به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟ اختصاصی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۵۶) (۲,۷۸۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

همه چیز از یک قرارداد آغاز شد؛ تیتر تمام روزنامه‌ها و رسانه‌های جهان این بود: لوئیز انریکه به بارسا پیوست! آری، لوئیز انریکه به بارسا پیوست اما آن روز هیچ کس - حتی خود او - نمی‌دانست که چه رویداد‌هایی در انتظار این مرد آستوریایی است. آیا انریکه می‌تواند اشتباهات تاتا مارتینو را جبران کند؟ آیا می‌تواند افت بارسا را از ذهن هواداران پاک کند و آن را به روز‌های اوج خود برگرداند؟ آیا بارسا با انریکه می‌تواند یک بار دیگر لذت قهرمانی را بچشد؟ این سوالات و هزاران سوال دیگر، بعد از امضا قرارداد لوئیز انریکه با باشگاه کاتالان‌ها ذهن بسیاری از مردم و خصوصا هواداران آبی و اناری را مشغول خود کرده بود. اما هیچ کس نمی‌توانست به آنها پاسخی قطعی بدهد.

اما نهایتاً انریکه در نیوکمپ حاضر شد و تمرینات خود را با بازیکنان جدیدش آغاز کرد. اولین بازی‌ای که باید به عنوان سرمربی بارسا در کنار زمین می‌ایستاد، تقابل دوستانه این تیم با رکرتیوو بود؛ که خوشبختانه با نتیجه نزدیک 1 بر 0 به نفع کاتالان‌ها به اتمام رسید. بعد از آن دیدار، شاگردان انریکه چهار مصاف دوستانه دیگر نیز برگزار کردند که نتیجه آن 2 برد، 1 تساوی و یک باخت بود. برای آغاز خوب بود، اما هنوز این بارسا، بارسای سابق نشده بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یکشنبه، 2 شهریور ماه 1393، ساعت 23:30

لیگ آغاز شد و داور دیدار دو تیم بارسا و الچه در سوت خود دمید. حیرت انگیز بود، بارسایی که فصل پیش عاجزانه قهرمانی در هر سه رقابت لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان را از دست داده بود، حال لیگ را با یک پیروزی پر گل آغاز کرد: بارسلونا 3-0 الچه!

روز‌ها گذشت... فصل 2014/15 برای کاتالان‌ها ناباورانه به پایان رسید؛ آنها شاید حتی خواب سه گانه را نمی‌دیدند اما انریکه رویای آنها را به حقیقت تبدیل کرد. رکوردهای زیادی را شکست و بارسای تاتا را به بارسای پپ - و حتی از آن بهتر - تبدیل کرد. اینجا بود که به تمامی سوالات فوق پاسخ داده شد؛ آری لوئیز انریکه می‌تواند!

بعد از سه ماه استراحت، فصل 2015/16 آغاز شد! اوایل فصل با پیروزی‌های پیاپی همراه بود اما وقفه‌های بی‌المللی در کار انریکه اختلال ایجاد می‌کرد و او در اکثر تمرینات بازیکنان کلیدی خود را در اختیار نداشت. با اتمام مسابقات انتخاباتی یورو و سپس جام جهانی 2018، بازی‌های باشگاهی فشرده شد و کار انریکه سخت. اما او باز هم نتایج قابل توجهی را برای بارسا کسب کرد. حتی مشکلاتی چون مصدومیت‌های مسی و براوو نتوانست انریکه را متوقف کند.

36 بازی بدون شکست!

شاهدیم که بارسای انریکه با سرعت در حال پیش روی است و پنج ماه است که هر مانعی که جلوی این تیم قرار می‌گیرد و قصد متوقف کردن آن را دارد، ناکام می‌ماند. شانس کسب سه گانه مجدد دور از ذهن نیست اما حقیقتا هیچ کس از آینده خبر ندارد، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. دنیای فوتبال غیر قابل پیش بینی است. حتی خود انریکه نیز همچنان می‌گوید هیچ چیز معلوم نیست و ممکن است تیمش طی بازی‌های آینده امتیاز از دست بدهد. اینکه بارسا به سه گانه دست می‌یابد یا خیر مهم است اما مهم‌تر از فرم خوب و وصف ناپذیری است که انریکه به این تیم داده است.

کدام تیم قادر به شکست بارسا است؟

هفته هفتم لالیگا را به خاطر دارید؟ مصاف هیجان انگیز بارسا و سویا در ورزشگاه سانچزپیزخوان و شکست ناباورانه کاتالان‌ها مقابل روجیبلانکوز‌ها! آن شب هر طور که بود گذشت اما اکنون با نگاه به مسیر طی شده توسط بارسا، شکست مقابل سویا، یکی از دور‌ترین ایستگاه‌هایی است که بارسا را متوقف کرد. از آن شکست تا پیروزی 4 بر 1 مقابل ایبار، تمام تیم‌ها، چه در اروپا و چه در اسپانیا، نتوانستند بر بارسا غلبه کنند. در ادامه به بررسی عملکرد تیمهایی که تا انتهای فصل باید با شاگردان انریکه مقابله کنند می‌پردازیم.

نزدیک‌ترین رقیب؛ ختافه!

کاتالان‌ها باید بعد از ظهر شنبه، ساعت 18:30 (به وقت ایران) در ورزشگاه نیوکمپ مقابل ختافه صف آرایی کنند. شاگردان پابلو فرانکو در هفته 28ام رقابت‌های لالیگا مقابل سویایی قرار گرفتند که آخرین تیمی بود که مسی و هم‌تیمی‌هایش را متوقف کرد. ختافه در دقیقه 79 این بازی با یک گل از سوی اور بانگا در ورزشگاه خانگی خود از سویا عقب افتاد اما خیلی زود در دقیقه 86ام این گل را جبران کرد و بعد از سوت داور و اعلام پایان بازی، دو تیم با نتیجه 1-1 به رختکن رفتند. ختافه اکنون با 27 امتیاز در رده 16ام جدول لالیگا قرار دارد.

آرسنال این بار هم شکست می‌خورد؟

همانطور که به یاد دارید بازی رفت دو تیم بارسلونا و آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در لندن برگزار شد و با نتیجه 2 بر 0 به سود کاتالان‌ها به پایان رسید. چهارشنبه شب (26 اسفند ماه) اما بازی برگشت این دو تیم در ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد و باید دید که نتیجه چه خواهد شد؟ آیا بارسا به یک چهارم نهایی صعود می‌کند؟ البته با توجه به اینکه آبی اناری پوشان این دو گل را خارج از خانه خود به ثمر رسانده‌اند، شانس صعود بیشتری دارند اما نمی‌توان به همین دو گل اعتماد کرد؛ بنابراین انریکه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا شاگردانش بهترین نتیجه ممکن را، نه تنها برای صعود، بلکه برای حفظ فرم و روند خوب خود، کسب کنند. آرسنال در هفته 29ام لیگ برتر انگلیس بعد از کسب تساوی 2-2 مقابل تاتنهام ، اکنون با 52 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی این لیگ حضور دارد.

اهمیت فراوان کسب پیروزی مقابل ویارئال!

شاید بگویید ویارئال در بازی رفت 3 بر 0 مغلوب بارسا شد و احتمال کسب پیروزی مجددا مقابل این تیم نیز بالاست اما اهمیت آن در چیست؟ همانطور که می‌دانید ال کلاسیکو برگشت در هفته 31ام رقابت‌های لالیگا در نیوکمپ برگزار خواهد شد و این در حالی است که بارسا باید در هفته 30ام لالیگا مقابل ویارئال صف بکشد. کسب سه امتیاز این دیدار در روحیه بازیکنان تاثیر زیادی دارد. در هفته‌ای که بارسا 4 بر 0 ایبار را در ایات باسک شکست داد، ویارئال مقابل لاس پالماسی قرار گرفته بود که شاگردان انریکه خاطره خوشی از تقابل با آن ندارند؛ دور رفت و مصدومیت دو ماهه مسی و دور برگشت پیروزی نزدیک 2 بر 1 که با اشتباهات زیادی همراه بود. ویارئال در ورزشگاه خانکی خود، با شکست 1 بر 0 مقابل این تیم متوقف شد و اکنون با 53 امتیاز در رده چهارم جدول لالیگا قرار دارد؛ پشت سر رئال مادرید با 8 امتیاز اختلاف!

آیا باز هم رئال چهارتایی می‌شود؟ یا بیشتر!؟

14 فروردین 1395، روزی است که بزرگترین بازی فوتبال با بیشترین تماشاگر از سراسر جهان برگزار خواهد شد. بارسلونا میزبان رئالی خواهد بود که روزهای چندان جالبی را پشت سر نمی‌گذارد. با این حال نمی‌توان به خود مغرور شد و شکست شاگردان زیدان را حتمی دانست. هر چند آبی اناری‌ها به تیم خود و سرمربی خود ایمان دارند. رئال مادرید در هفته 28ام رقابت‌های لالیگا پا به پای بارسا یک پیروزی پر گل را کسب کرد؛ بعد از شکست 1-0 رئال در دربی مادرید، دو پیروزی متوالی مقابل تیم‌های لوانته (برد 3 بر 1) و سلتاویگو (برد 7 بر 1) بود که کمی خیال زیدان را از اخراج شدن راحت کرد.

فصل قبل لاس بلانکوس‌ها همانند فصل 2013/14 کاتالان‌ها بدون جام گذشت. در نتیجه، این باشگاه مادریدی برای فرار از این مشکل، آنچلوتی را اخراج و رافا بنتیز را جایگزین او کرد اما بنتیز هم نتوانست طلسم رئال را بشکند و او هم اخراج شد و سپس زیدان - که وقتی حواشی اخراج آنچلوتی مطرح شده بود نیز گفته بود حاضر است جانشین او شود - سکان هدایت پایتخت نشینان را در دست گرفت. مسلما تعویض 3 سرمربی در یک فصل وضعیت آشفته یک تیم را نشان می‌دهد و نمی‌توان منکر آن شد. به هر حال زیدان باید در ال کلاسیکو برگشت روی نیمکت رئال بنشیند و ثمره عملکرد خود را مشاهده کند. پیروز دوئل زیدان و انریکه کدام است؟ همچنان معلوم نیست...

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تا پایان لیگِ اسپانیا 10 بازی باقی مانده است و اگر بارسا بتواند هر 10تا آنها را پیروز شود به رکورد 21 برد متوالی لالیگایی خواهد رسید و این در کنار نوار بازی‌های بدون شکست انریکه که همچنان در حال افزایش است چیز خارق العاده‌ای است. این اتفاق همچنین به معنای ثبت رکورد جدیدی در بیشترین امتیاز کسب شده در یک فصل، در تمام تاریخ نزدیک به یک قرن لالیگا خواهد بود. حال باید دید که چه رویداد‌های دیگری در انتظار بارسا است. به امید کسب یک سه گانه دیگر!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mahsagh
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
هیچ تیمی . ولی چند بار باختیم .


جمعه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۰:۱۶)
 
heroes
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
اینقدر از خومان تعریف کردیم که سایه وحشت الان روی تیم هست.


پنج‌شنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۴۰)
 
سوداگر
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
آتلتی باضدفوتبالش رئال باضدحملاتش


یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۳۶)
 
kamiba
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
به امید موفقیت دوباره انریکه و بارسا


دوشنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۰۳)
 
مرد
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟



دوشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۵:۱۳)
 
مرد
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
دمت گرم گرم


دوشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۵:۱۲)
 
مرد
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
درسته


دوشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۵:۱۲)
 
مرد
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
واقعا


یکشنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۵ (۱۳:۵۷)
 
0760404298
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
دلم برای باخت بارسا تنگ شده


سه‌شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۰۹)
 
messi-.10
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
به امید کسب یک سه گانه دیگر!
این تیم اجازه باختن ندارد


سه‌شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ (۲:۳۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
در حال حاضر هیچ تیمی توانایی متوقف کردن بارسا رو نداره


دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ (۲۲:۰۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: کدام تیم قادر به شکست بارسای شکست ناپذیر لوئیز انریکه است؟
البته هیچ تیمی نمی تونه تا ابد نبازه! هیچ تیمی هم نمی تونه همه جاما رو همیشه ببره! اما لوئیز انریکه اینو ثابت کرده که بهتر از هرکس می تونه بازه روی اوج بودن یک تیم رو به حداکثر مقدار ممکن افزایش بده.


دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ (۲۱:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۴ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!