به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تحلیل تاکتیکی الکلاسیکوآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۸ دی ۱۳۹۶ (۱۲:۵۰) (۱,۳۶۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: barcablaugranes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


سر انجام والورده انتقام شکستی را که در سوپر کاپ اسپانیا توسط زیدان به او تحمیل شده بود گرفت. بارسلونا ۳-۰ لوس بلانکوس را شکست داد و حال با ۱۴ امتیاز اختلاف نسبت به حریف دیرینه خود، نیم فصل را بدرود می‌گوید و بی‌شک این یکی از ننگ‌بارترین صفحات تاریخ رئال مادرید خواهد بود. در این خبر نگاهی تحلیلی انداخته‌ایم به تقابل تاکتیکی دو تیم در الکلاسیکو. با ما همراه باشید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

والورده ترکیب آغازین را همانطور که انتظار می‌رفت با توماس فرمایلن در دفاع و پائولینیو در خط میانی چید. اما تنها بخش تعجب آور قابل بحث این ترکیب در دفاع راست بود؛ جایی که روبرتو در کمال ناباوری جایگزین سمدو شده بود. البته این تنها سورپرایز الکلاسیکو برای هواداران نبود!

زیدان نیز به نوبه خود تغییراتی در تیمش ایجاد کرده بود. او ایسکو یا بیل را انتخاب نکرد و متئو کواچیچ فرد مورد نظر او بود که وظیفه اختصاصی یارگیری مسی را بر عهده داشت؛ کاری که جذاب‌ترین بخش این بازی تاکتیکی است.

اما اینجا یک قانون منطقی وجود دارد و آن این است که کواچیچ بازیکنی است که می‌تواند به خوبی دفاع کند و پر واضح که مسی بهترین بازیکن بارساست. بارسلونا تیم لحظه هاست و قطعاً مسی نقش موثری در این سبک بازی دارد. اگر شما بتوانید او را خنثی کنید و جلوی به نتیجه رسیدن تلاش‌هایش را بگیرید، در واقع توانسته‌اید ۹ تا از ۱۰ موقعیت بارسا را خنثی کنید!


زیدان از همان ابتدا از تمام انرژی تیمش استفاده کرد تا گل بزند، که اگر می‌زد، نقشه خیلی خوبی بود؛ اما علی رغم اینکه خیلی نزدیک شدند، نتوانستند نقشه مربی‌شان را عملی کنند. درست است که بارسا نیمه دوم بهتری را تجربه کرد اما اقرار نکردن به اینکه - نیمه اول بدی را داشته و - رئال خیلی بهتر بوده، بی‌انصافی است. بارسا (در نیمه اول) موقعیت‌های خوبی هم داشت که دو تا از بهترین‌های آن توسط مسی (علی رغم یارگیری کواچیچ) شکل گرفت اما توسط ناواس مهار شد.

بارسایی که تحت فشار اذیت نمی‌شود

جرارد پیکه یکی از مهره‌های مهم خط دفاع بود و دفاع خوب او، در کنار مارک اندره تراشتگن ترکیب مستحکمی را پدید آورد.

در نیمه دوم به نظر می‌رسید مادریدی‌ها خسته شده‌اند. شاید بتوان گفت فینال جام باشگاه‌های جهان و سفری که این بازی به آن‌ها تحمیل کرده بود، در این خستگی نقش داشت اما باید این را هم گفت که آن‌ها - با به تعویق انداختن یکی از بازی‌های لیگ - یک هفته استراحت کردند. احتمالاً زیدان امیدوار بود از انرژی تیمش در نیمه اول برای اعمال فشار روی حریف بهره ببرد و در ابتدای نیمه دوم کمی عقب بکشد تا نیروی تیمش را بازیابی کند و سپس بعد از گذشت یک ساعت از بازی، با آوردن بیل و آسنسیو پیروز شود.

با این حال بارسا رفته رفته شاهد پر رنگ‌تر شدن ضعف‌های حریفش بود. در طول بازی به تدریج یارگیری مسی ضعیف‌تر می‌شد و بارسا گل اول بازی را درست روی نقطه ضعف‌های استراتژیک مدافعان لاس بلانکوس به ثمر رساند.


راکیتیچ با توپ حرکت کرد ولی کواچیچ به جای رفتن به سمت بازیکن صاحب توپ، همچنان حواسش به مسی بود تا در این فرصت، راکیتیچ با ارسال توپ به روبرتو و او به سوارز، مهاجم نوک تیمش را در موقعیت گل اول قرار داده باشد. خط هافبک مادرید سعی داشت با پرسینگی شدید شرایط را تغییر دهد اما بوسکتس به بهترین نحو این خط فشار را شکست و حرکت راکیتیچ به همراه جاگیری خوب روبرتو، مادریدی‌ها را غافلگیر کرد.

مسی یک شانس دیگر برای سوارز ایجاد کرد، کسی که این بار فرصت گلزنی را از دست داد. بار دیگر همین اتفاق رخ داد و با دفع ناواس همراه بود؛ توپ بازگشتی که سهم پائولینیو بود تا گل دوم را به ثمر برساند، با تلاش کارواخال در مهار آن با دست همراه شد تا یک پنالتی - اخراج را برای شاگردان زیدان رقم بزند.

بعد از دریافت کارت قرمز و اخراج کارواخال، رئال مجبور شد ناچو را به جای بنزما به میدان بیاورد تا با تیمی تدافعی‌تر بازی را ادامه دهد. با این حال زیدان با آوردن اسنسیو و بیل به جای کوواچیچ و کاسمیرو در دقیقه ۷۲ سعی کرد تیمش را تهاجمی کند. بارسا با خیال راحت تری بازی را دنبال می‌کرد و در نتیجه مادرید به طراحی چند حمله پرداخت. با این وجود، دفاع و دروازبان بارسا همچنان بی‌نقص عمل می‌کردند و به مادرید اجازه دستیابی به رویای بازگشت به بازی را ندادند.


این لحظات برای والورده نگران کننده سپری می‌شد چرا که تیمش با وجود داشتن فرصت، کار را تمام نکرده بود. در آن سوی میدان اما مسی در حال خلق موقعیت و جلب تشویق هواداران بود؛ موقعیت‌هایی که نهایتاً یکی از آن‌ها توسط الیکس ویدال به گل تبدیل شد و نتیجه را ۳-۰ کرد.

من چند تن از هواداران مادریدی را دیدم که می‌گفتند از یارگیری کواچیچ در نیمه نخست راضی بودند اما من با آن‌ها موافق نیستم. مسی در نیمه اول هم خلق موقعیت می‌کرد و اگر شما به آمار موقعیت‌های بزرگی که او ایجاد کرد و در مقابل، همین آمار در مورد کل تیم رئال مادرید نگاهی بیاندازید، تفاوت زیادی بین آن‌ها نمی‌بینید.

این درست نیست بگوییم تاکتیک زیدان جواب داد تا زمانی که مسی آن را شکست، خیر. مسی در گل اول نقش آفرین بود و در صحنه گل دوم که منجر به اخراج یار رئال شد هم حضور داشت، پس این تاکتیک جواب نداد و در نهایت همین مسئله منجر به چنین نتیجه سنگینی برای مادریدی‌ها شد. خیر، تاکتیک زیدان جواب نداد.


من پیش از بازی هم توئیت کرده بودم:‌ «مطمئن نیستم که یارگیری نفر به نفر با مسی بهتر از داشتن یک مهاجم بیشتر است یا نه. مسی در هر صورت کارش را خواهد کرد».

والورده از آنچه در سوپر کاپ اتفاق افتاد و نقاط قوت و ضعفش درس گرفت و تغییراتی در تیم داد، من جمله در چینش نفرات. احتمالا آنچه در سوپر کاپ برای رئال مادرید جواب داد، دیگر جواب نخواهد داد، چرا که بارسا تغییر کرده است. برای حفظ کردن رقابت، زیدان چاره‌ای ندارد جز اینکه کار مشابهی را انجام دهد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: تحلیل تاکتیکی الکلاسیکو
نقل قول
Nasiri1987r نوشته:

زيدان مربي تاكتيك فهمي نيست ولي كاريزماي بالايي داره و بازيكنا بهش اطمينان دارن و از جنبه روحي با بازيكناش خوب كار ميكنه و شانس خوبي داره كه اكثر كچلا دارن البته شانسس بيشتر ميچربه

دقیقا.


پنج‌شنبه، ۷ دی ۱۳۹۶ (۱۶:۲۷)
 
Nasiri1987r
پاسخ به: تحلیل تاکتیکی الکلاسیکو
زيدان مربي تاكتيك فهمي نيست ولي كاريزماي بالايي داره و بازيكنا بهش اطمينان دارن و از جنبه روحي با بازيكناش خوب كار ميكنه و شانس خوبي داره كه اكثر كچلا دارن البته شانسس بيشتر ميچربه ولي والورده اگر چه كاريزماتيك نيست ولي تاكتيك رو خوب ميفهمه و شطرنج باز خوبيه


چهارشنبه، ۶ دی ۱۳۹۶ (۲۲:۴۴)
 
messi-.10
پاسخ به: تحلیل تاکتیکی الکلاسیکو
تو سوپرکاپ تازه تیم با مربی جدید آشنا شده بود و هنوز ضعف سال قبل وجود داشت در تیم


چهارشنبه، ۶ دی ۱۳۹۶ (۲۱:۴۳)
 
bardiya30
پاسخ به: تحلیل تاکتیکی الکلاسیکو
والورده واقعا درس گرفت از سوپرکاپ و با صبر و تمرین تیم رو خیلی بهتر کرده ولی هنوز جای پیشرفت داریم و نباید بگیم عالی هستیم چون الکلاسیکو رو بردیم
خداروشکر مصدومان دوباره دارن برمیگردن و امیدوارم والورده بتونه بهترین ترکیب رو باحضور دمبله پیدا کنه و خود من دوست دارم به ترکیب ۴ـ۳ـ۳ برگردیم و در دفاع ۴ـ۴ـ۲ میتونیم باشیم یا ۴ـ۵ـ۱ و البته با اصلاح کردن نقاط ضعف ترکیب ۴ـ۳ـ۳
اولین بازی ما در سال جدید با سلتاویگو در خانه حریف هستیم و جایی که خیلی اذیت شدیم و در دوبازی گذشته ۸ تا خوردیم و درسته موقعیت داشتیم اما نقاط ضعف در دفاع زیاد بود و اینکه چند سال اخیر اولین بازی رو بد شروع کردی و امیدوارم امسال باز با قدرت شروع کنیم


چهارشنبه، ۶ دی ۱۳۹۶ (۲۰:۲۷)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: تحلیل تاکتیکی الکلاسیکو
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

زیدان؟ تاکتیک؟ من دیگه سوالی ندارم.

نمیتونیم بگیم بی تاکتیک هم نیست اما مهمترین نقطه قوت زیدان تیم رو خوب جمع میکنه و تیمش همیشه میجنگه البته این همیشه با شانس بوده و تیمش از نطر روانی قویه ک مهمترین بازی برگشت با اتلتیک بود که 2 تا گل خوردند اما استرس نداشتن


چهارشنبه، ۶ دی ۱۳۹۶ (۱۸:۵۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: تحلیل تاکتیکی الکلاسیکو
زیدان؟ تاکتیک؟ من دیگه سوالی ندارم.


چهارشنبه، ۶ دی ۱۳۹۶ (۱۶:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۶ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!