به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۲ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: مستشار
پیام: ۳,۸۸۲
عضویت از: ۸ فروردین ۱۳۹۰
گروه:
- کاربران عضو
سلام راستش من چند تا ارسال قبلی رو ندیدم که بدونم دقیقا منظور آقا کمیل از تولیدات و محصولات چیه ولی خودم یه حدسایی زدم که فکر میکنم قضیه مربوط به تجارت جهانی و سازمان کشاورزی و اتفاقاتی که واسه کشاورزای معمولی بعد ازینکه کشورشون به تجارت جهانی پیوسته افتاده برای همین این مطلب رو میذارم.
آقا کمیل اگه این مطلب ربطی به موضوع بحث نداشت مختارید که پاکش کنید.

تاملی بر اثرات جهانی شدن در کشاورزی ـ بخش ١

مرگ کشاورزان خرده پا و رویای تولید محصول سالم



امروزه موضوع جهانی شدن و تجارت جهانی از اهمیت بسیاری در جهان برخوردار است و شاید می توان اظهار داشت تمام کشورهای جهان به نحوی با پدیده ی جهانی شدن در ارتباط هستند و از مزایای و معایب آن بهره می برند، با توجه به پیشرفت علوم و تکنولوژی و از بین رفتن مرزهای ارتباطی کشورها به نحوی درگیر تعاملاتی خواسته و ناخواسته شده اند و گویا نمی توان از جهانی شدن فاصله گرفت، کشور ما نیز خواهان پیوسن به تجارت جهانی ست، با توجه به آن که شما دارای تجربه ی پیوستن به سازمان تجارت جهانی(WTO) را دارید و از فعالان بخش کشاورزی نیز هستید، وضعیت کشورها را پس از عضویت چگونه مشاهده کردید؟
● تجارت جهانی World Trade Organization
▪ دکتراُنوراتی:
شاید بتوان آغاز جهانی شدن را پیش از پیدایی سازمان تجارت جهانی، یعنی اوایل دهه ی۸۰ میلادی و با اجرای ---------- های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دانست، این مجموعه ی سیاستی که از آن به عنوان (structural adjustment programmes) یا برنامه های تنظیم ساختاری یاد می شود برای کشورهای جهان سوم و در حال توسعه تدوین و هم چنین تحمیل شد، سازمان تجارت جهانی نیز در همین راستا به منظور پیشبرد اهداف و ---------- های در پیش گفته شده تاسیس شد.
▪ لوبیس:
سازمان تجارت جهانی پس از گذراندن دوره ی مذاکراتی ۲۰ساله که بیشتر آنها در کشورهای اروپایی انجام گرفت در سال ۱۹۹۴ تاسیس و در سال ۱۹۹۵ به صورت رسمی شروع به کار کرد، درحال حاضر، جهانی شدن لیبرالی که بر پایه ی گسترش بازار بدون حد و مرز، و بدون قانون و مقررات در جهان مطرح است. بر اساس نظریه ی اقتصاددان معروف آدام اسمیت (Adam Smith) بازار آزاد می تواند نظام اقتصادی را تنظیم کرده و تعادل میان تقاضا و عرضه یا همان دست نامرئی بازار نقشی مهم را دراین باره ایفا می کند؛ نظریه ی دوم (John Maynard Keynes) آن است که رشد اقتصادی منجر به بهبود وضعیت مردم می شود و محقق شدن این موضوع نیازمند افزایش تولید، کار و دستمزد کارگران است؛ بر اساس این نظریه اگر ما لیوانی داشته باشیم و مرتب در آن آب بریزیم پس از مدتی این لیوان پر شده و آب اضافی از آن سریز و به محیط خارج از لیوان خواهد ریخت؛ رشد اقتصادی نیز باید از این مثال تبعیت کند، وجود آدم های خیلی پولدار در جامعه منجر به این می شود که دیگران نیز از ثروت آنها بهره ببرند چراکه این آدم ها پس از برطرف شدن نیازهای شان با خرید کالا، خدمات یا مسافرت کردن منجر به تولید کار و بهبود وضعیت مالی افراد جامعه می شوند؛ اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که لیوان شی غیرزنده و حجم آن مشخص است، اما انسان ها گرفتار طمع بوده و همانند لیوانی هستند که افزایش حجم پیدا کرده و هیچ وقت سرریز نمی شوند.
همان طور که دکتر انوراتی نیز اشاره داشتند در اوایل دهه ی ۸۰ میلادی تغییراتی مهم درسیاست های کشورهای توسعه یافته به وجود آمد که عامل این تغییرات رئیس جمهور آمریکا آقای ریگان و هم چنین نخست وزیر انگلستان خانم تاچر بودند؛ گفتنی ست ---------- های اقتصادی این دو رهبر را ,Reganomics و Thatcherism می نامیدند این ---------- ها توانست اقتصاد دنیا را متحول سازد؛ هم چنین اقتصاددان معروف دیگری به نام میلتون فریدمن (Milton Friedman) بر این باور بود که کارآئی در رشد اقتصادی بسیار مهم است به عبارت دیگر باید با هزینه ی کم میزان تولید را افزایش داد.
در دوران جهانی شدن شعارهایی با محتوی کم رنگ تر شدن نقش دولت ها و خصوصی سازی وجود داشت؛ بنابراین برای بهره گیری از خدمات همانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و حتی تهیه ی آب باید افراد جامعه توانایی مالی داشته باشند، زیرا قرار بر آن شد که دولت ها نقش کمتری داشته باشند و بخش های درپیش گفته شده به بخش خصوصی واگذار شود.
▪ دکتر انوراتی:
در گذشته کالاهای حیاتی همانند آب به عنوان حق مسلم انسان ها بیان می شد اما پس از مطرح و اجرا شدن اصول سازمان تجارت جهانی آب به عنوان کالایی قابل خرید و فروش محسوب می شود که درصورت داشتن پول حق استفاده از آن را برای مردم کشورها بوجود می آید.
● اهداف و ---------- های سازمان تجارت جهانی
▪ خبرنگار:
می توانید در ارتباط با اهداف و ---------- های سازمان تجارت جهانی برای خوانندگان بیشتر توضیح دهید؟
▪ دکتر اُنوراتی:
آنها بیان می کردند که تجارت و خرید و فروش در جهان باید به صورت کاملاً آزاد و بدون قید و شرط باشد و آن را لیبرال شدن یا آزاد شدن اقتصاد نامیدند؛ به عبارت دیگر بازار می تواند تمام نیازهای یک جامعه را تنظیم کند در صورتی که تجارت آزاد و بدون محدودیت باشد.
هم چنین آنها تنها الگوی جامعه را سرمایه داری می دانند و بر این باورند که نقش دولت ها باید خیلی کم رنگ شود، شرکت ها و بخش خصوصی کاملاً آزاد و بدون دخالت دولت عمل کنند.
برنامه ی پیشنهادی که آنها برای طرح تجارت جهانی ارائه دادند دارای ۳ اصل مهم بود:
۱) کم رنگ تر شدن نقش دولت ها با کم کردن بودجه (به ویژه در کشورهای جهان سوم)، آنها پیشنهاد دادند که دولت ها نباید به بخش هایی همانند کشاورزی، بهداشت و آموزش یارانه دهند.
۲) آزاد شدن بازار کار، به نحوی که کارگرها کمتر اتحادیه داشته باشند، از بین بردن قانون و مقررات کارگری و در نتیجه ضعیف کردن آنها، به بهانه ی ایجاد بازاری آزاد برای کارگران.
۳) هر کشوری تنها محصولی را تولید کند، که ارزان ترین در دنیاست، برای نمونه ایران با کمترین قیمت نفت را تولید و صادر کند و با پول حاصل از فروش نفت دیگر احتیاجات خود را وارد کند، به بیان دیگر کشورها به صورت تخصصی عمل کنند خودکفایی را کنار گذاشته و محصولات خود را در بازارهای جهانی خرید و فروش کنند که همین امر موجب تنظیم شدن بازار در جهان می شود.
بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام کردند، در صورتی که دولت ها، ---------- ها و اصول در پیش گفته شده را اجرا کنند به آنها وام دهند؛ هم چنین اعلام کردند دولت ها در صورتی که اصول مورد نظر ما را اجرا کنند صادرات محصولات شان چند برابر شده و می توانند بدهی خود را به بانک جهانی پرداخت کنند.
بنابراین اولین شرط و دستاورد جهانی شدن در دنیا مقروض کردن کشورهای در حال توسعه است؛ پس از گذشت ۳۰سال این نتیجه حاصل شد که نظریه ی ارائه شده توسط کشورهای موافق اجرای تجارت جهانی اشتباه بوده و کشورهای وام گیرنده نتوانستند وام های خود را پرداخت کنند.
▪ لوبیس:
این سازمان در بخش های گوناگون همانند کشاورزی دارای تفاهم نامه های خاص هستند؛ گفتنی ست این تفاهم نامه ها سه بخش اساسی دارند:
۱) دسترسی به بازار
۲) کمک های داخلی یا یارانه ها
۳) یارانه برای صادرات.
در واقع هدف اساسی آنها حذف دولت و ترویج تجارت بی قید و شرط جهانی است؛ هم چنین این سازمان از یارانه و تعرفه به عنوان عوامل محدود کننده و مانعی بر سر راه رقابت درست یاد می کند چراکه پایه گذاران آن بر این باورند که بازار باید تعیین کند چه تولید کننده ای می تواند ارزان ترین محصول را عرضه کند و دولت ها حق دخالت ندارند.
با گسترش تفکر جهانی شدن تجارت، مشکلات و اختلاف نظرهایی میان کشورهای عضو این سازمان بوجود آمد، که پیامد آن تاسیس سازمان یا کمیته ی حل اختلاف در بدنه ی سازمان تجارت جهانی است(Dispute Settlement Body (DSB) که در واقع هدف اصلی آن رسیدگی به مشکلات حاصل از اجرای تجارت جهانی و در صورت نیاز جریمه ی اعضای خطاکار است.
● عدم پرداخت وام توسط کشاورزان کشورهای عضوWTO
▪ خبرنگار:
به نظر شما چه موضوعاتی منجر به آن شد که کشورها نتوانند قرض خود را پرداخت کند؟
▪ دکتر اُنوراتی:
آنها به دو دلیل نتوانستند بدهی های خود را توسط پول حاصل از صادرات پرداخت کنند:
۱) قیمت تولیدات به ویژه تولیدات کشاورزی در بازارهای جهانی روندی نزولی داشته و این اُفت قیمت ها تا سال گذشته که جهان با وضعیت بحران غذایی مواجه شد ادامه داشت، در حال حاضر قیمت محصولات کشاورزی تا حدودی افزایش پیدا کرده است که این رشد قیمت قابل توجه نبوده و قادر به جبران خسارات نمی باشد.
۲) هزینه های تولید محصولات کشاورزی و هم چنین صادرات آن ها افزایش پیدا کرده است، چراکه کشورهای توسعه نیافته برای صادرات کالاهای خود مجبور هستند از فناوری ها و تکنولوژی های کشورهای توسعه یافته استفاده کنند؛ با توجه به آن که قیمت فروش محصولات در حال کاهش است فناوری ها و خدمات کشورهای غربی رشد صعودی دارند، بنابراین هزینه های بالا موجب کاهش قیمت کالای تمام شده برای تولیدکنندگان می شود.
برای نمونه کشور کنیا که به عنوان یکی از قوی ترین تولیدکنندگان گل در قاره ی آفریقا مطرح است، از سال ۱۹۹۹ میلادی صادرات خود را دو برابر کرده است، این درحالی ست که هم زمان با افزایش صادرات گل، واردات موادغذایی، بذر و نهاده های کشاورزی در این کشور ۴ برابر شده است، آنها در حال حاضر متخصص تولید گل هستند، اما برای تامین مواد غذایی خود به کشورهای غربی وابسته شدند.
● کشاورزان خرده پا قربانی اصلی سیاستهای سازمان تجارت جهانی هستند
▪ خبرنگار:
آیا ---------- هایی که از سوی سازمان تجارت جهانی اعلام شده است در کشورهای توسعه یافته ی عضو سازمان نیز اجرا می شود؟ و آیا تاثیرات اجرای این ---------- ها در کشورهای جهان اول و سوم یکسان بوده است؟ در صحبت های خود یکی از دلایل عدم پرداخت وام توسط کشاورزان را، کاهش قیمت تولیدات کشاورزی معرفی کردید؛ به باور شما دلیل این کاهش قیمت می تواند مربوط به حمایت دولت های توسعه یافته همانند کشورهای اروپایی و آمریکایی از کشاورزان خود و اختصاص یارانه به آنها باشد، در حالیکه دولتمردان دیگر کشورها(کشورهای جهان سوم) را به عدم حمایت از کشاورزان تشویق می کنند؟
▪ دکتراُنوراتی:
این ---------- ها برای تمام کشورهایی است که عضو سازمان تجارت جهانی هستند یکسان است، بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی باید نقش دولت ها کمرنگ شود و آن چه از نظر آنها مهم است صادرات و واردات آزاد در کشورهای دنیاست؛ در واقع ایدئولوژی تجارت جهانی مبنی بر خرید و فروش تمام کالاها و برطرف کردن نیاز انسان ها و جوامع است.
بدون درنظر گرفتن اختلاف هایی که میان کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته وجود دارد، کشاورزی در تمام جهان دارای ۲ الگو و نظام است:
۱) نظام صنعتی در مقیاس کلان، با تعداد نیروی کارگری پایین و اجرای کشاورزی مکانیزه که هدف آنها تولید غذای زیاد با سطح کیفیت و سلامت پایین است.
۲) نظام کشاورزی طبیعی یا خرده پا در مقیاس کوچک با نیروی کارگری بیشتر که هدف آنها تولید غذای کمتر به منظور رفع نیاز بازار داخلی اما با سطح سلامت و کیفیت بالاتر است.
لازم به توضیح است کشاورزان هر نظام باهم متحد و نسبت به نظام دیگر معترض هستند، بنابراین کشاورزان نظام کشاورزی خرده پا را باید در مقیاس جهانی در نظر گرفت و قوانین سازمان تجارت جهانی علیه این کشاورزان است، برای نمونه اختلاف چندانی میان کشاورز خرده پای کشور ایتالیا با کشاورز خرده پای کشور هندوستان که هر دو عضو سازمان تجارت جهانی هستند وجود ندارد.
تاثیر ---------- های سازمان تجارت جهانی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته یکسان بوده است، برای نمونه حق و حقوق کارگری حدود سی سال است که روند نزولی در کشورهای عضو داشته و حقوقی که برای بدست آوردن آن تمام کشورهای دنیا تلاش کردند دارد نابود می شود و این انتظار می رود که در آینده شاهد کاهش هرچه بیشتر این حقوق و تاثیر آن بر ساعات کار کارگران، از بین رفتن حق بیمه و بازنشستگی شویم که خود می تواند خاطرات دوران ارباب رعیتی و شاید هم برده داری را برای ما زنده کند.
درحال حاضر این مشکل گریبان گیر کارگران اروپایی نیز شده است، بنابراین تمام کشورها از عواقب پیوستن به تجارت جهانی بی نصیب نمانده اند تنها ممکن است رویکرد متفاوتی در کشورهای گوناگون داشته باشد.

منبع:
خبرگزاری ایسنا ( )




فانوس نگاهم را آویخته ام بر در
من منتظرم زیرا،گفتند:"تو می آیی"
تا عابر چشمانت، ره گم نکند در شب
بر کوچه بتابان نور، ای ماه تماشایی
۲۴ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: هارپ(HAARP)
نام کاربری: مستشار
پیام: ۳,۸۸۲
عضویت از: ۸ فروردین ۱۳۹۰
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
ارتعاش یا گرمایی که هارپ تولید میکنه، چجوری میتونه باعث رانده شدن صفحات به سمت همدیگه بشه؟
با اجازه آقا کمیل فکر کنم جواب این باشه قبلا گفته بودیم:
همانطور که گفته شد ارتعاشات راديويی هارپ باعث سرخ شدن لايه آيونوسفير شده و اين لايه را به نوسان در می آورد.

اين نوسانات به نوبه خود موجب صدا با فرکانس های پایین از ١ تا ٢٠ هرتس می شوند که فرکانس

(Extremely Low Frequency/Ultra Low Frequency ELF/ULF) نام دارند. این فرکانس ها پس از نفوذ به زمين، زمین زلزله ايجاد می کنند.






فانوس نگاهم را آویخته ام بر در
من منتظرم زیرا،گفتند:"تو می آیی"
تا عابر چشمانت، ره گم نکند در شب
بر کوچه بتابان نور، ای ماه تماشایی
۲۴ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: The.Gladiator
پیام: ۱,۸۲۸
عضویت از: ۶ تیر ۱۳۹۰
گروه:
- کاربران عضو
سازمان تجارت جهانی ( WTO) چیست؟




ایران و WTo بخش1



ظهور دهکده جهانی مارشال مک لوهان ،که به دهه ششم از سده بیستم میلادی چون هاله ای از خیالی کم رنگ بیش نمینمود اکنون محقق گردیده و روز از پی روز بر شتابش افزوده میگردد، شتابی که مرزها را زهم گسسته است ،شتابی که انقلابی تکنولوژیکی عظیمی را بسط و گسترش میبخشد و به سوی همسویی ملتها و دولتها و اندیشه ها گام بر میدارد و جوامعی که به سوی جوامع شبکه ای یا بهتر بگویم جامعه شبکه ای دو گام به یک گام پیش میروند تا جنبه ها و ظرفیتهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خویش را به یکدیگر نزدیکتر سازند،اهنگی که شتاب گرفته است و ارمانی که موجبات به هم پیوستگی قلمروهای کوچک را به منظور مشارکت مستقیم در اداره کردن امور فراهم اورده است تا کوچکترین حرکت شرورانه یا فضیلت امیز از دید عموم پنهان نماند تا عشق به میهن به تنهایی خاک نباشد که به عشق هم میهن بدل گردد و این میسر نخواهد شد تا میهن را وسعتی به گستره جهان بخشند که این عطش را همسویی ملتها ،دولتها و اندیشه ها سیراب خواهد نمود.ایا بشر امروزی با الهام از ارمانگرایی و فرهنگی غنی و مشترک جامعه جهانی مدنی میتواند تا دروازه های جهانی شدن را به روی خود بگشاید؟

جهانی شدن را تا به امروز بسیار تعریف نموده اند منتقدین به نظام سرمایه و سرمایه داری انرا صحنه ای برای گسترش اعمال غیر انسانی و تحکیم سیاست برده داری به وسعت جهان و به یک کلام آمریکایی شدن میدانند و به تغییر جغرافیای سیاسی جهان اشاره دارند در شرایطی که طرفداران جهانی سازی به انتقال تکنولوژی بهبود شرایط نیروی کار و گردش جهانی سرمایه و انتقال ان تکیه میورزند و به پایان یافتن چالش تاریخی با سرمایه اشارت دارند و پایان یافتن منازعات منطقه ای و مرگ جنبش کمونیسم جهانی . که هر کدام از این تعاریف به نوعی تعریفی خاص یا عام برای جهانی شدن نیز تلقی میگردند.

دسته اول جهانی شدن را در مفهوم عام ان عنوان مینمایند و به در هم ادغام شدن بازارهای جهانی و زمینه های توسعه تجارت و سرمایه گذاری مستقیم و جابجایی انتقال سرمایه و کاستن قدرت دولتها و شکافته شدن مرزهای ملی میبینند .

دسته دوم انرا از قبل سر بر براوردن دولتهای نیرومند ملی و اوج پیروزی سرمایه داری جهانی که به تولید یکسان در برون و درون مرزهایشان ادامه میدهد و سلطه پذیزی و امپریالیسم پروری را در خود میپروراند که با الگوی امریکایی همخوانی دارد

دسته سوم که رقابت بی قید و شرط در جهان را توسعه میبخشد و ثروتمند را داراتر و فقیر را بی چیزتر مینماید و رتبه اخر را برای بازار کار و نیروی کار میبیند. و به نفع و صرفه کشورهای شمال و به ضرر کشورهای جنوب ..به عبارتی شمال تا ابد برد .

دسته چهارم که انرا عصر تحولات عمیق بر انسان میبینند در گستره جهان که در سایه مبادلات متوازن و همگون در اتیه و نامزون ناهمگون به اکنون صورت میپذیرد که بر تقسیم عادلانه اهرمهای کسب ثروت تکیه دارد .

و دسته پنجم که بر رشد بازارهای مالی جهان ،فروپاشی نظامهای سطه گر و سر فرود نیاوردن دول ضعیف،بین المللی شدن دغدغه های بشری همچون مبارزه با بیماریها و جهانی شدن محیط زیست ، کاهش هزینه های هنگفت نظامی و بسط جغرافیای اقتصادی و نه سیاسی، انقلاب تکنولوژیکی اطلاعات و ترابری و ارتباطات و تقسیم کار و ارائه خدمات .


نقطه اوج و محقق گردیدن ارمانهای کشورهای حامی جهانی سازی و جهانی شدند اقتصاد را میتوان در سازمان جهانی بازرگانی WTO جستجو نمود .به ان هنگام و سالهای پایانی جنگ جهانی دوم و میل باطنی کشورهای درگیر و خصوصا پیروز به منظور برقراری مبادله و تجارت با یکدگر که پس از عبور از مشکلات بسیار عاقبت در ۱۹۴۷مودت نامه و معاهده ای را در قالب قراردادی به نام <<گات >> به امضا رسانیدند تا در سایه گات و در نشستی در کشور مراکش به تاریخ پانزدهم آوریل ۱۹۹۵ موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت جهانی General Agreement On Tarrif and Trade را تصویب و موافقت خود را با تشکیل WTO اعلام داشتند که در مفاد ماده اول اساسنامه ان میتوان به اهدافی چون : بالابردن سطح زندگی شهروندان-فراهم اوردن امکانات اشتغال- افزایش مستمر در امدها-بهره برداری کامل و معقول از منابع جهانی - و افزایش مبادلات و بهبود بخشیدن نظام تجاری فی ما بین اشاره نمود که در مجموع میتوان جنبه های مثبت و منفی بیشماری را برای ان بر شمرد .

حالا یه سوال!

آیا این سازمان به اهدافی که داره عمل میکنه؟
اهدافی که همه ی ما متوجه شدیم فقط جنبه ی تزیینی دارن !!!

منبع




۲۴ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
آقا کمیل اگه این مطلب ربطی به موضوع بحث نداشت مختارید که پاکش کنید.


نه اتفاقا منم دقيقا همين مسائلو ميخوام برسي كنم!
خوراك
پوشاك
وسايل ارايشي و بهداشتي
وسايل ارتباط جمعي و وسايل مورد نياز

نقل قول
حالا یه سوال!

آیا این سازمان به اهدافی که داره عمل میکنه؟
اهدافی که همه ی ما متوجه شدیم فقط جنبه ی تزیینی دارن !!!

صد در صد
تمام اين شعار ها فقط براي فريب دادن عوامه!
تمام اين شعارها فقط در حد حرف باقي مونده
به صورت يه رويا دنبال ميشه و هيچ وقت محقق نميشه

براي مثال شما ميتونيد به شركت هاي توليد كننده گوشت و مرغ توجه كنيد!
اين شركت ها براي بدست اوردن سود بيشتر در درجه اول انسانيتو زير پا ميزارن و با حيوانات رفتار زننده دارن
با استفاده از مواد شيميايي و هورموني كاري ميكنن كه رشد حيوانات سه الي پنج برابر بشه
اين وسط حيوانات اسيب جدي ميبينن
بجز اون تو صنعت توليد سوسيس و كالباس از موادي استفاده ميشه كه بجز اينكه هيچ گونه خاصيتي نداره بلكه باعث ميشه انسانها دچار بيماري هاي گسترده بشن!

من براي اغاز كردن بحث فقط چهار قسمت براتون قرار ميدم كه واقعا و اكيدا توصيه ميكنم همتون دانلودش كنيد و نگاه كنيد!
به قول معروف شنيدن كي بود مانند ديدن؟؟


اين چهار قسمت از مستند فاز سه گرفته شده
در قسمت سيزده به تفاوت ظاهر كه ما ميبينيم و باطن كه نميبينيم ميپردازه!

ظاهر خوراك ها و پوشاك ها و توليداتي كه ما مصرف كننده اون هستيم!

قسمت 13

phase3.p13.rar
(35.8 MB)
لينك كمكي


در قسمت چهارده به حقيقت هاي توليد و عرضه گوشت و غذاها ميپردازه

قسمت 14

phase3.p14.rar 54,104 KB))
لينك كمكي


در قسمت 15 به سمومي كه در غذاها وجود داره و براي بدن خطر ناكه ميپردازه و نشون ميده كه صاحب كاران چطوري براي بدست اوردن سود بيشتر با جون و سلامت مردم بازي ميكنن

قسمت 15

phase3.p15.rar (50,396 KB)
لينك كمكي


و قسمت 16 كه كسايي كه دل ديدن ندارن نگاه نكنند تو اين قسمت نحوه برخورد وحشينانه اين ادمها رو با حيوانات براي رسيدن به پوست و گوشتون نشون ميده رفتار وحشيانه اي كه انسان سالم حاضر نميشه به بدترين حيوان انجام بده
خدايا هممونو به را راست هدايت كن

قسمت 16

phase3.p16.rar (50,205 KB)
لينك كمكي


انسانيت از دست رفته







۲۴ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: elguaje7
پیام: ۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول
- یوهان کرایف، رونالدینیو
- استقلال
- اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا
- پپ گواردیولا
- امیر قلعه نویی
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
ما مشتریان این صنایع هستیم
و در صورتیکه مشتریان باهوشی نباشیم، چراغ سبز را به این صنایع نشان داده ایم تا زباله هایشان را به ما بفروشند.


ما مشتری های باهوشی نیستیم!
سیستم دوست نداره ما باهوش باشیم...
ما میخریم، میپذیریم و در آغوش میگیریم!
ما همانگونه که سیستم از ما میخواهد عمل میکنیم. همانگونه که سیستم میخواهد، غذا میخوریم و توان تهیه ی همان چیزی را داریم که سیستم برایمان قابل تهیه میکند!!!
اصلا ما خودمون جزئی از همین سیستم وحشتناک هستیم!





۲۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: The.Gladiator
پیام: ۱,۸۲۸
عضویت از: ۶ تیر ۱۳۹۰
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
اصلا ما خودمون جزئی از همین سیستم وحشتناک هستیم!


آره.
طوری برامون زندگی رو ساختن که نتونیم راهی جز اونی که میخوان رو بریم!

میگم ساختن چون غذا و پوشاک ما رو زنده نگه داشته!
خدا به داد نوادگان مون برسه!این از تبعیض نژادی,این از اختلافات بین و زن و مرد!
اینم وضعیت تهیه خوراک پوشاک




۲۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
سرمايه داري آگاهي: هم اكنون شركت ها در پي حيات ما هستند



چكيده:
سرمايه داري طي دو دوره تكوين خود در طول تاريخ، از طريق اهرم هاي خود كه همان شركت ها باشند، سلطه خود را بر تمامي شئون زندگي انسان آمريكايي گسترده است. به گونه اي كه به سختي مي توان چيزي را تصور كرد كه خارج از حيطه عمل شركت ها به دست آن ها برسد. نويسنده اين مقاله معتقد است كه سيستم سرمايه داري كه در طول حياتش بنا بر اقتضاي ماهيت خود انسان غربي را در قالب هيئت كنوني خود شكل داده است، اكنون در حال ورود به مرحله ديگري است. مرحله اي كه او آن را سرمايه داري آگاهي مي نامد كه در جريان آن، اين سيستم بر آگاهي انسان ها و ثمرات آن كه همان توليدات معنوي باشد نيز كنترل پيدا كرده و آن را به كالايي براي فروش در بازار عرضه و تقاضا تبديل مي كند. در اين دوران جديد، سرمايه داري علاوه بر فروش محصولات توليدي خود، به فروش تجربه هاي توليدي نيز مي پردازد.
هم اكنون در ارتباط با مقاصد علمي، تنها راه براي انجام، توليد يا توزيع هر چيزي، اين شركت ها هستند كه تنها راه متصور براي به منصه ظهور رسيدن محسوب مي شوند. به اطراف خود نگاه كنيد. آيا در اطرافتان، از مواد غذايي موجود در يخچال گرفته تا خود يخچال، از اسباب و اثاثيه گرفته تا واكس روي زمين يا لباس هايي كه مي پوشيد، چيزي را مي بينيد كه توسط شركت ها به دست ما نرسيده باشد؟
وابستگي ما به شركت ها در هر سطحي از سلسله مراتب نيازمندي ها كه باشد، مطلق است . ما نمي توانيم واقيعتي فراتر از واقعيت توليد شده توسط شركت ها را ببينيم، چون از نظر ما اين تنها واقعيت ممكن است. ما نمي توانيم از درون به اطراف يا بيرون آن بنگريم. واقعيت شركتي كاملا فراگير است. اجزاي آن لازم و ملزوم نيز هستند. به اين ترتيب هر يك از بخش هاي آن، بقيه بخش ها را تقويت مي كند تا همچون چيزي يكدست و يك تكه باشد. چيزي غير قابل گريز. از اين لحاظ ما زندانيان حيات هستيم.
مجموعه شركت ها ـ دولت ـ رسانه ها كه وجدان جمعي ما را شكل مي دهند (و از اين پس بنا به مقاصد آشكار، با عنوان «حرامزادگان» از آن ها ياد خواهد شد) همزمان غير قابل تشخيص و در عين حال به سادگي قابل باور كردن است .
اين مجموعه با ميليون ها بخش فعال، آشكار و مخفي ـ مالي، رسانه ها، توليدي، تكنولوژيك، مادي ـ هيچ كس حتي بر جسته ترين اساتيد آن نيز نمي توانند اين سيستم را تماماً يا حتي به يك لحاظ تصور كنند. اين چرخ نخريسي بزرگ، با دوك ها و كوك ها و ماسوره هاي فراوانش، مي تواند تمام خيالاتي را كه يك نفر آرزو دارد، ببافد و هر كالا يا بت هويتي را تحقق بخشد. در عين حال حضور سنگين و قاطع شركت شدن ـ كه در جهت منافع يك گروه نخبه كوچك و جهاني ـ انسان را از انسانيت خود تهي مي كند، براي بيشتر مردم غربي كه در مناسك حفظ آن مشاركت دارند، هر چه بگوييد هست جز نامرئي.
مراسم و مناسك شركتي شدن، در رفتارهاي روزمره به شكلي احترام آميز و بدون به پرسش گرفتن آن، همچون الهيات مصر باستان يا قرباني انسان توسط آزتك ها قلمداد مي شود. آزتك ها به شدت معتقد بودند كه اگر خدايانشان به اندازه كافي با قلب انسان كه هنوز مي تپد تغذيه نشوند، دنياي آنها به پايان خواهد رسيد. ما معتقديم كه تداوم جهان منوط است به ارقام بيكاري، بهاي سهام، مشاغل، بهره وري و مصرف ما. ما بي وقفه گزارش هايي را از سلك روحانيون رسانه ها، درباره سلامتي خدايي يكجا انباشته شده كه با عنوان اقتصاد شناخته مي شود، دريافت مي كنيم. توده ها براي شنيدن اين گزارش ها لحظه اي مكث مي كنند و سپس از خود مي پرسند: «آيا شغل من، تنها منبع معاش خانواده ام از دست خودهد رفت؟ بايد سخت تر كار كنم».
و به اين ترتيب وحشت زده، به منظور به جاي آوردن مناسك مخصوص اين خدا با زحمت بيشتر، بخش هاي بزرگ تري از آنچه را كه آنها به تنهايي توليد مي كنند (چون اين كار است كه كل ثروت را توليد مي كند) در قالب ضمانت ها و پسران خود، براي دور كردن جنگ و نزاع قرباني مي كنند.
ما از صدر تا ذيل در قالب جامعه اي از عمل كنندگان در آمده ايم و به گونه اي رفتار مي كنيم كه انتظار مي رود به عنوان شهرونداني «مولد» عمل كنيم؛ توليد به آن معنايي كه حرامزادگان تعيين كرده اند؛ بي آنكه بتوانيم انتظار داشته باشيم هيچ گاندي يا سيمون بوليواري را در ميان طبقات بالا بيابيم. كسي با رهبري اعتصابات به اين مقام راه نمي يابد و كسي كه به نفع توده هاي ژنده پوش عمل مي كند، از اتاق هيئت مديره آنها سر در نمي آورد.
توده ها، توده ها، توده ها. با آنها چه كنيم؟ يكي از دوستان كه مشاور سياسي است، با خنده و نيمه شوخي ـ نيمه جدي اين را گفت: درست است، ما هميشه همچون يك گله بوده ايم، هميشه يك كوري همگاني را بر خود تحميل كرد ايم. اما اكنون چشم بند بر چشم ماست. تفاوت كار در اين است.
در طول دوران اوليه اين جمهوري افسانه اي ـ كه افسانه اي بودن عمده ترين صفت آن است ـ تعداد بيشتري از افراد از اين كوري مي گريختند. اكنون كوري وضعيتي عادي تلقي مي شود: ما پذيرش اين كوري ملي را در جهت منافع خود مي بينيم. با انجام اين كار، ما همگي ورود به يك «عصر تاريكي» را تضمين مي كنيم. «عصر تاريكي» بعدي بي ترديد برقراري ارتباط بي سيم با يك تراشه مكان ياب هات لاين سكس RFID است كه زير پوست گردن شما نصب مي شود . پسرهاي شركت Tyson هم اكنون اين كار را با مرغ ها در بازار ماكيان و در ازاي دو سنت براي هر مرغ انجام مي دهند. فقط شادمان باشيد كه در آمريكا به دنيا آمده ايد!
با افول اولين سرمايه داري بازرگاني، اكنون اين سرمايه داري صنعتي است كه در همه جا شايع است. شما مي انديشيد كه پس از به هدر دادن بخش اعظم منابع حياتي جهاني، كل درام گندآلود طمع و استثمار توده ها ضرورتاً به پايان خودهد رسيد. مي انديشيد كه پس از به گند كشيده شدن بخش عمده اي از آب هاي نوشيدني جهان، از بين رفتن جنگل ها، صاف شدن كوه ها به خاطر استخراج زغال سنگ و مواد معدني ديگر آنها، تبديل كردن جو زمين به رواندازي از سم هاي جوشان، هيچ چيز ديگري براي تبليغات و دوره گردي باقي نخواهد ماند. مي انديشيد كه ديگر زمان آن است كه حرامزادگان بازي را به آخر برسانند و جذابيت هاي خود را بردارند و به خانه روند، اما چنين شانسي وجود ندارد.
به مرحله سوم خوش آمديد: سرمايه داري آگاهانه! تخصيص مخفيانه آگاهي انسان به عنوان يك «دارايي غير مادي» يا سرمايه داري شناختي.
مرحله اي كه مي رود تا به شما نشان دهد كه هرگز نبايد حرامزادگاني را كه سكان امور را در دست دارند، دست كم بگيريد. بله، آنها آدم هاي خوبي هستند.
در اصل سخن ما درباره تهي كردن انسان از تجربه حيات و سپس اجازه دادن دوباره آن به انسان ها است. اين كار چگونه انجام مي شود؟ از طريق همان روند تاريخي اروپايي غربي كه براي به گند كشيدن جهان در دو دور نخست سرمايه داري مورد استفاده قرار گرفته است ـ يعني تخصيص گرايي. سلب دسترسي ديگران به چيزي، چون آن چيز مال من است ـ مال من است ـ مال من است ـ مال من است! در خواست پول در ازاي استفاده از دارايي هايي كه در انحصار خود داريد. توليد كميابي تصنعي، حتي آگاهي و تجربه انسان از طريق بازتعريف و بازشكل دهي مجدد آن. ابزارهايي كه براي اين منظور به كار گرفته مي شوند، روش هايي قانوني هستند چون حقوق مالكيت معنوي، ثبت امتياز نرم افزارها و...

يك «زندگي انيكورپوريشن» را اجاره كنيد

در واقع ما هميشه زندگي خود را در قالب چيزهايي مثل اقساط وام مسكن و از اين قبيل، از حرامزادگان اجاره كرده ايم. گمان مي كنم اگر شما پول لازم را براي دسترسي به شبكه هاي آنها داشته باشيد، خيلي خوب است. اگر زياد فقير باشيد در آن صورت بر جاي مي مانيد تا در خيابان هاي لخت و عور بربريت متصل نشده به شبكه ها، با زندگي دست و پنجه نرم كنيد. اگر بنا بر انتخاب باشد، بيشتر ما ترجيح خواهيم داد كه درون دروازه ها باشيم نه در خيابان ها. اما هر دليل منطقي اي، دروازه بانان را به هراس خواهد انداخت.
همين حالا ما جهش شناختي رخ داده در روابطمان با خانه هايمان، اجتماعاتمان و ايده هايمان درباره چيستي جهان را شاهد هستيم. يك بار با مرد جوان بسيار برجسته اي در بليز ملاقات كردم كه به عنوان يك فتوريست در اينترنت و بازيگر مشتاق در «دومين حيات» شناخته مي شد. او پيش من اعتراف كرد كه ديگر نمي تواند كسي را در سراسر كشور پيدا كند كه بتواند با او ارتباط برقرار كند. اجتماع و جهان در حال تبديل شدن به مفاهيم، تصاوير و ايده هايي ريشه دار در «شيء بودن» زميني هستند كه به اين امر احترام مي گذارند و جايگزين با كالاي خريداري شده نهايي، يعني خود تجربه حيات شده اند. در اين فضا هر شخص به «امپراتوري فرد» تجربه اي تبديل مي شود كه تنها يك گره را در شبكه اشغال مي كند و از طريق تجربه شخصي كه بهاي آن پرداخت شده، به دنبال اعتبار شخصي است و از علقه هاي همكاري و پاسخگويي انساني و از مرزهاي مادي رها مي شود.
محصولات تجربه شده در مقايسه با محصولات سرمايه داري صنعتي، براي حرامزادگان به شدت ارزان تمام مي شود. هزينه ها، زمين، كارخانه ها، نيروي كار كمياب در چين به زير قيمت رسيده اند. بگذار سرمايه داران زحمات خود را بكشند. سرمايه داران ديوانه وار و شادمان اين زحمات را به جان مي خرند. چون آنها مي توانند هزينه ها را از ميليون ها راهي كه به اين زودي ها از آنها سخني نخواهند گفت، پايين آورند. راه هايي مثل سوزاندن ارزان ترين زغال سنگ هايي كه به قيمت جان كندن كارگران به دست آمده است، در آلوده كننده ترين نيروگاه هاي برقي كه آنها مي توانند براي تأمين برق كارخانه هاي ارزان و شبيه بيگاري خانه خود بسازند. آهاي، تازه اين كارها زمان مي برد! به سراغ آن كارگران رعيت نكبت زده اي برو كه شب ها به درون قفس هاي مرغ خود باز مي گردند!
در همين احوال اينجا، سرزمين آزادي، جايي كه ما هستيم، وقتي پاي سرمايه گذاري به ميان مي آيد، همچون هميشه حداقل يك گام بوفالوي آبي جلوتر از چين است. در نتيجه ما از مدل فقر به مثابه دزدي، به سمت اخاذي حركت كرده ايم. اين اخاذي جديد از طريق ايجاد يك حالت كميابي تصنعي به وجود مي آيد كه با پيچاندن شماره گير ماشين حق ثبت امتيازها، نرم افزارها و مالكيت معنوي شما عمل مي كنيم كه توسط جوخه اي از گردن كلفت هاي قانوني شركتي، محافظت مي شود.
زمان براي اخاذي از طريق سرمايه داري آگاهي از هر نظر مستعد است. مردم در كشورهاي توسعه يافته به خصوص آمريكا، در محاصره كالاهاي مادي، كوه تمام عيار آشغال ـ فناوري هاي آسيايي، پوشاكي كه با عرق كارگران تهيه شده و خنزر و پنزرها قرار گرفته اند. نيازي به اشاره به آلونك هاي اكنون بي ارزشي كه در حومه هاي بهاي زيادي پيدا كرده بودند، نيست.
هيچ چيزي عجيب تر و از يك جنبه غم انگيزتر از تماشاي محوطه هاي فروشي نيست كه هم اكنون صبح هاي شنبه در حومه شهرهاي آمريكا برپا مي شود. بايد به جاي كلمه فروش از كلمه سر هم بندي كردن اشيا استفاده كرد، چون در اين مكان ها تقريباً هيچ خريداري وجود ندارد، حتي اجناسي كه روي آنها برچسب «مجاني» ديده مي شود هم متقاضي چنداني ندارند. فقط فروشندگان حضور دارند. در همين احوال در كافه توايت لايه زون در وينچستر، ارني كه راننده بازنشسته لودر است جرعه ديگري از آبجوي اولد ميلواكي خود را مي نوشد و مي گويد: «حالا به من بگو، مگر تمام اين بلاها را خودمان به سر خودمان نياورده ايم؟ آيا ما نبايد بخشي از مسئوليت آنچه را كه برايمان اتفاق افتاده بر عهده بگيريم؟» سؤال خوبي است. آيا ما ان سيستم فاجعه آميز را خلق كرده ايم يا توسط حرامزادگان آفريده شده و به نوبه خود، اين سيستم ما را هم بازآفريني كرده است؟
اين اتفاق چقدر ناشي از فرومايگي و حساسيت هاي موش مانند انسان هاي معمولي مثل من و شما است؟
گر چه شايد حق با ارني باشد. شايد ما با عدم پذيرش آن «مسئوليت شخصي» كه حزب جمهوري خواه مدتي قبل پيشنهاد كرد، مي توانستيم كاري كنيم كه به هيچ يك از اين مسائل مبتلا نشويم. اما به هر روي من حرامزادگان را مقصر مي دانم، چرا كه در وهله اول اين، آنها هستند كه تمام قدرت را در دست دارند و در وهله دوم، آنها از قبل اين قدرت است كه به طرزي شرم آور به ثروت دست يافته اند و سوم و مهم تر از همه اينكه من از كساني كه دنيا را به گند مي كشند خوشم نمي آيد و اين تنفر من به اين دليل نيست كه من نسبت به ثروت آنها حسادت مي كنم. من اين نوع حسادت حيواني پست را براي دلالان معاملات ملكي و دندانپزشكان سوپر گرسنه وا مي گذارم.
پس از يك دوران سخت گرفتن نسبتاً كوتاه در «انجمن مالكيت»، هم اكنون محصولات مادي به شكلي فزاينده جايگزين تجارب مجوزدار غير مادي مي شوند. ما ديگر «مالك» هيچ چيز نخواهيم بود، تلاش كمتر براي تملك هر چيزي كه مي توانيم روي آن دست بگذاريم. اتفاقي كه خوب است. اما حرامزادگان سرانجام مالك همه چيز خواهند شد. اتفاقي كه بد است.
مادر زمين ناراضي ما مدت هاست كه از رفتارهاي انسان ناشادمان است. به راستي پس از آن همه بمباران، مين گذاري، مسموم كردن و به طور كلي هتك ناموس كردن آن براي مدت هاي طولاني، چه كسي مي تواند او را به خاطر اين ديدگاهش سرزنش كند كه مي گويد: «و در روز ششم خدا بر باد رفت».
(goe Bageant، نويسنده «شكار آهو با عيسي: گزارش هايي از جنگ طبقاتي آمريكا» است، كتابي درباره طبقه كارگر در آمريكا. آرشيو كامل آثار آنلاين او به همراه مطالب ديگر درباره طبقه كارگر آمريكا را مي توانيد در وب سايت او بياييد)**
منبع:سياحت غرب، ش77





۲۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
امي نوشته:

نقل قول
اصلا ما خودمون جزئی از همین سیستم وحشتناک هستیم!


آره.
طوری برامون زندگی رو ساختن که نتونیم راهی جز اونی که میخوان رو بریم!



اره دقيقا همين جوريه!
اين سيستم كاري كرده كه بايد هم پاي اون راه بري!
نمونش توي بحث افراط گرايي مردم در تجملات!
هر روز هر روز وسايل و ماشين الات جديد تر كه نيازي به ان نيست فقط بايد همگام و همپا با شركت هاي سود طلب حركت كرد!
اين سيستم كاري كرده كه ما اصلا به اصل موضوع توجه نكنيم و نگاهمون فقط به جايي كه سيستم ازمون ميخواد خيره باشه!
اگه هم كسي پيدا بشه كه حقيقتو بفهمه نتونه باهاش مقابله كنه!
چون ارتش پياده نظام همين سيستم در اطراف ما با ما خواهند جنگيد. دوستان، همسايگان و اعضاي خانواده مان كه اين سيستم رو قبول دارن اولين كساني هستند كه ما رو محكوم خواهند كرد!

نقل قول
میگم ساختن چون غذا و پوشاک ما رو زنده نگه داشته!
خدا به داد نوادگان مون برسه!این از تبعیض نژادی,این از اختلافات بین و زن و مرد!
اینم وضعیت تهیه خوراک پوشاک



مترفان از نگاه قرآن


یکی از موانع اساسی رشد انسان، از منظر قرآن، دنیامداری و دنیازدگی است که انسان را از رسیدن به کمال بازداشته، زمینه‏ساز آفاتی می‏گردد که به سقوط او می‏انجامد.
از این ویژگی در فرهنگ اسلام، با عناوین خودفراموشی، سرگرم شدن به کارهای بیهوده، بازماندن از هدف اصلی آفرینش و به فراموشی سپردن فلسفه هستی یاد شده است.این خوی، عامل قساوت قلب، خشکیده شدن سرچشمه عواطف، سلب حس و شعور انسانی و تباهی عقل است.
قرآن کریم از این نوع دنیازدگی افراطی با واژه«اتراف»یاد می‏کند که همان برتری دادن دنیا بر همه ارزشهای انسانی و الهی و نتیجه طغیانگری انسان است.
افراد گرفتار این خوی، در کتاب خدا، با ویژگیهای اخلاقی و روانی مانند:یاغی، سرمست به مال، غافل، گرفتار گناه، حرص و آزمندی طولانی، وصف شده‏اند.اتراف از نظر اقتصادی عامل رکود، از نظر اجتماعی عامل فساد و از نظر سیاسی باعث تفرقه می‏گردد.
اینک که نظام مقدس اسلامی بر ویرانه‏های حکومت مترفان بنا شده است، باید خطر دنیاگرایی و رفاه زدگی را درمان و از به وجود آمدن طبقه ممتاز انحصارطلب جلوگیری کند.

در فرهنگ قرآن، معنی نسبتا جامعی از واژه«اتراف»به این شرح یاد شده است:
«ترف یترف، ترفا، به معنای نعمت و آسایش در زندگی کردن، و خوش گذراندن. ترفه یعنی نعمت و ترفه، وسعت در نعمت است، و ترف و ترفه:خوشگذرانی و تن آسایی و نیز به معنی نازکی از نعمت و آسایش و غذای لذیذ و ارمغان است.باب افعال آن:اتراف به معنی اصرار در ظلم و نعمت است، و مترف، «اسم مفعول»آن، یعنی واگذاشته شده به خود، که هر چه بخواهد بکند، یا افسار گسیخته‏ای که هر چه دلخواه وی باشد، انجام دهد و مانعی در راه عیش و خوشی خود نبیند، و نیز به معنی ناز و نعمت پرورده و ستمکار و خوشگذران است.» 7
نتیجه آن‏که اتراف، طغیان در سوء استفاده از نعمت است.ثروت زیاد که در یک جا گرد آید، موجب سرکشی خواهد بود، و مترف بدون هیچ مانعی، به دلخواه خود، از نعمتهای الهی در راه ارضای خویش استفاده می‏برد.این واژه در همه جا جنبه منفی و مذموم دارد.

و الّذین یکنزون الذّهب و الفضّة و لا ینفقونها فی سبیل اللّه فبشّرهم بعذاب الیم. یوم یحمی علیها فی نار جهنّم فتکوی بها جباههم و جنوبهم و ظهورهم هذا ما کنزتم لا نفسکم فذوقوا ما کنتم تکنزون 12
و کسانی را که زر و سیم می‏اندوزند، و در راه خدا انفاقش نمی‏کنند، به عذابی دردآور بشارت ده.
روزی که در آتش جهنم گداخته شود و پیشانی و پهلو و پشتشان را به آن داغ کنند، این است آن چیزی که برای خود اندوخته بودید.حال طعم اندوخته خود را بچشید.
چنین ثروتی، ناروا، نامشروع و «بادآورده»محسوب می‏شود و لذا بر آن وعده عذاب داده شده است.ثروت نامشروع، هر سرمایه‏ای است که از غیر راه حلال، حد فاصل بین افراط و تفریط است. قرآن می‏فرماید:
لا تحرّموا طیّبات ما احلّ اللّه لکم و لا تعتدوا» 13
قرآن، نه«طیبات»را تحریم می‏کند، و نه زندگی اتراقی، و تکاثری را که«تعدّی»و تجاوز از حدّ است، اجازه می‏دهد.«اعتداء»، با«حلال»بودن سازگاری ندارد.قرآن می‏گوید از مال مشروع و حلال استفاده کنید:
کلوا ممّا رزقکم اللّه حلالا 14
اتراف و تکاثر، استفاده از اموال به صورت نامشروع می‏باشد و از این رو، از آن نهی شده است.
ممنوع بودن کسب درآمدهای غیر منطقی و افزون طلبانه، همه تحت یک عنوان کلّی قرار داده شده و آن«اکل مال به باطل»است. قرآن کریم می‏فرماید:
و لا تأکلوا اموالکم بینکم بالباطل... 15
اموال یکدیگر را به ناحق مخورید، مگر آن‏که تجارتی باشد که هر دو طرف به آن رضایت داده باشید.
دایره اکل مال به باطل، بسیار گسترده است و همه مواردی را که موضوع معامله دارای ارزش عقلایی نباشد، شامل می‏گردد؛ همانند:قمار، معامله قاچاق، انجام کارهای لغو و بیهوده، و اعمال منافی عفت.همچنین مالی که از راه احتکار، غصب، کم فروشی، ندادن زکات، واردات انحصاری، و انحصار تولید و توزیع به دست می‏آید.
درآمد حاصل از این راهها، نامشروع است و ثروت بی حساب و«بادآورده‏ای»را نصیب عاملان آنها می‏گرداند.راه چاره این «معضل»، در قرآن کریم مشخص شده است.با توجّه به این‏که مصالح جامعه اسلامی، بر مصلحت و نفع فردی مقدّم است، اگر مالکیّت خصوصی ثروتمندان مترف، با مصالح جامعه تضاد و تزاحم داشته باشد، باید حق جامعه مقدم گردد.قرآن، مال را مایه«قوام»، حیات و اعتبار جامعه می‏داند؛از این رو، نباید سررشته چنین امر مهمی به دست نابخردان و«سفیهان»سپرده شود:
و لا تؤتوا السّفهاء اموالکم الّتی جعل اللّه لکم قیاما 16
اموالی که خدا قوام زندگی شما را با آن مقرّر داشته است، به تصرّف سفیهان مدهید.
مرحوم علاّمه طباطبائی در این باره می‏نویسد:
«اموال موجود در دنیا، مال همه است و تنها به خاطر مصالح خاصّه(که سود آن نیز عاید همه می‏شود، تا جایی که مزاحم حقّ جمع نباشد)بعضی از آن مال به بعضی از افراد جامعه اختصاص می‏یابد.و اما در جایی که مالکیّت فردی و خصوصی به بعضی از آن مال، مزاحم با حق جمع باشد و حقوق جمع را ضایع سازد، بدون تردید رعایت مصلحت جمع مقدّم بر رعایت مصحلت فرد خواهد بود...خدای عزّ و جلّ این اصل اصیل را در مواردی از کتابش تأیید نموده است؛از آن جمله فرموده:و خلق لکم ما فی الارض جمیعا(بقره/29)؛ خدای عز و جل آنچه در زمین است، برای شما خلق کرده است». 17
آیه یاد شده درباره یتیمان بحث می‏کند، اما یک حکم کلّی و عمومی برای همه موارد را در بردارد.و آن این‏که انسان نباید در هیچ حال و هیچ جا اموالی که در اختیار اوست، به دست افراد کم عقل و غیر رشید بسپارد؛ چه اموال شخصی و چه اموال عمومی (اموال حکومت اسلامی).
در روایتی، تمام افرادی که به جهتی ازجهات قابل اعتماد نیستند، «سفیه»نامیده شده‏اند و از سپردن اموال(شخصی و عمومی) به آنها نهی شده است.امام جعفر صادق علیه السّلام در تفسیر«سفهاء»در آیه‏و لا تؤتوا السّفهاء اموالکمفرمودند:«من لا تثق به».
«سفیه کسی است که مورد اعتماد نباشد». 18



____________________________________________________
اين نگاه قران درباره كسانيه كه با ثروت اندوزي فقط به فكر رفاه خود هستند و هيچ ارزشي براي بقيه انسان هاي كره زمين قائل نيستند
كساني كه با اهداف شيطاني خود تمام حد و مرزا رو ميشكنن





۲۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
elguaje7 نوشته:


ما مشتری های باهوشی نیستیم!



ما با هوش هستيم ولي اگاه نيستيم!
ما مثل يه سي دي رايت شديم!
منظورم اينه كه ورودي هاي ذهنمون همون چيزيه كه به ما القا ميشه و حقايق پنهان ميمونه!
حتي اگه ما از حقايق با خبر باشيم چنان در اين سيستم درگير شديم كه اصلا نميتونيم ازش خارج بشيم!
به راهاي مختلف ما رو مجبور به اطلاعت از سيستم كردند!
مثلا يه امريكايي مگه چند انتخاب براي خريدن گوشت داره؟؟
بازم به مملكت خودمون كه به خاطر اداب و رسوم اسلامي خيلي چيزا بهتره ولي تو همين مملكت هم چيزايي هست كه ورودي و حاصل سيستم باشه!

ما وقتي وارد زندگي ميشيم مجبوريم از اين سيستم خريد كنيم!
مجبوريم فقط كالاهايي رو كه جلومون ميزارن انتخاب كنيم!
از معايب سيستم ماشيني و توليدات كاراخانه جات از بين رفتن صنعت دستي هستش
صنايع دستي توليد لباس فرش گوشت مرغ و مواد غذايي از بين رفته! چون سيستم طوري كار كرد كه اين صنعت نابود بشه و طبق يه دو دوتا چهارتاي ساده ميفهميم كه از انتخاب هاي ما كم شده و ما فقط مجبوريم يه سيستم راي بديم!!

نقل قول
سیستم دوست نداره ما باهوش باشیم...

اون كه صد در صد
ما رو تو يه فقط اگاهي نگه ميدارن!
و فقط چيزايي رو كه بايد بدونيم چه راست چه دروغ(!) به ما القا ميكنن!

نقل قول
اصلا ما خودمون جزئی از همین سیستم وحشتناک هستیم!

دقيقا همينه!
ما بجز نياز غذايي و خوراك و پوشاك از اين سيستم نياز اقتصادي هم داريم!يعني اينكه ما با كار كردن در اين كارخانه جات امرار معاش ميكنيم!
در ضمن بجز اون براي بالا رفتن سطح رفاه و فرهنگ و اقتصاد و سياست ما مجبوريم اين سيستم رو مورد تاييد قرار بديم!
شاخصه پيشرفت رفاهي و فرهنگي يه جامعه به ميزان كارخانه جات و صنعت اون كشور بستگي داره!اين يه عامل
و هزاران دليل ديگه كه ما رو مجبور ميكنه بخشي از سيستم باشيم




۲۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{تولیدات ومحصولات- product}
نام کاربری: elguaje7
پیام: ۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول
- یوهان کرایف، رونالدینیو
- استقلال
- اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا
- پپ گواردیولا
- امیر قلعه نویی
گروه:
- کاربران عضو
آیا سردمداران قدرت عمدا برای خاموش کردن جامعه تلاش می کنند؟(1)

تحقیقات علمی ثابت کرده که سال ها دولت های سراسر جهان سود فراوانی از فروش محصولاتی که به صورت مستقیم بر سلامت جسمی و فکری جامعه اثر می گذارد، به دست آورده اند. در اینجا به محصولات روزمره ای که باعث صدمه به مغز و اختلال در قضاوت و یا حتی باعث پایین آمدن ضریب هوشی در جهان می گردد اشاره شده است.
به قول هیتلر چه خوش شانسی از این بیشتر که رهبر افرادی باشید که فکر نمی کنند. افراد تحصیل کرده از درستی این مسئله آگاهند و هدف این برنامه را می فهمند و در برابر این عمل غیر قابل تایید عکس العمل نشان می دهند. قضاوت کردن بر اساس داده های غیر قابل شمارش موجود در مورد این مسئله آسان است و به نظر می رسد که نخبگان دقیقا عکس این شرایط را خواستارند. مواد ناسالم، وحشت آور و گیج کننده موجب سکون جامعه می گردد. در اینجا به اثرات مواد دارویی، فلوراید و آسپارتام، جیوه و ... در بدن انسان می پردازیم و می بینیم که چگونه این محصولات به افراد داخل این ساختار تحمیل می شود.

تجویز مصرف مواد مخدر

در طول دهه گذشته شاهد افزایش سرسام آور تجویز داروهایی برای درمان انواع مشکلات به ویژه برای کودکان بوده ایم. از سال ۱۹۹۰ اختلال کمبود توجه در کودکان آمریکایی به عنوان یک بیماری معرفی شد و برای درمان آن داروهای روانگردان مانند ریتالین تجویز می شود.
امروزه کودکانی که به اصطلاح بیش فعال هستند و دارای شخصیتی قوی می باشند توسط داروهایی که به صورت مستقیم بر عملکرد مغز آن ها اثر می گذارد تسکین می یابند. حتی اگر یک اختلال به روشنی تعریف نشده باشد و دارای مستندات کافی نباشد (که هیچ اثر قابل مشاهده بیولوژیکی ندارد)، کودک به عنوان بیمار شناخته می شود. استفاده از ریتالین در سنین پایین موجب سکون روانی می گردد و بدن فرد را در برابر انواع قرص های دیگر غیر فعال می کند چنانچه فرد در مراحل بعدی زندگی خود به استفاده از مواد روان گردان روی می آورد، پس عجیب نیست که شاهد مصرف شدید داروهای ضد افسردگی در سال پیش رو باشیم.



صنعت داروسازی که متعلق به بسیاری از ماسونرهایی در بالاترین سطح دولت است فشار زیادی برای استفاده گسترده از داروهای روانپزشکی در عموم جامعه وارد می کند. از سال ۲۰۰۲ قرص های فراوانی با این ادعا که موجب حل اختلالات روانی می شوند به بازار عرضه شده است و بسیاری از این قرص ها بدون انجام پژوهش های لازم برای بررسی اثرات جانبی روانه بازار شده اند و بدتر از آن اینکه گاهی این عوارض شناخته شده بودند ولی آن ها را از دید مردم پنهان کرده اند.
در ادامه لیستی از مواد مخدری که معمولا به عنوان داروهای روانی به فروش می رسند آورده شده است. این داروها باعث ایجاد ترس در انسان می شود و قدرت ترس در انسان از قدرت مغز وی بیشتر است. فکر کنید اگر روی داروها می نوشتند مصرف این دارو ممکن است شما را به خودکشی وادار سازد چه اتفاقی می افتاد؟



آسپارتام


آسپارتام نوعی شیرینی مصنوعی است که درمحصولاتی مانند نوشابه رژیمی و مواد غذایی رژیمی و آدامس وجود دارد. از زمان کشف این ماده در سال ۱۹۶۵ آسپارتام درگیر جنجال های زیادی در مورد سلامت خود است. این ماده در درجه اول باعث ایجاد تومور مغزی می گردد و در ابتدا به کارگیری آن توسط FDA منع شده بود. شرکت سارل اقدام به فروش آسپارتام کرد و در سال ۱۹۷۷ زمانی که دونالد رامسفلد به عنوان مدیر عامل این شرکت منصوب شد همه چیز تغییر کرد. آسپارتام را می توان در ۵۰۰۰ محصول پیدا کرد. هنوز هم پس از سال ها از مصوبه استفاده از آسپارتام دانشمندان برجسته ای در حال بحث و تلاش برای منع استفاده از این محصول هستند.
در سال ۱۹۹۵، FDA با استفاده از قانون آزادی اطلاعات فهرستی از نود و دو علامت ناشی از استفاده از آسپارتام در قربانیان آن را منتشر کرد:



با این حال این علائم تنها محدوده کوچکی از استفاده آسپارتام را نشان می دهد. آسپارتام موجب بیماری های شدید و طولانی مدت می گردد.

فلوراید

یک منبع مضر شیمیایی دیگر که انسان های مدرن از آن استفاده می کنند آب های آشامیدنی و نوشابه های غیر الکلی است. از سال ۲۰۰۲ آمارها نشان می دهد که تقریبا ۶۰% جمعیت ایالات متحده آب حاوی فلوراید را از طریق شیرهای خانه مصرف می کنند. دلیل رسمی استفاده از فلوراید در آب های آشامیدنی چیست؟ جلوگیری از پوسیدگی دندان؟!؟!؟ واقعا؟؟؟ آیا این نفع کوچک قابل مقایسه با مصرف مقدار زیاد فلوراید در جامعه است؟ بعضی تحقیقات حتی استفاده از فلوراید در دندانپزشکی را رد کرده اند.
پس چرا هنوز فلوراید در آب شیر وجود دارد؟ در اینجا حقایقی در مورد ماده شیمیایی فلوراید را آورده ایم:
فلوراید در یک بازه زمانی به عنوان آفت کش مصرف می شد.
در سال ۱۹۷۲ به عنوان ماده سمی هم خانواده آرسنیک، جیوه و پاراکوات ثبت شده است.
فلوراید در طبقه بندی علمی رتبه بیشتری از سرب دارد، با این حال فلوراید ۲۰ برابر بیشتر از سرب در آب شیر وجود دارد.



تحقیقات فراوانی در مورد اثرات نامطلوب فلوراید در بدن انسان انجام شده است که می توان به تغییرات ساختار استخوان و اختلال در سیستم ایمنی بدن که موجب ایجاد انواع سرطان می شود اشاره کرد. یکی دیگر از عواقب نگران کننده فلوراید که کمتر شناخته شده ولی بسیار با اهمیت است تاثیر آن بر مغز است. در واقع کلسیفیکاسیون غده صنوبری یکی از عوارض جانبی فلوراید است.
غده صنوبری علاوه بر اهمیت حیاتی که برای تنظیمات هورمونی دارد، کارکرد باطنی نیز دارد و حتی توسط گروهی از عرفا به عنوان چشم سوم شناخته می شود. در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان بخشی از مغز که مسئول روشنگری و معنویت است خوانده می شود. آیا روشنگری و معنویت باید خارج از محدوده دسترسی انسان مدرن قرار گیرد؟


مصرف مواد یاد شده در اینجا احتمالا به صورت فوری و قابل توجه تاثیر گذار نخواهند بود اما پس از سال ها خوردن این مواد افکار به طور روز افزونی تیره و مه آلود می گردد و توانایی تمرکز را کاهش می دهد و قضاوت را دچار اختلال می کند. به عبارت دیگر یک مغز توانا دچار کسالت می گردد. هنگامی که جمعیت زیادی به شدت مسموم شده و ساکن هستند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مانند انسان هایی که جسما زنده هستند و از لحاظ فکری کاملا سر به راه و مطیع می باشند. به جای پرسش و تحقیق در مورد حقایق به سادگی خاموش می شوند و تنها مجاب به انجام وظایف روزانه خود هستند و هرچه رسانه ها به آن ها دیکته کنند می پذیرند.

منبع




۲۷ مرداد ۱۳۹۰
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۴۳
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۳۰۶
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۲۰۵ پاسخ
۸,۴۱۵,۶۰۴ بازدید
۱۱ ساعت قبل
Salehm
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۵ پاسخ
۵۴۸,۳۷۰ بازدید
۲۲ ساعت قبل
ali
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۴ پاسخ
۱۱,۶۷۷,۲۴۲ بازدید
۲ روز قبل
یا لثارات الحسن
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۳ پاسخ
۱,۲۴۴,۳۶۳ بازدید
۲ روز قبل
Activated PC
آموزش و ترفندهای فتوشاپ
انجمن علمی و کاربردی
۱۳۵ پاسخ
۴۴,۹۵۷ بازدید
۲ روز قبل
RealSoftPC
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۳ پاسخ
۲,۰۸۶ بازدید
۳ روز قبل
Crack Hints
موسیقی
انجمن هنر و ادبیات
۵,۱۰۱ پاسخ
۱,۰۲۲,۸۹۸ بازدید
۴ روز قبل
Activated soft
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۳۸,۰۵۴ بازدید
۱۱ روز قبل
javibarca
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۹,۴۴۹ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۱۰,۷۵۳ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۶,۴۵۰ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۸۹۱ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۱۶۵ کاربر آنلاین است. (۱۲۷ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!