه حرف از اعجاز نزن!
نقل قول
jamshid27 نوشته:

کمتر جمله ای میتونه راجع ب کینگ حق مطلبو ادا کنه.من ک هنوز پیدا نکردم همچین جمله ای رو

همین جمله :
کسی ک جملات از توصیفش عاجزند ...


یکشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۵:۲۳)
 
jamshid27
پاسخ به: هرگز در حضور معجزه حرف از اعجاز نزن!
کمتر جمله ای میتونه راجع ب کینگ حق مطلبو ادا کنه.من ک هنوز پیدا نکردم همچین جمله ای رو


شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ (۱۸:۰۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: هرگز در حضور معجزه حرف از اعجاز نزن!
وقتی رونالدو رو‌ خط دروازه ۹۰ دقیقه قدم‌ می زنه و چند تا دروازه خالی،‌ همه میگن یه تنه تیمشو برنده کرد که قطعا حرف چرتیه چون زحمت اصلی رو ‌بقیه بازیکنا می کشن.

ولی مسی یه تنه بردن رو معنا کرده. وقتی یه احمق رو‌ نیمکت نشسته و تیم هیچ برنامه ای تو بازی نداره و به همین دلیل بازیکنای کناری کمترین همکاری رو با مسی دارن، بازم یه نفره غولهای اروپا رو درو می کنه.

واقعا هیچ بازیکنی تو تاریخ فوتبال قابل قیاس با مسی نیست. رونالدو که صرفا شوخی مضحکیه.


شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ (۱۶:۳۲)
 
frederic*chopin
پاسخ به: هرگز در حضور معجزه حرف از اعجاز نزن!
میگن مسی رو عصبانی نکنید ... واس اینجور جاها میگن ...
یاد بروسلی افتادم ک روو صورتش جای چنگ بود ... زد دهن یارو رو مسطح کرد ...


شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ (۲:۰۰)
 
Raphael
پاسخ به: هرگز در حضور معجزه حرف از اعجاز نزن!



جمعه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ (۲۲:۲۱)
 
Faryas
پاسخ به: هرگز در حضور معجزه حرف از اعجاز نزن!
the king in the north😂


جمعه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ (۲۲:۰۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۱ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!