به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا؛ بهترین در جذب اسپانسربارسلونا
فرستنده علی شکرانه در تاريخ سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۱۳) (۱,۴۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: فایننشیال تایمز
مترجم: علی شکرانه / FCBarcelona.ir

با وجود راهیابی هر دو رقیب لالیگایی بارسا به فینال لیگ قهرمانان اروپا، آبی و اناری‌ها همچنان وقتی صحبت اسپانسرینگ به میدان می‌آید حرف اول را در دنیا می‌زنند.

بارسلونا ماه گذشته با امضای قراردادی ده ساله با نایکی، درآمد سالانه ۶۰ میلیون یورویی فعلی خود از راه پیراهن را به ۱۵۰ تا ۱۵۵ میلیون یورو خواهد رساند. با اجرایی شدن این قرارداد از سال ۲۰۱۸، پیراهن بارسا با پشت سر گذاشتن درآمد ۷۵ میلیونی منچستر یونایتد با آدیداس، به سودآورترین پیراهن جهان تبدیل خواهد شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

علاوه بر این بارسا امیدوار است در زمینه تبلیغات روی پیراهن هم رکورد بزند. در حال حاضر منچستر یونایتد با درآمد سالانه ۴۷ میلیون پوندی از طریق شرکت شورلت، در صدر این زمینه قرار دارد. طبق گفته مدیر بازاریابی باشگاه کاتالانی، این تیم در مراحل پیشرفته مذاکرات با چندین شرکت قرار دارد، از جمله هواپیمایی قطر.

اگرچه پیراهن فصل ۱۷-۲۰۱۶ بارسلونا که نایکی طراح آن است بدون تبلیغ رونمایی شد، اما انتظار می‌رود که قرارداد جدید در تابستان به امضا برسد. فروش احتمالی حق نام استادیوم تیم نیز در دستور کار قرار دارد.

آقای آرایو مدیر بازاریابی باشگاه عوامل موفقیت بارسلونا را در عرصه تجاری ناشی از مسائل متعدد می‌داند، نه فقط موفقیت‌های تیم در زمین فوتبال. با وجود عملکرد ناامید کننده در اروپا، شاگردان انریکه در هر دو جام داخلی اسپانیا به قهرمانی رسیدند. او گفت: «ما بهترین باشگاه جهانیم، پس طبیعتا به دنبال بهترین قرارداد هاییم». باشگاه با جاه طلبی به کار خود ادامه می‌دهد و اواخر سال گذشته اعلام کرد که برای اولین بار به درآمد یک میلیارد دلار در سال رسیده است.

علاوه بر نایکی و هواپیمایی قطر که اصلی‌ترین شرکای بارسا محسوب می‌شوند، بارسلونا دارای پنج "حامی حرفه‌ای "، ده "حامی رسمی"، و ۲۳ "حامی منطقه ای" است. از برندهای جهانی نظیر کوکا کولا و ژیلت گرفته تا شرکت‌های محلی کاتالانی مثل بانک La Caixa و و نوشیدنی‌های استرلا دم.

با توجه به رشد فزایده هواداران در خارج از اروپا، بارسلونا از حامیان مالی دوردست‌تر نیز غافل نشده است. مانند شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند Oppo، بانک Saigon-Hanoi، شرکت برزیلی تولید بوگیر پا Tenys Pé و وبسایت املاک Apamanshop از ژاپن.

بارسلونا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ رتبه سوم میزان درآمد زایی از راه بازاریابی را در اختیار داشت و اکنون با ۲۲۵ میلیون یورو سود سالانه اول است. درآمد‌های دیگر نظیر حق رسانه‌ای و فروش بلیت نیز افزایش یافته است اما با سرعت کمتر. در مجموع بخش بازاریابی با سهم ۳۷ درصدی مهم‌ترین منبع مالی باشگاه محسوب می‌شود.

بارسا همچنین ستاره‌های بزرگی را در ترکیب خود در اختیار دارد که برای شرکت‌های مختلف بسیار جذابند. از این رو در برنامه کاری بازیکنان روزهایی برای عکسبرداری و کارهای دیگر مربوط به تبلیغات در نظر گرفته شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

پروژه تبلیغاتی اخیر تیم مربوط به شرکت لوازم خانگی Beko بود. نام این شرکت بر روی آستین‌های پیراهن بازیکنان حک شده است. بکو برای تبلیغات، کلیپی کارتونی از مسی و نیمار طراحی کرد. علاوه بر آن تیزری ضبط کرد که سوارز در آن از یخچال این شرکت توت فرنگی بر می‌دارد.

نکته کلیدی مهم دیگر فعالیت گسترده باشگاه در شبکه‌های اجتماعی است. ۲.۳ میلیون مشترک در یوتیوب، ۱۸ میلیون فالوور در توییتر و بیش از ۳۰ میلیون در اینستاگرام و ۹۳ میلیون لایک در فیسبوک؛ بارسلونا را کاملا بالاتر از رئال مادرید و منچستر یونایتد قرارداده است. اگرچه یقینا از کریستیانو رونالدو با ۱۱۲ میلیون لایک در توییتر عقب‌تر است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بارسلونا؛ بهترین در جذب اسپانسر
این پولا صرف زحمات مدیران عالی قدر میشه


پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۳۵)
 
BRAIN
پاسخ به: بارسلونا؛ بهترین در جذب اسپانسر
نقل قول
فروش احتمالی حق نام استادیوم تیم نیز در دستور کار قرار دارد.

این تو قرداد نبود؛ بهتر بود.


چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ (۲۳:۰۸)
 
Inner_Fighter
پاسخ به: بارسلونا؛ بهترین در جذب اسپانسر
این همه پول کجا میره؟
اینا که هی میگن به دلیل مشکلات مالی نمی تونیم زیاد خرج کنیم !

فروش حق اسم ورزشگاه که دیگه اوج ظلم به تیم اصیل بارسا می تونه باشه !


چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ (۱۲:۴۳)
 
borselan
پاسخ به: بارسلونا؛ بهترین در جذب اسپانسر
بارسلونا هیچوقت پول زیادی واسه خرید بازیکن خرج نکرده و نخواهد کرد.


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۲۰:۰۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بارسلونا؛ بهترین در جذب اسپانسر
سوال اصلی اینه که این پولا کجا میره؟ چطور اندازه رئال درآمد داریم اما یک چهارمش خرج می کنیم؟! واقعا این سواله!


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۲۰:۰۰)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: بارسلونا؛ بهترین در جذب اسپانسر
باز مدیرا بگن وضعیت مالی خرابه و نمیتونیم مبلغ زیادی صرف خرید بازیکنای جدید اختصاص بدیم . این که هزینه زیادی صرف پرداخت حقوق هنگفت ستاره های بارسا میشه درست اما درآمدهای خوبی هم در طی فصل کسب میشه که چند نمونش در بالا ذکر شده
امیدوارم تو نقل وانتقالات تابستونی بتونن خریدهای مثمرثمری انجام بدن نه امثال فرمایلن و داگلاس و آردا(حداقل برای نیم فصل اونطور که باید نبود .)


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۵۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۶ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!