به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت 10 سال از کسب قهرمانی در ویگو!لالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۵ (۱:۰۹) (۶۳۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بارسا باید یکشنبه شب (ساعت 22:15 به وقت ایران)، به ورزشگاه بالایدوس باز گردد؛ جایی که ده سال پیش در آن تحت هدایت فرانک ریکارد به قهرمانی لالیگا رسید. در این خبر به یادآوری این رویداد خاطره انگیز خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

سفر بارسلونا به ورزشگاه بالایدوس، برای برگزاری بازی یکشنبه شب مقابل سلتاویگو، یک نوستالژی را برای هواداران این تیم در پی خواهد داشت. ده سال پیش، در فصل 2005/06، ارتش کاتالانی فرانک ریکارد، 18امین قهرمانی خود در لالیگا را مسجل کردند. بازیکنان بارسا در نیمه دوم این بازی، با شکست میزبان، قهرمانی خود را در حالی جشن گرفتند که والنسیا، تعقیب کننده آنها، در آن هفته در مایورکا بازی را واگذار کرده و این به معنی قطعی شدن قهرمانی بارسا بود.

آبی و اناری‌های فرانک ریکارد، کسب امتیاز مورد نیاز برای رسیدن به دومین قهرمانی لالیگایی متوالی خود را مدیون گل ساموئل اتوئو در 45 دقیقه دوم بازی بودند که تاثیر بزرگی در روحیه و انرژی آنها برای پیروزی داشت.

نهایتاً بارسلونا لالیگای 2005/06 را با دوازده امتیاز بیشتر از رئال مادرید - در جایگاه دوم - و سیزده امتیاز بیشتر از والنسیا - در جایگاه سوم - با قهرمانی به اتمام رساند. شاگردان ریکارد همچنین دومین قهرمانی خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را در همین فصل، در ورزشگاه سنت دنیس مقابل آرسنال تصاحب کردند. این شروع فصل موفقیت آمیزی در تاریخ باشگاه بارسلونا بود که تاکنون ادامه دارد.

حکایت دنیس سوارز و این شب بلند

در آن زمان دنیس، پسر بچه‌ای بود که برای تیم زیر 12 سال سلتا بازی می‌کرد. او خاطره خود از این بازی را اینگونه با روزنامه بارسا در میان گذاشت: «من دیدم که چگونه اتوئو، در نیمه دوم بازی به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و قهرمانی بارسا را تثبیت کرد. او بعد از بازی کفش‌های خود را به من هدیه داد و من هنوز آن‌ها را به عنوان یادگاری گرامی در خانه‌ام نگه داشته‌ام». سوغات مرد گالیسیایی از این شب، ارتباط دورادور او، از سنین جوانی، با باشگاه کاتالانی را نشان می‌دهد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: گذشت 10 سال از کسب قهرمانی در ویگو!
باید ببریم تا فشار رو مادرید حفظ بشه


شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۵ (۹:۳۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت 10 سال از کسب قهرمانی در ویگو!
درود بر ریکارد افسانه ای که بارسا رو از یک تیم درجه 2 و ضعیف، به قله اروپا رسوند و به ترسناکترین تیم اروپا تبدیل کرد. بی شک کاری که ریکارد کرد، بزرگتر از هر مربی دیگه ای بود و همواره تو تمام جامهایی که بارسا بعد اون بدست آورده، سهم بزرگی داشته.


شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۵ (۱:۱۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۳ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!