به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۱ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
این چیزیه که من بیشتر از هر چیز ازش میترسم.این که چشماشونو ببندند و یه سری حرف دیکته شده رو بگن و خودشون هیچ چیزی رو تحلیل نکنن


خوب در اينجور مواقع بهتر نيست حرف موافق و مخالف رو بشنويد و بر اساس باورهاي درست و منطق انتخاب كنيد؟؟؟
فكر كنم ازادي اينجوري حكم ميكنه

نقل قول
آدمی که انتقاد پذیر باشه و به خودش ایمان داشته باشه و هدف داشته باشه به هر چیزی میرسه

اخه مشكلي وجود داره اينكه انتقاد پذيري عملا غير ممكنه واسه همه
چون كسايي كه باوري رو قبول ميكنن سخت ميشه تغيرشون داد
مگر اينكه انتقاد سازنده اي باشه كه طرف رو دچار جالش فكري كنه تا عقيدشو عوض كنه كه بازم با توجه به اينكه چيزي به اسم تعصب وجود داره سخت ميكنه كارو

نقل قول
همون طور که خودت گفتی دیکته کردن مال بچه هاست که قدرت ندارن بفهمن چی خوبه چی بد.اما بزرگتر ها باید خودشون بفهمن.یا بهتر بگم تحلیل کنن.مخصوصا مفاهیم پیچیده ای مثل آزادی

خوب ببخشيد منظورتون اينه كه هركي چيزي ياد ميگيره بچس؟؟
پس با اين حديث از پيامبر اعظم و ائمه چه ميكنيد كه ميفرمايند هركس به من كلمه اي اموخت مرا بنده خويش كرد؟؟

اينهمه حديث از ائمه كه درمورد يادگيري و فراگرفتن علم و اطلاعات از انسانها ديگه هست چي ميشن؟؟
نه تنها ائمه بلكه همه انسانهاي بزرگ دنيا همين عقيده رو دارن

يادگيري چيز بدي نيست
به نظرم شما بيشتر منظورتون اينه كه انسان خودش تصميم بگيره كه كدوم درسته و كدوم غلط
اگه منظورتون اينه پس حرفتون درسته و براي اينكه اثبات بشه اسلام ازادي رو كامل رعايت ميكنه به ايات قران اشاره ميكنم كه در چندين جاي مختلف از قران هست كه تو زمين و اسمان براي قومي كه فكر ميكنند نشانه هايي هست
بعد هم ميگه ما راه رو به شما نشان داديم خواه شما به راه بياييد و يا خواه راه غلط رو انتخاب كنيد
همچنين ايات مختلفي درمورد انتخاب راه درست كه برعهده فرد گذاشته شده و مصداق بارزش ايه لا اكراف في الدين هستش كه هيچ اجباري در دين نيست.
اينا نمونه بود كه بعدا بيشتر درمورد اسلام و ازادي اسلامي ميپردازيم

حالا بريم سر بحث خودمون
شما نميتوني نقش يادگيري رو به خاطر واژه ازادي محو كنيد
شما تا اخر عمرتون هم خودتون دنبال حقيقت بريد به خاطر محدوديت زمان،مكان،امكانات و عقل نميتونيد همه چيزو بدونيد ولي با يادگيري از انسانهاي با تجربه چنين چيزي رو بدست مياريد
يادگيري هم بد نيست ولي به شرطي كه با عقل و منطق جلو بره

_________________________________________________
ولي يه گله اي از شما دارم شما يه تعريفي از ازادي كردي و من به عنوان يه فرد كنجكاو و مخالفش دوست دارم بيشتر درمورد تعريف ازاديتون بدونم و ازتون سوالاتي كردم كه به جواب اكثرشون نرسيدم

باز هم سوالاتمو نقل قول ميكنم دوست دارم فقط جواب خودتون و چيزي كه فكر ميكنيد درسته رو بهم بدين


نقل قول
حالا وقتي ابروي اون مرد و خانواده يا دينش در ميونه بايد بزاريم كه ازادي كه شما براي اقاي ايكس معين كردي وجود داشته باشه و ابروي اقاي ايگرگ اصلا مهم نيست؟؟ پس اون لطمه اجتماعي و روحي كه بهش وارد ميشه بر اساس ازادي اقاي ايكس پس چي ميشه و كي جوابشو ميده؟؟

نقل قول

نكته بعدي هم تو حرفاتون وجود داره اينكه شما فكر ميكنيد اعتقادات ديني و سياسي و فكري بايد هركسي خودش بدست بياره ولي انصافا هركي هرچي فكر ميكنه درسته؟؟؟







۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: mess-shiraz-222
پیام: ۵۲۸
عضویت از: ۲۹ آذر ۱۳۹۰
از: shiraz
طرفدار:
- messi
- rivaldo-raul-moller-van basten-robben-
- esteglal
- spania-italia
- milad meydavodi
- pep
- -
گروه:
- كاربران بلاک شده
1اون برداشت من بود و فکر نکنم به آزادی ربط داشته باشه۲تعصب یه چیز مسخرست و من تونستم از خودم دورش کنم تا جایی که میتونم۳یاد گرفتن با دیکته فرق میکنه.دیکته یعنی یاد گرفتن یه چیز بی چون و چرا و یاد گرفتن یعنی تحلیل کردن و قسمتهای درست رو به ذهن سپردن۴من با شما موافقت کردم و گفتم باید تعریفمو از آزادی اصلاح کنم.




چی بگم؟!
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
تعصب یه چیز مسخرست و من تونستم از خودم دورش کنم تا جایی که میتونم


البته تعصب داريم تا تعصب اگه منظورتون تعصب بيجا و بدون اگاهيه من باهاتون موافقم
ولي اگه منظورتون هرنوع دفاع از عقيده اي اشتباه بودنه به شدت ردش ميكنم
مثال ميزنم شما فرض كن كشف كردي كه اب در 100 درجه ميجوشه و اينو طي كلي تلاش بدست اوردي و حاضري جونتو بدي و ثابتش كني
اينم يه جور تعصبه به نظرت اشتباهه؟؟؟ دفاع از عقيده اگه درست باشه از نظر من خيلي خيلي خيلي خوب هستش
به شرطي كه با علم به چيزي متعصب بشيم
يعني يه چيز كامل درك كني و بعد حاضر باشي ازش دفاع كني مثل خاكو ناموس كه ديديد همين تعصب بود كه كشور ما رو تو 8 سال جنگ از دست دنيا نجات داد
و انسانهاي متعصب بودن كه حاضر بودن بپرن رو مين و سيم خوار دار
پس تعصب چيز بدي نيست به شرطي كه تعصب بر چيز درستي باشه و با اگاهي كامل
نقل قول

یاد گرفتن با دیکته فرق میکنه.دیکته یعنی یاد گرفتن یه چیز بی چون و چرا و یاد گرفتن یعنی تحلیل کردن و قسمتهای درست رو به ذهن سپردن

خوب پس چرا به همه چيز مشكوك هستيد؟؟ يعني فكر ميكنيد همه توطئه كردن شما رو به سمتي كه قبول دارن ببرن؟؟
ببينيد مثال ميزنم من ميگم بهتون فلان جاي دين من فلان حرف رو زده كه با همه موازين انساني،اخلاقي و اجتماعي سازگاري داره و منم ازش دفاع ميكنم
شما اين حرفو ميشنوي ازادي كه تحقيق كنيد درموردش
پس قرار نيست كه هركي هر حرفي زد بهش بگيم ديكته شده
من نوعي هم اين بحثاي اين تاپيك رو شنيدم و دنبال كردم درموردش بحث كردم تحقيق كردم پس چرا بايد به همه ظن ببريم كه اينا ديكته هستش؟؟
ديكته ميدونيد به چي ميگن؟؟ به اينكه من بگم اب در 100 درجه ميجوشه بعد شما بپرسي چرا اب در 100 ميجوشه؟ و من درجواب حرفي نداشته باشم و فقط بگم از فلاني شنيدم كه اب تو اين درجه ميجوشه و حتي روش فكر هم نكرده باشم
گرچه باز هم تحت اين شرايط نميتونيد بگيد چون اين حرف ديكته شده پس غلطه خيلي چيزا به ما ديكته شده و شايد درموردش علم زيادي نداشته باشيم ولي درست هستش و تو علم و دانش امروز اثبات شده هستش
ولي چون حالت تكرار گونه برامون داره و همه جاها باهاش برخورد ميكنيم فكر ميكنيم توطئه اي دركاره ما اينو بپذيريم

من شخصا ميگم يه نفر هم كه ميخواد درمورد يه چيز مخالفت كنه بايد اينقدر اطلاعات داشته باشه تا بتونه حرف طرف مقابلشو نقض كنه و براي ادعاي خودش دليل منطقي داشته باشه

گرچه اين بحث كلا ربطي زيادي به ازادي نداره ولي خيلي بحث جالبيه





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: elguaje7
پیام: ۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول
- یوهان کرایف، رونالدینیو
- استقلال
- اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا
- پپ گواردیولا
- امیر قلعه نویی
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
گرچه اين بحث كلا ربطي زيادي به ازادي نداره ولي خيلي بحث جالبيه

ببخشید میپرم وسط بحث جالبتون فکر کنم این قسمت از تعریف استاد مطهری از آزادی، تا حدودی مفهوم محدودیت رو جا میندازه:
نقل قول
آزادی صرفاً عدم مانع و محدودیت نیست؛ زیرا اساساً مانع، زمانی مانع است که اوّلاً حرکتی وجود داشته باشد، و ثانیاً این حرکت، دارای سمت و سویی خاص باشد؛ به همین سبب، با توجّه به تفاوت هدف ها، مصداق مانع ها و آزادی ها متفاوت می شود. در کلاس درس، اگر هدف من فقط راه رفتن باشد، تابلو و دیوار مانعِ من هستند و آزادی مرا سلب می کنند؛ اما اگر هدفم، تعلیم مباحث به عده ای دیگر باشد، آن گاه همان تابلویی که بر دیوار نصب است، نه تنها مانع من نیست بلکه مرا در رسیدن به هدفم کمک می کند؛ بنابراین، آزادی، ارزش مطلق نیست که پرسیده شود: چرا محدودیت هم باید باشد؛ بلکه آزادی، ارزش مقدّماتی است؛ یعنی ارزش و قداست خود را از هدف می گیرد و آزادی، یعنی محدودیت و مانعی برای رسیدن به هدف نباشد نه این که به طور مطلق، هیچ محدودیت و مانعی وجود نداشته باشد؛ زیرا چنین فرضی، محال است. بدین ترتیب، هر گونه آزادی با محدودیت هایی توأم خواهد بود و دیگر پارادوکس در کار نیست؛ زیرا آزادی یعنی برداشتن موانعی که در راه رسیدن به هدف مشخّصی پیش روی انسان است و طبیعی است همین که انسان به سمت هدفی حرکت کند، ناگزیر برای خود از حیث رفتن به سمت هدف مخالف، محدودیت ایجاد می کند. خلاصه سخن این که فقط چیزی می تواند آزادی را محدود کند که می تواند فلسفه آزادی را تبیین کند و بدین ترتیب، دیگر محدود کننده آزادی من، آزادی دیگران نیست؛ بلکه محدود کننده آزادی من فقط اهدافِ من است ... آزادی نه فقط عصیان است بلکه دو رکن دارد: عصیان و تسلیم. تسلیم شدن در برابر هدف و عصیان ورزیدن نسبت به موانعی که ما را از هدفمان بازمی دارد.

براساس این تعریف، آزادی با هدف معنی پیدا می کنه. اگه هدف رشد و تکامل باشه، پس آزادی یعنی برداشتن موانعی که در مسیر حرکت روبه جلوی انسان قرار میگیرن؛ این حرکت رو به جلو هم برای یه موجود مختار با انتخاب آزادانه ی خودش صورت میگیره. پس معنی درست آزادی، عدم محدودیت مطلق نیست؛ بلکه عدم محدودیت و مانع در جهت رسیدن به هدفیه که این هدف، اقتضای کمال واقعی انسان هست. و البته محدودیتی درست و معقول بنظر میرسه که مصونیت بیاره نه اون محدودیتی که آزادی رو سلب کنه...

در واقع آزادی، در کنار تربیت و امنیت ابزارهایی هستن که هر موجود زنده ای برای حیات و رشد و تکامل خودش بهشون احتیاج داره. آزادی رو میشه به دو دسته تقسیم کرد: آزادی اجتماعی و آزادی معنوی یا همون آزادگی.

آزادی اجتماعی یعنی اینکه آدم بتونه توی اجتماع از ناحیه ی سایر افراد، آزادی داشته باشه. یعنی دیگران مانع راه رشد و تکامل اون نباشن، جلوی فعالیتشو نگیرن، اونو منزوی نکنن، توانایی های فکری و جسمی اون فرد رو در جهت منافع خودشون بکار نگیرن و ...
آزادی معنوی هم یعنی آزادی روح، آزادی انسان از خودش. یعنی اسیر هوای نفس نباشی و وجدانت آزاد باشه. یعنی عزت نفس داشته باشی، انسانیت و شخصیت داشته باشی و فکر و اندیشت آزاد باشه...

و اینکه آزادی اجتماعی، کاملا وابسته به آزادی معنوی هست. شاید تضادهایی که در مورد تعریف آزادی بوجود میاد و مانع برقراری آزادی اجتماعی میشه، به دلیل نادیده گرفتن آزادی معنوی یا آزادگی باشه. لازمه ی برقراری آزادی اجتماعی، آزادی معنوی تک تک افراد اون جامعه ست. کسی که نمیدونه با خودش چند چنده، چطوری میتونه به آزادی دیگران تو اجتماع احترام بذاره؟! همچین آدمی بخاطر منفعت طلبی های خودش خیلی راحت آزادی افراد جامعه رو زیر پا میذاره...

پ.ن: یکم شبیه حرفای الناز بود!





۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: mess-shiraz-222
پیام: ۵۲۸
عضویت از: ۲۹ آذر ۱۳۹۰
از: shiraz
طرفدار:
- messi
- rivaldo-raul-moller-van basten-robben-
- esteglal
- spania-italia
- milad meydavodi
- pep
- -
گروه:
- كاربران بلاک شده
نقل قول
elguaje7 نوشته:

نقل قول
گرچه اين بحث كلا ربطي زيادي به ازادي نداره ولي خيلي بحث جالبيه

ببخشید میپرم وسط بحث جالبتون فکر کنم این قسمت از تعریف استاد مطهری از آزادی، تا حدودی مفهوم محدودیت رو جا میندازه:
نقل قول
آزادی صرفاً عدم مانع و محدودیت نیست؛ زیرا اساساً مانع، زمانی مانع است که اوّلاً حرکتی وجود داشته باشد، و ثانیاً این حرکت، دارای سمت و سویی خاص باشد؛ به همین سبب، با توجّه به تفاوت هدف ها، مصداق مانع ها و آزادی ها متفاوت می شود. در کلاس درس، اگر هدف من فقط راه رفتن باشد، تابلو و دیوار مانعِ من هستند و آزادی مرا سلب می کنند؛ اما اگر هدفم، تعلیم مباحث به عده ای دیگر باشد، آن گاه همان تابلویی که بر دیوار نصب است، نه تنها مانع من نیست بلکه مرا در رسیدن به هدفم کمک می کند؛ بنابراین، آزادی، ارزش مطلق نیست که پرسیده شود: چرا محدودیت هم باید باشد؛ بلکه آزادی، ارزش مقدّماتی است؛ یعنی ارزش و قداست خود را از هدف می گیرد و آزادی، یعنی محدودیت و مانعی برای رسیدن به هدف نباشد نه این که به طور مطلق، هیچ محدودیت و مانعی وجود نداشته باشد؛ زیرا چنین فرضی، محال است. بدین ترتیب، هر گونه آزادی با محدودیت هایی توأم خواهد بود و دیگر پارادوکس در کار نیست؛ زیرا آزادی یعنی برداشتن موانعی که در راه رسیدن به هدف مشخّصی پیش روی انسان است و طبیعی است همین که انسان به سمت هدفی حرکت کند، ناگزیر برای خود از حیث رفتن به سمت هدف مخالف، محدودیت ایجاد می کند. خلاصه سخن این که فقط چیزی می تواند آزادی را محدود کند که می تواند فلسفه آزادی را تبیین کند و بدین ترتیب، دیگر محدود کننده آزادی من، آزادی دیگران نیست؛ بلکه محدود کننده آزادی من فقط اهدافِ من است ... آزادی نه فقط عصیان است بلکه دو رکن دارد: عصیان و تسلیم. تسلیم شدن در برابر هدف و عصیان ورزیدن نسبت به موانعی که ما را از هدفمان بازمی دارد.

براساس این تعریف، آزادی با هدف معنی پیدا می کنه. اگه هدف رشد و تکامل باشه، پس آزادی یعنی برداشتن موانعی که در مسیر حرکت روبه جلوی انسان قرار میگیرن؛ این حرکت رو به جلو هم برای یه موجود مختار با انتخاب آزادانه ی خودش صورت میگیره. پس معنی درست آزادی، عدم محدودیت مطلق نیست؛ بلکه عدم محدودیت و مانع در جهت رسیدن به هدفیه که این هدف، اقتضای کمال واقعی انسان هست. و البته محدودیتی درست و معقول بنظر میرسه که مصونیت بیاره نه اون محدودیتی که آزادی رو سلب کنه...

در واقع آزادی، در کنار تربیت و امنیت ابزارهایی هستن که هر موجود زنده ای برای حیات و رشد و تکامل خودش بهشون احتیاج داره. آزادی رو میشه به دو دسته تقسیم کرد: آزادی اجتماعی و آزادی معنوی یا همون آزادگی.

آزادی اجتماعی یعنی اینکه آدم بتونه توی اجتماع از ناحیه ی سایر افراد، آزادی داشته باشه. یعنی دیگران مانع راه رشد و تکامل اون نباشن، جلوی فعالیتشو نگیرن، اونو منزوی نکنن، توانایی های فکری و جسمی اون فرد رو در جهت منافع خودشون بکار نگیرن و ...
آزادی معنوی هم یعنی آزادی روح، آزادی انسان از خودش. یعنی اسیر هوای نفس نباشی و وجدانت آزاد باشه. یعنی عزت نفس داشته باشی، انسانیت و شخصیت داشته باشی و فکر و اندیشت آزاد باشه...

و اینکه آزادی اجتماعی، کاملا وابسته به آزادی معنوی هست. شاید تضادهایی که در مورد تعریف آزادی بوجود میاد و مانع برقراری آزادی اجتماعی میشه، به دلیل نادیده گرفتن آزادی معنوی یا آزادگی باشه. لازمه ی برقراری آزادی اجتماعی، آزادی معنوی تک تک افراد اون جامعه ست. کسی که نمیدونه با خودش چند چنده، چطوری میتونه به آزادی دیگران تو اجتماع احترام بذاره؟! همچین آدمی بخاطر منفعت طلبی های خودش خیلی راحت آزادی افراد جامعه رو زیر پا میذاره...

پ.ن: یکم شبیه حرفای الناز بود!






چی بگم؟!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
چیزی که مشخصه اینه که آزادی معنوی دیگه در اختیار دیگران و یا افراد مسئول و حاکم بر جامعه نیست
فرد خودش باید احساس نیاز کنه و به آزادی برسه
و این دقیقا همون چیزی که مشکل اصلی جوانان ما توی جامعه هست ، احساس نیاز نمیکنن ، چون متوجه نیستن که دربند حرف یه سری بظاهر روشنفکر هستن و بنوعی دچار جهل مرکب هستن
و برای همین متقاعد کردن این دسته از افراد ، صبر ایوب میخواد




نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: mess-shiraz-222
پیام: ۵۲۸
عضویت از: ۲۹ آذر ۱۳۹۰
از: shiraz
طرفدار:
- messi
- rivaldo-raul-moller-van basten-robben-
- esteglal
- spania-italia
- milad meydavodi
- pep
- -
گروه:
- كاربران بلاک شده
من از این کلمه به ظاهر و به اصطلاح خیلی بدم میاد مخصوصا وقتی تو اخبار میگن به ظاهر و به اصطلاح!منظور چیه؟وقتی طرف روشنفکره به ظاهرش چیه؟حتما چون با افکار شما مخالفه به ظاهر روشنفکره نه؟




چی بگم؟!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
marco van basten نوشته:

من از این کلمه به ظاهر و به اصطلاح خیلی بدم میاد مخصوصا وقتی تو اخبار میگن به ظاهر و به اصطلاح!منظور چیه؟وقتی طرف روشنفکره به ظاهرش چیه؟حتما چون با افکار شما مخالفه به ظاهر روشنفکره نه؟



اينم تو تعاريف من بود شما فكر كنم جواب اين سوالتون رو در اينجا پيدا كني

نقل قول
واي بر هتاكين نوشته:


ديكته ميدونيد به چي ميگن؟؟ به اينكه من بگم اب در 100 درجه ميجوشه بعد شما بپرسي چرا اب در 100 ميجوشه؟ و من درجواب حرفي نداشته باشم و فقط بگم از فلاني شنيدم كه اب تو اين درجه ميجوشه و حتي روش فكر هم نكرده باشم



دوست عزيز به اين فردي كه ادعايي ميكنه و براش دليل قانع كننده نداره و خودش اطلاعي نداره ميگن به اصطلاح و به ظاهر چون خود فرد ازش دفاع ميكنه چون شنيده و تحليلي نداره و نميتونه بقيه رو قانع كنه و صرف شنيدن باعث شد كه اين حرفو بزنه و دفاع متعصبانه الكي بكنه

پ.ن
جواب ارسال قبلي منو ندادين
مشاهده لینک




۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
بظاهر روشنفکر یعنی کسی که اصلا فکری نداره که بخواد روشن باشه یانه ، فقط ادای آدمهای فکور رو در میاره و حرفهای بقیه رو مثل طوطی تکرار میکنه





نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
پاسخ به: بيداري انديشه ( آزادي :بيان،انديشه،عمل)
نام کاربری: mess-shiraz-222
پیام: ۵۲۸
عضویت از: ۲۹ آذر ۱۳۹۰
از: shiraz
طرفدار:
- messi
- rivaldo-raul-moller-van basten-robben-
- esteglal
- spania-italia
- milad meydavodi
- pep
- -
گروه:
- كاربران بلاک شده
نقل قول
مصطفی نوشته:

بظاهر روشنفکر یعنی کسی که اصلا فکری نداره که بخواد روشن باشه یانه ، فقط ادای آدمهای فکور رو در میاره و حرفهای بقیه رو مثل طوطی تکرار میکنه

بله اما تو هر طرز تفکری و هر جریان فکری همچین آدمایی وجود داره.پس نمیشه گفت چون یه گروه یا دسته چنین آدمایی هستن پس کل افکار و رفتار و همه و همه رو زیر سوال برد.اما باید بگم هر گروهی باید اصلاح بشه.چون همه و همه دارای خطا مشکل و اشتباهن.اصلاح شدن صرفا اون توبه و این چیزا نیست!خیلی فراتر از ایناست.که این بحث جداست و خیلی جای کار داره.مشکل جامعه ما اینه اکثر آدما یا از این طرف پشت بوم میفتن یا از اون طرف.و این نششون دهنده اوج تضاد تفکرات هست.که من با هیچ کدوم مخالف نیستم و میگم هر کدوم باید به صورت مستقل باشن ولی اصلاح بشن.چون هیچوقت دنیا یه جور نمیتونه باشه(یه لحظه دنیای یک رنگ و یه جورو در نظر بگیرید.مزه داره اصلا؟!)به نظر من یکی از نشانه های جامعه های شکوفا و در حد خیلی خوب اینه که افراد در عین داشتن افکار متفاوت کنار هم باشن.اما بعضی ها آگاهانه و یا غیر آگاهانه دارن تو همه جای دنیا از این اتفاق جلوگیری میکنن.البته حرفی که من میزنم کار 1 شب نیست خیلی خیلی کار میبره.منم یکی از هدفام تو زندگی اینه.بیاید برای یک دقیقه حصار های فکریمون رو بشکنیم....مطمئن باشید به یه فرا انسان و شاید فرا فرا انسان تبدیل میشیم.البته لازمه این کار اینه ما به افکارمون امر کنیم نه افکار به ما!خودتون رو انقدر کم نکنین که افکارتون به شما امر کنن لیاقت شما خیلی بالاتر از ایناست!پیش به سوی رسیدن به جامعه بشری شکوفا وکامل.
راستی اینجا چرا همه دست به یکی کردن به من ایراد میگیرن؟!




چی بگم؟!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۴۳
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۳۰۶
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۲۰۵ پاسخ
۸,۴۱۵,۴۰۱ بازدید
۸ ساعت قبل
Salehm
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۵ پاسخ
۵۴۸,۳۶۶ بازدید
۲۰ ساعت قبل
ali
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۴ پاسخ
۱۱,۶۷۷,۰۹۸ بازدید
۲ روز قبل
یا لثارات الحسن
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۳ پاسخ
۱,۲۴۴,۳۲۶ بازدید
۲ روز قبل
Activated PC
آموزش و ترفندهای فتوشاپ
انجمن علمی و کاربردی
۱۳۵ پاسخ
۴۴,۹۵۳ بازدید
۲ روز قبل
RealSoftPC
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۳ پاسخ
۲,۰۸۶ بازدید
۳ روز قبل
Crack Hints
موسیقی
انجمن هنر و ادبیات
۵,۱۰۱ پاسخ
۱,۰۲۲,۸۴۴ بازدید
۴ روز قبل
Activated soft
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۳۸,۰۴۹ بازدید
۱۰ روز قبل
javibarca
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۹,۴۰۸ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۱۰,۷۳۵ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۶,۴۴۷ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۸۸۹ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۱۷۳ کاربر آنلاین است. (۱۰۹ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!