به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۱ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
مصطفی نوشته:

ضرب و شتم بسیجیان ناهی از منکر


پنجشنبه دو نفر از بسیجیان شهرستان اسلام شهر در پی تذکر لسانی به رفتار و وضع نامناسب دختر و پسری در خیابان به وسیله چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش فارس، در پی بی توجهی مسئولین نسبت به برخورد با ضاربان ناهیان منکر، اراذل و اوباش برای چندمین بار ضمن درگیری با دو تن از بسیجیان شهرستان اسلام شهر، اقدام به ضرب و شتم و زحمی کردن بسیجیان با سلاح سرد کردند.

پنجشنبه شب، دو نفر از بسیجیان شهرستان اسلام شهر در پی تذکر لسانی به رفتار و وضع نامناسب دختر و پسری در خیابان به وسیله چاقو مورد حمله قرار گرفته و مهاجمان بعد از زخمی کردن آنها، پس از عبور با خودرو از روی پای یکی از مضروبین از محل حادثه متواری گردیدند.

در پی این حادثه "ابولفضل.ش" که از ناحیه کتف مورد حمله قرار گرفته است، تحت مراقبت پزشک قرار گرفته است.

"مجید.ن" بسیجی دیگر پس از مجروح شدن از ناحیه کتف، گلو، ساعد و سینه بوسیله چاقو، به دلیل عبور خودرو از پای چپ دچار شکستگی زانوی چپ و جابجایی کشک زانو شده است.

در حال حاضر وی پس از انجام عمل جراحی بر روی زانو منتظر نظر قطعی پزشکان درخصوص وضعیت زانوی آسیب دیده است.

از شب گذشته و پس از وقوع این حادثه بسیجیان این شهرستان با تنظیم شکایت نامه ای، از مسئولان قضایی کشور خواسته اند در اسرع وقت نسبت به بازداشت و محاکمهعاملان این حادثه اقدام نمایند.

به نظر می رسد عدم برخورد قاطعانه مسئولان در موارد مشابه و نبود عزم جدی برای برخورد با اراذل و اوباش زمینه ساز گسترده تر شدن رفتارهای وحشیانه اوباش شده است.

شاید با پیگیری و تصمیم مسئولان این اتفاق، شاهد پایان مظلومیت ناهیان منکر باشیم.


واقعا اين داره مسخره ميشه
هر عقيده اي كه بين مردم حاكمه نبايد اين برخورد رو نشون بده
واقعا مسخرس وقتي مسئولين جواب اين امر رو جريمه بيست هزار تومني ميزارن يعني ....
اميدوارم يه برخورد قاطع صورت بگيره




۲۱ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
این نشان از بی عرضگی و عدم توجه مسئولین ما نسبت به این جور مسائل داره، نمیدونم چه جوری میخوان جواب پس بدن ،هر آدم بی فرهنگ و لاتی بیاد یزنه جوون مردم رو ناقص کنه آخرشهم هیچکی صداش در نمیاد ، واقعا آخرالزمان شده




نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۱ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
زندگینامه حاج احمد متوسلیان منتشر می‌شود


گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس گفت: سی‌امین سالگرد اسارت حاج احمد متوسلیان روز چهاردهم تیر امسال است. پیش از این قرار بود مجموعه‌ای از زندگینامه ۲۷ تن از فرماندهان لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله را در قالب پروژه‌ای آماده کنم که به دلیل نزدیک بودن مناسبت سالگرد اسارت جاویدالاثر متوسلیان، این کار در اولویت اولم قرار گرفت.

وی افزود: کتاب در حال حاضر در مرحله صفحه‌بندی است و چون همه فعالیت‌های مربوط به آماده‌سازی‌اش توسط کنگره لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله انجام می‌شود، احتمال دارد همین نهاد چاپ کتاب را به عهده بگیرد که با احتساب عکس و مطالب کتاب، حجمی حدود ۱۵۰ صفحه خواهد داشت.

این نویسنده در ادامه گفت: مطالب این کتاب از کودکی تا اسارت متوسلیان را شامل می‌شود و موضوعاتی را از زبان پدر، مادر، اطرافیان و همرزمانش در لشگر و جبهه مطرح می‌کند. اسناد و مدارک مستند هم از دیگر منابع تولید مطالب این کتاب بوده‌اند. نامی هم که برای کتاب انتخاب شده، «در هاله‌ای از غبار» است که از یکی از مصرع‌های اشعار مرحوم محمدرضا آغاسی شاعر جبهه و جنگ الهام گرفته شده است.

احمد متوسلیان در سال ۱۳۳۲ در محله امامزاده سیداسماعیل خیابان مولوی تهران متولد شد. وی بعد از دوران جوانی و با شروع دوران مبارزات پیش از انقلاب، به فعالیت‌های مخفی و پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) پرداخت. در بهار سال ۱۳۵۷ احمد به بهانه مأموریت شغلی راهی شهرستان خرم‌آباد شد و به عنوان کارگر برق مشغول به کار شد. وی در خرم‌آباد به همراه دو دوست دیگرش هنگام پخش اعلامیه بازداشت شدند.

بعد از بازداشت متوسلیان مسئولیت کامل پخش اعلامیه‌ها را به عهده گرفت و دوستان متاهلش توانستند نجات پیدا کنند. اما او مجبور به تحمل شکنجه‌های سخت در زندان ساواک شد. متوسلیان با پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران وارد سپاه شد. دوره سوم آموزش نظامی سپاه را در سعدآباد تهران گذراند و فعالیتش به این ترتیب در سپاه آغاز شد. در بهار سال ۱۳۵۸ و آغاز درگیری‌‌های گنبد به آن خطه رفت و در بازگشت از این ماموریت و تشکیل گردان‌های رزمی سپاه، فرماندهی گردان دوم سپاه به او واگذار شد.

احمد پس از شروع درگیری‌های کردستان، نقش زیادی در آزادسازی روستاهای مردم کرد از دست نیروهای ضد انقلاب ایفا کرد. آزادسازی روستای دزلی یکی از عملیات‌های مهمی بود که با رهبری مستقیم و نبرد دوشادوش او و همرزمانش میسر شد. متوسلیان پس از آزادسازی بسیاری از مناطق کردستان از دست ضد انقلاب، به همراه چهره‌های دیگری چون محمد ابراهیم همت که فرماندهی نیروهای پاوه را برعهده داشت، تیپ محمد رسول‌الله را بنا نهاد که بعدها تبدیل به لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله شد. یکی از موارد تاکید احمد و همت بر بیان نام کامل این لشگر یعنی «محمد رسول‌الله» بود تا نیروهای رزمنده با بردن نام این لشگر صلواتی هم ختم کنند.

متوسلیان پس از فتح خرمشهر در سال ۶۱، اواخر خرداد همان سال، طی ماموریتی همراه یک هیات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران‌، به سوریه و لبنان اعزام شد. در جریان یورش اسرائیل به جنوب لبنان به نیروهای ایرانی اطلاع داده شد که امنیت سفارت ایران در بیروت در خطر است. سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در لبنان از احمد برای جا به جایی اسناد و مدارک سفارت درخواست کمک کرد و متوسلیان، موسوی، کاظم اخوان یک خبرنگار و تقی رستگار مقدم راننده و از دوستان احمد، راهی سفارت شدند. همه نیروهای ایرانی در لبنان اصرار داشتند که فرد دیگری جای متوسلیان را در این ماموریت بگیرد اما وی قبول نکرد.

ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر روز ۱۴ تیر سال ۱۳۶۱ اتومبیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان هنگام عزیمت به بیروت در یک پست ایست بازرسی موسوم به حاجز باربرا در فاصله ۴۰ کیلومتری بیروت متعلق به شبه نظامیان مارونی متوقف شد و ۴ سرنشین آن به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک توسط افراد این گروهک گروگان گرفته شده و سپس به نیروهای اسرائیلی تحویل داده شدند.
منبع: مهر






نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۲ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
حذف آزمون زبان و استعداد از کنکور دکتری


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از طراحی یک آزمون ملی و واحد زبان انگلیسی و تجمیع آزمونهای مربوط به آن، خبر داد و گفت: آزمون زبان انگلیسی از آزمون نیمه متمرکز دکتری حذف و از این پس آزمون دکتری در یک نوبت برگزار می شود.

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: ما از برگزاری آزمون های زبان انگلیسی که در دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت دانشجویی وزارت علوم و همچنین آزمون تولیمو سازمان سنجش برگزار می شد، گزارشی تهیه کردیم و پیشنهادی برای تجمیع این آزمون ها به وزارت علوم ارائه کردیم.

طراحی یک آزمون زبان واحد برای آزمون دکتری

وی افزود: به وزارت علوم پیشنهاد دادیم که یک آزمون ملی برای تعیین سطح زبان انگلیسی مورد نیاز داوطلبان طراحی شود که بتوانند نمره آن را در آزمون های معتبر و از جمله آزمون دکتری ارائه کنند.

سرورالدین اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد یک آزمون، سازمان دانشجویان برای بورسیه یک آزمون و سازمان سنجش هم یک آزمون جداگانه زبان برگزار می کنند.

وی اضافه کرد: وزارت علوم و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با این موضوع موافقت کرده اند و البته در حال رایزنی با وزارت بهداشت هم هستیم که بتوانیم آنها را در این آزمون ملی وارد کنیم اما تا زمان اعلام نظر وزارت بهداشت، طرح آزمون ملی زبان انگلیسی در سطح غیر پزشکی نهایی می شود.

برگزاری چند نوبتی آزمون زبان در یک سال

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این موضوع مطمئناً موجب رفاه حال داوطلبان است چرا که علاوه بر اینکه هزینه های ثبت نام آنها کاهش می یابد این امکان را هم دارند که در سال در چند نوبت این آزمون شرکت کنند و نمره آن را به آزمون های مورد نیاز ارائه کنند. از سوی دیگر سطوح آزمون ها هم همسان می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به طراحی آزمون ملی زبان، از حذف بخش آزمون زبان انگلیسی از آزمون دکتری خبر داد و گفت: با توجه به گلایه هایی که از سوی داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری مطرح شده بود که زمان آزمون طولانی و خسته کننده است، راهکاری برای این آزمون در نظر گرفته شد.

حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی در آزمون دکتری

وی افزود: به همین منظور تصمیم گرفته شد که آزمون زبان از آزمون دکتری حذف شود و داوطلبان می توانند به صورت جداگانه نمره زبان را بدست بیاورند. در واقع با حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی از آزمون دکتری، کنکور دکتری تنها در یک نوبت روز برگزار می شود.

سرورالدین یادآور شد: این موضوع موجب می شود که نمره زبان قابل جبران باشد و فرد بتواند در نوبت های مختلف آزمون زبان، نمره مطلوب خود را بدست بیاورد.








نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۲ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
کاهش نرخ رشد فیس‌بوک


نرخ رشد فیس‌بوک به ویژه در آمریکا کاهش یافته است.

به گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که رشد شبکه اجتماعی فیس‌بوک در جهان به ویژه در آمریکا کندتر شده است.

بر این اساس، بازدیدکنندگان آمریکایی از این شبکه اجتماعی معروف در ماه آوریل رشدی پنج درصدی داشته و به ۱۵۸ میلیون نفر رسیده‌اند که از سال ۲۰۰۸ به این سو کمترین میزان رشد بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ماه آوریل کاربران فیس‌بوک به طور میانگین ماهانه شش ساعت در این شبکه اجتماعی حضور داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی نشان می‌‌دهد. این در حالی است که مدت حضور کاربران در فیس‌بوک در ماه آوریل سال ۲۰۱۱ رشدی ۲۳ درصدی داشت.






نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۳ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
عریانی میوه تمدن جدید است


- بهانه این یادداشت، مطالبی بود که در یکی دو ماه گذشته در سایت الف درباره حجاب منتشر شده است. این یادداشت نمی خواهد درباره گشت ارشاد و نظر اسلام درباره پوشش و ... حرف بزند که زیاد زده شده است. فقط می خواهد یک نسبت را مشخص کند. نسبتی که توجه کمتر نخبگان ما را به خود جلب کرده است و شاید همین نیاندیشیدن در این نسبت است که علاقمندان به حجاب را اینقدر دچار تشتت و سردرگمی کرده است و اصل و فرع را به جای هم نشانده است. نسبتی که اگر خوب فهم شود نسبت ما با خیلی چیزهای دیگر نیز مشخص می شود.

بی حجابی یک معلول و عارضه اجتماعی است.البته عارضه ای طبیعی! یعنی روال طبیعی جامعه ما به سوی بی حجابی است و اگر کسی هم باحجاب بماند خلاف جهت روال طبیعی جامعه ما شنا کرده است. این به خاطر این است که ما از مومن و غیر مومن، حزب اللهی و غیر حزب اللهی و... همگی چیزی را انتخاب کرده ایم که بی حجابی از لوازم ضروری آن است.منظورم این است که نمی شود آن چیز را پذیرفت و لوازمش را نپذیرفت.همین توجه نکردن ها و ساده اندیشی هاست که گشت های ارشاد را به راه انداخته است.به نظر من گشت ارشاد یعنی پارادوکس حاکمیت. یعنی از سویی مردم با پذیرش برخی امور که حاکمیت اشاعه می دهد آرام آرام و به صورت نرم به سمت بی حجابی رانده می شوند و از سویی با قدرت سخت حاکمیت، جلوی آنها گرفته می شود. اینجاست که بحران اجتماعی رخ می دهد.

بهتر بگویم بی حجابی یک معلول و محصول تمدنی است.تمدنی که ما قبولش کرده ایم و برای گسترشش هم هزینه می کنیم. تمدنی که آن را غایت الغایات سعادت خود و بشر پنداشته ایم و برای رسیدن به آن کورس گذاشته ایم.بی حجابی و بی حیایی روز افزون ما نسبت مستقیم دارد با معماری ما، با صنعت ما، با بروکراسی ما، با ارتباطات جمعی ما،با حمل و نقل عمومی ما و... همه ی اینها به نوعی ما را به سمت عریانی سوق می دهند و جمهوری اسلامی همم برای گسترش و اداره و مدیریت اینها و در نتیجه عریان تر شدن و بی حیایی ما سالانه میلیاردها دلار هزینه می کند.

2- برای روشن تر شدن بحث چند مثال را مطرح می کنم:
مثال اول از معماری و شهر سازی ماست. در واقع دو گونه معماري وجود دارد: معماري برون گرا و معماري درون گرا. در شهرسازي هم دو نگرش مطرح شده است: يکی، شهرسازي برون گرا و ديگری، شهرسازي درون گرا. هر نوع معماری سبک خاصی از رفتارها و تعاملات اجتماعی و سبک زندگی را اقتضا می کند. معماری درون گرا را با معماری سنتی می شناسیم و معماری برون گرا را با معماری مدرن یا لیبرال.

مثلاً در خانه هاي قديمي دو كوبه درب وجود دارد: كوبه زير و كوبه بم؛ يكي برای مردها و ديگری برای زن ها، تا اهل خانه بدانند كسي كه در مي زند مرد است يا زن! در اين معماری، مراعات روابط عفيفانه بين زن و مرد، آسان است و اگر كسي بخواهد عفيف نباشد بايد خيلي زحمت بكشد و ريسك كند و آبروي خود را به خطر بيندازد!

در معماری درونگرا،مدخل خانه با یک راهرو و یک پیچ نود درجه از صحن اصلی خانه جدا شده است. به همین علت از درب خانه ،صحن و اندرونی دیده نمی شوند.میهمان حتی اگر سرزده وارد خانه شود تا به صحن اصلی برسد باید مسافتی را طی کند و در این مدت اهل خانه می توانند خود را به حجاب بیارایند. در این خانه پذیرایی از مطبخ و اندرونی جداست و بانوی خانه بدون دغدغه می تواند به امورات جاری خود مشغول شود.در معماری درونگرا خانه محل امن و آرامش و آسایش است.هیچ خانه ای بر داخل خانه دیگر مشرف نیست.

اما در معماري برون گرا ساختمان را باز (Open) می سازند و حیاط خانه از بیرون پیداست. پنجره ها به گونه اي است كه از بيرون، می توان به آن، اشراف داشت و در درون هم، آشپزخانه، باز (Open) است و در سالن پذيرايي خانه، محرم و نامحرم رفت و آمد مي كنند. در اين حال، زن خانه که مي خواهد عفت خود را حفظ كند تحت فشار قرار دارد؛ لذا مدتي چادر سر مي كند اما به تدريج برای او عادي مي شود كه برادرِ شوهر، نامحرم نيست! دوستِ شوهر هم نامحرم نيست! و مهم نيست كه آستين و يقه او را هم ببينند! خلاصه اين که كم كم اين گونه روابط، آسان مي شود و فرهنگ خانوادگی به سمت بی حجابی و بی حیایی تغيير می کند. معمارى، ظرف زندگى ماست. پس اگر ظرف و مظروف باهم متحد هستند انسان و خانه اش نيز باهم متحد مي شوند. زيستن در خانه اى كه همه چيزش بر صراط مدرن بنا شده، انسانى را در خود مى پروراند كه واجد سبك زندگى مدرن مى شود، چه بخواهد چه نخواهد.

پنجره هاي مدرن(آنگونه كه لوكوربوزيه در مانيفست معماري مدرن مطرح كرد و در ويلا ساواي خود طراحي و اجرا نمود) پنجره هاي عريض و كشيده اي است كه شايد بيرون را بتوان بهتر ديد، اما درون خانه را هم راحت تر از قبل مي شود تماشا كرد، آن سان كه گويا پنجره همسايه پرده سينماست؛ غافل از آنكه پنجره خانه براي ديدن بيرون است نه تماشاي درون.

در معماري برون گرای فوق مدرن که البته هنوز پایش به کشور ما کمتر باز شده است ،خانه ها براي اهل خانه حريمي ايجاد نمي كنند و ديگر خانه ها به آن مشرف هستند و همه چيز عريان است. توالت ها به گونه اي طراحي شده كه گاهي جداره اي وجود ندارد و گاهي جداره ها شيشه اي اند و گاهي هم كه شرم مي كنند، شيشه ها اندكي دودي مي شود و در حين قضاي حاجت از داخل بيرون را مي بيني اما كسي تو را نمي بيند. حمام ها نيز شيشه اي اند و يا يك وان بزرگ در كنار جداره شيشه اي نما كه به همه جا مشرف است، و يا حتي جكوزي های امروزی كه درون بالكن قرار گرفته اند. حالا وقتي كه توالت و حمام اُپن باشد، چرا آشپزخانه اُپن نباشد. خانواده هم آنقدر پايگاه محكمي ندارد كه بخواهند اتاق خواب والدين را در حريمي بسازند كه از كنجكاوي بچه ها به دور باشد و ... .به واقع در درون خانه با سبک معماری مدرن ، اباحه گري موج می زند.

شهرسازی
در شهرسازي هم همين گونه است.تمدن جدید صنایعی ایجاد کرده که به نیروی کار زیادی نیاز دارند و شهر های جدید در کنار صنایع ایجاد می شوند. با تخریب طبیعت به انحاء مختلف شهرهای بزرگ گسترش می یابند و آپارتمانهای قوطی کبریتی سیمانی و آهنی با طبیعت خشن شان که سوهان روحند سر به فلک می کشند.مشغله و حمل و نقل و مهاجرت و ... ارتباطات انسانی حتی با اقوام درجه یک را به کمترین حد می رساند.پس با ساخت پارک باید محیط مصنوعی ای را ایجاد کنند تا عوارض روانی زندگی آپارتمانی کاهش یابد.هر گوشه ای پاركی زده می شود و محل تفريح عمومي و دسته-جمعي خانواده ها و غیر خانواده هایی می شود که محرم و نامحرم ساعاتی را در کنار یکدیگر به استراحت و گردش و ورزش و... می پردازند. طبيعي است كه در اين شهرها، فرهنگ عفاف دستخوش تغيير مي شود.

حمل و نقل و ارتباطات
همین را می شود در بحث حمل و نقل عمومی نیز مشاهده کرد. وقتی جوان امروزی در هجوم درون و بیرون مترو روزانه با صدها نامحرم چشم در چشم یا تنه به تنه می شود؛ وقتی در اتوبوسهای شهری مسافران حوصله سر رفته، وقت خود را با دید زدن محرمان و نامحرمان پر می کنند؛ وقتی در شبکه های اجتماعی مجازی دختران و پسران به راحتی با هم همکلام می شوند و شوخی های آنچنانی و این چنانی می کنند، اولین اتفاقی که در زندگی مردمان می افتد حیازدایی است و از این دست مثالها در زندگی روزمره مان می توانیم به کرات ببینیم.

عریانی میوه تمدن جدید
3- بی حجابی میوه غیر مستقیم تمدن جدید غرب است. ما نمی توانیم بروکراسی،پلیس ، تکنولوژی ،شهرسازی ،معماری و ... غرب مدرن را بپذیریم ولی اقتضائات آن را نپذیریم.ساختارهای اقتصادی، سیاسی،تکنولوژیکی و... تمدن جدید ، فرهنگ خاص خود را طلب می کند.

عریانی میوه تمدن جدید است.تمدنی که از رنسانس در قرون 14و 15 میلادی سر برداشت. تمدنی که در آن بشر دیگر نمی خواست خلیفه خدا و زیر سایه او باشد.تمدنی که در آن بشر با «کشتن خدا» می خواست منقطع از آسمان، خود سعادتش را رقم بزند.تمدن غرب ، جلوه یک زندگی است که در آن دیگر معنویت و قدس اصالت ندارد و انسان موجودی نیست که حامل «روح الهی » باشد و بتواند خلیفه خدا در زمین شود .

در چنین فرهنگی که هیچ فردایی پس از مرگی در انتظار انسان نیست و هیچ بهشتی او را به خود دعوت نمی کند ، انسان چه می تواند کرد ؟ همه فرصتی که او برای بودن دارد همین فاصله کوتاه تولدتامرگ است و او که جز در این فرصت مجال دیگری برای بودن ندارد، ناچار است تا می تواند از هر آنچه در این طیبعت لذت بخش و لذت آور است ، بهره گیری نماید. و یکی از چیزهایی که می تواندبه او لذت ببخشد «تن انسان » است .

از همین روست که ناگهان از زیرتیشه سنگتراشان هنرمند رنسانس ، مجسمه هایی برهنه بیرون می آید که بیش از هرچیز می خواهد این احساس را به بیننده القا کند که انسان همه تن است وهنرمند باید به تن او توجه داشته باشد.
در نقاشی نیز تفاوت آشکاری میان آثار این دوره و آثار قبل ازآن مشهود است بهترین راه برای درک تفاوت دوبینش جدید و قدیم مقایسه صورت هایی است که نقاشان به تخیل خود از مریم مقدس کشیده اند . اکنون در صورت این مریم دنیوی شده آن شرم مقدس گذشته دیده نمی شود . حتی ارزش مریم نیز در این دوران به زیبایی ظاهری اوبستگی دارد.

در اینجا دیگر انسان و مخصوصا زن، «فقط تن» است و ارزش او به اندازه ارزش تن اوست . در چنین فرهنگی لباس وسیله ای برای پوشش تن نیست بلکه برای آرایش آن است و در چنین حال و هوایی که شخصیت زن به نمایش جسم اوست ، لباس اوباید تنگ باشد تا لباس نه خانه ی تن که «پوست دوم » او باشد و لباس به تن می کند تا با کمک آن بعضی ازاندام خود را در «قالب » و بعضی دیگر را در «قاب » بگیرد. آنچه مدل لباس، معماری و... را تعیین می کند روانشناسی جنسی است و در حقیقت مبتکران مدهای تازه همواره در کار تنظیم نسبت میان برهنگی وپوشیدگی هستند تا بتوانند حداکثر جلوه و جاذبه را در این جنس وحد اکثر اشتیاق را در آن جنس دیگر ایجاد نمایند .البته این تنها لباس زن نیست که تابع رابطه «چشم و جسم » است که لباس مردان نیزهست .

4- تفکر، فرهنگ و تکنولوژی رابطه وثیقی با یکدیگر دارند. هر تفکری فرهنگ و تکنولوژی خاص خود را طلب می کند و هر تکنولوژی ای نیز فرهنگ و تفکر خاصی را گسترش می دهد. طرح هایی چون گشت ارشاد نشان داده است که ما در این نسبت ها تفکر نکرده ایم و به جای پرداختن به ریشه ها دلخوش به سمپاشی میوه ها هستیم.

راه سوم
در مصاف با صنعت و تکنولوژی جدید سه راه پیش روی داریم.اولین راه حل که به نوعی پاک کردن صورت مساله هست به بازگشت به گذشته(قبل از مواجهه ما با تجدد و دستاوردهای تکنولوژیکش) تجویز می کند. اما نگارنده خود نیک می داند که ما حتی اگر همگی هم اراده کنیم امکان این را نداریم که صورت مساله را پاک کنیم و حتی به 10 سال پیش بازگردیم.پس دو راه بیشتر پیش رو نداریم. یا تمدن جدید را با همه اقتضائاتش بپذیریم و یا در فکر ایجاد تمدنی دیگر با محصولات و دستاوردهای خاص مورد نظر باشیم.اگر قرار بود بپذیریم از چه رو انقلاب کردیم؟پهلوی اول و دوم که بهتر از جمهوری اسلامی می توانستند ما را مدرن کنند و حمایت همه جانبه آمریکا و اروپا را هم دنبال خود داشتند.آیا خود را با همه دنیا در انداخته ایم که اقتضائات زندگی مدرن (که از بی حیایی آغاز و به نیهیلیسم ختم می شود) را بپذیریم؟

با پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی تنها ساختار سیاسی تغییر کرد اما جمهوری اسلامی برای ماندن، راهی جزتاسیس ساختارهای اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی متناسب با این ساختار سیاسی که سبک زندگی مومنانه را اقتضا کند ندارد.یکی از ویژگی های تمدن اسلامی در قرون 4و5و6 که از شرق تا غرب عالم را فرا گرفته بود ایجاد تکنولوژی هایی بود که ابتدا نسبت آنها با طبیعت،اخلاق و سعادت بشری مشخص شده بود.البته نگارنده تمدن سازی را یک پروژه ده ساله و یا احیانا چند ده ساله نمی داند،همچنانکه فاصله رنسانس تا انقلاب صنعتی بیش از سه سده طول کشید. اما عمومی شدن همین تامل در نسبت میان تفکر، فرهنگ و تکنولوژی می تواند قدم اول باشد و این فاصله را کوتاه تر کند.
در آخر نگارنده باز هم تاکید می کند که قصد این یادداشت تنها دعوت به تامل در نسبت میان تفکر،فرهنگ و تکنولوژی است نه بازگشت به گذشته!








نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۴ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
انفجار بمب در نزدیکی‌ حرم‌ حضرت‌ زینب(س)


شبکه سوریه از انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی حرم حضرت زینب(س)خبر داد.

واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی سوریه از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه « حضرت زینب (س)" در ریف دمشق خبر داد و اعلام کرد این انفجار تلفات جانی نداشته است .






نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۵ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
نوکیا ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند


شرکت نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور سازماندهی و احیای مجدد شرکت در بازارهای جهانی، ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را کاهش خواهد داد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، "استفان ایلاپ" مدیر عامل شرکت نوکیا اعلام کرد که این شرکت قصد دارد به منظور جلوگیری از ضرور زیانهای ناشی از آشفتگی بازارهای جهانی و جبران ضرر ناشی از فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت، ۱۰ هزار شغل خود را کاهش دهد.

شرکت نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ به عنوان بخشی از این طرح، سایت‌های شرکت نوکیا در فنلاند، آلمان و کانادا بسته خواهد شد.

براساس این گزارش، این کاهش مشاغل حدود یک پنجم کل مشاغل شرکت نوکیا را شامل خواهد شد.

ایلاپ که در سال ۲۰۱۰ به عنوان مدیر عامل شرکت نوکیا منصوب شد به دنبال سازماندهی مجدد نوکیا در بازارهای جهانی پس از واگذاری عرصه رقابت به شرکت‌های "سامسونگ الکتریک"، "آی فون" و "اپل" است.

براساس این گزارش، سود شرکت نوکیا در سه ماهه اول سال جدید ۲۴ درصد کاهش یافته است. این درحالی است که شرکت سامسونگ در حال حاضر بیشترین سهم بازار موبایل جهان را به خود اختصاص داده است.






نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۵ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
واکنش "سید حسن نصرالله" به چند کلمه



دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش پایانی مصاحبه با صدا و سیما درباره موضوعات متعدد منطقه‌ای، بین‌المللی و شخصی خود جواب‌های یک جمله‌ای داد که جالب و خواندنی است.


به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در بخش پایانی مصاحبه با صدا و سیما که از برنامه فراسو از شبکه چهار سیما پخش شد، به سوالاتی پاسخ داد که مجری صدا و سیما از وی خواسته بود که به این سوالات یک جمله‌ای پاسخ دهد و وی اینگونه پاسخ داد:


حزب‌الله: جنبشی ایمانی، مبارک و فداکار.


نصرالله: بنده فقیری که از خداوند حسن عاقبت را می‌خواهد


ایران: ام القری و مرکز اسلام و آغازگر اصلاحات و تغییر در زمان معاصر


اسرائیل: غدن سرطانی


آمریکا: شیطان بزرگ


شهادت: آرزوی هر عارف و عاشق


مقاومت: راه مجاهدان و عاشقان


لبنان: کشوری زیبا است که زیباترین چیز در آن روحیه شهادت است


فلسطین: سرزمین مقدسات و قبله مجاهدان و شهداء که امیدواریم آزاد شود


عملیات استشهادی: عملیاتی است که اگر در راه درست و مشروع باشد همان شهادت در راه خداوند است


عملیات انتحاری: عملیاتی است که در راه نادرست بوده و قتل نفس به شمار می‌‌آید که عاقبت آن نیز جهنم است


امام خمینی: احیاگر دین و برانگیزنده احیاگری است که همه آرزوی او را دارند


امام موسی صدر: بر من و زندگی کودکی من تاثیر زیادی داشت و معتقدم که دگرگونی زیادی که در لبنان به وجود آمد به وی مربوط می‌شود


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: او مثل خورشید است که دنیا را پر از نور می‌کند


خاورمیانه: منطقه مشکلات


دانشگاه: کارخانه مردان و رهبران آینده


حوزه علمیه: ضمانت دنیا و دین


شیعه: یتیمان آل محمد


سنی: برادران ما در اسلام


مسیحی: برادران ما در انسانیت


صهیونیسم:پروژه‌ای که برای تاسیس اسرائیل ایجاد شد و در برگیرنده غده سرطانی


محمد هادی[پسر شهید سید حسن نصرالله]: شهیدی که در دنیا و آخرت به او افتخار می‌کنم


بیروت: پایتخت و سرزمینی که مقاومت از آنجا آغاز شد


عماد مغنیه: شریک روح من


سید عباس موسوی: استاد و پدر من


پرز: شیطانی از شیاطین


سید حسن نصرالله در پایان این مصاحبه از رهبر و مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از جنبش‌های مقاومت تقدیر و تشکر کرد.








نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۶ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
7 خدمت بزرگ رسول‌الله(ص) به بشریت


استاد کلام حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات پیامبر اعظم(ص) به جهان بشریت، ماجرای مسلمان‌شدن فرد مسیحی به واسطه اخلاق حسنه پیامبر(ص) را بیان کرد.

به گزارش فارس، به مناسبت مبعث پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم گفت‌وگوی مشروحی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی اعتمادی از شاگردان علامه جعفری و مدیر تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه جامعة المصطفی العالمیه انجام دادیم که متن آن از نظر می‌گذرد.





حذف برده‌‌داری از خدمات بزرگ پیامبر اعظم(ص)

اعتمادی در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به خدمات ارزنده‌ای که پیامبر اعظم(ص) ارائه کردند، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) با یک برنامه‌ریزی دقیق اجتماعی، بردگی را از صحنه روزگار ریشه‌کن کرد. یک دسته از انسان‌ها در این فرآیند دائماً در حال زر اندوزی بودند و اجتماعی را به وجود می‌آورند و یک دسته هم همیشه ذلیل و زیر پای چکمه‌پوشان بودند. پیامبر اکرم نقشه‌ای را عملیاتی کردند که در مدت بیست سال بخش اعظمی از بردگی از بین رفت، بدون اینکه صدمه‌ای به مشاغل اجتماعی وارد شود.

وی گفت: اگر صاحبان برده‌ها، یکباره آن‌ها را رها می‌ساختند جامعه با شمار زیادی افراد بیکار و بی‌خانمان مواجه می‌شد و نیز دارایی‌های صاحبان برده، به طور کلی از دست می‌رفت و این یک ضربه بزرگ اقتصادی برای سرزمین وسیع عربستان بود که آن زمان مرکز مبادلات اقتصادی بزرگ به شمار می‌رفت.

اعتمادی تاکید کرد: اگر این کار امروزه توسط یک فرد نخبه صورت می‌گرفت، ما همه ساله برای او بزرگداشت و کنگره برگزار می‌کردیم؛ زیرا این کار خدمت بزرگی برای جهان بشریت است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

احیای جایگاه دختران و زنان

استاد حوزه علمیه قم گفت: زنده به گور کردن دختران یک اصل خدشه‌ناپذیر در روزگاران قبل از بعثت بود. پیامبر اکرم(ص) با طرحی نو، علاوه بر اینکه این سنت زشت را از بین برد، با اکرام و عزیز دانستن دختر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خط بطلانی بر همه آن تفکرات پوچ و باطل کشیدند.

وی با اشاره به روایتی درباره زنده به گور کردن دختران ادامه داد: شخصی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد یا رسول‌الله! در زمان جاهلیت گناه بزرگی مرتکب شده‌ام که امید بخشش ندارم. پیامبر فرمودند: خداوند گناه تو را می‌بخشد. شخص عرض کرد که گناه من خیلی بزرگ است. پیامبر از او درباره گناهش سؤال فرمودند: آن مرد عرض کرد که خداوند به من دختر بچه‌ای عطا کرده بود بسیار زیبا. مادرش از ترس من او را مخفی کرده بود، بعد از چند سال به خیال اینکه حس پدری من باعث می‌شود که به آن کودک کاری نداشته باشم، خبر وجود آن دختر را به من داد. از همسرم خواستم تا آن کودک را نزد من بیاورد تا من او را ببینم، وقتی دختر بچه را دیدم، به دروغ به همسرم گفتم که لباس‌های کودک را بپوشان تا با خود به میهمانی ببرم، اما دخترک را به دامنه کوهی بردم و در آنجا گودالی حفر و او را زنده به گور کردم.

اعتمادی افزود: پیامبر از شنیدن این خبر چنان ناراحت شدند که در بعضی از کتاب‌های تاریخی آمده است که فرمودند: ای مرد! از من دور شو که می‌ترسم گناه تو مرا هم در برگیرد، چه‌قدر قساوت دل داری!

حل مشکل جنگ‌های چندین ساله بین قبایل عرب

استاد فلسفه و کلام حوزه علمیه قم گفت: اعراب با کوچکترین مسئله‌ای جنگ‌های چندین ساله به راه می‌انداختند و بالتبع انسان‌های زیادی از بین می‌رفت. مهمترین آنها جنگ بین دو قبیله اوس و خزرج بود که تقریباً ۲۰۰سال به طول انجامید.

وی ادامه داد: روزی نماینده یکی از این دو قبیله نزد ابوجهل آمد و گفت که ما با شما پیمان داریم، هر وقت قبیله ما به خطر افتاد شما باید به ما کمک کنید و هرگاه که قبیله شما به خطر افتاد ما به حمایت از شما برخیزیم. ابوجهل به او گفت: امسال ما نمی‌توانیم به شما کمک کنیم به دلیل اینکه امسال شخصی به نام «محمد» از قبیله خودمان ادعای پیامبری می‌کند و ما فعلاً درگیر این مسئله و جنگ داخلی هستیم.

اعتمادی اضافه کرد: فرستاده قبیله با خود گفت حالا که ما تا اینجا آمده‌ایم، برویم ببینیم که این محمد کیست؟ نزد پیامبر رفت و دید که پیامبر با عده‌ای از افراد در حال صحبت کردن هستند؛ چند کلامی را شنید و با خود گفت: عجب کلام زیبایی! حل کننده مشکل ما اینجاست.

وی گفت: او چنان تحت تأثیر قرار گرفت که مسلمان شد، سپس به سوی قبیله خود رفت و آن‌ها را نیز به اسلام دعوت کرد. قبیله دیگر هم که دیدند رقیبشان روحیه جنگ‌افروزی ندارد علت را جویا شدند و وقتی که شنیدند این قبیله مسلمان شده است آنها هم مسلمان شدند، و این جنگ طولانی به برکت اسلام و پیامبر صلی الله علیه و آله به کلی از بین رفت.

اعتمادی با اشاره به خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) که به خطبه «قاصعه» مشهور است، از یادآوری این موضوع در آن خبر داد.

حذف سنت‌های باطل و هدایت هنرها به سوی تعالی

اعتمادی در بخش دیگری از گفت‌گوی خود با فارس به برخی سنت‌های باطل اعراب جاهلی اشاره کرد و گفت: یکی از این کارها آنها سرودن شعرهای به ظاهر عاشقانه و به واقع جاهلانه بود تا جایی که تمام همت و هزینه خودشان را صرف سرودن شعرهای باطل می‌کردند.

وی افزود: با نزول کلام آسمانی قرآن که معجزه پیامبر(ص) به شمار می‌رود، این شعرها از صحنه خارج شد. پیامبر با حذف سنت‌های باطل، بیهوده و مضر و پویایی و هدایت هنرهای موجود به سوی تعالی و تکامل گام برداشتند.

حذف مرزهای جغرافیایی و ملیتی

مدیر تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه گفت: پیامبر اعظم(ص) انسان‌ها را تحت لوای کلمه «لا اله الا الله» جمع کردند. ایشان نه تنها تمام اختلافات قومی و قبیله‌ای را برداشتند بلکه محبت و عاطفه و دوستی را جایگزین آن کردند. سلمان فارسی از ایران، بلال حبشی از آفریقا، اویس قرنی از یمن و ابوذر غفاری از عربستان و همه را کنار هم جمع کردند و از قید بندگی اعتباریات بدون ثمر، به فطرت انسانی بازگرداندند که همان پرستش خداوند تبارک و تعالی است.

القای ریشه‌های اخلاقی در کالبد جامعه انسانی

این پژوهشگر علوم اسلامی گفت: یکی از مهمترین برنامه های پیامبر(ص) القای ریشه‌های اخلاقی در کالبد جامعه انسانی بوده است. .

وی افزود: پیامبر با اخلاق حسنه وصف‌ناپذیر، صفاتی به جهان انسانی آموخت که حضرت عیسی(ع) آرزوی آن را داشت، به طوری که تمام ادیان و مذاهب با تمام اختلافاتشان درباره اسلام، نحوه معاشرت و زندگی را از اسلام یاد گرفتند و مبعث باعث شد بسیاری از مذاهب اشکالاتشان را اصلاح کنند.

وی گفت: اگر مبعث نبود حیات مسیحیت هم به خطر می‌افتاد زیرا چنان از روح اخلاقیات و فرامین الهی فاصله گرفته بودند که روز به روز به انحطاط و نابودی نزدیک‌تر می‌شدند.

اعتمادی یادآور شد: اخلاق حسنه پیامبر(ص) در معاندان و دشمنان سرسخت رسول الله نیز تأثیر به سزایی داشت تا جایی که میان فرزندان و خانواده آنها تمایل به اسلام به وجود آمد.

معرفی الگوهای کامل انسانی

اعتمادی به یکی دیگر از خدمات بزرگ پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر به معرفی الگوهای انسان کامل برای نسل‌های بعد از خود پرداختند. هدیه مهم پیامبر برای بشریت بعد از خود، معرفی اولیاء الهی یعنی ایثارگران عرصه انسانیت بود. ایشان کار خود را ابتدا نگذاشتند؛ بلکه برای صحنه انسانی افرادی را معرفی کردند که این افراد همیشه خودشان را فدای احیای اصول اخلاقی می‌کردند، زیرا زنده ماندن سنت‌های حسنه همیشه تاوان می‌خواهد.

فرد مسیحی چگونه مسلمان شد

مدیر تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه جامعة المصطفی(ص) العالمیه گفت: انسان ذاتاً زیبایی طلب است، وقتی زیبایی‌های کلام و اخلاق پیامبر را می‌دیدند ایمان می‌آوردند. اخلاق حسنه هم جزو زیبایی‌های مورد نظر همه انسان‌هاست.

اعتمادی افزود: روزی یک فرد مسیحی به مدینة النّبی آمد و میان مردم درخواست کمک و غذا کرد. عده‌ای صلیب او را دیدند و از او دوری کردند، ولی پیامبر(ص) او را به خانه خویش بردند؛ مقداری شیر تهیه کردند و برای فرد مسیحی آوردند. فرد مسیحی گفت: ای مرد این غذا مرا سیر نمی‌کند. پیامبر(ص) فرمودند: برای تو غذای دیگری فراهم می‌کنم. فرد مسیحی شب میهمان پیامبر شدند. هنگام سحر، پیامبر برای ادای فریضه نماز صبح و عبادت به مسجد رفتند، زمانی که به منزل بازگشتند، متوجه شدند، میهمان از آنجا رفته است ولی صلیب خود را در خانه پیامبر جا گذاشته است.

وی ادامه داد: حضرت متأثر شدند و به دنبال فرد مسیحی می‌گشتند تا صلیب او را پس دهند. چند روز بعد پیامبر، فرد مسیحی را به طور اتفاقی در کوچه‌های مدینه دیدند، پیامبر فرمودند: کجا رفتی؟ من در فکر غذای بهتری برای تو بودم! چرا صلیب را هم در خانه من جا گذاشتی؟

این استاد حوزه ادامه داد: فرد مسیحی سؤال کرد یا محمد! تو این سجایای اخلاقی را از کجا آموختی؟ من یک شب میهمان تو بودم نه تنها صلیب بلکه قلبم را هم در خانه تو جا گذاشتم. هر چقدر خواستم از خانه تو فاصله بگیرم، دیدم، جانم نمی‌رود. حضرت فرمودند: اینها، دستورات الهی است. انسان باید میهمان را گرامی بدارد. فرد مسیحی عرض کرد: چگونه می‌توانم مسلمان شوم؟ پیامبر شهادتین را به او آموختند و او مسلمان شد.







نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۸ خرداد ۱۳۹۱
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۴۴
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۳۰۷
پیام‌های جدید
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۵ پاسخ
۱۱,۷۰۲,۶۵۸ بازدید
۴ ساعت قبل
Galaxy Alpha
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۲۰۵ پاسخ
۸,۴۴۰,۲۵۰ بازدید
۸ روز قبل
Salehm
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۵ پاسخ
۵۵۰,۰۲۷ بازدید
۸ روز قبل
ali
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۳ پاسخ
۱,۲۴۹,۲۰۸ بازدید
۱۰ روز قبل
Activated PC
آموزش و ترفندهای فتوشاپ
انجمن علمی و کاربردی
۱۳۵ پاسخ
۴۵,۰۶۵ بازدید
۱۰ روز قبل
RealSoftPC
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۳ پاسخ
۲,۰۹۸ بازدید
۱۱ روز قبل
Crack Hints
موسیقی
انجمن هنر و ادبیات
۵,۱۰۱ پاسخ
۱,۰۲۴,۶۴۲ بازدید
۱۲ روز قبل
Activated soft
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۳۸,۸۷۲ بازدید
۱۸ روز قبل
javibarca
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۵۰,۱۸۷ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۱۴,۱۹۸ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۶,۷۵۱ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۸,۳۶۰ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۸۰ کاربر آنلاین است. (۶۱ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۸۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!