به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۶ (۱۳:۳۰) (۱,۶۷۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسکای اسپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


فصل جدید لالیگا آغاز شده است، و برای نخستین بار در پنج سال اخیر، رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی به حساب می‌آید. آن‌ها در این فصل هم به نظر می‌رسد شانس بیشتری برای تکرار قهرمانی دارند. اما چگونه سفید پوشان مادریدی جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را از این تیم ربودند؟ در این مقاله به بررسی این نکته پرداخته‌ایم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

جنگ بر سر عنوان قهرمانی لالیگا در فصل گذشته، تا هفته پایانی ادامه داشت، اما با نمایش‌ها و نتایجی که در دو دیدار سوپر کاپ اسپانیا بین بارسا و رئال مادرید شاهد بودیم، به نظر می‌رسد که فاصله قابل توجهی میان دو تیم در حال به وجود آمدن است. حتی بازیکنان بارسا هم به آن اعتراف کرده‌اند. به یاد بیاورید که جرارد پیکه پس از پایان دیدار برگشت سوپر کاپ چه گفت. «در 9 سالی که در اینجا حضور دارم، این نخستین بار است که مقابل آن‌ها [رئال مادرید] احساس ضعف می‌کنم».

مطمئناً رئال مادرید برای موفقیت‌هایی که به دست آورده است لایق تحسین است. آن‌ها در چهار فصل اخیر سه بار قهرمانی اروپا را به دست آورده‌اند، که نشان از کیفیت بالای آن‌ها دارد. اگرچه، این احساس وجود دارد که بارسلونا در این انتقال قدرت در لالیگا، نقشی پررنگ ایفا کرده است.

سال 2015 را به یاد بیاورید. بارسا تیمی بود که در موضع قدرت قرار داشت؛ آن‌ها قهرمان اروپا بودند و سه گانه دوم خود را نیز به دست آورده بودند.


اما آن پیروزی برابر یوونتوس، آخرین بازی ژاوی با پیراهن بارسا بود و پدرو در حالی در آگوست به چلسی فروخته شد، که بارسا تا ژانویه قادر به خرید بازیکن به دلیل ممنوعیت فیفا نبود. الکس ویدال و آردا توران به نیوکمپ آمدند اما باید تا تعطیلات زمستانی برای اینکه بتوانند پیراهن بارسا را به تن کنند، صبر می‌کردند.

فصل بعد از آن، پول بیشتری برای خرید آندره گومز، ساموئل اومتیتی، لوکاس دینیه، یسپر سیلسن و پاکو آلکاسر خرج شد. برخی از آن‌ها امیدوارکننده ظاهر شدند، اما هیچ یک واقعاً تیم را به جلو نبردند.

از طرف دیگر، تابستان رئال مادرید در سال 2015 چندان قابل توجه نبود، اما زمان ثابت کرد که تا چه اندازه مهم بوده است. کاسیمیرو که به صورت قرضی در پورتو حضور داشت به رئال بازگشت. لوکاس وازکز با یک میلیون یورو از اسپانیول بازخرید شد. مارکو آسنسیو - که در آن تابستان قراردادش با رئال را به امضا رسانده بود - قرض داده شد و در سال 2016 که به یک بازیکن بهتر بدل شده بود، به برنابئو بازگشت.

از آن زمان دنیلو و موراتا خریده شده و سپس فروخته شدند، و رئال مادرید با احیای ایسکو، گزینه‌های بسیار بیشتری دارد. حالا با قدرت کاسیمیرو، شور آسنسیو و نبوغ ایسکو، در کنار پاس‌های مودریچ و کروس، به تیم بسیار خوبی در خط هافبک تبدیل شده‌اند. و البته باید به بی‌بی‌سی هم اشاره کرد.


این نکته مهمی است. رونالدو همچنان بازیکن مهمی در ترکیب رئال مادرید است و فصل گذشته در لالیگا 25 گل به ثمر رساند. اما رئال مادرید به هیچ وجه وابستگی‌ای که بارسا به مسی دارد را، به رونالدو ندارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
بارسا بدون مسی / رئال مادرید بدون رونالدو

مسی فصل گذشته با 37 گل بهترین گلزن لالیگا بود. مشکل اصلی بارسا این است که بدون شماره ده خود، نمی‌تواند بازی کند. بارسا دو بازی از شش دیداری که لیونل مسی نمی‌توانست همراهی‌شان کند را باخت، و این در نهایت به قیمت از دست دادن عنوان قهرمانی تمام شد.

در نقطه مقابل، زیدان و شاگردانش همه 9 دیداری که رونالدو را به دلایل مختلف در زمین نمی‌دیدند، با پیروزی پشت سر گذاشتند.


پس از شکست هفته گذشته در برابر رئال مادرید در سوپر کاپ، پیکه در مصاحبه‌اش گفت که اعضای تیم باید در کنار هم بمانند و رو به جلو حرکت کنند. اما آیا آن‌ها واقعاً رو به جلو حرکت می‌کنند؟ تیم دارد به تدریج به لحاظ دفاعی ضعیف می‌شود. آن‌ها در طول سه سال مربیگری لوییز انریکه کم‌کم آمار گل خورده بیشتری به جای گذاشتند. این مسئله جای نگرانی دارد و چیزی‌ست که والورده باید به آن توجه کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
گل‌های خورده بارسا در لالیگا به تفکیک فصل

در خط هافبک نیز مشکلاتی وجود دارد. مشکلات مصدومیت آندرس اینیستا نشان می‌دهد که نمی‌توان مانند گذشته روی او حساب کرد. اما جایگزین او کجاست؟

لاماسیا در گذشته همواره این فواصل را پر می‌کرد، اما به نظر می‌رسد که سیستم آکادمی رئال مادرید مؤثرتر باشد. ده فصل پیش بود که رئال مادرید توانست با موفقیت از عنوان قهرمانی خود در لالیگا دفاع کند و زیدان به دنبال این است تا تبدیل به اولین سرمربی رئال مادرید شود که پس از لئو بینهاکر در سال 1989، از قهرمانی تیمش در لالیگا دفاع می‌کند.


بارسا نیاز دارد که پیشرفت کند، و سریع هم پیشرفت کند، اگر می‌خواهد جلوی زیدان را بگیرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
younes-messi
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان به...
تا قبل از اینکه این مدیریت جدید بارسا بیاد هر سال بارسلون یک ستاره به تیمش اضافه میشد الان هر سال داره یک ستاره از دست میده بازیکنایی هم که به تازگی میگیره اصلا قابل قیاس با اون بازیکنا نیستند تا مدیریته بارسا عوض نشه بارسا به جایی نمیرسه اگه مسی از تیم بره کلا تیم نابود میشه کهذبا این وضعیت بعیدم نیست بره چون عنوان بهترین بازیکن بخاطر این مدیریت هرسال میرسه به رونالدو


پنج‌شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۶ (۱۳:۵۵)
 
toraj
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟
متاسفانه مشکل اصلی تیم بارسا کادر مدیریت این باشگاه هستش. شما فقط تو این چند سال به نحوه جذب و از دست دادن بازیکنان توسط این افراد نگاه کنین تا آخر قضیه رو متوجه میشین. خرید بازیکنانی مثل داگلاس، فرمایلن، آلکاسر، متئو، آردا، گومز، پائولینیو، دینیه و احتمالا میشل سری. از دست دادن الکسیس سانچز، پدرو، فابرگاس، دنی آلوز، نیمار، تیاگو آلکانترا، بارترا!!!


سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ (۲:۱۳)
 
soroushmessi
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟
Bartomeo_ooooooouuuuuuuttttttttt#


سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ (۰:۳۱)
 
006007
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟
خرید های اشتباه ما چه برای تیم اصلی و چه در رده لاماسیا کار مارو خراب کرده و باید مدیریت و مدیر فنی درستو حسابی بیاریم


سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ (۰:۲۲)
 
marzeg
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟
ممنون بابت مقاله...فقط یه جاییش روقبول ندارم!به نظر من لاماسیا از اکادمی رئال بهتره ولی کادر فنی ما راه استفاده ازش رو بلد نیستن


دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۳۵)
 
leoten
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟
ثبات مدیریت،نگاه به آینده،اعتماد به جوانان و استفاده از پیشکسوتان باشگاه و همینطور مشاوران خبره در رئال باعث شده این تیم قدرت اول اروپا باشه.چیزی که اونها از ما الگوبرداری کردند و پیشرفت داشتند و ما اونو حذفش کردیم.از ماست که بر ماست.


دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۳۳)
 
saeed2014
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟
من بارها گفتم و هنوزم ميگم تيم ما هيچي نميخواد بخدا.فقط و فقط يه هافبك خوب براي تغذيه كه مسي برنگرده.دفاعمونم كه خوب شده با امتيتي و سمدو و البا و پيكه.بزرگترين مشكل بارسلونا عدم داشتن روحيه جندگندگي هست همين.مربي بايد اينو تحريك كنه كه بازيكنا مثل گرگ بشن توي زمين حريص و جنگنده.به قول خودمون دل بدن به كار.ما مربي نميخواييم روانشناس بزرگ ميخوام كه يكم مربي گري بلد بااشه...


دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۱۸)
 
saeed2014
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟
مدير جان دقيقا حرف دلمو زدي.داشتم سير ميكردم چند روز پيش ديدم انگار تاريخ داره واقعا تكرار ميشه...خدايا زودتر اين بارتومئو رو اگه قابله هدايته خدايتش كن اگه نيست نابود و ذليلش كن.شرافتا اولين بار توي اين ٢٠سال فوتبال ديدنم هستش جرات نميكردم برم گروه تلگرام پيش دوستان بخاطر باخت به رئال😂😂😂😂😂


دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۰۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: عقب ماندن بارسا؛ چگونه رئال مادرید جایگاه بارسا به عنوان بهترین تیم اسپانیا را گرفت؟
سال 98 و 99 بارسا با لوئیز فن خال قهرمان شد و تو اروپا درخشان بود و هنوز بقایای یوهان کرویف کبیر تو تیم دیده می شد. اما کم کم اوضاع عوض شد. گاسپارت اومد و هر چیزی که مونده بود رو نابود کرد! بارسا تبدیل شد به تیمی که برای چهارمی تو لیگ جشن می گرفت...

تا اینکه لاپورتا اومد و با بها دادن به لاماسیا و جوون های آشنا با توتال فوتبال مثل ریکارد و پپ، تیم رو احیا کرد.

به نظر میاد تیم راسل دارن مو به مو مسیر گاسپارت رو طی می کنن. این خیلی فراتراز مربی و بازیکنه، حتی فراتر از مسی. این نگرشیه که به باشگاه حاکم میشه و حکم به صعود یا افولش در آینده میده. و این سقوط وقتی شتاب گرفت که بارتمئو با همه گندهاش، دوباره رای مردم رو گرفت!

بی شک اگر این آدم تا پایان دوره ش بمونه، داستان گاسپارت و نابودی شکوه بارسا تکرار خواهد شد، با مسی یا بی مسی، با هر مربی و با هر مجموعه بازیکنهایی...


دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ (۲۲:۳۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۸ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!