به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۲ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: Mahi_kocholoo
پیام: ۳,۰۶۶
عضویت از: ۸ اسفند ۱۳۸۷
از: تهران
طرفدار:
- xavi...... ژاوی
- یوهان کرایوف
- استقلال
- اسپانیا
- پپ
گروه:
- کاربران عضو
ای بابا وسطش نقطه باید بذاریم
بیا اینم زندگی ما داریم نمیذارن حرفمونو راحت بزنیم
منم با نظر دوستان موافقم .
دیگه میشه حدس زد اهدافشونو از ایجاد این چیزا !!!
و متاسفانه بلافاصله بعد از ایجادشونوم انقدر طرفدار پیدا میکنن که خودشونم باورشون نمیشه!
این خیلیش برمیگرده به اعتیاد ما به این سیستم که دیگه رگ خواب ما رو خوب پیدا کرده و داره با کارایی که انجام میده وابستگی ما رو بیشتر میکنه!
شاید خیلی ها الکی الکی وارد این سایت ها شدن و خیلی زود گرفتارش شدن و حالا هم حتی بعد از فهمیدن قضیه و سیاست های کثیف پشت پرده مثلا همین ف....ی...س بوق به خاطر همون وابستگیشون نمیتونن ازش دل بکنن و احتمالش هست که بقیه رو هم دعوت به این کار کنن!!
منتظر مطالب هستیم کمیل
ما هم میذاریم





سکوت همیشه به معنای رضایت نیست. گاهی یعنی خسته ام از اینکه مدام به کسانی که هیچ اهمیتی برای فهمیدن نمی دهند، توضیح دهم.
۱۸ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
بسم الله الرحمان الرحيم



براي شروع بحث به صورت جدي چند كليپ براي دانلود قرار ميدم!
اولين مستند مربوطه به مسائل و سودجويي ها و اشتباهات افراد در چنين فضايي
منظور همون ف.ي.س بوكه

براي دانلود كليك كنيد







۱۸ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
هرچند مؤسس و گرداننده فیس‌بوک یک جوان 27 ساله به نام مارک زوکربرگ معرفی شده است، اما شواهد گویای چیز دیگری است...




به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، ف ی س‌بوک نام شبکه‌ای اجتماعی است که بی‌شک اکثر کاربران اینترنت حداقل با نام آن آشنا هستند. اهمیت و کارایی این شبکه اجتماعی در گرد هم آوردن افراد و نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاملاً مشخص است. به همین خاطر شاید بهتر باشد تا این شبکه اجتماعی، مؤسس آن، و برخی مسائل پشت پرده آن را بهتر بشناسیم.

بر اساس تازه‌ترین گزارش وب‌سایت اونیون، مارک زوکربرگ ملقب به «ارباب» یکی از عوامل سیا و مدیر «برنامه ف ی س‌بوک» سیا معرفی شده است. این گزارش همچنین موید آن است که سازمان جاسوسی آمریکا به خاطر کار فوق‌العاده زوکربرگ در پیاده‌سازی برنامه ف ی س‌بوک، به وی مدال تقدیر اعطا کرده است.

حال با توجه به برخی مدارک موجود این سوال پیش می‌آید که آیا زوکربرگ مؤسس و گرداننده اصلی ف.ي.س.بوک است یا اشخاص دیگری؟ اگر وی واقعاً پایه‌گذار ف ی س‌بوک است چگونه توانسته است دست به تاسیس چنین شبکه اجتماعی عظیمی آن هم در سطح جهانی بزند؟ و اینکه به طور کلی ف ی س‌بوک چیست؟ در زیر جزئیات بیشتری در مورد زوکربرگ، ف ی س‌بوک، و نیز چگونگی پیدایش ایده اصلی انجام چنین کاری ارائه می‌شود.



مشخصات مارک زوکربرگ

مارک زوکربرگ در 14 می 1984 (24 شهریور 1363) در نیویورک به دنیا آمد. هرچند وی در یک خانواده یهودی بزرگ شده است، اما او خود را یک «ملحد» و فردی که به خدا هیچ‌گونه اعتقادی ندارد معرفی می‌کند. پدر وی شخصی به نام ادوارد است که به او در نوجوانی برنامه‌نویسی را آموزش داد.
001

زوکربرگ در دانشگاه هاروارد در رشته علوم رایانه‌ای و روانشناسی مشغول به تحصیل شد. گفته می‌شود که وی ابتدا در فوریه سال 2004 دست به ساخت ف ی س‌بوک در خوابگاه دانشجویی خود زد. این شبکه ابتدا برای استفاده دانشجویان هاروارد به وجود آمد تا آنها بتوانند اطلاعات آموزشی و دانشگاهی را بین خود به اشتراک بگذارند، اما سپس توسط هم‌اتاقی‌های وی با دیگر مؤسسات آموزشی آمریکا ارتباط داده شد و در نهایت نیز در سطح شبکه جهانی اینترنت بکار گرفته شد. از این رو، زوکربرگ به عنوان مؤسس وب‌گاه شبکه اجتماعی ف ی س‌بوک شناخته شده است.

وی در سال 2008 تبدیل به جوانترین میلیاردر جهان شد و در حال حاضر مدیر عامل شرکت ف ی س‌بوک می‌باشد. بر اساس گزارش وب‌گاه فوریس دارایی‌های وی تا مارس 2011 به 13.5 میلیارد دلار رسیده است. مجله تایم نیز او را در سال 2010 به عنوان شخصیت برتر سال برگزید.

همکاری ف ی.س‌بوک با سازمان سیا

با توجه به اظهار نظرات کارشناسان آمریکایی و نیز حتی مقامات سازمان جاسوسی آمریکا سیا، بی‌شک زوکربرگ آلت دست سازمان‌های جاسوسی آمریکا قرار گرفته است تا به کمک وی آنها بتوانند دست به ایجاد نرم‌افزاری برای جمع‌آوری اطلاعات کاملاً شخصی و خصوصی افراد بزنند.

مؤسس ویکی‌لیکس جولین آسانژ اخیراً در مصاحبه‌ای با راشاتودی، ف ی س‌بوک را «بزرگ‌ترین ماشین جاسوسی‌ای که تا کنون اختراع شده است» نامید.

شبکه خبری «فکت زون» نیز به نقل از گزارش وزارت امنیت میهن آمریکا بیان می‌دارد که ف ی س‌بوک تقریباً جایگزین تمامی برنامه‌های جمع‌آوری اطلاعات سیا از زمان راه‌اندازی آن در سال 2004 شده است.

کریستوفر استارتینسکی معاون رییس سیا در این مورد گفته است: «برای سیا این [ف ی س‌بوک] کاملاً رویایی بود که به حقیقت پیوست؛ چرا که در آن کاربران نگرش‌های مذهبی، سیاسی، شماره تماس، آدرس، اطلاعات شخصی، صدها تصویر از خود، نام دوستان، و حتی جزئیات لحظه به لحظه اقدامات خود را قرار می‌دهند.»

خود مارک زوکربرگ در مورد ف ی س‌بوک این چنین گفته است: «ف ی س‌بوک تنها و قدرتمندترین ابزار کنترل جمعیت است که تا کنون اختراع شده است».

به عقیده تحلیل‌گران آمریکایی، ابزار و امکانات موجود در ف ی س‌بوک و فعالیت‌های این شبکه اجتماعی در سطح جهانی سبب می‌شود تا سیا در هزینه‌های خود بتواند صرفه‌جویی کند. حتی تقویم و گاه‌نامه موجود در ف ی س‌بوک که کاربران با استفاده از آن به ثبت کارهای آتی خود می‌پردازند به سیا کمک می‌کند تا بداند که افراد قصد دارند در چه مکانی و در چه زمانی دست به انجام چه کارهایی بزنند.

همچنین از آنجا که میلیاردها عکس شخصی در این شبکه اجتماعی وجود دارد، اخیراً در آوریل سال 2011 ف ی س‌بوک بدون اطلاع‌رسانی به کاربران خود، ویژگی جدیدی را راه‌اندازی کرده است، یعنی فناوری و نرم‌افزار شناسایی و تشخیص چهره افراد.

بر اساس گزارش شبکه خبری «فکت زون»، با توجه به اهمیت ویژه این شبکه اجتماعی برای سازمان‌های جاسوسی آمریکا، آنچه در حال حاضر باعث نگرانی سیا می‌شود این است که مردم دارند کم کم علاقه خود را نسبت به ف ی س‌بوک از دست می‌دهند و به شبکه‌های اجتماعی دیگری چون «وان‌بی» ساخت چین، روی می‌آورند.

گفتنی است که تاکنون بیش از نیم میلیارد نفر اطلاعات شخصی خود را به صورت رایگان در اختیار شرکت ف ی س‌بوک قرار داده‌اند. 600 میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی را مردم کشورهای اروپای غربی تشکیل می‌دهند.

برخی مفاد استفاده از ف ی س‌بوک

نکته جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، مفاد و قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی است که اکثر قریب به اتفاق کاربران به هنگام ایجاد حساب کاربری در فیس‌بوک بدون هیچ‌گونه توجهی با جزئیات آن موافقت می‌کنند. اگر نگاهی به مفاد استفاده از فیس‌بوک و اطلاعاتی که شما برای این شبکه ارسال می‌کنید بیندازید،‌ متوجه می‌شوید که تمامی حرکات و اعمال شما در محیط مجازی یعنی اینترنت و یا حتی واقعی، تحت کنترل و رصد می‌باشد.



ترجمه برخی از این مفاد در زیر آورده شده است:


ما همچنین انواع دیگری از اطلاعات را از شما دریافت می‌کنیم:

· هر بار که شما با ف.ی.س‌بوک تعامل برقرار می‌کنید اطلاعاتی را نیز درباره شما دریافت می‌کنیم، اطلاعاتی مانند زمان بازدید شما از پروفایل شخص دیگر، ارسال پیام به کسی، جستجوی برای یافتن دوست یا صفحه‌ای، کلیک بر روی آگهی‌ها، و یا خرید اعتبارهای مالی ف.ی.س‌بوک.

· هنگام ارسال چیزهایی مثل عکس یا فیلم به ف.ی.س‌بوک، ما اطلاعات مازاد مربوطه را نیز دریافت می‌کنیم، همانند ساعت، تاریخ، و مکانی که شما عکس یا فیلم مورد نظر را ارسال کرده‌اید.

· ما اطلاعاتی در مورد رایانه، تلفن همراه، یا دیگر وسایل ارتباطی با ف.ی.س‌بوک را دریافت می‌کنیم. این اطلاعات می‌تواند شامل آدرس آی‌پی شما، محل، نوع مرورگر مورد استفاده، یا صفحه‌های بازدیدشده توسط شما باشد. به عنوان مثال، ما می‌توانیم محل جی‌پی‌اس شما را تعیین کرده و به شما بگوییم که آیا کسی از دوستان شما در آن حوالی است یا خیر.

· هرگاه شما به بازی، نرم‌افزار، یا وب‌گاهی که از پلتفرم ف.ی.س‌بوک استفاده می‌کند و یا سایتی که دارای ویژگی ف.ی.س‌بوک است (مانند پلاگین اجتماعی) مراجعه کنید، ما نیز اطلاعاتی در مورد آن دریافت می‌کنیم. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعاتی از این جمله باشد: تاریخ و زمان بازدید شما از آن سایت، آدرس آن سایت، یا URLای که در آن قرار دارید، اطلاعات فنی در مورد آی‌پی آدرس، مرورگر، و سیستم عامل مورد استفاده شما، و در صورتی که در ف.ی.س‌بوک قرار داشته باشید، اطلاعات کاربری شما.

· گاهی اوقات، ما از شرکای تجاری، مصرف‌کنندگان و دیگر اشخاص ثالث اطلاعاتی را کسب می‌کنیم که به ما (یا آنها) یاری می‌کند تا دست به ارسال آگهی‌ها، درک فعالیت‌های آن‌لاین، و بهبود عملکرد ف.ی.س‌بوک بزنیم. به عنوان مثال، ممکن است آگهی‌دهنده‌ای به ما بگوید که شما چه واکنشی را به آگهی موجود در ف.ی.س‌بوک یا سایت دیگر نشان داده‌اید تا ما بتوانیم میزان تأثیرگذاری آن را اندازه‌گیری کرده و کیفیت آن را بهبود بخشیم.

ما همچنین اطلاعاتی که شما قبلاً در مورد خود و دوستان‌تان ارائه کرده‌اید را یکجا جمع‌آوری می‌کنیم. برای مثال، ممکن است ما این اطلاعات را کنار هم گذاریم تا معلوم شود که ما باید کدام یک از دوستان‌تان را در News Feed شما قرار دهیم، و یا اینکه به شما پیشنهاد کنیم که برای تصاویر ارسالی خود چه برچسبی را در نظر بگیرید. ما از طریق جی‌پی‌اس اطلاعات شهر کنونی شما و نیز دیگر اطلاعات مکانی‌تان را که از شما داریم جمع‌آوری می‌کنیم تا به عنوان مثال به شما و دوستان‌تان در مورد افراد یا رویدادهای پیرامون‌تان اطلاع‌رسانی کنیم، یا مطالبی را به شما ارائه دهیم که ممکن است شما به آنها علاقه داشته باشید. همچنین به منظور ارائه آگهی‌های مناسب شما، اطلاعات‌تان را جمع‌آوری می‌کنیم.
______________________________________________

شکایت از ف.ی.س‌بوک


تاکنون شکایات مختلفی از این شبکه اجتماعی شده است. در یکی از این شکایات، دولت پاکستان به نشانه اعتراض به اقدام یکی از کاربران آلمانی این شبکه در برپایی کمپینی با نام «روز همگانی تصویر کشیدن از محمد» سایت این شبکه را در کشور خود فیلتر کرد. در این کمپین توهین‌آمیز، مقدسات مسلمانان به سخره گرفته شد و از کاربران ف.ی.س‌بوک خواسته شد تا هر یک از دید خود تصویری برای پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) رسم کنند و آن را به اشتراک بگذارند. شرکت‌کنندگان در این کمپین، برای پیامبر اسلام تصاویر مختلفی، از اشیا گرفته تا انسان،‌ ترسیم کردند. ف.ی.س‌بوک در پاسخ به این اعتراض، صفحه مربوط به این کمپین را تنها برای کشورها پاکستان و هند فیلتر کرد. در ادامه پس از گسترش اعتراضات مردم مسلمان به این صفحه ف.ی.س‌بوک، این شرکت ظاهرا مجبور شد تا آن را حذف کند.
شکایت از فیس‌بوک تاکنون شکایات مختلفی از این شبکه اجتماعی شده است. در یکی از این شکایات، دولت پاکستان به نشانه اعتراض به اقدام یکی از کاربران آلمانی این شبکه در برپایی کمپینی با نام «روز همگانی تصویر کشیدن از محمد» سایت این شبکه را در کشور خود فیلتر کرد. در این کمپین توهین‌آمیز، مقدسات مسلمانان به سخره گرفته شد و از کاربران فیس‌بوک خواسته شد تا هر یک از دید خود تصویری برای پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) رسم کنند و آن را به اشتراک بگذارند. شرکت‌کنندگان در این کمپین، برای پیامبر اسلام تصاویر مختلفی، از اشیا گرفته تا انسان،‌ ترسیم کردند. فیس‌بوک در پاسخ به این اعتراض، صفحه مربوط به این کمپین را تنها برای کشورها پاکستان و هند فیلتر کرد. در ادامه پس از گسترش اعتراضات مردم مسلمان به این صفحه فیس‌بوک، این شرکت ظاهرا مجبور شد تا آن را حذف کند.
ایده‌پردازان اولیه ف.ی.س‌بوک

البته بر اساس گزارش برنامه «60 دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا، نخستین کسانی که ایده تاسیس چنین شبکه‌ای را دادند دو برادر دوقلو به نام‌های تیلر و کامرون ویکلی‌ووس بودند. به گفته آنها، ابتدا قرار بود مارک با آنها در انجام این پروژه همکاری کند، اما در طول کار وی به آنها خیانت کرده و این پروژه را به نام خود به ثبت رساند.

گذشته از اظهارات این دو برادر، آنچه مسلم است این است که حتی مارک زوکربرگ نیز به تنهایی نمی‌توانست دست به تاسیس چنین شرکت و شبکه‌ای آن هم در سطح جهانی بزند. هر کشور و حکومتی برای خود یک سری قواعد و قوانین خاصی دارد و اگر سیستم حاکم متوجه شود که شخصی یا گروهی در حال به مخاطره انداختن سیستم و ایجاد مشکلات امنیت ملی برای آن است، به صورت خودکار آن فرد یا شرکت را کنار زده و اجازه نمی‌دهد تا بتواند رشد کند، مگر اینکه آن فرد و یا گروه خواسته‌ها و نیازهای سیستم را نیز لحاظ کند.

از طرف دیگر، آن چه هم اکنون بر همگان مبرهن است این است که نظام اقتصادی آمریکا بر پایه سرمایه‌گذاران یهودی برپا گشته و می‌چرخد. با توجه به این که مارک نیز در خانواده‌ای یهودی رشد کرده است، بی‌شک سازمان‌های یهودی و نیز دولت آمریکا نیز در تاسیس چنین شبکه اجتماعی عظیمی نقش داشته‌اند. با در نظر گرفتن اظهارات مقامات سیا مبنی بر اینکه این سازمان از اطلاعات ارزشمند و بی‌شماری که کاربران کشورهای مختلف به صورت رایگان در ف.ی.س‌بوک قرار می‌دهند‌ نهایت استفاده را می‌برد، کاملاً مشخص است که دولت و سازمان‌های جاسوسی آمریکا در تاسیس، راه‌اندازی، و مدیریت این شبکه بزرگ اجتماعی نقش بسزایی داشته و دارند.

در نهایت می‌توان گفت که هرچند تعامل با افراد آشنا و نا‌آشنا و اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با آنها می‌تواند فوایدی هم داشته باشد، اما بی‌شک سوءاستفاده‌هایی که از این اطلاعات خصوصی می‌تواند شود نیز بسیار زیاد است. به هر حال، تصمیم نهایی با خود شماست که به عنوان یک کاربر اینترنت به چه شکل و به چه نحوی از شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک، توی.ی.تر، وان‌.بی، گوگل پلاس، مای اسپیس، و غیره استفاده کنید تا از اطلاعاتی که خود شما با دستان خودتان در اختیار دیگران گذاشته‌اید سوءاستفاده نشود.

دانلود دلايل قطعي اين ارسال
پ.ن
دوستاني كه انگليسي متوجه نميشن دانلود نكنند
چون زير نويس نيست
كليت همين ارسال از زبان محققان امريكايي و اروپاييه






۱۸ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
M_@_r_y_@_M نوشته:

استاد ما میتونیم خودمون ناظر خودمون باشیم نیازی به نظارت نیست.......

البته بیشتر باید ناظر رو سرشون باشه در غیر اینصورت ........

ولی حالا که ناظر نداره خودمون میتونیم ناظر خودمون باشیم......(من اگه حرفام جنبه ی دفاعی داره اصلا فکر نکنید من موافق فیس بوک هستم اتفاقا من از فیس بوک خوشم نمیاد ....)

منم از اینکه سیاسیه اصلاااااااااااااااااااااااااااااااااا خوشم نمیاد......



منظور از نظارت نظارت روي رفتار نيست
منظور روي فعاليت هاي اجتماعيه!
ببينيد مسلما كمپين توهين به ائمه و مقدسات اسلامي و كلا ديني(ساير اديان) هيچ نظارتي از مقام بالاتري نيست كه حداقل رمت هايي براي عقايد مردم قائل باشن
توي اين فضا شما ازاد هستيد در مورد هرچيزي مطلب بزاريد صفحه درست كنيد و گروه جمع كنيد و فعاليت كنيد
ولي كوچيك ترين فعاليتي عله اسرايلل،هلوكاست،و برخي مسائل سياسي ديگه به سرعت بلوكه ميشه
يعني سيستم و نظارت بالاتري وجود داره ولي تمايل دارن ما سر خيلي چيزا با هم درگير بشيم ولي ببعضي مسائل حتي صفحه ايجاد نشده سر جند ساعت بلوكه ميشه!

اينجاست كه ميتونيد دروغ اين سيستم رو درك كنيد
من متوجه اين شدم كه اين فضا عمدا ايجاد شده تا مردم با هم درگير باشن
شما ميتونيد توي ليستتون N تا دوست داشته باشيد
ولي ايا اينا همشون هم عقيده با شما هستند؟؟
مطئنن خيلي هاشون عقيده ضد شما رو دارن
و ازادن جلو شما هرگون توهيني بكنن بعد اون وقت شما هم يا ميبيني و ناراحت ميشي يا درگير ميشي با عقيده طرفت يا اينكه مممكنه به عقيده اون دچار بشي
اين هدف كثيفيه كه پشتش هست
وقتي شما توي فضاي اينترنت دنبال سايتي ميگردي خوب مسلما همه اعضاي اون سايت با شم هم عقيده اند
مثلا ما اينجا همه براي بارسا جمع هستيم و هممون دليل اومدنمون بارسا بوده
يا سايت هاي ديه همه كاربرا يه جور و يه خواسته دارن
تازه نظارت هم روشون هست
ولي توي فضاي يو.تيوب و ف.ي.س يا برخي سايت هاي ديگه يه فضاي ازاد بدون نظارت قرار دادن عمدا تا مردم درگير باشن
علاوه بر اون صدها هدف ديگه كه در مطالب بالا نمونه هاشو قرار دادم!

اينجاست كه بايد احساس خطر كرد.

شايد امضاي منو توي ماه پيش ديده باشيد
ولي اگه نديد باز اينجا قرار ميدم اميدوارم بخشي از حرفاي بالا رو توي اين مورد عينا مشاهده كنيد
واي بر هتاكين




۱۸ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: Mahi_kocholoo
پیام: ۳,۰۶۶
عضویت از: ۸ اسفند ۱۳۸۷
از: تهران
طرفدار:
- xavi...... ژاوی
- یوهان کرایوف
- استقلال
- اسپانیا
- پپ
گروه:
- کاربران عضو
پشت پرده فیس بوک


فیس بوک چیست؟

میتوان ادعا کرد امروزه هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد ، حتی اگر درسایت ف...ی..س ب.وک عضویت هم نداشته باشد با آن آشنایی دارد . . .


اما ویکی پدیا ف..ی..س بوق را این چنین تعریف میکند : ف..ی.س‌ بوق (به انگلیسی: Facebook) شرکت ایجاد کننده وب‌گاه ف..ی.س‌ بوق است که در ۴ فوریه ۲۰۰۴ به وجود آمد. از شبکه‌های اجتماعی مجازی است به واسطه آن می‌شود با دوستانی که دارای حساب کاربری در ف.ی.س بوق هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. ف.ی.س بوق هم اکنون به طور رایگان در اختیار مردم جهان قرار دارد.

کاربران در ف.ی.س‌بوق دارای یک صفحه شخصی هستند. می‌توانند گروه تاسیس کنند و یا در گروه‌های دیگر عضو شوند. کاربران می‌توانند برای خود آلبوم عکس بسازند و دوستانشان را انتخاب کنند و به لیست دوستان اضافه کنند.

خبرهایی که از فیس بوک میشنویم:

همانطوری که ذکر شد ف.ی.س بوق یک سرویس کاملاً رایگان است . در ابتدا تصور میشد این سرویس برای سرگرمی ایجاد شده .

اما از همان ابتدا یک سوال حول شکل گیری ی این سیستم به وجو آمد!


روز تولد این سیستم تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ و مکان تولد آن دانشگاه هاروارد آمریکاست.
سوال اینجاست :آیا سیستمی به این عظمت ، آنهم طراحی شده توسط یکی از بزرگترین مراکز تولید علم در دنیا ، فقط برای سرگرمی ایجاد شده؟

امروز ، شش سال پس از تولد فیس بوک آمارها چیز دیگری میگویند !

امروز خواندن و شنیدن چنین تیترهایی در رسانه ها برای ما عادی شده :
ف.ی.س بوق پنجمین عامل طلاق در آمریکا

ف.ی.س بوق عامل جدید جدایی . . .

ف.ی.س بوق و ضدیت با بنیان خانواده . . .



بعداز اعلام این آمارها بود که سیل انتقادات به سمت موسس این سیستم جاری شد . حتی برخی خواستار تعطیلی ی این سایت شدن!
امامجله ی تایم به داد این سیستم رسید و موسس اون رو به عنوان مرد سال و بیل گیتس جدید انتخاب کرد!



اما چه سود؟ این آمار زمانی منتشر میشوند که ف.ی.س بوق ، ملیونها نفر در سرتاسر دنیا را به خود معتاد کرده .

آیا چنین روزی توسط بنیانگذاران فیس بوک دیده نمیشد؟
جواب این سوال قطعاً مثبت است .

این پاسخ مثبت به قدری واضح است که جایی برای تحلیل و بررسی نشانه های گرافیکی این سرویس که از ابتدا کاربران را به روابط غیر اخلاقی فرامیخواند نیست!
برای مثال این تصویر به همراه ایمیل دعوتنامه ی ف.ی.س بوق برای کاربران ارسال میشود . ایمیلی که پاسخ به آن اولین گام ورود به این سیستم است :


شما با وصل کردن نقاط موجود در تصویر (درواقع سرهای افراد) به هم با کلمه ی انگلیسی مواجه میشوید :


این شگرد (پنهان کردن هدف کلمه ای رمز آلود در طرحهای گرافیکی برای بیان هدف یک سیستم) سالها پیش توسط کمپانی والت دیزنی هم اداره شده بود!


بد نیست بدانید ف.ی.س بوق یکیاز پردرآمدترین سرویسهای اینترنتی است .
و این درحالیست که عضویت و استفاده از آن کاملاً رایگان است!

این آمار ارائه شده توسط فیس بوک از درآمدهای خودش است:


به نظر شما ف.ی.س بوق ، این سرویس کاملاً رایگان ، دست به تجارت چه چیزی زده کا اینقدر سود دهی دارد آنهم در این اوضای بهم ریخته ی اقتصادی؟
جواب یک کلمه است : اطلاعات

حتماً تا کنون به تیترهای همچون "ف.ی.س بوق عامل آشنایی با موساد" و "ف.ی.س بوق عامل جذب جاسوس برای سیا" برخورد کرده اید . . .

ف.ی.س بوق با قرار دادن اطلاعات شخصی و علایق سیاسی کاربران خود در اختیار سازمانهای جاسوسی راه شناسایی افراد مستعد برای جاسوسی در کشورهای مختلف را برای آنها هموار ساخته . . .






سکوت همیشه به معنای رضایت نیست. گاهی یعنی خسته ام از اینکه مدام به کسانی که هیچ اهمیتی برای فهمیدن نمی دهند، توضیح دهم.
۱۸ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: mohamad.rs20
پیام: ۱,۵۹۹
عضویت از: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
از: TIERRA
طرفدار:
- PUYOL
- RONALDINIHO_RIVALDO
- PERSPOLIS
- SPAIN
- ALI KARIMI_MEHDI MAHDAVIKIA
- JURGEN KLOPP
- HOSEIN FARAKI
گروه:
- کاربران عضو
ممنون سولماز خانم
بابا ناظرای اینجا هرکدوم برای خودشون یه پا استادن
ولی من فکر کنم با این نظریه اینترانت در ایران همه ی این مشکلات حل میشه
به شرطی که مثل ف-ی-ل-ت-ر کردنشون نباشه




برای شادی روح پدر بزرگ و بزرگوارم

صلوات
۱۸ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: M@ryam.ml10
پیام: ۹۳۴
عضویت از: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
طرفدار:
- √҉ √҉ JuST ஜ MeSSI √҉ √҉
گروه:
- کاربران عضو
110 شبکه فارسی زبان از طرف بیگانگان برای تحمیل عقاید و تفکرات و نظرات خود وجود دارد...... !!!!!

کار های دیگه شون هم بماند.......




ببینیــد حرفــxـــ زدن چه چیـــز وحشتناکــــی است که بزرگتــرین احـتـــرام به هر کســـ این است که برایــش یکــــ دقه سکوتــــ♥ـــ کنند!
۱۹ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: Mahi_kocholoo
پیام: ۳,۰۶۶
عضویت از: ۸ اسفند ۱۳۸۷
از: تهران
طرفدار:
- xavi...... ژاوی
- یوهان کرایوف
- استقلال
- اسپانیا
- پپ
گروه:
- کاربران عضو
رسانه:
من و تو ؛ کانال تفریحی با اهداف سیاسی


حوادث بعد از انتخابات تاثيرات قابل توجهي بر فعاليت رسانه هاي فارسي زبان داخل و خارج از كشور گذاشت. در حالي كه جبهه ي رسانه اي غرب و در راس آن شبكه هاي bbc و VOA با تمام توان افكار عمومي ايران را هدف گرفته بود رسانه ملي هم چاره اي نداشت جز اين كه از تمام ظرفيت و توان خود استفاده كند.
بنابراين رسانه ملي علاوه بر برنامه هاي سياسي كه از شبكه هاي عمومي خود روي آنتن مي برد شبكه راديويي جوان و شبكه سه سيما را هم كه شبكه هاي اختصاصي ويژه جوانان بود، مامور مقابله با تبليغات غرب كرد.
با اين كه شبكه هاي ياد شده از ابتدا عمدتا براي پر كردن خلاء تفريحات و سرگرمي تاسيس شده بودند اما رسانه ملي از اين دو كانال پر مخاطب هم براي افزايش شور سياسي جامعه استفاده كرد.
شبكه 3 سيما كه از ابتداي تاسيس اش از پخش برنامه هاي سياسي پرهيز مي كرد، با پخش مناظرات كانديداهاي رياست جمهوري، عملا به سياسي ترين كانال سيما تبديل شد. شبكه جوان هم به عنوان پرمخاطب ترين كانال راديويي، تبليغات انتخاباتي را در دستور كار قرار داد و به اين ترتيب با پخش برنامه هاي مختلف سياسي سعي در داغ نگه داشتن تنور انتخابات داشت.
با شكل گيري حوادث بعد از انتخابات همين كانال هاي پرمخاطب كه تا پيش از انتخابات هرگز برنامه سياسي توليد نكرده و حتي گروه توليد سياسي هم در آن تاسيس نشده بود در خط مقدم جبهه رسانه ملي قرار گرفتند. به عنوان مثال ميزگرد سياسي ديروز امروز فردا كه به جرآت مي توان ادعا كرد سياسي ترين برنامه تلويزيون در سال هاي بعد از جنگ بود از شبكه ورزشي - سرگرمي سه روي آنتن رفت تا با برگزاري مناظره بين طيف هاي مختلف سياسي به ابهامات موجود پاسخ دهد و به شفاف سازي عرصه سياست داخلي كمك كند.

فارسي وان وارد مي شود

همزمان با فرو نشستن التهابات و اختلافات سياسي ايران ديگر شبكه هاي BBC و VOA گربه سياه رسانه ملي نبودند بلكه پديده ي رسانه اي جديدي سر بر آورد.
فارسي وان كه عمدتا به پخش سريال هاي آمريكاي جنوبي و سريال هاي كره اي مي پرداخت در مدت كوتاهي توانست سيل عظيمي از مخاطبان ايراني را از رسانه ملي دور كند. اين شبكه در ابتدا به دليل كيفيت پايين برنامه ها و دوبله هايش چندان جدي گرفته نمي شد اما در يك چشم به هم زدن به يكي از تهديدات فرهنگي براي جامعه نيمه سنتي ايران تبديل شد. با گرم شدن بازار فارسي وان حتي BBC فارسي و VOA هم مخاطبانشان را از دست مي دادند. چرا؟!
بسياري از صاحب نظران بر اين عقيده بودند كه فارسي وان در بزنگاه سرگرمي و اينترتينمنت ايستاده است. تفريحات و سرگرمي حلقه ي مفقوده اي بود كه در رسانه ملي و شبكه صداي آمريكا و BBC ( كه از اساس شبكه هاي سياسي بودند) جايي نداشت.
هر چند رسانه ملي در چند مقطع به توليد برنامه هايي موفق دست زد اما اين تلاش ها براي احياي دوران خوش گذشته فاقد جذابيت هاي لازم بود چرا كه ديگر مخاطبان سابق رسانه ي ملي تا حدودي تغيير ذائقه داده و جام عسل را نوشيده بودند؛ شما مي توانيد بگوييد جام عسل زهر آگين.



گزينه بعد؛ «من و تو 1»


آذر ماه 1389 خورشيدي، شاهد تولد يك شبكه ماهواره اي ديگر بوديم به نام «من و تو 1». اين شبكه كه در كپيتال استديو لندن واقع شده با پخش برنامه هاي متنوعي مثل سريال هاي دوبله شده، برگزاري مسابقات خوانندگي زير نظر يك خواننده مشهور زن، پخش مستندهاي جذاب و برنامه هاي عامه پسند، مخاطبان ايراني را شگفت زده كرده است. «من و تو 1» در ابتداي فعاليت خود با توليد 4 ساعت برنامه در روز توانسته است حتي بسياري از مخاطبان فارسي وان را به دنبال خود بكشاند.
در اين شبكه علاوه بر بخش هاي سرگرمي بخش هاي خبري هم تدارك ديده شده است. اين بخش خبري در قالبي ساختارشكنانه به صورت ديالوگ بين چند جوان روزنامه نگار برگزار مي گردد كه هر چند در مقام اجرا بسيار ضعيف در آمده اما اين بخش توانسته است جاي يك بخش خبري رسمي را به بهترين شكل ممكن پر كند و چهره سياسي «من و تو 1» را تا حدود زيادي پنهان كند.
شايد با رجوع به بند گذشته بتوانيم به پاسخ اين سوال دست پيدا كنيم كه چرا شبكه «من و تو 1» در مدتي كوتاه توانسته به عنوان رقيب ساير شبكه هاي تلويزيوني شناخته شود. ظاهرا شاخك هاي تيز انگليسي ها علائم را دريافت كرده اند. BBC فارسي و ساير تلويزيون هاي سياسي -در شرايط فعلي- توان جذب مخاطبان ايراني را ندارند و به همين مناسبت چاره اين است كه با تاسيس يك شبكه سرگرمي و در قالب تفريحات به روشي زيرپوستي به القاي نظرات سياسي خود بپردازند.

آيا ما قافيه را باخته ايم؟

جواب منفي است. رسانه ملي هر چند در شرايط فعلي قدري در موضع انفعال قرار دارد اما با حركت هاي درخشاني مثل توليد سريال مختارنامه، بارقه ي اميدي را در دل بينندگان روشن كرده است. مختارنامه شاهد حي و حاضري است كه به ما يادآوري مي كند: مي توان اثري ديني و تا حدودي سرگرم كننده ساخت و مي توان رسانه اي ديني و در عين حال با نشاط داشت.
در هر حال به ياد داشته باشيم كه اينترتينمنت و سرگرم سازي يك صنعت است با تمام قواعدي كه براي خود دارد. يكي از قواعد پذيرفته شده در اين صنعت ضرورت وجود شبكه هاي اختصاصي براي ايجاد لحظات شاد و لذت بخش است.
در شرايطي كه مناقشات سياسي پايان يافته و فضاي فكري جامعه تا حدودي به حالت معمول خود بازگشته بهترين گزينه اين است كه به اين قواعد پايبند باشيم و شبكه هايي كه زماني با مطالعه تاسيس شده و اهداف مشخصي براي آن تعيين شده است به كاربري اصلي خود بازگردند.

____________________________________________________
فعلا تا اینجای مطلبو داشته باشید
انقدر مطلب زیاد هست و جالب که باید به مورور زمان بهش بپردازیم







سکوت همیشه به معنای رضایت نیست. گاهی یعنی خسته ام از اینکه مدام به کسانی که هیچ اهمیتی برای فهمیدن نمی دهند، توضیح دهم.
۱۹ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: Agent.47
پیام: ۲,۲۷۲
عضویت از: ۲۴ شهریور ۱۳۸۷
از: Behind You
طرفدار:
- اسپانیا
- پپ
گروه:
- کاربران عضو
هشدار درباره ی لایک!!!
دکمه "لايک" يکي از پر طرفدارترين قابليت‌هاي ف.ي.س بوک است که به کاربران اجازه اشتراک در صفحات مورد علاقه خود و دريافت اطلاعات منتشر شده در آن را مي‌دهد.
مقام‌هاي ذيربط در ايالت اشلسويگ-هولشتاين آلمان به سازمان‌هاي دولتي اين ايالت دستور داده‌اند که صفحات خود در شبکه اجتماعي ف.ي.س بوک را تعطيل و دکمه "لايک" آن را نيز از وب سايت‌هايشان حذف کنند.

به گزارش ايسنا، به گفته اين مقام‌ها، ف.ي.س بوک با جمع‌آوري اطلاعات کاربران از اين طريق، قوانين اتحاديه اروپا و آلمان را نقض مي‌کند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش مي‌دهد که شرکت ف.ي.س بوک اتهام وارده از سوي مقام‌هاي ايالتي در آلمان را بي اساس دانسته‌اند.

دکمه "لايک" يکي از پر طرفدارترين قابليت‌هاي ف.ي.س بوک است که به کاربران اجازه اشتراک در صفحات مورد علاقه خود و دريافت اطلاعات منتشر شده در آن را مي‌دهد.

ف.ي.س بوک در آوريل سال 2010 ميلادي از دکمه "لايک" پرده‌برداري کرد اما به گفته مقام‌هاي ايالت مذکور، اطلاعات افرادي که وارد سايت ف.ي.س بوک مي‌شوند يا برروي دکمه يک صفحه ف.ي.س بوکي که در وب سايت خاصي نصب شده است کليک مي کنند، توسط ف.ي.س بوک در کامپيوترهاي اين شرکت در آمريکا ذخيره مي‌شود و اين کاربران براي دو سال به وسيله ف.ي.س بوک رديابي مي‌شود.

"مرکز مستقل حفاظت از حريم خصوصي" ايالت اشلسويگ-هولشتاين طي بيانيه‌اي اعلام کرد سازمان‌هاي دولت ايالتي که از ف.ي.س بوک خارج نشوند و دکمه آن را از سايت‌هاي خود حذف نکنند، جريمه نقدي خواهند شد.

دولت آلمان طي سال‌هاي گذشته با چند شرکت اينترنتي از جمله گوگل درباره حفاظت از اطلاعات مربوط به حريم خصوصي کاربران برخوردهايي داشته است. قوانين آلمان در خصوص حريم خصوصي کاربران در اينترنت سختگيرانه ارزيابي مي‌شود.

بسياري از اشخاص معروف، شرکت‌هاي رسانه‌يي، گروه‌هاي غيرانتفاعي و حتي دولت‌ها براي انتقال پيام‌هاي خود، امروزه در ف.ي.س بوک صفحاتي افتتاح کرده‌اند و از آن براي انتقال پيام هاي خود و تعامل با مخاطبان استفاده مي‌کنند.





اگه میتونی بگیر!
Never Give Up
۱۹ مهر ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه(رسانه و شبكه هاي مجازي)
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
تاكتيك‏ های جنگ نرم را بشناسیم!!! (مهم و کاربردی)


1)برچسب زدن:
بر اساس اين تاكتيك، رسانه ها، واژه هاي مختلف را به صفات مثبت و منفي تبديل كرده و آنها را به آحاد يا نهادهاي مختلف نسبت مي دهند

2)تلطيف و تنوير:

از تلطيف و تنوير (مرتبط ساختن چيزي با كلمه اي پر فضيلت) استفاده مي شود تا چيزي را بدون بررسي شواهد بپذيريم و تصديق كنيم.

3)انتقال:
انتقال يعني اينكه اقتدار، حرمت و منزلت امري مورد احترام به چيزي ديگر براي قابل قبول تر كردن آن منتقل شود.

4)تصديق:
تصديق يعني اينكه شخصي كه مورد احترام يا منفور است بگويد فكر، برنامه يا محصول يا شخص معيني خوب يا بد است. تصديق فني رايج در تبليغ، مبارزات سياسي و انتخاباتي است.

5) شايعه:
شايعه در فضايي توليد مي شود كه امكان دسترسي به اخبار و اطلاعات موثق امكان پذير نباشد.

6)كلي ‏گويي:
محتواي واقعي بسياري از مفاهيمي كه از سوي رسانه هاي غربي مصادره و در جامعه منتشر مي شود، مورد كنكاش قرار نمي گيرد.
توليدات رسانه هاي غربي در دو حوزه سياست داخلي و خارجي، مملو از مفاهيمي مانند جهاني شدن، دموكراسي، آزادي، حقوق بشر و... است. اينها مفاهيمي هستند كه بدون تعريف و توجيه مشخص، در جهت اقناع مخاطبان در زمينه اي مشخص بكار گرفته مي‏شوند.

7)دروغ بزرگ:
اين تاكتيك قديمي كه هنوز هم مورد استفاده فراوان است، عمدتاً براي مرعوب كردن و فريب ذهن حريف مورد استفاده قرار مي‏گيرد.

8)پاره حقيقت ‏گويي:
گاهي خبر يا سخني مطرح مي شود كه از نظر منبع، محتواي پيام، مجموعه اي به هم پيوسته و مرتب است كه اگر بخشي از آن نقل و بخشي نقل نشود، جهت و نتيجه پيام منحرف خواهد شد.

9)انسانيت‏ زدايي و اهريمن‏ سازي:
يكي از موثرترين شيوه هاي توجيه حمله به دشمن به هنگام جنگ (نرم و يا سخت)، «انسانيت ‏زدايي» است. چه اينكه وقتي حريف از مرتبه انساني خويش تنزيل يافت و در قامت اهريمني در ذهن مخاطب ظاهر شد، مي توان اقدامات خشونت آميز عليه اين ديو و اهريمن را توجيه كرد.

10)ارائه پيشگويي‏هاي فاجعه‏ آميز:

در اين تاكتيك با استفاده از آمارهاي ساختگي و ساير شيوه هاي جنگ رواني (از جمله كلي‏ گويي، پاره حقيقت‏ گويي، اهريمن‏ سازي و ...) به ارائه پيشگويي‏ هاي مصيبت‏ بار مي‏پردازند كه بتوانند حساسيت مخاطب را نسبت به آن افزايش داده و بر اساس ميل و هدف خويش افكار وي را هدايت نمايند.

11)قطره‏ چكاني:
در تاكتيك قطره‏چكاني، اطلاعات و اخبار در زمان هاي گوناگون و به تعداد بسيار كم و به صورتي سريالي ولي نا منظم در اختيار مخاطب قرار مي گيرد تا مخاطب نسبت به پيام مربوطه حساس شده و در طول يك دوره زماني آن را پذيرا باشد.

12) حذف و سانسور:
در اين تاكتيك سعي مي شود فضايي مناسب براي ساير تاكتيك هاي جنگ نرم به ويژه شايعه خلق شود تا زمينه نفوذ آن افزايش يابد.
در اين تاكتيك با حذف بخشي از خبر و نشر بخشي ديگر به ايجاد سوال و مهمتر از آن ابهام مي پردازند و بدين ترتيب زمينه توليد شايعات گوناگون خلق مي شود.


13)جاذبه هاي جنسي:
استفاده از غریزه‏ی جنسی و نمادهاي اروتيكال از تاكتيك‏هاي مهم مورد استفاده رسانه هاي غربي است به طوري كه مي توان گفت اكثر قريب به اتفاق برنامه هاي رسانه هاي غربي از اين جاذبه در جهت جذب مخاطبان خويش به ويژه جوانان كه فعالترين بخش جامعه هستند، بهره مي‏گيرند.


14)ماساژ پيام:
در ماساژ پيام، از انواع تاكتيك هاي گوناگون (حذف، كلي گويي، پاره حقيقت گويي، زمان بندي، قطره چكاني و...) جنگ نرم استفاده مي شود تا پيام بر اساس اهداف تعيين شده شكل گرفته و بتواند تصوير مورد انتظار را در ذهن مخاطب ايجاد كند.
در واقع در اين متد ، پيام با انواع تاكتيك ها ماساژ داده مي شود كه از آن مفهوم و مقصودي خاص برآيد.


15)ايجاد تفرقه و تضاد:
ازجمله اموري كه در فرآيند جنگ نرم مورد توجه واقع مي شود، تضعيف از طريق تزريق تفرقه در جامعه هواداران و حاميان حريف است.
ايجاد و القاء وجود تضاد و تفرقه در جبهه رقيب باعث عدم انسجام و يكپارچگي شده و رقيب را مشغول مشكلات دروني جامعه حاميان خود مي كند و از اين طريق از اقتدار و انرژي آن كاسته و قدرتش فرسوده شود.

16)ترور شخصيت:
در جنگ نرم بر خلاف جنگ سخت ، ترور فيزيكي جاي خود را به ترور شخصيت داده است.
در زماني كه نمي‏توان و يا نبايد فردي مورد ترور فيزيكي قرار گيرد با استفاده از نظام رسانه اي و انواع تاكتيك ها از جمله بزرگ نمايي، انسانيت‏زدايي و اهريمن سازي، پاره حقيقت گويي و... وي را ترور شخصيت مي كنند و از اين طريق باعث افزايش نفرت عمومي و كاهش محبوبيت وي مي شوند.
دشمنان انقلاب و نظام اسلامي نیز با استفاده از اين تاكتيك و بهره گيري از ابزار طنز، كاريكاتور، شعر، كليپ هاي كوتاه و... كه عموماً از طريق اينترنت و تلفن همراه ، پخش مي شود به ترور شخصيت برخي افراد سياسي و فرهنگي موجه و معتبر در نزد مردم مي پردازند.


17)تكرار:
براي زنده نگه داشتن اثر يك پيام با تكرار زمان بندي شده، سعي مي كنند اين موضوع تا زماني كه مورد نياز هست زنده بماند.
در اين روش با تكرار پيام، سعي در القاي مقصودي معين و جا انداختن پيامي در ذهن مخاطب دارند


18)توسل به ترس و ايجاد رعب:

در اين تاكتيك از حربه تهديد و ايجاد رعب و وحشت ميان نيروهاي دشمن، به منظور تضعيف روحيه و سست كردن اراده آنها استفاده مي شود.
متخصصان جنگ نرم، ضمن تهديد و ترساندن مخاطبان به طرق مختلف به آنان چنين القاء مي كنند كه خطرات و صدمه هاي احتمالي و حتي فراواني بر سر راه آنان ممكن كرده است و از اين طريق، آينده اي مبهم و توام با مشكلات و مصائب براي افراد ترسيم مي كنند.


19)مبالغه:
مبالغه يكي از روشهايي است كه با اغراق كردن و بزرگ نمايي يك موضوع، سعي در اثبات يك واقعيت دارد.
كارشناسان جنگ رواني، از اين فن در مواقع و وقايع خاص استفاده مي كنند. غربي ها همواره با انعكاس مبالغه آميز دستاوردهاي تكنولوژيك خود و اغراق در ناكامي هاي كشورهاي جهان اسلام سعي در تضعيف روحيه مسلمانان در تقابل با تمدن غربي دارند.


20- مغالطه:
مغالطه شامل گزينش و استفاده از اظهارات درست يا نادرست، مشروح يا مغشوش و منطقي يا غيرمنطقي است، به اين منظور كه بهترين يا بدترين مورد ممكن را براي يك فكر، برنامه ، شخص يا محصول ارائه داد.
متخصصين جنگ نرم، مغالطه را با «تحريف» يكسان مي دانند. اين روش ، انتخاب استدلال ها يا شواهدي است كه يك نظر را تاييد مي كند و چشم پوشي از استدلال ها يا شواهدي كه آن نظر را تائيد نمي كند


________________________________________________
اینا رو توضیح مختصری دادم که فکر کردم دانستنش بد نیستش
روی چند تا از روش های که ذکر کردم کار خواهم کرد و توضیحات اختصاصی خواهم داد
این روش هایست که رسانه برای کنترل افکار ازش استفاده میکنه





۲۰ مهر ۱۳۹۰
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۴۳
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۳۰۶
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۲۰۵ پاسخ
۸,۴۱۸,۴۸۲ بازدید
۱ روز قبل
Salehm
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۵ پاسخ
۵۴۹,۳۳۰ بازدید
۱ روز قبل
ali
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۴ پاسخ
۱۱,۶۷۹,۸۱۷ بازدید
۲ روز قبل
یا لثارات الحسن
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۳ پاسخ
۱,۲۴۴,۷۴۵ بازدید
۳ روز قبل
Activated PC
آموزش و ترفندهای فتوشاپ
انجمن علمی و کاربردی
۱۳۵ پاسخ
۴۴,۹۷۱ بازدید
۳ روز قبل
RealSoftPC
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۳ پاسخ
۲,۰۸۸ بازدید
۴ روز قبل
Crack Hints
موسیقی
انجمن هنر و ادبیات
۵,۱۰۱ پاسخ
۱,۰۲۳,۰۳۴ بازدید
۵ روز قبل
Activated soft
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۳۸,۱۰۷ بازدید
۱۱ روز قبل
javibarca
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۹,۵۱۶ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۱۰,۹۵۶ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۶,۴۶۱ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۹۳۱ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۱۷۷ کاربر آنلاین است. (۱۲۴ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!