به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!اختصاصی
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ دوشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ (۲۰:۲۰) (۳,۴۰۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سعید ایمنی
FCBarcelona.ir


می‌گویند انسان‌های بزرگ، همواره «بزرگی» را تحسین می‌کنند. آنها پس از دیدن یک تابلوی نقاشی باشکوه، می‌ایستند و با لبخندی ستایشگر، دقایقی برای خالق آن اثر دست می‌زنند؛ انسان‌های کوچک اما، به بزرگی حمله می‌کنند. دوست دارند آن تابلوی نقاشی را پاره کنند تا چیزی بزرگتر از آنچه که خودشان هستند، وجود نداشته باشد! حالا داستان آدم‌های کوچک و بزرگ، دوباره و این بار، در واکنش به معجزه نیوکمپ و باشکوه‌ترین بازگشت تاریخ فوتبال تکرار شده است. آدم‌های بزرگ، لب از ستایش مردان بی‌نظیر لوئیز انریکه و فوتبال ناب و کاملشان نمی‌بندند، و آدم کوتوله‌ها سعی می‌کنند – به خیال خام خودشان – این تابلوی باشکوه را به هر شکلی خدشه‌دار کنند! در این مطلب، جریان کامل بازی بارسا در برابر پاریس سنت ژرمن را دوباره از نظر می‌گذرانیم تا نقدی داشته باشیم بر تصمیمات داور در این بازی و بررسی تئوری طعنه‌آمیز نقش داشتن قضاوت دنیز آیتکین آلمانی در این بازگشت تاریخی!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

قصه وقتی طعنه‌آمیزتر می‌شود، که هواداران تیمی صحبت از داوری و حمایت یوفا می‌کنند، که سال گذشته با داستان معروف گو‌ی‌های داغ و برخورد با تیم‌های درجه 2 به فینال لیگ قهرمانان رسیدند و با گل آفساید قهرمان شدند! بله، همان تیمی که کارشناسی‌ها – و نه ناله‌های خاله زنکانه! – نشان می‌دهد در فصل جاری بیش از 14 امتیاز از اشتباهات واضح داوران به سود تیم خود و به زیان بارسا سود برده‌اند، و در یک فضای سالم داوری، اکنون باید به جای قهرمانی، برای سهمیه لیگ اروپا می‌جنگیدند! قصه اما تکراری است؛ قصه همان آدم کوتوله‌هایی است، که می‌خواهند آدم‌های بزرگ را پایین بکشند.

این قصه اما بعد دیگری هم دارد؛ همان مثل معروف که «ترس بیش از حد کار انسان را به جنون می‌کشد». بخش زیادی از این لجن پراکنی‌ها از اینجا نشئت دارد؛ آنها از بازگشت بارسای بزرگ ترسیده‌اند! آنها از 3 تا شدن تک ال‌کلاسیکوی باقیمانده فصل ترسیده‌اند، و کسی چه می‌داند بارسایی که بر سر حریفی چون PSG چنین بلایی آورد، با تیمی که در خانه حریف تیم‌های ته جدولی لالیگا هم نیست، چه خواهد کرد! بله، آنها ترسیده‌اند که رکورد شکست تحقیر‌آمیز 4-0 فصل قبلشان در برنابئو، شکسته شود!


در این خبر اما، نگاهی دقیق و جزئی می‌اندازیم به قضاوت دنیز آیتکین آلمانی و تاثیر تصمیمات او بر روند بازی. نه برای پاسخ دادن به آدم کوتوله‌ها – که هیچ اهل فنی برای حرف‌هایشان تره‌ای خرد نمی‌کند – بلکه برای روشن‌تر شدن فضا برای آن آدم بزرگ‌هایی که هنوز از تشویق این اعجاز بزرگ باز نایستاده‌اند!

دقیقه 3: گل لوئیز سوارز

گل سوارز در شرایطی به ثمر رسید که او در موقعیت آفساید قرار داشت، اما از آنجا که توپ پس از برخورد با بازیکن حریف به او رسید، گل صحیح بود. از سوی دیگر، تکنولوژی «خط دروازه» که به تازگی روی دروازه‌های نیوکمپ نصب شده است، به کمک بارسا آمد. همگی به یاد داریم که در بازی برابر رئال بتیس، چطور صحنه مشابهی برای بارسا گل گرفته نشد و 2 امتیاز دیگر توسط داوران لالیگا به حساب رئال مادرید واریز گردید!



دقیقه 8: صحنه مشکوک به پنالتی برای بارسا

توپ نیمار پس از عبور از بین پاهای مارکینیوش، ارتفاع گرفته و به دست این مدافع برزیلی برخورد می‌کند. با وجودی که دست او تاحدودی باز است و از بدن فاصله دارد، به سختی می‌توان این برخورد را پنالتی دانست.



دقیقه 11: صحنه مشکوک به پنالتی برای PSG

توپ درکسلر پس از برخورد به دست ماسکرانو راهی کرنر شد. با توجه به اینکه او در حال تکل زدن، کنترلی روی بدن خود نداشت و دست او هم در وضعیت طبیعی بود – یا به اصطلاح داوری، برخورد توپ به دست و نه برخورد دست به توپ! – این برخورد نیز نمی‌توانست پنالتی باشد.



دقیقه 13: خطای پشت محوطه به سود بارسا

در دقیقه 13، سوارز پشت محوطه جریمه PSG توسط رابیوت سرنگون شد که داور در تصمیمی عجیب، خطای سوارز را اعلام کرد! با توجه به مهارت ضربات کاشته مسی و نیمار، این می‌توانست یک موقعیت گل برای بارسا به شمار رود!



دقیقه 25: کارت زردی که کورزاوا نگرفت!

خطای خشن کورزاوا پشت محوطه جریمه PSG بر روی رافینیا، در کمال تعجب با کارت زردی مواجه نشد!



دقیقه 26: صحنه مشکوک به پنالتی برای بارسا

ضربه کاشته مسی در دیواره دفاعی PSG، به دستان کاوانی برخورد کرد اما این صحنه از نظر داور پنالتی نبود. مطابق قوانین فوتبال، برخورد توپ با دست زمانی که در حالت طبیعی (کنار بدن) نیست، خطا محسوب می‌شود!



دقیقه 29: کارت زردی که مونیر نگرفت!

مونیر پس از دریبل خوردن از نیمار، او را با خطای شدید متوقف کرد که داور بازی کارت زردی برای او در نظر نگرفت.



دقیقه 33: صحنه مشکوک به پنالتی برای بارسا

در حالی که نیمار روی پاس در عمق اینیستا به سمت دروازه PSG حرکت می‌کرد، مونیر با گرفتن پیراهن، مانع حرکت و موجب سرنگونی او شد که داور بازی از کنار این صحنه بی‌تفاوت عبور کرد!



دقیقه 35: کارت زردی که وراتی نگرفت!

در این دقیقه، گرفتن پیراهن راکیتیچ توسط وراتی برای لحظاتی طولانی، که مانع از آغاز حمله بارسا شد، از سوی داور منجر به دریافت کارت زرد نشد و در کمال شگفتی، این بوسکتس بود که کارت زرد دریافت کرد! این کارت می‌توانست تاثیر زیادی بر روی بازی وراتی بگذارد و با توجه به کارت دیگری که او در نیمه دوم دریافت کرد، توان تخریبی او را به میزان چشمگیری کاهش دهد.



دقیقه 48: پنالتی برای بارسا

مونیر که روی پاس اینیستا جا مانده بود و داشت تعادل خود را از دست می‌داد، سعی کرد با پرتاب کردن خود در مسیر نیمار و با استفاده از سر و دست، مانع حرکت و سرنگونی مهاجم برزیلی بارسا شود. کمک داور بازی به خوبی این صحنه را دید و اعلام پنالتی کرد. از نظر قوانین فوتبال، متوقف کردن بازیکنان حریف، بدون بازی با توپ خطاست و فرقی نمی‌کند توسط پا انجام شود، یا دست و یا سر!



دقیقه 54: صحنه مشکوک به پنالتی برای بارسا

باز هم مونیر و باز هم سرنگون شدن نیمار در اثر فشار وارده از او! این بار اما داور دیدار اعتقادی به پنالتی نداشت!



دقیقه 59: خطای پنالتی واضح به روی مسی!

درست روی خط محوطه جریمه، وراتی پیراهن مسی را کشید و او را سرنگون کرد. این خطای واضح علاوه بر اینکه می‌توانست یک ضربه پنالتی برای بارسا باشد – کشیدن پیراهن زمانی متوقف شد که مسی درون یا حداقل روی خط محوطه جریمه بود – یک کارت زرد مسلم نیز برای وراتی در پی داشت که داور دیدار در کمال شگفتی از آن چشم‌پوشی کرد! وراتی تا این لحظه، به راحتی مستحق اخراج از بازی بود!



دقیقه 66: صحنه مشکوک به پنالتی برای بارسا

سوارز درون محوطه جریمه با دستی که وراتی روی پشت او گذاشت، سرنگون شد. داور در این صحنه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و سوارز را به دلیل تمارض با کارت زرد جریمه کرد!



دقیقه 76: کارت زردی که دی ماریا نگرفت!

دی ماریا پس از اینکه توپ را از دست داده بود، رافینیا را با یک پشت پا سرنگون کرد و مانع شکل‌گیری حمله بارسا شد. مجدداً داور مسابقه علاقه‌ای به جریمه کردن بازیکن خاطی با کارت زرد نشان نداد!



دقیقه 79: صحنه مشکوک به پنالتی برای PSG

ضربه دی ماریا از فاصله نزدیک به دست پیکه برخورد کرد، اما با توجه به اینکه دست مدافع کاتالان کاملا در حالت طبیعی و در کنار بدن قرار داشت، نمی‌توانست خطا باشد.



دقیقه 85: صحنه مشکوک به پنالتی برای PSG

دی ماریا در موقعیت تک به تک با تراشتگن، ضربه خود را به بیرون فرستاد، در حالی که به نظر می‌رسید ماسکرانو از پشت سر، تماسی با او داشته است. داور اعتقادی به خطای پنالتی در این صحنه نداشت! تصاویر تلویزیونی به درستی رخ دادن یا رخ ندادن خطا را نشان نمی‌دهند، اما ماسکرانو خود بعد از بازی اعتراف کرد که به روی هم‌وطن خود مرتکب خطا شده است.

دقیقه 90: پنالتی برای بارسا

پاس در عمق فوق‌العاده مسی، سوارز را تقریبا در موقعیت تک به تک قرار داده بود که مارکینیوش جا مانده، بدون آنکه کاری با توپ داشته باشد یا حتی به آن نگاه کند، با آرنج و ضربه زانو مهاجم اروگوئه‌ای بارسا را سرنگون کرد. نه تنها ضربه پنالتی اعلام شده به وضوح، صحیح به نظر می‌رسید، بلکه مارکینیوش به دلیل جلوگیری از یک موقعیت مسلم گلزنی مستحق کارت قرمز بود، که تنها یک کارت زرد دریافت کرد.



پیش از زدن ضربه پنالتی اما، بازیکنان دو تیم وارد محوطه جریمه شده بودند، که با توجه به اینکه این تخلف ابتدا از جانب بازیکنان PSG سر زده بود، گل نیمار به درستی پذیرفته شد.



دقیقه 94: کارت زردی که دوباره وراتی نگرفت!

کمی پیش از گل پایانی بارسا، خطای خشن وراتی روی تراشتگن، به وضوح مستحق دریافت کارت زرد بود که داور بازی مجدداً از آن اجتناب کرد. 90 دقیقه در زمین ماندن وراتی در این دیدار، تنها و تنها مدیون مماشات دنیز آیتکین با خطاهای مکرر این هافبک PSG بود!



دقیقه 95: گل صحیح سرخی روبرتو!

جرقه انفجار نیوکمپ سرانجام در دقیقه 95، توسط پرواز فراموش ناشدنی سرخی روبرتو زده شد! تصاویر تلویزیونی به خوبی نشان می‌دهند که در زمان ارسال پاس، هافبک جوان بارسا در آفساید قرار نداشته و گل کاملا صحیح بوده است.



بررسی منطقی و نگاه عقلانی به وقایع این بازی – نه حاکمیت حب و بغض‌ها و تعصبات نامعقول – نشان می‌دهد که بارسا بیشتر از آنکه از داوری سود برده باشد، زیان دیده است. با این وجود، تردیدی نیست که بازی خارق‌العاده آبی و اناری‌ها، که کامل‌ترین فوتبال ممکن را در تمام 90 دقیقه این بازی به نمایش گذاشتند، آنقدر برای بیننده منصف چشمنواز و دل‌انگیز بوده است، که این دست شائبه‌ها را چیزی بیشتر از هوچیگری‌های ناشی از فشار روحی نداند.


بی شک اگر بارسا با 6 شوت از راه دور هم این بازی را برده بود، آدم کوتوله‌هایی که تاب بزرگی را ندارند، چیزی برای گفتن داشتند، بی‌خبر از آنکه عظمت و شکوه بارسا در این بازی، یکبار دیگر به تمام جهان ثابت شد، و این دست لجن پراکنی‌های بی‌منطق، نه تنها اعجاز ممکن کردن غیر‌ممکن‌ترین اتفاق تاریخ فوتبال را کمرنگ نمی‌کند، بلکه تنها نمایانگر آتشی است که اوج‌گیری دوباره بارسا، به جان دشمنانش انداخته است!

پس قبل از آنکه اجازه دهید چنین حرف‌های بی‌اساسی، اعصابتان را خورد کند، به پشت صندلی‌تان تکیه دهید، و از تماشای این آتش جانسوز و تقلای رهایی قربانیانش، بیشتر از قبل لذت ببرید!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
تحلیل خوبی بود ولی اگه داور میخاست این قدر سخت بگیره که باید 5 تا پنالتی برای بارسا و 2 تا اخراجی برای پاریس میگرفت که
اما در کل 80 نود درصدش درست بود


چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ (۶:۵۹)
 
heroes
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
با اين روحيه خوب پيش به سوي قهرماني


دوشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ (۲۳:۰۵)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
فوق العاده!
خسته نباشید


دوشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ (۲۲:۳۶)
 
MrMeelad
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
متن عالی!


دوشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ (۰:۱۳)
 
PIQUE3
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
در یک کلام عالی بود
احسنت بر داش سعید


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۲۳:۵۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
نقل قول
toraj نوشته:

رئالی های عزیز (ملت همیشه در صحنه) توجه توجه: از تاریخ 18 اسفند 1395 تا تاریخ 18 اسفند 1396 هر روز به سایت ورزش 3 رفته و داوری بازی بارسا-PSG رو نقد و بررسی کنین. انشاالله تا اون موقع ما 6 گانه رو هم گرفتیم و دیگه لازم نیست شما فشارهای مربوط به باخت در ال کلاسیکو و از دست دادن پیاپی جامهارو به فشار ناشی از برد تاریخی 6-1 بارسا اضافه کنین. صد در صد تضمینی برای جلوگیری از افسردگی!!!!! وعده ما ورزش 3

بهترین راه حل!


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۷:۲۳)
 
ravi_2011
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
با سپاس از این تحلیل به موقع و به جا!
واقعاً فکر نمیکردم جماعت بی شرف رئالی و پاریسی به طرز احمقانه و وقیحانه ای برد تاریخی ما رو به داوری نسبت بدن! تصاویر گویای همه چیز هست...
ورزش3 که خودش رو خوار و ذلیل کرد و حداقل اعتباری که داشت رو زیر سؤال برد! تیترهای بزرگ و به خودشون مهم! تیتر پشت تیتر...و همگی پیرامون داوری بازی بارسا! هر کدومشون رو چند روز در قسمت تیترهای مهم قرار میده ولی بردهای پر گل و مهم بارسا رو اینچنین تیتر نمیزنه! اگرم بزنه، چند دقیقه! اکثرشون هم با استناد به چرندیات مارکا! همون کثافت خانه ای که بعد از هر بازی رئال، 3 پنالتی برای مادریدی ها طلب داره!
به هر حال ممنون سعید جان


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۶:۴۶)
 
messi-.10
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
عالی بود


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۶:۴۶)
 
toraj
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
رئالی های عزیز (ملت همیشه در صحنه) توجه توجه: از تاریخ 18 اسفند 1395 تا تاریخ 18 اسفند 1396 هر روز به سایت ورزش 3 رفته و داوری بازی بارسا-PSG رو نقد و بررسی کنین. انشاالله تا اون موقع ما 6 گانه رو هم گرفتیم و دیگه لازم نیست شما فشارهای مربوط به باخت در ال کلاسیکو و از دست دادن پیاپی جامهارو به فشار ناشی از برد تاریخی 6-1 بارسا اضافه کنین. صد در صد تضمینی برای جلوگیری از افسردگی!!!!! وعده ما ورزش 3


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۵:۵۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
نقل قول
fcbali1988 نوشته:

شرمنده که وقتتو گرفتم.
متاسفانه در این زمینه باهم اتفاق نظر نداریم.
برای شما و تیم محبوبمون آرزوی موفقیت دارم.

خواهش می کنم. اما این چیزی نیست که سلیقه ای و نسبی باشه. این متن قانون هنده.


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۵:۵۳)
 
fcbali1988
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

دوست عزیز، قانون هند خیلی واضحه. وقتی دست در حالت طبیعی باشه، برخورد "توپ به دست" هند نیست. حالت طبیعی یعنی حالت ماسکرانو زمان تکل، یعنی دست کنار بدن در صحنه برخورد توپ به دست پیکه.

اما حالت کاوانی طبیعی ه؟ دست به طور طبیعی جلوی سینه س؟

اگر دقت می کردی داور در چند صحنه به دیوار دفاعی اشاره کرد که دستتون رو بالا نیارین مثلا جلو صورتتون بگیرین. چون قانونا هنده. تو اکثر بازیا هم موقع ضربه کاشته داورا این مطلب رو به دیوار دفاعی تذکر میدن.

شرمنده که وقتتو گرفتم.
متاسفانه در این زمینه باهم اتفاق نظر نداریم.
برای شما و تیم محبوبمون آرزوی موفقیت دارم.


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۵:۲۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
نقل قول
mnr1459 نوشته:

اين متن ورزش سه روبخونيد:
مشاهده لینک
فكر كنم اينقدر كه سايت ورزش سه داره ميسوزه خود پاريسي ها نميسوزن
خخخخ

دقیقا!


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۵:۲۶)
 
mnr1459
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
اين متن ورزش سه روبخونيد:
مشاهده لینک
فكر كنم اينقدر كه سايت ورزش سه داره ميسوزه خود پاريسي ها نميسوزن
خخخخ


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۵:۱۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
نقل قول
fcbali1988 نوشته:

دوست عزیز
من احساسی که بهم دست دادو نوشتم و نگرانی خودمو درباره ی اشتباه قطعا غیر عمدی که توی تحلیل داوری هست رو ابراز کردم.
اگر طبق این قانونی که میفرمایید توپ بعد از خوردن به سر مدافع از فاصله چهل سانتی به دست کاوانی که به شکل گجت واری هم باز نیست بخوره و پنالتی باشه
با استناد به همین قانون هند ماسچه قطعا پنالتیه و هند پیکه هم محل دعواس و
این که ما هفت ساله که فکر میکنیم جلوی اینتر گل بوژان رو با یه هند مسخره مردود کردن و به جای ما کس دیگه ای توی مادرید قهرمان شد کاملا اشتباه بوده و ما با تعصب به اون بازی نگاه میکنیم

دوست عزیز، قانون هند خیلی واضحه. وقتی دست در حالت طبیعی باشه، برخورد "توپ به دست" هند نیست. حالت طبیعی یعنی حالت ماسکرانو زمان تکل، یعنی دست کنار بدن در صحنه برخورد توپ به دست پیکه.

اما حالت کاوانی طبیعی ه؟ دست به طور طبیعی جلوی سینه س؟

اگر دقت می کردی داور در چند صحنه به دیوار دفاعی اشاره کرد که دستتون رو بالا نیارین مثلا جلو صورتتون بگیرین. چون قانونا هنده. تو اکثر بازیا هم موقع ضربه کاشته داورا این مطلب رو به دیوار دفاعی تذکر میدن.


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۵:۱۴)
 
fcbali1988
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
دوست عزیز
من احساسی که بهم دست دادو نوشتم و نگرانی خودمو درباره ی اشتباه قطعا غیر عمدی که توی تحلیل داوری هست رو ابراز کردم.
اگر طبق این قانونی که میفرمایید توپ بعد از خوردن به سر مدافع از فاصله چهل سانتی به دست کاوانی که به شکل گجت واری هم باز نیست بخوره و پنالتی باشه
با استناد به همین قانون هند ماسچه قطعا پنالتیه و هند پیکه هم محل دعواس و
این که ما هفت ساله که فکر میکنیم جلوی اینتر گل بوژان رو با یه هند مسخره مردود کردن و به جای ما کس دیگه ای توی مادرید قهرمان شد کاملا اشتباه بوده و ما با تعصب به اون بازی نگاه میکنیم


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۵:۰۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
نقل قول
fcbali1988 نوشته:

بزرگوار کدوم تحلیل خارج از تعصبی هند کاوانی رو پنالتی میدونه .
این حس به ادم دست میده که خدایی نکرده شما هم در حد کری های متاسفانه معمول کسایی که برای مسیج دادن بعد بازی یا دیشب بردیم حالا بریم حال فلانی رو بگیریم فوتبال میبینن نزول کردید.
فوتبال از زمانی که بوده با اشتباهات داوری پیوند داشته . گاهی مارو خوش اومده مثل استمفوردبریج 2009
گاهیم آتیشمون زده مثل سنسیرو 2010.
درباره این بازی فرمایش شما متین یه چیزی تو مایه های یر به یر عادلانس.
ولی پنالتی دونستن هند کاوانی به نظرم اعتبار شمارو زیر سوال میبره و این برای یکی مثل من که از همون اوایل سایت شمارو دنبال میکنم دردناکه.

ممکنه از نظر شما اون صحنه پنالتی نباشه، اما از نظر قانون وقتی دست بالا باشه و توپ بهش برخورد کنه هنده.

به هر حال دو کارشناس داوری متفاوت هم ممکنه در مورد یه صحنه متفاوت قضاوت کنن. اینکه موافق نبودنت با یه صحنه رو تعمیم بدی به تعصبی بودن مطلبی که کاملا منطقی نگاه شده یا با لاطائلات موجود مقایسه ش کنی واقعا جای تاسفه!


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۴:۵۱)
 
fcbali1988
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
بزرگوار کدوم تحلیل خارج از تعصبی هند کاوانی رو پنالتی میدونه .
این حس به ادم دست میده که خدایی نکرده شما هم در حد کری های متاسفانه معمول کسایی که برای مسیج دادن بعد بازی یا دیشب بردیم حالا بریم حال فلانی رو بگیریم فوتبال میبینن نزول کردید.
فوتبال از زمانی که بوده با اشتباهات داوری پیوند داشته . گاهی مارو خوش اومده مثل استمفوردبریج 2009
گاهیم آتیشمون زده مثل سنسیرو 2010.
درباره این بازی فرمایش شما متین یه چیزی تو مایه های یر به یر عادلانس.
ولی پنالتی دونستن هند کاوانی به نظرم اعتبار شمارو زیر سوال میبره و این برای یکی مثل من که از همون اوایل سایت شمارو دنبال میکنم دردناکه.


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۴:۲۵)
 
toraj
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
ممنون از مقاله تحلیلی تون. واقعا تک تک صحنه ها درست و منطقی تحلیل شده بود و کاملا مشخصه که اگه قرار بر سود بردن از داوری هستش این تیم پاریسی بود که به کمک داور بیش از 6 گل نخورد. در ثانی رئالیای عزیز فک کنم بازی رفت بارسلون با PSG رو یادشون رفته که داور چقدر با پاریسی ها مهربون بود و از خطاهای متعدد مرتکب شده روی مسی به راحتی عبور میکرد!!!!!


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۴:۱۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
هر بار كه مى بينم اين آدمهاى حقير چطور دست و پا مى زنن كه شكوه بارسا رو به داورى ربط بدن، شادى و شورم صد چندان ميشه!


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۳:۲۱)
 
hadimoghadam
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
ممنون بابت مقاله زیبا و تحلیل منطقی و بدور از تعصب کورکورانه .بارسا نشون داد که چطور میشه بلند شد و مردانه جنگید.به امید تکرار بازیهای اینچنینی


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۱۰:۳۶)
 
d1358
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
مرسی بابت این تحلیل قشنگت 👏👏👏


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۹:۳۹)
 
ALIGHAZANFARI
پاسخ به: نقد داوری بارسا - PSG؛ آبی بر آتش آنها که سوختند!
زنده باد بارسلونا....................................................................


یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ (۹:۱۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۲۲ کاربر آنلاین است. (۲۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۲۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!