به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نقش کلیدی ژاوی در پیروزی ارزشمند بارساآنالیز فنی
فرستنده ابوالفضل رستگار در تاريخ سه‌شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۵:۲۲) (۱,۹۵۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba.com
مترجم: ابوالفضل رستگار / FCBarcelona.ir


بارسا بازی سختی مقابل سلتا داشت و در خانه حریف پیروزی مهمی کسب کرد. جایی که نمایش نیمه نخست آبی و اناری‌ها، بر خلاف نیمه دوم بازی رضایت بخش نبود.

ایده انریکه برای نیمه نخست واضح و مشخص بود، MSN در خط جلویی منتظر بودند تا اینیستا و رافینیا از خط هافبک و میانه میدان سلتا - که تیم میزبان فشار زیادی در این منطقه وارد می‌کرد - عبور کنند، جایی که می‌توانستند از تاکتیک شخصی و گروهی استفاده کننده و خط حمله تیم را تغذیه کنند. البته این نقشه به طور کامل جواب نمی‌داد، علت این اتفاق خیلی واضح بود، این دو بازیکن نمی‌توانستند توپ را در خط هافبک به خوبی حفظ کنند. (توپها یا با تکل بازیکنان حریف، با به علت فشار زیاد آنها از دست می‌رفت) این اتفاق خط حمله بارسا را بی‌دقت و عجول کرده و بود همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده، فاصله بین سه بازیکن بسیار زیاد است و این خود نشانگر عدم هماهنگی لازم و کافی، برای حمله است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

البته علت اصلی این اتفاق عملکرد فوق‌العاده سلتا در نیمه نخست بود، آنها به خوبی می‌توانستند ارتباط به خط هافبک آبی و اناری‌ها را قطع کنند. همانطور که در تصویر زیر پیداست، رافینیا، اینیستا و بوسکتس به خوبی مهار شدند و فضایی برای انتقال توپ از خط هافبک به حمله ندارند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

بارسا وقتی نمی‌توانست توپ را در میانه میدان به خوبی پخش کند، نیمار و مسی از کار می‌افتادند و به همین خاطر مسی به میانه میدان می‌آمد تا این مشکل را برطرف کند. مسی معمولا می‌تواند از سمت راست به مرکز زمین تغییر پست بدهد و عمل بازی‌سازی را به خوبی انجام دهد. جایی که تاکتیک این نابغه بارها به کمک بارسلونا آمده است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

مسی به میانه میدان آمد و حرکت‌های سریع رو به جلو و پاس‌های خوب او تاثیر مثبتی در روند بازی داشت. بین دقایق 18 تا 30 نیمه اول، بارسا بازی روان تری داشت. وقتی مسی به میانه میدان می‌آید با پاس‌های دقیق و حرکت‌های زیرکانه، بالهای سمت راست و چپ بارسا به خوبی تغذیه می‌شوند. البته بازی مسی در این منطقه باعث سردرگمی رافینیا و عدم انطباق کامل او با مسی در نیمه میدان کاملا واضح بود. رافینیا گیج شده بود و نمی‌دانست که باید دقیقا در کدام منطقه بازی کند.

ارمغان ژاوی، آرامش و نظم

ژاوی دقیقه 57 با رافینیا تعویض شد. گرچه که بارسایی‌ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند ولی تاثیر حضور استاد در میانه میدان به سرعت به چشم آمد. گویی با حضور ژاوی کنار اینیستا؛ مسی راه افتاده بود و حرکت هماهنگ بین آنها بهتر شده بود. ژاوی به خوبی می‌دانست که نبض و سرعت بازی را چگونه بر اساس بازی مسی تنظیم کند تا مسی عملکرد بهتری داشته باشد.

جنب و جوش ژاوی در نقش هافبک راست بسیار عالی بود و نمایش بدون نقص این بازیکن نشان داد که در این پس با رافینیا جوان، قابل مقایسه نیست. همانطور که در تصویر زیر مشخص است؛ بازی نزدیک ژاوی به مسی و حرکت‌های چشم نواز و هماهنگ آنها بازی بارسا را دیدنی کرده بود. ژاوی به خوبی می‌داند که چگونه باید برای لئو فضا‌سازی کند و نتیجه آن موقعیت دقیقه 87 بازی بود که مسی نتوانست توپ را در یک قدمی دروازه، به گل تبدیل کند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

حضور ژاوی در میانه میدان آن آرامش و هماهنگی لازم را بین خط هافبک و حمله تزریق کرده بود و نتیجه این حضور درخشان، به ثمر رسیدن گل از روی سانتر دیدنی استاد و ضربه تماشایی متئو بود. حضور ژاوی برای آبی و اناری‌ها در این بازی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت بود و این بازیکن برای چندمین بار توانایی خود را ثابت کرد.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: نقش کلیدی ژاوی در پیروزی ارزشمند بارسا
مهندس


چهارشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ (۱۷:۴۷)
 
پارسا-10
پاسخ به: نقش کلیدی ژاوی در پیروزی ارزشمند بارسا
بارسا باید قدر ژاوی را خیلی بیشتر بدونه


چهارشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ (۱۳:۲۷)
 
***messi***
پاسخ به: نقش کلیدی ژاوی در پیروزی ارزشمند بارسا
رافینیا ناخن یه پای ژاوی هم نیست


چهارشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ (۱۰:۱۵)
 
سوداگر
Re: نقش کلیدی ژاوی در پیروزی ارزشمند بارسا
حضورژاوی کلیدی بودخدایی


سه‌شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ (۲۰:۵۴)
 
Sooler
Re: نقش کلیدی ژاوی در پیروزی ارزشمند بارسا
ویوا ژاوی
ویوا بارسا


سه‌شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ (۲۰:۱۱)
 
parsafcb
Re: نقش کلیدی ژاوی در پیروزی ارزشمند بارسا
بجا رافینیا که اومد اصلا بازی جذاب تر شد ، خط هافبکمون تازه جون گرفت...
ژاوی ، اینیستا ، مسی


سه‌شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۸:۳۹)
 
9alexissss9
Re: نقش کلیدی ژاوی در پیروزی ارزشمند بارسا
خدا کنه بمونه تو بارسا


سه‌شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۶:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۷۹ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۷۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!