به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیاآنالیز فنی
فرستنده محمدصدرا نژادی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۴:۱۵) (۱,۵۰۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Squawka
مترجم‌ها: محمدصدرا نژادی - سید سجاد زرگرنتاج


شاهد نمایشی بی‌رحمانه در دیدار دیشب بودیم؛ هم به لحاظ مثبت برای رئال مادرید و هم به لحاظ منفی برای بارسلونا. بارسا برای 50 دقیقه نمایشی وحشتناک داشت و پس از آن تنها به یک تیم متوسط تبدیل شد. رئال مادرید به یک جام دیگر رسید؛ اما چه چیزهایی یاد گرفتیم؟ برندگان و بازندگان حقیقی این جام چه کسانی بودند؟


کانون هواداران بارسلونا در ایران

برندگان


مارکو آسنسیو

هیچ‌چیز نمی‌تواند این مرد جوان را متوقف کند. با محرومیت رونالدو و نبود گرت بیل که برای شروع لالیگا استراحت می‌کند، او بازی دوم را برای رئال، طوفانی آغاز کرد. در دقایق اول بازی که مادریدی‌ها بازی را در دست داشتند، او از فاصله 30 یاردی شوتی سرکش را روانه دروازه بارسلونا کرد. در این بین هیچ‌یک از مدافعان تیم سعی در جلوگیری از توپ او نداشتند. آسنسیو، مانند یک اسلحه فوق‌العاده به کسی رحم نمی‌کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

توپ با جدا شدن از پای او مانند یک بمب عمل کرد و با فروریختن طاق دروازه بارسا، باعث شد تنها کاری که تراشتگن انجام دهد، نگاه کردن به آن باشد. در ادامه بازی او بار‌ها موقعیت خطرناک ساخت و دفاع بلوگرانا را آزار داد. به جرئت می‌توانیم بگوییم که زیدان با تعویض او در دقیقه 75، به بارسلونا رحم کرد.

نلسون سمدو

بارسلونا از سال 2012 که دنی آلوز شروع به افت کرد، نیاز به یک مدافع راست با استعداد داشت. اما آن‌ها تنها الکس ویدالی را به خدمت گرفتند، که مایه سرافکندگی همه شد. اکنون پس از گذشت یک سال از خروج آلوز از بارسا، آبی و اناری‌ها نلسون سمدو را خریداری کردند، یک جواهر با استعداد در خط دفاع.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

به طور خیلی عجیبی، او با وجود سرگردانی ویدال در زمین بازی، به میدان نرفت و حتی در بازی برگشت هم شروع کننده بازی نبود؛ با اینکه به نظر می‌رسید سیستم 3-5-2 والورده برای او مناسب باشد. به همین دلیل، بارسلونا در تمامی دقایق غیبت او، به دردسر افتاد، اما با وقتی در دقیقه 50 به زمین وارد شد، همه چیز تغییر پیدا کرد.

ناگهان به تیم خسته و بی‌برنامه بارسلونا، جان تازه‌ای دمیده شد که بیش‌تر آن به خاطر حضور سمدو در بازی بود. او با با قاطعیت تمام در سمت راست دفاع می‌کرد و در حملات، خطرساز بود. او تقریبا اکثر حملات رئال که از سوی جناح او بود را خنثی کرد تا بهترین استفاده را از فضای تحت اختیارش برده باشد.


در شبی که هیچ اتفاق مثبتی برای بارسلونا نیفتاد، سمدو به خوبی و با اعتماد به نفسی مثال زدنی در تیم آشفته کاتالان‌ها بازی کرد. نمایش قدرتمند او در این بازی، گواهی این است که بلوگرانا دیگر نباید نگران دفاع راست خود باشد. آن‌ها بالاخره مرد خود را پیدا کرده‌اند.

زین‌الدین زیدان

یک مرد باشکوه، کچل و استثنائی! زیدان به عنوان سرمربی فصل به فصل رشد می‌کند و ما قدرت‌نمایی او را بدون مهاجم ستاره و دو هافبک رهبر خود، در مقابل بارسلونا دیدیم. او در هر دو بازی بارسلونا را به زانو در آورد و ثابت کرد که یک مربی بی‌نظیر است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

او به خوبی سیستم رئال را شکل داده و تمامی ملزومات مورد نیاز برای تیمش را فراهم آورده است. تیم او به قدری خوب شده، که با تغییر در ترکیب اصلی، هیچ مشکلی برای رئال‌مادرید پیش نمی‌آید. تمام بازیکنان او، از وظیفه خود در زمین به خوبی آگاهند و به طور کامل اعتقاد دارند که ‌می‌توانند آن را انجام دهند. مادریدی‌ها – به خصوص در بازی برگشت – در مقابل بارسا فوق‌العاده بودند و جای هیچ حرفی را باقی نگذاشتند.

زیدان با سلطه کامل بر دو بازی سوپرکاپ، بار دیگر اسم خود را به عنوان یک سرمربی موفق مطرح کرد.

بازندگان


ارنستو والورده

باید برای والورده احساس تأسف کرد. سرمربیگری بارسلونا احتمالاً رؤیای او بوده، اما حالا دارد به یک کابوس دائمی برای او تبدیل می‌شود. او در بازی دیشب، و در واقع در کل سوپر کاپ، دچار یک شکست سنگین شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

چینش او در بازی نخست چندان قابل دفاع نبود. او به اینیستای پا به سن گذاشته و الکس ویدالِ متوسط از ابتدا بازی داد، بازیکنانی که در دیدار برگشت حضور نیافتند و احتمالاً بدترین بازیکنان تیم در شکست خانگی 1-3 بودند. در دیدار برگشت، او یک ترکیب 3-5-2 برای تیمش انتخاب کرد که به طور واضح هیچ یک از بازیکنان چندان با آن ارتباط برقرار نکردند.

تا دقیقه پنجاه، بارسا نمایشی ارائه داد که حداقل تا ده سال قبل کسی از آن‌ها به یاد ندارد. آن‌ها بازتابی از سایه‌ای از خودِ پیشین‌شان بودند. وقتی مصدومیت جرارد پیکه والورده را مجبور کرد که سمدو را به میدان بفرستد و به سیستم چهار دفاعه بازگردد، بارسا ناگهان از نو به یک تیم فوتبال شباهت یافت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مطمئناً، آن‌ها تا آن اندازه خوب نشدند که بازی را برگردانند و رئال مادرید هم پیروزی و هم جام را به دست آورد، اما حداقل پس از آن به نظر رسید که هر دو تیم در حال انجام یک ورزش هستند. اگر بازیکنان بارسا در ضربات پایانی دقت بیشتری به خرج می‌دادند، حتی می‌توانستند یک تساوی یا برد از این بازی به دست بیاورند.

به طور واضح، او با تعلل مدیریت باشگاه در پر کردن فضای خالی‌ای که نیمار با جدایی‌اش و اینیستا با افزایش سنش به جا گذاشتند، در شرایط دشواری قرار گرفته است - اینکه از او بخواهیم بارسا را با ترکیب فعلی‌اش به دوران نه چندان دور باشکوهش برساند، درخواستی بس ناجوانمردانه و غیر ممکن است. اما به هر حال، والورده انتخاب خاصی در ترکیب خود داشت؛ ریسکی که جواب نداد، و حالا او در دو بازی نخستش به عنوان سرمربی تیم، دو شکست در کارنامه دارد. شروع چندان باشکوهی به حساب نمی‌آید.

خاویر ماسکرانو

در میان سقوط سیستمی و نمایش ناامیدکننده بارسا در دیدار برگشت سوپر کاپ اسپانیا، خاویر ماسکرانو به نحوی توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. چراغی درخشان در دریایی از هیولاها. البته، نه به شکلی مثبت. ماسکرانو به طرز غیر قابل باوری بد بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این نکته که مرد آرژانتینی توانست در دوران بازیگری‌اش با شروع تخصصی پُست مدافع میانی، نقطه عطفی ایجاد کند، همواره قابل توجه بوده است، اما او از زمانی که کوین گامیرو در فینال جام حذفی در سال 2016 او را تحقیر کرد، هنوز در فرم وحشتناکی به سر می‌برد. اینکه او به جای مارلون سانتوس به عنوان دفاع سومِ یک سیستم سه دفاعه انتخاب شده بود، یک اشتباه فاجعه‌بار از سوی والورده است.

ماسکرانو هر اشتباهی که تصور کنید مرتکب شد. به طور مداوم توپ را از دست می‌داد و در تکل‌ها اشتباه می‌کرد. یک نمایش نفرت‌انگیز در شبی که مانند یک فیلم بسیار ترسناک بود.


بارسلونا

بله، حال که همه چیز گفته و انجام شد، بارسا بازی را، و جام را، باخت. این نکته واضح است، اما واقعاً، نکته اصلی چیز دیگری است. آن‌ها تنها در یکی از شش دیدار اخیر سوپر کاپ مقابل رئال مادرید پیروز شدند، از دست دادن این جام مقابل حریف اصلی‌شان، چندان چیز عجیبی نیست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسئله در مورد چگونگی این شکست است. آن‌ها کنترل و قدرت را از دست دادند. بارسا هیچوقت شکست‌ناپذیر نبود، و هر تیمی می‌توانست آن‌ها را شکست دهد، خصوصاً تیمی به قدرت رئال مادرید. اما در گذشته همواره این احساس وجود داشت که بارسا هنوز وضع مناسبی دارد. حتی در شکست، آن‌ها نقشه‌ای داشتند، می‌دانستند که دارند چه می‌کنند، و بازمی‌گشتند. اما حالا آن‌ها نقشه را از دست داده‌اند، و در نتیجه اعتماد به نفسشان را.

حال می‌خواهد به خاطر فاصله زیادی باشد که آن‌ها از مدل کرایف گرفته‌اند، یا سال‌های متمادیِ رها کردن لاماسیا، یا به خاطر این حقیقت که آن‌ها هنوز جای خالی ژاوی هرناندز، یک بازیکن کنترل‌گر در میانه میدان، را پر نکرده‌اند و از مسی می‌خواهند که همزمان سه نقش را در زمین بازی کند. آن‌ها برّندگی خود را از دست دادند، آن فاکتور مخصوص و منحصربفرد که نسبت به هر تیم دیگری داشتند: یک اطمینان غیر قابل نفوذ که کاری که دارند انجام می‌دهند، کار درست است و بالاخره جواب می‌دهد، اگر به انجامش ادامه بدهند.


بارسا در دیدار دیشب، از هر لحاظ متافیزیکی ممکن، بازنده بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
rockstar
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کا...
چقد سخته که اینجا راجع به خوب بودن تیم رقیب بخونیم ! ولی واقعیت تلخه بهرحال !


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۲۷)
 
leoten
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
متاسفانه این واقعیت ها چیزی جز خنجر به قلب طرفداران نیست.بارتو و دارو دستش اگه فکر بارسا بودندبلافاصله تکلیف کوتی و دمبله رو معلوم میکردند،نه اینکه دست دست کنن فصل شروع بشه.اینقدر احمقن که نیمار کل پیش فصل و تور تابستانی با ما بود،بعد فروختنش.همون اول که شایعه رفتنش بود همه چیزو معلوم نکردند.حماقت اینها،مدیرای بی کفایت وطنی رو هم به خنده انداخته.


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۷:۰۳)
 
RIA-Barsa
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
واقعا فکر نمیکردم بارسایی با کیفیت فوتبال دوره فنخالو دوباره ببینم
حالا اگه بارتو سر کیسه رو شل کنه بازیکن بگیره دوباره مثه بعد سه گانه عزیز میشه (البته با یه قراردادی مثه نیمار که پرز هر دقیقه بکشونه دادگاه)
اگرم نگیره، با این بازیکنا و یه فصل سنگین تیم نابود میشه
به هر حال هر چی بشه دارو دسته راسل به آرزوی دیرینشون میرسن
فقط امیدوارم تحت فشار انتخاباتو زودتر برگزار کنن


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۶:۳۲)
 
hemad
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
دوستانی که میگن سری رو بخرن، من دیشب بازی سری جلوی ناپولی رو دیدم. با یک بازی نمیشه در مورد کیفیت بازیکن صحبت کرد ولی سبک بازی چرا. اولا سری بیشتر به مدافعین خودی نزدیکه و خیلی عقب بازی میکنه! یه قابلیت هایی داره تحت فشار پاس های کوتاهش کم اشتباهه ولی درد بارسا بازیکنی نیست اینقدر عقب بازی میکنه. ثانیا دیگه پلی آف لیگ قهرمانان بازی کرد و خریدش برای تیم حاضر تو سی ال تقریبن منتفی شده هست. پس کلن این قضیه ملغی است!


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۵:۵۴)
 
6aviii
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
درد اینجاست که ما رو نیمکت الترناتیوای بی کیفیتی چون گومز و اردا و دینیه داریم اما رعال جواهراتی چون اسنسیو تئو هرناندز و سبایوس
وقتی به ستاره های جوونمون بها ندادیم تو این سال ها و امثال النیا رو حبس کردیم تو تیم ب گریمالدو ها رو فروختیم به راحتی و امثال سمپر و هالیلویچم آواره این باشگاه و اون باشگاه کردیم باید یه همچین مصیبتی سرمون بیاد
تنها مهره جوون خوبمون دنیس سوارزه که اگ به اونم فرصت ندیم به سرنوشت بقیه نامبرده ها دچار میشه


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۵:۲۳)
 
006007
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
نقل قول
LionMessi نوشته:

امیدوارم سری رو بخرن هر طور شده با کوتی اندرس و سرجی روبرتو و بوسکتس و پاعولینو یه خط هافبک خوب تشکیل بدن
سری روبرتو تا چند سال دیگه میشن بازیکن ثابت دمبله هم برای جای نیمار اندره گومزو راکیو اردا توران رافینیا رو رد کنن بره البته نه مفت

بازی میشل سری رو کامل دیدم هم پست بوسکتس هست و ای کاش بجای پائولینیو میگرفتیمش . تیم ما نیاز به خانه تکانی با منطق داره حداقل چهار پنج تا بازیکن مفت خور بدرد نخور داریم


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۵:۲۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
نقل قول
بارسا هیچوقت شکست‌ناپذیر نبود، و هر تیمی می‌توانست آن‌ها را شکست دهد، خصوصاً تیمی به قدرت رئال مادرید. اما در گذشته همواره این احساس وجود داشت که بارسا هنوز وضع مناسبی دارد. حتی در شکست، آن‌ها نقشه‌ای داشتند، می‌دانستند که دارند چه می‌کنند، و بازمی‌گشتند. اما حالا آن‌ها نقشه را از دست داده‌اند، و در نتیجه اعتماد به نفسشان را.

اين نكته خيلى مهم و دردناكه...


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۵:۲۳)
 
Pejman1375
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
نقل قول
LionMessi نوشته:

امیدوارم سری رو بخرن هر طور شده با کوتی اندرس و سرجی روبرتو و بوسکتس و پاعولینو یه خط هافبک خوب تشکیل بدن
سری روبرتو تا چند سال دیگه میشن بازیکن ثابت دمبله هم برای جای نیمار اندره گومزو راکیو اردا توران رافینیا رو رد کنن بره البته نه مفت

رافی خوبه بمونه بهتره به بنظرم


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۵:۰۱)
 
LionMessi
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
امیدوارم سری رو بخرن هر طور شده با کوتی اندرس و سرجی روبرتو و بوسکتس و پاعولینو یه خط هافبک خوب تشکیل بدن
سری روبرتو تا چند سال دیگه میشن بازیکن ثابت دمبله هم برای جای نیمار اندره گومزو راکیو اردا توران رافینیا رو رد کنن بره البته نه مفت


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۴:۵۳)
 
Pejman1375
پاسخ به: برندگان و بازندگان شکستِ بارسا مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا
بازنده های دیگه ای هم داشت مثل بارتمئو بوسکتس گومز
و برنده هایی مثل ربرتو
خلاص تموم شد بازی ولی باید به این تیم روحیه تزریق بشه انگیزه خیلی خیلی مهم تر از هزارتا خریده حتی اگ بهترین هارو داشته باشی ولی انگیزه و روحیه نباشه نمیتونی هیچکاری بکنی باید والورده به تیم انگیزه تزریق کنه میل به بردن و اتحاد و جنگیدن برا هر توپ امیدوارم بتونه اگ اینکارو نکنه واقعا برا بارسا مفید نیست .......


پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۴:۴۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۹ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!