به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سوارز به دنبال تحقق آرزوهایش در نیوکمپبارسلونا
فرستنده علی صبوری در تاريخ شنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۴ (۲۱:۱۱) (۱,۷۰۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: whoscored.com
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


سوارز پس از ملحق شدن به بارسلونا در تابستان گذشته با مبلغ 80 میلیون یورو، سه ماه برای اولین حضور خود و سه ماه دیگر را نیز برای اثبات خود در ترکیب بارسلونا صبر کرد، اما بازیکن سابق لیورپول اکنون با ذوق، بازدهی و شدت روزهای خوب خود در آنفیلد بازی می‌کند.

سوارز از حدود یک ماه پیش روی فرم آمده و بازیهای درخشانی را در ترکیب تیمش به نمایش می‌گذارد. او که در 20 بازی ابتدایی خود در ترکیب آبی و اناری پوشان تنها 6 گل به ثمر رسانده بود، اکنون در 7 بازی اخیر خود در تمامی رقابتها 7 گل به ثمر رسانده و به خوبی در فلسفه تیم و باشگاه حل شده است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

پس از اینکه بالاخره در ماه اکتبر موفق شد اولین بازی خود برای تیمش را انجام دهد (سوارز سه ماه را به دلیل گاز گرفتن کیه لینی در جام جهانی تابستان قبل از حضور در میادین محروم بود)، شماره 9 جدید بارسا بلافاصله با سخت کوشی خاص خود هواداران و هم‌تیمیانش را تحت تاثیر قرار داد.

سوارز به سختی کار کرد و عرق ریخت تا بالاخره موفق شد پس از انجام هشت بازی در لالیگا، اولین گل خود در این رقابتها را در جریان پیروزی 5-0 بارسلونا مقابل کوردوبای ته جدولی به ثمر برساند. حتی این گل نیز فشارها را از روی شانه‌های او کم نکرد و این بازیکن اوروگوئه در سال جدید میلادی نیز پی در پی موقعیتهای ساده گلزنی را در جلوی دروازه از دست می‌داد.

در جریان دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل اتلتیکو مادرید، سوارز بازهم در دقایق ابتدایی بازی موقعیت گل ایده آلی را از دهانه دروازه به بیرون زد و بلافاصله زانو زده و دستانش را روی صورتش قرار داد. در این لحظه بود که هواداران حاضر در نیو کمپ ایمان خودشان نسبت به این ستاره اهل آمریکای جنوبی را از دست نداده و یکصدا نامش را در ورزشگاه صدا زده و از او حمایت کردند.

انریکه سرمربی بارسا که از ویژگیهای جدیدی که سوارز و راکیتیچ دو خرید اخیر بارسا در تابستان گذشته به تیمش اضافه کرده بودند، بسیار راضیست، همواره در نشستهای مطبوعاتی خود به حمایت از این دو بازیکن پرداخته است. او در یکی از نشستهای خود در ماه ژانویه عنوان کرد: «تمامی مهاجمان هنگامی که به هر دلیل فکر می‌کنند که نمی‌توانند گلزنی کنند، چنین شرایطی را تجربه می‌کنند. اما ما از تمامی چیزهای که لوییز به تیم ما اضافه کرده و خواهد کرد بسیار خوشحالیم. او به خوبی با تیم یکی شده است».

اما به نظر می‌رسد که از بازی ماه فوریه بارسا مقابل اتلتیک بیلبائو شرایط سوارز در تیم دگرگون شد؛ جایی که او پس از مهار ضربه سرش توسط دروازه بان اتلتیک، بلافاصله در صحنه بعد با یک شوت 20 یاردی گل زیبایی را به ثمر رساند. پس از این بازی بود که سوارز عنوان کرد که تا قبل از این بازی به خاطر تعداد گلهای کمش نگران بوده است.

او در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «من همواره به نقد بازیهای خود پرداخته و پس از هدر دادن فرصتهای گلزنی عصبانی می‌شوم، اما می‌دانستم که به زودی گلزنی‌هایم شروع می‌شوند. اضطرابی نداشتم، اما شما وقتی که احساس می‌کنید نمی‌توانید آنجور که باید و شاید به تیم کمک کنید، نگران می‌شوید».


نمره 8.80 آن شب سوارز در سن مامس، بیشترین نمره‌ای بود که این مهاجم تا آنجای فصل کسب کرده بود. او سطح بالای خود را در ماه‌های اخیر حفظ کرده و 10 روز پیش با نمره 10 از 10 خود مقابل رایو وایکانو موفق شد میانگین نمره خود در لالیگا را به 7.53 افزایش داده و خود را به جمع 10 بازیکن برتر از لحاظ میانگین نمره در لالیگا رساند.

شایان ذکر است که افزایش تعداد گلهای سوارز در بازیهای اخیر با کم شدن پاس گلهای این ستاره همراه شده است. او پس از اینکه در 20 بازی ابتدایی خود 10 پاس گل داده بود، در 7 بازی اخیر خود تنها 1 پاس گل داده است. اگرچه او هنوز موفق نشده رکورد پاس گلهای خود در یک فصل را بشکند (12 پاس گل در فصل 2013/14 برای لیورپول)، اکنون تعداد گلهای بیشتری نسبت به پاس گلهایش در اختیار دارد.

این بدین معناست که سوارز مشکلات داخل و خارج زمین خود در کاتالونیا را پشت سر گذاشته و بار دیگر اعتماد به نفس خود را بازیافته است. او تا قبل از این پس از صاحب توپ شدن فوراً به دنبال مسی یا نیمار می‌گشت، اما اکنون برای ضربه زدن به سمت دروازه لحظه‌ای درنگ نمی‌کند.

دو گلی که این بازیکن در دیدار رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند، جزء گلهایی محسوب می‌شود که او در به ثمر رساندنشان تبهر دارد. او گل اول خود را پی دفع ناقص وینسنت کمپانی و گل دوم خود را نیز از روی قطع کردن پاس تند و تیز آلبا در فاصله‌ای نزدیک به ثمر رساند. دو گل او در مقابل رایه وایکانو نیز کاملاً مشابه به ثمر رسید و سوارز قبل از اینکه مدافعین یا دروازه بان موقعیت خود را مستحکم کنند، با ضرباتی مطمئن و بدون هیچگونه استرسی دروازه حریف را باز کرد.

با توجه به اینکه شخصی که در مورد آن صحبت می‌کنیم سوارز است، لازم است تا مسائل انظباطی این بازیکن در این فصل را نیز مورد بررسی قرار دهیم. وی در 13 بازی ابتدایی خود برای بارسلونا در تمامی رقابتها حتی یکبار هم کارت نگرفت، اما در 14 دیدار بعدی خود 4 کارت زرد را دریافت کرد. درست است که این آمار زیاد بالایی نیست، اما تغییرات عمده‌ای را نشان می‌دهد. اتفاقی باشد یا نه، در طول این مدت آمار گلزنیهای وی نیز به شدت رو به افزایش بوده و شاید این به خاطر این است که او بازی خود را انجام داده و دیگر نگران کسانی که او را تماشا کرده و منتظرند تا وی بار دیگر از کوره در برود، نیست.


الحق و الانصاف سوارز پس از پیوستن به بارسلونا در تابستان گذشته بهترین عملکرد خود از لحاظ اخلاقی را داشته است. او طی بازگشتش به انگلستان در ماه گذشته 90 دقیقه توسط هوادارن بی‌ادب انگلیسی هو شد، اما یکبار هم عملکرد نامعقولی از خود نشان نداد. به جای این، وی دوبار دروازه من سیتی را در طول 90 دقیقه باز کرد و آنهم در حالی که هیچ اثری از ناامیدی یا بداخلاقی در چهره او دیده نمی‌شد تا شایعه‌سازی مطبوعات انگلیسی پس از این بازی نیز به سرعت تکذیب شوند.

سوارز پس از این بازی به تلوزیون اسپانیا گفت: «بازی کردن در چنین مسابقه‌هایی همواره ویژه و لذت بخش است». نمره 8.62 او در این بازی باعث شد تا وی به رده هشتمین بازیکن با بیشترین میانگین نمره در لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. لوییزیتو همچنین قبلتر نیز در دیدار برگشت مقابل پی اس جی در مرحله گروهی، نمره عالی 8.37 را دریافت کرد؛ دیداری که در آن برای اولین بار او، مسی و نیمار به طور همزمان گلزنی کردند.

مشخص است که سوارز عاشق موقعیتهای بزرگ است. او اکنون در بارسا احساس راحتی می‌کند و بازیهای طبیعی خود برای این باشگاه را انجام می‌دهد و این همان چیزی است که هواداران بارسلونا را در آستانه برگزاری الکلاسیکو برگشت در نیوکمپ خوشحال می‌کند.

سوارز هفته گذشته طی مصاحبه‌ای گفت: «رویای من برای بازی در بهترین باشگاه جهان به حقیقت پیوست و اکنون از آن لذت می‌برم». وی ادامه داد: «احساس می‌کنم که می‌توانم چیزهای جدیدی به تیم اضافه کنم و این به من احساس آرامش و مهم بودن می‌دهد». این مصاحبه یک سوارز آرام و گلزن را نشان می‌دهد که از هر گونه حواشی دوری میکند. این دقیقاً همان چیزی است که بارسا در هنگام خرید در بازار تابستانی سال گذشته، آرزوی آن را داشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
Re: سوارز به دنبال تحقق آرزوهایش در نیوکمپ
ال پیستولرو


پنج‌شنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۴ (۴:۵۷)
 
پارسا-10
Re: سوارز به دنبال تحقق آرزوهایش در نیوکمپ
انشاا...که امشب طوفانی به راه میندازین که غرور کاذب مادردیها را با خودش میبره.


یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۶:۰۸)
 
سوداگر
Re: سوارز به دنبال تحقق آرزوهایش در نیوکمپ
انشاالله به آرزوهات برسی...به جز قهرمانی درقاره آمریکا که امسال نوبت مسی هست


یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۳:۳۲)
 
Patrick
Re: سوارز به دنبال تحقق آرزوهایش در نیوکمپ
خیالت راحت.حتما به آرزوهات میرسی تو این بازی


یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۱۳:۲۲)
 
saeed2014
پاسخ به: سوارز به دنبال تحقق آرزوهایش در نیوکمپ
به دلم افتاده هركي گل نزنه اين دبل ميكنه..حس عجيبيه.ايشالا جرشون ميديم


یکشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۲:۰۲)
 
9alexissss9
Re: سوارز به دنبال تحقق آرزوهایش در نیوکمپ
به امید گلزنیش در الکلاسیکو


شنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۴ (۲۲:۲۸)
 
messi-.10
Re: سوارز به دنبال تحقق آرزوهایش در نیوکمپ
فراتر از یک باشگاه
به بازیکنانش هم بازی هم اخلاق یاد میده


شنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۴ (۲۱:۳۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۳ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!