به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بیانیه رسمی ریاست باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات اخیر کاتالونیااخبار بارسا
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۸:۲۴) (۸۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


روز دوشنبه و پس از اتفاقات شرم‌آوری که دولت اسپانیا در کاتالونیا رقم زد، جلسه‌ فوق برنامه‌ای بین اعضای هیئت مدیره باشگاه بارسلونا تشکیل شد، و پس از پایان آن، بیانیه‌ای توسط مدیریت باشگاه، جوزپ ماریا بارتمئو، منتشر شد که در این خبر متن کامل آن را خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

من در حالی در اینجا حاضر شده‌ام که یک جلسه فوق برنامه میان مدیران باشگاه بارسلونا برگزار شده است. می‌دانید که این جلسه اصلاً قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود. اما تصمیم گرفتیم به دلیل اتفاقاتی که موقعیتی خاص را برای کشور و در نتیجه باشگاه ما رقم زد، آن را جلو بیاندازیم.

در ابتدا، می‌خواهم موضع باشگاه بارسلونا در مقابل اتفاقات رخ داده در کاتالونیا، به طور صریح تکرار کنم: به یاد شما می‌آوریم که در سال‌های اخیر، ما به توافقات ملی برای حق تصمیم‌گیری و توافق رفراندومی، دست پیدا کردیم. ما همچنین تلاش خود را انجام دادیم تا حق آزادی بیان را در نیوکمپ به دست بیاوریم.


20 سپتامبر سال گذشته، در پی تحقیقات در ساختمان‌های دولتی کاتالونیا و بازداشت‌های پس از آن، ما به طور کامل هر فعالیتی که بخواهد جلوی آزادی بیان قانونی و حق تصمیم‌گیری ما را در نیوکمپ از ما بگیرد، محکوم کردیم. و پشتیبانی خود را از هر شخص حقیقی یا حقوقی و مؤسسه‌ای که در زمینه تضمین این حق تلاش می‌کرد، اعلام داشتیم. همواره اکثریت مردم کاتالونیا را به همراه خود داشتیم و بیشترین احترام را برای جمع اعضای خود متصور بودیم.

در همین راستا، روز گذشته ما به شدت اتفاقات بسیار جدی‌ای که کشور ما تجربه کرد را، که با استفاده بی‌جا از نیروهای نظامی و بی‌تفاوتی مقامات، حق قانونی مردم برای رأی دادن را از آن‌ها گرفتند، محکوم کردیم.

در این چارچوب، ما در باشگاه بارسلونا به این نتیجه رسیدیم که باید شیوه‌ای برای بیان خشم خود به دنیا اتخاد کنیم. مسائل مختلفی در این مورد درگیر بودند و این تصمیم را با بخش‌های مختلف باشگاه در میان گذاشتیم: مدیران، بخش اجرایی، سرمربیان و بازیکنان. در نهایت تصمیم من بر این بود که این بازی برگزار شود، اما به خاطر این اتفاق، پشت درهای بسته صورت بگیرد.


کاملاً درک می‌کنیم که بسیاری از هواداران و اعضای ما ترجیح می‌دادند که گزینه لغو بازی را انتخاب کنیم. به همین خاطر باید بگویم که این یکی از دشوارترین تصمیماتی بود که به عنوان رئیس باشگاه بارسلونا مجبور به گرفتنش بودم. ما به طور جدی به دنبال به تعویق انداختن بازی بودیم، اما نتوانستیم سازمان لیگ را برای این کار مجاب کنیم.

در نهایت تصمیم بر این شد که این دیدار پشت درهای بسته برگزار شود، و تصور کردیم که تصور انجام مسابقه فوتبال در یک نیوکمپ خالی از تماشاگر، می‌تواند حرکتی از روی مسئولیت‌پذیری باشد و راهی برای نمایش اینکه چگونه ما به شدت اتفاقاتی که در کاتالونیا در حال رخ دادن بود را محکوم می‌کنیم.


ما امروز می‌دانیم که این بازی در 174 کشور دنیا به طور مستقیم پخش شد و میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا شاهد این بازی بودند، و رسانه‌های مختلف به طور کامل دلیل این وضعیت بسیار خاص در نیوکمپ را به گوش مردم دنیا رساندند.

از طرف هیئت مدیره باشگاه، بابت هر گونه ناراحتی احتمالی که این تصمیم برای اعضا و هواداران بارسا ایجاد کرده است، عذر می‌خواهم و از درک همه شما متشکرم.

امروز هیئت مدیره با استعفای نائب رئیس باشگاه، کارلس ویلاروبی و یکی از اعضای هیئت مرکز نوآوری بارسا، جوردی مونز، موافقت کرد. ما از تمام تلاش‌های آن‌ها در طول سال‌های حضورشان در باشگاه تشکر می‌کنیم.

همچنین، باشگاه تصمیم گرفته است تا از راه‌پیمایی اعتراضی که فردا توسط هیئت دموکراسی برگزار می‌شود، پشتیبانی کند. به همین منظور، تمام فعالیت‌های باشگاه در تمام روز لغو خواهند شد و هیچ تمرینی در هیچ رده سنی برگزار نخواهد شد.


در چنین لحظه مهمی در تاریخ کشورمان، باشگاه بارسلونا بار دیگر تعهد خود به آزادی و مردم کاتالونیا را نشان می‌دهد. چیزی که روز گذشته در کشور ما اتفاق افتاد، غیر قابل اغماض است. ما خواستار احترام به مردم کاتالونیا هستیم و بار دیگر به عنوان نمایندگان آن‌ها، محکم خواهیم ایستاد. ما کاتالان‌ها این حق که شنیده شویم را در اختیار داریم. به عنوان یکی از موجودیت‌های پیشرو در این کشور، درخواست داریم که راه حل‌های سیاسی مناسب در این مورد اتخاذ شود، تصمیماتی که به خواسته‌های مردم کمال احترام را می‌گذارند.

در موقعیت ما به عنوان یک باشگاه جهانی، به تلاش خود برای نمایاندن آنچه در کشور ما در حال رخ دادن است به تمام دنیا، ادامه خواهیم داد و احترام و تعهد خود نسبت به مردم این کشور را نشان می‌دهیم، تعهدی که باشگاه در طول 118 سال تاریخ خود به آن پایبند بوده است. ما کمال استفاده را از حضور خود در بدنه ورزش بین‌المللی خواهیم برد. در پایان، مایلیم که همبستگی خود را با تمام همشهریان ناشناسی که برای حق خود یعنی دموکراسی، ایستادگی کردند. اینجا در بارسا همچنین در کنار 893 نفری که قربانی این خشونت‌ها بودند خواهیم ایستاد و برای آن‌ها آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر را داریم.


زنده باد بارسا، زنده باد کاتالونیا.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
omid-soz
پاسخ به: بیانیه رسمی ریاست باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات اخیر کاتالونیا
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

همش احساس می کنم این مارموزه داره تظاهر می کنه.

به احساست شک نکن


چهارشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۶ (۸:۲۴)
 
fatipbarca
پاسخ به: بیانیه رسمی ریاست باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات اخیر کاتالونیا
اقتصاد اسپانیا بخش زیادیش به شهر بارسلونا وابسته ست، ولی هیچوقت حق واقعی مردمشون رو ندارن. حقشونه بخوان بعد این همه سال تبعیض جدا بشن.


سه‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۲:۲۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بیانیه رسمی ریاست باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات اخیر کاتالونیا
کاتالونیا در حدود 30 درصد درآمد اسپانیا رو تامین می کنه که واقعا رقم بزرگیه.


سه‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۵۰)
 
iman_khatar
پاسخ به: بیانیه رسمی ریاست باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات اخیر کاتالونیا
نقل قول
Ibrahim نوشته:

خدا کنه از کشور کثیف اسپانیا جدا بشه
شنیدم کاتالونیا مردم به شدت فقیری داره و دولت مرکزی توجهی بهشون نمیکنه

از نظر مد و ... واقعا سطح خوبی داره و قیمت هاش به نسبت خیلی جاها پایین تره ولی اصلا درامدی که باید به مردمش برسه اصلا نمیرسه و حقشون خورده میشه یه چیزی شبیه خوزستان که نفت و گاز و همه چی اونجاست ولی خیلی امکانات عادی رو ندارن


سه‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۰۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بیانیه رسمی ریاست باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات اخیر کاتالونیا
همش احساس می کنم این مارموزه داره تظاهر می کنه.


سه‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۹:۲۵)
 
Ibrahim
پاسخ به: بیانیه رسمی ریاست باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات اخیر کاتالونیا
خدا کنه از کشور کثیف اسپانیا جدا بشه
شنیدم کاتالونیا مردم به شدت فقیری داره و دولت مرکزی توجهی بهشون نمیکنه


سه‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۹:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۸ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!