به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۱ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: Carles_Puyol
پیام: ۶,۴۶۱
عضویت از: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
از: ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲̲̲͡͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡
گروه:
- کاربران عضو
قدم زدن در درون سازها/ عکاسی از فضای داخلی سازهای یک ارکستر


یک عکاس آلمانی برای طراحی پوسترهای ویژه ارکستر فیلارمونیک برلین از لنزهای ماکروی ویژه ای برای عکسبرداری از درون سازهای موسیقی استفاده کرده است تا فضای درونی آنها به شکل محیطی وسیع دیده شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاید این تصاویر به فضای داخلی کلیساهایی بزرگ شباهت داشته باشند اما در حقیقت نشان دهنده فضای داخلی ابزارهایی هستند که نسبت به ساختمان یک کلیسا ابعاد کوچکتری دارند اما با استفاده از تکنیک ویژه ای به این بزرگی به تصویر کشیده شده اند.

این تصاویر از فضای داخلی سازهای مختلف موسیقی به وجود آمده و انتشار آنها بر روی اینترنت با اقبال عمومی مواجه شده است. این تصاویر برای پوسترهای ویژه ارکستر فیلارمونیک برلین به ثبت رسیده اند.

برای ثبت این تصاویر از لنزهای کلوزآپ ویژه ای در درون سازها استفاده شده است تا فضای درونی آنها به شکل محیطی وسیع دیده شود. "ژوئر اورز" عکاس برلینی است که از فضاهای داخلی سازهایی مانند ویولن، ویولن سل، فلوت و ارگ عکاسی و این تصاویر را با استفاده از مجموعه ای از میکرولنزها ثبت کرده است.

از آنجایی که دیدن تصاویر این حس را به وجود می آورند که گویی عکاس در حال راه رفتن در میان آن ساز بوده، انتشار این عکسها در اینترنت با استقبال زیادی مواجه شده است.

این ارکستر 128 عضوی که رهبری آن به عهده "سر سیمون رتل" است پیش از این به عنوان اولین ارکستر در جهان شناخته می شد که در فضایی سه بعدی به اجرای موسیقی پرداخته اند:





فضای داخلی یک ویولن، این فضاها به فضاهای داخلی تالارها و کلیساهای بزرگ شباهت دارند




فضای داخلی ویولن سل




فضای داخلی فلوت







۲۷ اسفند ۱۳۹۰
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: elguaje7
پیام: ۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول
- یوهان کرایف، رونالدینیو
- استقلال
- اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا
- پپ گواردیولا
- امیر قلعه نویی
گروه:
- کاربران عضو
رهبر ایران تحریمها را خنثی می کند؛ پاسخ به تجاوز احتمالی در همان سطح


سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو روز گذشته به ویژه در جمع میلیونی زائران حرم ملکوتی امام رضا(ع)، بازتاب های مختلف و گسترده ای در رسانه های غربی و صهیونیستی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته سخنانی را در زمینه حمایت از تولیدات ملی و همچنین هشدار درباره هرگونه اقدام ماجراجویانه علیه ایران بیان فرمودند.
این سخنان از سوی رسانه های بیگانه با واکنش های متفاوت و جالب توجهی روبرو شد. بلافاصله پس از پخش سخنان دیروز ایشان درباره لزوم حمایت از تولیدات داخلی این اظهارات به عنوان حرکتی درخور توجه برای مقابله با تحریم های آتی غرب در نظر گرفته شد.
بسیاری از رسانه ها از جمله رسانه ها و شبکه های آمریکایی با نقل سخنان ایشان اینگونه عنوان کردند که آیت الله خامنه ای بر آنند تا در سال جدید کشور را برای مقابله با تحریمهای سخت تر آماده کنند.
خبرگزاری روریترز در بخشی از مطلب خود به سخنرانی سالیانه مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدات داخلی اشاره می کند و می نویسد: رهبر ایران از مردم خود خواست تا اجناس ایرانی را خریداری کنند.
شبکه سی بی اس، یورو نیوز، رویترز، و رسانه های اسرائیلی همچون روزنامه یدیعوت آحارونوت در مطلب امروز خود به طور گسترده ای سخنان ایشان مبنی بر پاسخ ایران به هرگونه حمله ای را پوشش دادند.
برخی از رسانه های غربی، اظهارات ایشان مبنی بر دفاع را به عنوان تدوین ضمنی یک دکترین دفاعی جدید عنوان کردند.
آسوشیتدپرس در گزارشی در این باره نوشت : رهبری ایران تهدید کرد که ایران هرگونه اقدام نظامی از سوی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی را پاسخ خواهد داد.
این خبرگزاری افزود: رهبری ایران تاکید دارد که ایران هرگونه حمله ای را "در همان سطح" پاسخ خواهد داد.
تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت رفتار توام با احترام از سوی آمریکا در برابر ایران یکی از بخش های مهمی بود که آسوشیتدپرس آن را منعکس و اعلام کرد : رهبری با این سخنان خواست بگوید که بی احترامی آمریکا به ایران می تواند به اختلافات بیشتری دامن بزند.

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های عربی








۲ فروردین ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: elguaje7
پیام: ۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول
- یوهان کرایف، رونالدینیو
- استقلال
- اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا
- پپ گواردیولا
- امیر قلعه نویی
گروه:
- کاربران عضو
جشن های نوروز در استان های مختلف تركیه به درگیری انجامید


آنكارا - رسانه های خبری تركیه از درگیری نیروهای امنیتی و پلیس این كشور و شركت كنندگان در مراسم جشن های نوروزی در استان های مختلف تركیه خبر دادند.



به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، این رسانه های خبری نوشتند: نیروهای امنیتی و پلیس تركیه در پی اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم جشن نوروز در شهرهای مختلف تركیه ، در استان های مرسین ، بتمن ، شیرناك ، وان و حكاری با شركت كنندگان در این مراسم به درگیری و متفرق كردن آنان پرداختند.
به نوشته این رسانه های خبری ، ' احمد ترك ' نماینده مستقل مجلس ملی تركیه ، امروز در استان جنوب شرقی بتمن و در شهر پانچ به علت پرداخت گاز اشك آور از سوی پلیس این استان به دلیل مشكلات تنفسی به بیمارستان منتقل شد.
حزب صلح و دمكراسی كه 29 نماینده در مجلس ملی تركیه دارد ، خواستار برگزاری مراسم جشن های نوروز در این كشور شده بود كه با مخالفات مقامات وزارت كشور روبه رو شد.
پلیس شهرهای استانبول و دیاربكر نیز روز یكشنبه گذشته به هنگام برگزاری مراسم جشن های نوروز ، برای متفرق كردن شركت كنندگان در این مراسم از گاز اشك آور و ماشین های ضد شورش استفاده كرد.







۲ فروردین ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: kosars
پیام: ۵۲۴
عضویت از: ۱۷ آبان ۱۳۹۰
از: ▫̲̲͡͡ ̲ ̲̲͡|̡̡̡ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡
طرفدار:
- ژاوی-مسی-پیکه-فاب
- ...
- هیشکدوم یه موقعی تیمای اصفهانی خوب بودن:4:
- اسپانیا
- هیشکدوم
- معلومه دیگه پپ
- هیشکدوم
گروه:
- کاربران عضو
پاناسونیک: اولین پلوپز اندرویدی دنیا



آشپزی کردن از کارهایی است که به خاطر تنوع اش کمتر ما را خسته می کند. حالا فکر کنيد آشپزی کردن با گجت های جديد و سیستم عامل های دوست داشتنی شان چه لذتی دارد. تا به حال پلوپز اندرویدی ديده بودید!؟

پاناسونيک در يک کار مشترک با شرکت سونی ادعا می کند اولین پلوپز دنیا را که با اسمارت فون کار می کند طراحی کرده است. اين محصول ژاپنی با مدل SR-SX2 دارای یک چيپ RFID است. اگر سیستم عامل اسمارت فون شما اندرويد باشد و از فناوری FeliCa مخصوص سونی پشتیبانی کند، می توانيد از راه دور به اين پلوپز وصل شوید و مراحل طبخ برنج را به طور دلخواه بر روی آن برنامه ریزی کنيد.

جالبتر آنکه می توانيد با نصب اپلیکیشن مخصوص، نوع برنج مورد استفاده خود را انتخاب کرده و از نکات فنی طبخ آن مانند میزان آب، درجه حرارت و... مطلع شويد. با دانستن این نکات طبخ برنج را برنامه ریزی کرده و همه چیز را به اين پلوپز هوشمند بسپارید.

از طرفی یک بانک غذایی که شامل چندين دستور تهيه و طبخ غذاهای گوناگون است توسط پاناسونیک گرد آوری شده. تنها کافی است با سیستم عامل اندورید گوشی به اين بانک متصل شوید و طرز تهيه غذاهای قابل طبخ با این مدل پلوپز را مشاهده کنيد. 6 دستور غذا جهت مطالعه و استفاده در آينده، قابل ذخيره در حافظه این پلوپز است. همچنين هر فرد می تواند 100 دستور غذایی را به کمک اسمارت فون خود به بانک غذايی پاناسونیک اضافه کند.

این محصول قرار است از ماه ژوئن امسال وارد بازار شود. اما هنوز صحبتی از قیمت تمام شده آن به گوش نمی رسد. به هر حال طبخ برنج با طعم سيستم عامل اندرويد هم بايد تجربه ای دلچسب باشد.






مطمئن برگرد
۳ فروردین ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: elguaje7
پیام: ۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول
- یوهان کرایف، رونالدینیو
- استقلال
- اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا
- پپ گواردیولا
- امیر قلعه نویی
گروه:
- کاربران عضو
ارتش آواتارها تشکيل مي‌شود


جام جم آنلاين: آژانس تحقيقات پيشرفته دفاعي آمريكا (DARPA) طي دهه اخير و بويژه در حوزه دانش روباتيك، ويترين رنگيني از فناوري‌هاي پيشرفته هوشمند دفاعي و تسليحاتي را به نمايش گذاشته است.



در اين آوردگاه فناوري‌هاي برتر مي‌توان ردپاي محصولاتي از تجهيزات حفاظتي و توان‌افزايي فردي گرفته تا وسايل نقليه هوشمند، روبات‌هاي امدادگر ميدان نبرد، سامانه‌هاي هوشمند رهگيري، ليزرهاي زميني و هوابرد و همچنين ديد‌بان‌ها و جاسوس‌هاي روباتيك خزنده و پرنده را دنبال كرد كه گويي مي‌خواهند صحنه نبردهاي آينده را كاملا ماشيني كنند.
نبردهايي كه با حضور ابرسربازها و ارتش روبات‌ها به سناريوي فيلم‌هاي علمي ـ تخيلي و حال و هواي بازي‌هاي رايانه‌اي جنگي بيشتر شبيه خواهد بود.
از قرار معلوم آژانس دارپا برگ ديگري از اين سناريوي رقابت پيشرفته دفاعي را ورق زده و از صرف ميليون‌ها دلار بودجه براي پروژه‌اي موسوم به «آواتار» خبر مي‌دهد.
البته اين آواتار با آواتار مشهور جيمز كامرون ـ پرفروش‌ترين و فناورانه‌ترين فيلم سينمايي همه دوران ـ فقط تشابه اسمي دارد؛ و همين ابتداي كار خيالتان جمع باشد كه اين آژانس تحقيقات پيشرفته دفاعي دنبال دستكاري ژنتيكي بيگانه‌هاي پوست آبي نيست؛ بلكه آنها با برنامه آواتار خودشان در پي توسعه بخشيدن گونه‌اي از روبات‌هاي رزمنده هستند.
آن‌طور كه خود آژانس ادعا مي‌كند، برنامه آواتار قرار است روي توسعه واسط‌ها و الگوريتم‌هايي كار كند كه زمينه ارتباط و مشاركت بهتر و مؤثرتر ميان يك سرباز و يك روبات را بهبود خواهد بخشيد.
به بيان ديگر، اين برنامه مي‌خواهد يك سرباز را قادر به شراكت مؤثرتري با يك ماشين نيمه خودكار دوپا سازد تا در سايه اين همنشيني و ارتباط كاري مؤثر، روبات بتواند همچون نسخه بدلي از سرباز در صحنه نبرد سينه سپر كند.
با اين حساب آژانس در سوداي توسعه نسخه معادلي از پرنده‌هاي بي‌سرنشين است كه روي زمين راه مي‌رود؛ در واقع يك گونه پرنده روباتيك دوپا كه سرباز كنترل‌كننده آن صدها يا هزاران كيلومتر دورتر از خط مقدم جبهه است.
برنامه آواتار تا اين جاي كار آميزه‌اي از هراس و هيجان را در هيأت روبات‌هاي جنگجويي كه با روح و مغز سربازهاي انساني به جنگ همديگر مي‌روند، به تصوير كشيده است.
تصويري كه به ادعاي متوليانش يك نقشه خيالي و برنامه واهي نيست. آنها معتقدند با وجود همه مشكلات و موانع، امكانات و فناوري‌هايي كه بتوان براي ادامه كار و نتيجه گرفتن به آنها تكيه كرد از قبل موجود هستند. به عنوان مثال مي‌توان به نمونه‌هايي همچون روبات Petman اشاره كرد كه مي‌تواند راه برود، زانو بزند و سينه‌خيز حركت كند.
اين روبات كه از ابتدا به عنوان ابزار آزمايش لبا‌س‌هاي حفاظت از مواد شيميايي معرفي شده بود در كنار روبات‌هاي مشابه ديگري كه با مقاصد امنيتي و حفاظتي به‌عنوان بدل انساني براي حضور در محيط‌هاي مخاطره‌آميزي همچون عمليات خنثي‌سازي بمب مورد استفاده قرار مي‌گيرند، نمونه‌هايي از توانايي‌هاي فناورانه بهتر براي آغاز ساخت سربازهاي روباتيك هستند.‌
البته چنين روبات‌هايي مزايا و كاركردهاي واقعا مؤثري دارند، اما مشكل اينجاست كه اين‌گونه روبات‌ها فقط ماشين هستند و آنقدر نبوغ و استعداد از خود نشان نداده‌اند تا به عنوان يك مدل و نسخه جنگ‌افزاري در ميدان جنگ مورد استفاده قرار گيرند.
راهكاري كه فعلا براي اين مشكل مطرح مي‌شود، استفاده از ميانجي يا همان واسط‌هاي سخت‌افزاري است. يك سكان هدايت (همانند دسته فرمان بازي) و نمايشگر چند مونيتوري احتمالا به درد اين كار مي‌خورد؛ يا چنانچه واقعا بخواهيد با نسخه آواتاري خودتان همراه شويد، مي‌توانيد از يك كلاه‌كاسكت مجازي و لباسي مجهز به حسگرها و فعال‌كننده‌ها استفاده كنيد.
البته بايد توجه داشت كه فناوري واسط‌ها يا همان فصل مشترك‌هاي ارتباط‌دهنده مغز ـ رايانه هنوز به درجه‌اي از كمال نرسيده‌ است كه دقت و تفكيك‌پذيري مورد نياز براي اتصالات همسطح با مغز انسان را پشتيباني كند، ولي اين اميدواري وجود دارد كه ظرف چند سال آينده به لحاظ پيشرفت و كارايي به گزينه مطلوب و قابل اعتنايي بدل شود.
از طرفي با عنايت به بضاعت فناوري و سرمايه اختصاص‌يافته به برنامه آواتار و صد‌البته اطلاعات و جزئياتي كه تا اينجاي كار از سوي متوليان آواتار اعلام شده است، فعلا تا همين حد كه بگوييم روبات‌هاي سرباز در راهند، حق مطلب ادا شده است.
چون به نظر مي‌رسد هنوز تا ساخت روبات‌هايي كه عملا پا به صحنه نبرد بگذارند و به طور كاملا مستقل پيشمرگ انسان‌ شوند، فاصله زيادي وجود دارد يا دست‌كم چالش‌هاي اساسي علمي و فناوري بسياري وجود دارد.






۱۵ فروردین ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: elguaje7
پیام: ۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول
- یوهان کرایف، رونالدینیو
- استقلال
- اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا
- پپ گواردیولا
- امیر قلعه نویی
گروه:
- کاربران عضو
فیس‌بوک خطر اختلالات غذایی را افزایش می دهد


مهر نوشت: محققان آمریکایی با نشانه رفتن انگشت اتهام خود به سوی فیس بوک و سیستم های اشتراک گذاری عکس و نظرخواهی، نشان دادند که این شبکه های اجتماعی خطر اختلالات غذایی را افزایش می دهند.



به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج تحقیق جدیدی که در مرکز اختلالات غذایی بالتیمور انجام شده است، نشان می دهد که شبکه های اجتماعی چون فیس بوک تاثیر بسیار منفی روی افرادی می گذارند که از مشکلات اضافه وزن رنج می برند و می توانند آنها را به سوی اختلالات غذایی حاد سوق دهند این مشکل به ویژه نوجوانان را تهدید می کند.
این پژوهشگران به طور نمونه 600 کاربر فیس بوک در سنین بین 16 تا 40 سال را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که بیش از نیمی از این شرکت کنندگان زمانی که به عکسهای خود نگاه می کنند و آنها را با عکسهایی که دیگران در این شبکه ها به اشتراک می گذارند مقایسه می کنند از بدن خود ناراضی هستند.
75 درصد از کاربران سایت مارک زاکربرگ اظهار داشتند معتقدند که باید لاغر شوند و حتی سیستمهای نظرخواهی (کامنت گذاری) نیز به بهتر شدن این موقعیت کمکی نمی کنند.
براساس گزارش نیویورک دیلی نیوز، به گفته شرکت کنندگان در این تحقیق، دوستان آنها به دفعات قضاوتهای خود را درباره وضعیت زیبایی شناختی آنها بیان می کنند اما این نظرات نمی توانند مفهوم جعلی لاغر و زیبا بودن را در این کاربران تقویت کنند.







۱۵ فروردین ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: elguaje7
پیام: ۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول
- یوهان کرایف، رونالدینیو
- استقلال
- اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا
- پپ گواردیولا
- امیر قلعه نویی
گروه:
- کاربران عضو
نیروی دریایی ایران تمامی خدمه كشتی ربوده شده چین در خلیج عمان را نجات داد


تهران - رسانه های دولتی چین به نقل از سفارت این كشور در تهران گزارش دادند : تمام 28 خدمه یك كشتی باری چینی ربوده شده توسط دزدان دریایی در خلیج عمان در فاصله ای نه چندان دور از جنوب ایران نجات یافتند.



خبرگزاری رسمی چین ( شین هوا ) گزارش داد : دزدان دریایی اوایل جمعه در نزدیكی بندر چاه بهار ایران به این كشتی حمله كردند و خدمه آنها بعدا طی همان روز نجات یافتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پكن، شین هوا در گزارش خود به حزییات عملیات نجات نپرداخت ولی قبلا گفته بود كه نیروهای دریایی ایران این كشتی را كه ' شیانگهوامن ' نام دارد شناسایی كرده یود.
خبرگزاری چین گفت : نیروی دریایی و وزارت خارجه تهران قول داده بودند این كشتی ربوده شده را پس از آنكه مقامات چین خواستار ' هرنوع تدابیر لازم برای نجات كامل كشتی و خدمه اش شده بودند ، نجات دهند.
این كشتی در پاناما به ثبت رسیده و متعلق به شركت كشتیرانی ' نانجینگ اوشن ' در شرق چین بود.






۱۹ فروردین ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
محجبه شدن زنان غير مسلمان آمريکايي در حمايت از«شيما العوضي»





يک میلیون زن غیر مسلمان در امریکا در حمایت از شیما العوضی، یک مهاجر عراقی که در ماه مارس ۲۰۱۲ به طور وحشیانه‌ در خانه اش به قتل رسید، محجبه می‌شوند.

به گزارش نزدیکه به نقل از «آرماگدون» ، یک میلیون زن غیر مسلمان در امریکا در حمایت از شیما العوضی، یک مهاجر عراقی که در ماه مارس ۲۰۱۲ به طور وحشیانه‌ در خانه اش به قتل رسید، محجبه می‌شوند.
بسیاری از زنان غیرمسلمان در امریکا تصاویری از خود را که در آن‌ها روسری بر سر دارند، بر روی صفحه "یک میلیون حجاب برای شیما العوضی" که اخیرا در وب سایت فیس بوک ایجاد شده، بارگذاری کرده اند.
این صفحه اینترنتی دوم آوریل ۲۰۱۲ (۱۴ فروردین ۱۳۹۱) دارای ۱۰ هزار عضو بوده است.
همچنین تظاهرات‌هایی در روزهای اخیر موسوم به "حجاب و ژاکت کلاه دار" در چندین دانشگاه در سرتاسر امریکا برپا شد.
عبارت "ژاکت کلاه دار" به قتل ترایوون مارتین، یک نوجوان سیاهپوست امریکایی اشاره دارد که ۲۶ فوریه توسط یک نگهبان محلی در فلوریدا امریکا به ضرب گلوله به قتل رسید.
گفتنی است "شیما العوضی"، مادر ۵ فرزند بود كه ۲۴ مارس در خانه خود در ایالت کالیفرنیا امریکا به قتل رسید.
العوضی، ۲۴ مارس در خانه خود واقع در شهر "ال کاجون" کالیفرنیا، بیهوش پیدا شد. وی بر اثر شدت جراحات وارده در حالی که در خون خود غلتیده بود، جان خود را از دست داد. کنار این زن یادداشتی یافت شد که روی آن نوشته شده بود "تروریست؛ به خانه‌ات برگرد".



______________________________________________
خدا همه ادمها نژاد پرست و قاتل رو لعنت كنه




۱۹ فروردین ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: پرچم-دار
پیام: ۱,۶۰۰
عضویت از: ۵ خرداد ۱۳۸۷
طرفدار:
- ژنرال ژاوی
- یوهان کرایف
- فرانک ریکارد
گروه:
- کاربران عضو
مقام های وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی میگویند که به زودی اولین ماهواره افغانستان به فضا پرتاب می شود.
انجنير اميرزی سنگين، وزير مخابرات در محفل فراغت دومين دور انستيتوت تكنالوژی معلوماتي و مخابراتي تحصيلات عالي گفت که در آينده نه چندان دور، ماهواره مخصوص افغانستان كه دور دست ترين مناطق كشور را مورد پوشش قرار مي دهد، به فضا فرستاده می شود.

به گفته آقاي سنگين اين ماهواره سهولت فراواني را در سيستم مخابرات كشور ايجاد خواهد كرد. او افزود كه در صورت پرتاب ماهواره مذكور به فضا، مشكل كمبود فرکانس شبكه هاي تلويزيوني نيز حل خواهد شد.
او گفت:"در حال حاضر رسانه هاي تصويري تازه تاسيس شده با كمبود فركانس مواجه اند و درصورتيكه اين خلا پر شود تعداد شبكه هاي تلويزيوني به دو چند افزايش خواهد يافت."
وزير مخابرات گفت كه اكثر رسانه هاي تصويري در ولايت هاي دوردست و مركزي افغانستان فعاليت ندارند و در بسياري ولايات تلويزيون موجود نيست؛ كه اين چالش با نصب ماهواره مذكور به قمر مصنوعي حل خواهد شد.
او همچنان از خدمات جديد انترنتي ( برودباند) كه از سرعت فوق العاده برخوردار است خبر داده افزود كه سيستم مذكور در مدت كمتر از شش ماه فراگير خواهد شد.
وزیر مخابرات همچنین افزود که این وزارت قرار است به كمك وزارت داخله، شناسنامه هاي الكترونيكي براي تمام اتباع افغانستان توزيع کند.
اين در حالي است كه چندي پیش مقام هاي وزارت داخله نيز از روي كار آمدن پاسپورت هاي الكترونيكي خبر داده بودند، اما تاكنون اقدام جدي در اين مورد صورت نگرفته است.
----------------------------------------------
کلی ذوق زده شدم باورم نمیشه یعنی دمشون گرم.

این وزیر مخابرات افغانستان آدم کار درستیه برنده جایزه بین المللی انجمن جهانی موبایل یا GSM هم شده.

بقیه وزارت هاش هم همچین آدم هایی داشت خیلی خوب میشد.








❤ تا ابد بارسا ❤
۲۳ فروردین ۱۳۹۱
پاسخ به: روزنامه
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
پروفسور شاپور رواسانی: نژادی به نام آریایی نداریم




سایت خبری الف- شاپور رواساني از سال ۱۹۷۴ تا سال ۱۹۹۸ با سمت استاد كرسي اقتصاد اجتماعي كشورهاي در حال رشد در دانشگاه الدنبورگ آلمان به تحقيق و تدريس اشتغال داشت؛ در سال ۱۳۷۷(۱۹۹۸م.) پس از بازنشستگي با حفظ عضويت در هيئت علمي دانشگاه الدنبورگ آلمان به منظور اقامت دائم به ايران بازگشت.
پروفسور شاپور رواسانی از روشنفكرانی است كه تلاش زیادی را برای تبیین جامعه شرقی به عنوان یك مفهوم فرهنگی به خرج داده كه حاصل آن انتشار مقالات و كتب متعددی در این زمینه بوده است. وی در جدیدترین اثر خود مساله اتحادیه مردم شرق را به صورت مشروح توضیح داده است. در گفتگویی كه با وی داشتیم و حاصل آن در ذیل خواهد آمد، درباره مقولات مختلفی از جمله ابطال نظریات نژادی، شاخصه های تمدن شرقی، نقش استعمار در ایجاد مرزبندی های سیاسی و ایجاد اختلافات قومی، قبیله ای و نژادی به بحث نشستیم.


كتاب اتحادیه مردم شرق واكنش های متعددی به همراه داشت. چند سال پیش هم شما كتاب جامعه بزرگ شرق را منتشر كردید. در این فاصله چه تحولاتی رخ داد كه شما بر آن شدید تا آنها را در كتاب جدیدتان بیان كنید؟

من بر اثر مطالعاتی كه در تاریخ مردم شرق انجام می دادم، با این حقیقت مواجه شدم كه یك فرهنگ و تمدن مشترك چند هزارساله اقوام خویشاوند شرقی را از دوران باستان تا امروز و از شمال آفریقا تا آسیای مركزی به یكدیگر مرتبط می كند. در كتابی كه ۱۶ سال پیش با عنوان جامعه بزرگ شرق منتشر شد، با توجه به آثاری كه باستان شناسان درخصوص كشورهای شرق داشتند، تلاش شد تا نشان داده شود هماهنگی ها و اشتراكات تمدنی بر چه اساسی حركت می كنند. در عرض ۱۶ سال گذشته كشفیات فراوانی در زمینه باستان شناسی انجام شده كه یكی از این كشفیات فوق العاده مهم، كشفیات منطقه جیرفت كرمان است كه می توان گفت تاریخ شرق را به میزان فراوانی تغییر می دهد. كشفیات جیرفت در خارج از كشور در محافل علمی و دانشگاهی بسیار معروف است، ولی متاسفانه در ایران به آن اندازه شهرت پیدا نكرده است.

آثاری كه آقای دكتر مجیدزاده (رئیس هیات بررسی در جیرفت) و كارهای آقای دكتر شهمیرزادی كه یكی از دیرینه شناسان معروف كشور هستند و همچنین آثاری كه در ۱۶ سال اخیر در آسیای مركزی و كشورهای شرقی منتشر شده اند، اثبات می كنند كه یك فرهنگ و تمدن چند هزارساله از دوران باستان در همه رشته های علوم، فنون، هنر، اخلاق، ادیان و حتی رسومات اجتماعی، مردم اتحادیه را به یكدیگر مرتبط می كند.

اگر شما به نقشه جغرافیا از شمال آفریقا تا آسیای مركزی نگاه كنید، ملاحظه می كنید كه تعداد زیادی كشور به اصطلاح مستقل در این منطقه وجود دارند. مرزهایی كه این كشورها را از یكدیگر جدا می كنند، مربوط به ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال اخیر می شوند و این مرزها همگی سیاسی و نظامی اند و مرز فرهنگی، هنری، دینی یا زبانی نیستند. همگی این مرزها مصنوعی هستند و استعمار سرمایه داری آنها را ایجاد كرده است و بعد هم یك هویت كاذب سیاسی در این كشورها به وجود آمده كه ربطی هم به تاریخ، فرهنگ، زبان و دین این مناطق ندارد. بر این اساس یك ناسیونالیسم نژادی تبلیغ شده است. این مرزهای كاذب را كاملابه طور مدلل می توان نشان داد كه كدامین افراد یا شركت ها و یا دولت های خارجی و به چه دلایلی رسم كرده اند تا ما را از یكدیگر جدا كنند.

پس از به وجود آمدن این مرزها، مستشرقانی كه آمدند و در مورد شرق كار كردند، این مرزها را به دوران باستان منتقل كردند (كه البته كار فوق العاده غلطی بود، چون این مرزها در دوران باستان وجود نداشت) و بر آن اساس تلاش كردند برای هر كدام از این كشورها تاریخی بنگارند؛ مثلابنویسند ۳۰۰۰ سال پاكستان، ۵۰۰۰ سال اردن. ما می دانیم پاكستان پس از جنگ دوم جهانی تشكیل شد و تا جنگ اول جهانی هم سوریه و اردنی وجود نداشت و همگی جزو حكومت عثمانی بودند.

استعمار پس از ایجاد یك ناسیونالیسم نژادی غلط، فرضیه های نژادی را مطرح كرد. مثلا می گویند نژاد آریا، نژاد سامی و نژاد ترك. اولا ما می دانیم كه از نظر زیست شناسی تنها یك نژاد انسانی وجود دارد. از آن گذشته هیچ كتیبه ای را نمی یابید كه در آن از قوم سامی نامی برده شده باشد. این لفظ از زبان شناسی وارد جامعه شناسی شد و اختراعی است كه بعدا معلوم شد اصلامبنای غلطی دارد. ولی متاسفانه وارد جامعه شناسی و تاریخ نگاری شد و امروزه عده زیادی از اقوام سامی صحبت می كنند یا لفظ آریا كه به كار برده شده، اصلا به نژاد مربوط نمی شود. اگر شما به نوشته های هرودوت مراجعه كنید، وقتی راجع به لشكركشی خشایارشاه صحبت می كند، از تعدادی از اقوام نام می برد كه یكی از آنها نیز آریاست. بعد این را آورده اند و به عنوان یك نژاد مطرح كرده اند، در حالی كه ما اصلانژادی با نام آریا نداریم. من در كتاب اخیر خودم از اتحادیه مردم شرق صحبت كرده ام، یعنی روی سخنم با مردم شرق است.

زیرا در ۱۵۰ سال اخیر در این كشورهای شرقی، دولت هایی بر سر كار آمدند و طبقاتی حاكم شدند كه با امپریالیسم همكاری می كنند و خودشان موجب تشدید برخوردها هستند. اگر ما بتوانیم احساس تعلق به فرهنگ شرق را در این منطقه وسیع بیدار كنیم، دیگر جنبش های نژادی ناسیونالیستی به جایی نخواهد رسید، جنگ های داخلی وجود نخواهد داشت و دیگر لازم نیست مردم شرق برای كشتن یكدیگر از كشورهای خارجی اسلحه بخرند.

شما در این كتاب سعی كرده اید نظریه های نژادی را ابطال كنید و این موضوع اولی است كه این كتاب دنبال می كند. مطلب بعدی این است كه شما شرق را به عنوان یك مفهوم فرهنگی در كتاب خود مدنظر قرار داده اید و كوشیده اید با معرفی این مفاهیم فرهنگی زمینه های كنار گذاشتن اختلافات در میان اقوام شرقی را فراهم كنید. همان طور كه اشاره كردید، مفاهیم و نظریه های نژادی در ۱۵۰ سال اخیر در راستای اهداف سرمایه داری مطرح شده است. پرسش من این است كه نقش و تاثیر منابع ترجمه ای در جهت القای مفاهیم نژادی تا چه اندازه موثر بوده است؟

درخصوص رد فرضیه های نادرست نژادی كتابی با عنوان نادرستی فرضیه های نژادی از نشریه اطلاعات منتشر شده است كه محصول نزدیك به ۴ سال تحقیقات من بود. در آن كتاب با امكاناتی كه از نظر علمی در دانشگاه آلمان داشتم، تلاش كردم بررسی كنم كه اولین بار این الفاظ را چه كسی، كی و كجا و به چه منظوری به كار برده است. بنابراین منابعی كه در آن كتاب استفاده كردم، منابع دست اولی هستند. وقتی به این منابع دسترسی پیدا كردم، متوجه شدم تصوراتی كه عنوان می شوند مطلقا جنبه علمی ندارند و كاملا نادرست اند. به همین دلیل هم آن كتاب تهیه شد. متاسفانه فرهنگ ما در حال حاضر بشدت یك فرهنگ ترجمه ای است و ما به جای آن كه به خودمان زحمت بدهیم و تاریخ مبارزات اجتماعی ایران و شرق را كه تركیبی از یكدیگر هستند بشناسیم، كوشش می كنیم اطلاعات را از طریق ترجمه كتاب های خارجی به دست بیاوریم و به منابع رجوع نمی كنیم.

باستان شناسی در ایران كه الان به طور عمده منتشر می شود یك باستان شناسی سیاسی است؛ زیرا عده ای حفار كه نام خود را باستان شناس گذاشته اند آمده اند و همان فرضیه های نژادی را به اشكال مختلف به عنوان كشفیات باستان شناسی در تالیفات خود منعكس می كنند و ما آنها را ترجمه می كنیم و تحویل روشنفكران ایران می دهیم. متاسفانه این كاری است كه در ۱۵۰ سال اخیر در ایران انجام شده و با كمال تاسف هنوز هم ادامه دارد. ما خودمان را با تاریخ اجتماعی ایران به آن شكل كه واقعیت دارد مشغول نكرده ایم، بلكه ترجمه می كنیم و ترجمه ها هم به طور عمده نادرست و آلوده به اغراض سیاسی است كه یكی از آن اغراض مهم، تبلیغ فرضیه های نژادی است. مثلادر مورد كتیبه بیستون، ترجمه فارسی ای كه در ایران پخش شد به نقل از داریوش آمده: «من از نژاد آریا هستم.»

من با چند نفر از همكاران در اروپا كه به خط میخی آشنایی دارند مكاتبه كردم و از آنها پرسیدم كه به نظر شما معنی این كلمه چیست؟ آنها به من پاسخ دادند كه این كلمه حداكثر به معنی طایفه و خاندان است و به هیچ وجه معنی نژاد از آن استنباط نمی شود. حال شما ملاحظه كنید این دو چقدر با یكدیگر متفاوتند كه سلطانی بگوید من از فلان طایفه ام یا بگوید من از فلان نژادم. ملاحظه می كنید كه ترجمه های ما تا چه حد در جهت اغراض سیاسی به غلط دست برده شده اند..

شما در كتاب های مختلف تان بیان كرده اید كه فرهنگ غرب بر اصل تفاخر نژادی تاكید دارد و شما به دنبال رد فرضیه های نژادی هستید. آیا مباحثی كه شما در كتاب اتحادیه مردم شرق مطرح می كنید به نوعی همان تفاخر نژادی را دامن نمی زند؟

خیر. بحث من به هیچ وجه تفاخر نیست، زیرا وقتی مساله تفاخر مطرح می شود به هیچ وجه نمی توان با منطق و استدلال سر و كار داشت. من اصلانمی خواهم بگویم كه در گذشته بجز فرهنگ شرق، چیز دیگری وجود نداشت؛ بلكه حقیقت این است كه فرهنگ شرق به صورت یك تركیب است و در این تركیب بیشتر اقوام و ملل به اشكال مختلف شركت كرده اند و خود فرهنگ شرق نیز بخشی از فرهنگ جهانی است و در این قضیه هیچ تردیدی نیست.فرهنگهایی هم که در داخل فرهنگ شرق قرار میگیرند همچون ایرانی، ترک و عرب جزیی از فرهنگ شرق محسوب میشوند. صحبت من فقط این است كه بیاییم و فرهنگ جهان را بر حسب واقعیت ها بشناسیم و به كسی اجازه تفاخر بی مورد ندهیم و خودمان هم دچار این بیماری نشویم.

ما می توانیم از یك فرهنگ جهانی صحبت كنیم و در این فرهنگ جهانی به موقعیت فرهنگ شرق بپردازیم؛ ولی پاره ای از نكات را نمی توان فراموش كرد، مثلاشما در قاره اروپا كتیبه یا سنگ نوشته های قدیمی تر از ۸۰۰ سال نمی یابید، اما در شرق عمر این كتیبه ها به ۸۰۰۰ سال می رسد. زمانی كه در شرق و در مناطقی مانند ایران، هند و بین النهرین، فرهنگ در حال اعتلابود، اروپا باتلاق محسوب می شد و چیزی نداشت، متاسفانه بر اثر تفكر اروپای مركزی این قسمت انكار می شود. من می خواهم بگویم كه نباید بخشی از تاریخ جهان را منكر شد.

اغلب مستشرقین می آیند و برای اقوام مختلف ، خاستگاه تعیین می كنند و می گویند مثلافلان قوم از فلان جا آمد، اما این حرف غلط است زیرا هر نقطه ای از جهان را كه به عنوان خاستگاه بشر یا قومی خاص معرفی بكنیم این پرسش مطرح می شود كه آیا خلقت در آن نقطه صورت گرفته است كه مسلما كسی نمی تواند با دلیل، چنین مساله ای را اثبات كند. بنابراین مساله خاستگاه اولیه تبلیغی است كه در راستای اغراض سیاسی انجام می شود. بنابراین من معتقدم طرح این گونه مباحث، مقدمه ای است برای شناخت فرهنگ بشری تا در آن چارچوب فرهنگ جهان را به همان گونه ای كه هست نشان دهیم. به عنوان مثال دیگر از تقلب هایی كه در تاریخ انجام شده می توان به مساله اختراع خط اشاره كرد خط را نمی توان اختراع كرد، زیرا خط دنباله نقاشی های روی دیوار كوهستان هاست و این مساله كه می گویند خط در فلان جا اختراع شده ،جعلی است. یا مثلاناحیه ای به نام زومر (سومر) كه در تاریخ از آن یاد می شود وجود نداشته است، اما از آن به عنوان مركز تمدن اختراع خط یاد می شود.

این نقطه ساخته و پرداخته جعلی مستشرقین غربی است و ما متاسفانه چون ترجمه می كنیم و منابع ترجمه ای را مورد مطالعه قرار می دهیم از هر كس سوال كنیم راجع به سومر صحبت می كند.

ما امروز وظیفه داریم دروغ هایی را كه به عنوان باستان شناسی تحویل جامعه می شود، تصفیه كنیم و باید نقش تمام اقوام جهان از جمله اقوام شرقی را در تكوین فرهنگ جهان نشان دهیم و اثبات كنیم كه در اینجا صحبت از تركیب هاست نه از برتری ها. بنابراین عقده حقارتی كه حدود صدها سال است به ما تحمیل شده یك ملعبه سیاسی است.

ملاحظه كنید كشورهای استعمارگر با مباحثی كه مطرح می كنند چگونه جریان های پان را به راه انداخته اند و برای ترویج آن تلاش می كنند. نتیجه این پان ها چیزی جز جنگ ها و خونریزی ها میان اقوام خویشاوند نیست. ما اگر مرزهای فعلی را از نظر دور كنیم و آنها را به دوران باستان منتقل نكنیم با جامعه ای در دوران باستان برخورد می كنیم كه همه با یكدیگر مراوده داشتند و این مساله در دوران اسلام تشدید شد.

در حال حاضر این كشورها را مرزهای سیاسی و نظامی از یكدیگر جدا می كند و شما به هر كجا بخواهید بروید باید ویزا بگیرید. اگر ما به اسامی شهر ها در كشورهای مختلف نگاه كنیم می توانیم به نوعی ارتباط برسیم. به عنوان مثال بغ یك كلمه فارسی و به معنای خداست و بغداد به معنی جایی است كه خدا آن را بنا كرده و یك كلمه فارسی است و شهری است كه پایتخت ساسانیان بود، اما بعدها آمدند و دور آن مرز كشیدند و كشور عراق را ایجاد كردند. این مرزهای مصنوعی به نظر من ساخته و پرداخته امپریالیسم و همچنین طبقات حاكم فاسد داخلی است.

نام كتاب شما (اتحادیه مردم شرق) این ذهنیت را در مخاطب ایجاد می كند كه مردم غرب از عناصر تمدنی برخوردارند كه با عناصر تمدنی مردم شرق تفاوت دارد. چرا شما نام كتابتان را اتحادیه انسانی نگذاشته اید؟

اگر نظریه پردازان غربی حاضر باشند به جای تبلیغ ناسیونالیسم غربی از اتحادیه انسانی صحبت كنند من هم حاضرم این كار را بكنم؛ ولی می بینیم كه این طور نیست و هنوز مفسران غربی تلاش می كنند برای خود حساب جداگانه ای باز كنند. من حاضرم جهانی فكر كنم، اما به یك شرط. این كه مرزها برداشته شود و ویزا گرفتن در كل دنیا لغو شود. به نظر من صحبت از اتحادیه انسانی در صورتی ممكن است كه همان طور كه یك كارگر فرانسوی براحتی می تواند در یك كشور آفریقایی كار كند یك كارگر آفریقایی نیز به همان راحتی بتواند در پاریس كار كند. اما چرا در حال حاضر یك كارگر اروپایی یا آمریكایی برای خودش این حق را قائل است كه در تمام دنیا كار كند، اما وقتی یك كارگر آفریقایی برای كار كردن قصد دارد به اروپا برود او را لب مرز به درون آب می اندازند و غرق می كنند. صحبت من این است كه به حق حیات بشر و به تاریخ جهان برگردیم و آن را آنچنان كه هست مطرح كنیم.

فرهنگ شرق از چه شاخصه هایی برخوردار است كه مردم این سرزمین بتوانند با استناد به آن شاخصه ها، اتحادیه تشكیل دهند؟


اگر در فرهنگ شرق به دوران باستان برگردیم با دو شرق سر و كار داریم. یكی شرقی كه حكمرانان و سلاطین كشورهای باستانی در هر دوره ای طرفدار آن بودند و تلاش می كردند برای حفظ منافع طبقاتی خود با لشكركشی و خونریزی و فتوحات، آن را تقویت كنند.

اما یك فرهنگ شرق دیگر نیز از همان دوران باستان قابل مشاهده است كه از ابتدا با ظلم و ستم مخالف بود و طرفدار آزادی و برادری و برابری بود. یكی از برجستگی های این تفكر را مزدك در دوره ساسانیان مطرح می كرد یا مثلادر نوشته های ابن خلدون می توانیم نمونه های این فرهنگ شرقی را ملاحظه كنیم. من در تلاشم این بخش از فرهنگ شرق را دوباره به منصه آگاه اتحادیه مردم شرق بیاورم. اما این كار بسیار مشكلی است، زیرا ما هنوز هم در كشور خودمان تاریخ مبارزات اجتماعی را نمی دانیم، در حالی كه تاریخ سلاطین و جنگ ها را بخوبی می شناسیم. شما اگر كتاب های تاریخ را ورق بزنید، پر از جنگ ها و فتوحات است، در حالی كه دوران صلح و مراودات بسیار طولانی تر از دوران جنگ ها بوده است. همین مسائل باعث ایجاد نوعی خصومت در میان نسل های جدید است و این خصومتی است كه از دوران باستان به امروز سرایت می كند.

ما باید این سوال را مطرح كنیم كه اگر پدر و پدربزرگ های ما به هر دلیلی با یكدیگر نزاع داشته اند، آیا نوه های ما نیز باید با یكدیگر نزاع كنند و آیا خصومت قرون را باید به آیندگان منتقل كرد؟ بسیاری از سربازانی كه در جنگ ها شركت می كنند، نمی دانند برای چه می جنگند و فقط قربانی تبلیغات می شوند. طبقات حاكم فاسد در جهت اهداف خود آنچنان افكار جامعه را خراب می كنند كه آنها حاضر می شوند بدون آگاهی كامل به دیگری حمله كنند. مثلایك دهقان پابرهنه بدبخت عراقی كه در جریان جنگ تحمیلی به ایران حمله می كرد تنها تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته بود یا به زور مجبور به این كار شده بود و اصلانمی دانست مشكل ایران و عراق چیست. حال آیا ما این مساله را باید ادامه دهیم؟

این تزویر و فریبكاری امپریالیسم است كه تلاش می كند این خصومت ها ادامه یابد و این در حالی است كه الان در اروپا همه كشورها یكپارچه شده اند و خصومت های گذشته را كه چندان دور هم نیست فراموش كرده اند. الان در كتاب های آلمانی كلمه ای از ژرمنیسم نمی یابید و ۴۰ سال است آنها ناسیونالیسم را از كتاب هایشان حذف كرده اند. آنها الان بر این باورند كه ابتدا همگی اروپایی اند و بعد به كشور خود تعلق دارند.

ما اگر بتوانیم اتحادیه مردم شرق را محقق كنیم، خواهیم توانست امپریالیسم را خلع سلاح كنیم و طرح های آمریكا برای خاورمیانه را نابود خواهیم كرد. همچنین اگر احساس تعلق به یك اتحادیه بزرگ را زنده كنیم، می توانیم یك واحد اقتصادی بزرگ تشكیل دهیم و به تعاملات اقتصادی خودمان رونق دهیم. كوشش من بیدار كردن این بخش از فرهنگ شرق است. البته كتاب اتحادیه مردم شرق به عنوان آغاز راه است و من در زمینه مسائل مطرح شده در این كتاب حاضرم با هر مستشرقی كه تمایل داشته باشد به مناظره بنشینم.

اگر اتحادیه مردم شرق را یك واقعیت محقق شده در نظر بگیریم، هویت ملی چه جایگاهی پیدا می كند؟


برای پاسخ به این سوال باید دید كه از كلمه ملی چه برداشتی می كنیم. یك وقت كلمه ملی را به فرضیه های نژادی محدود می كنیم كه در این صورت قابل دفاع نیست، اما یك وقت كلمه ملی را به فرهنگی كه در منطقه ای بین گروهی از انسان ها جریان داشته تلقی می كنیم. تنوع فرهنگی و كوشش در راستای نشان دادن اشتراكات فرهنگ ها نعمتی است و حتی وجود تفاوت های فرهنگی نیز به شرطی كه به منازعات و تفاخرهای غلط منجر نشود یكی از جلوه های زیبا و سازنده فرهنگ بشری است. بنابراین هر گروه انسانی در هر واحد جغرافیایی كه زندگی می كند، می تواند از اختصاصاتی كه در یك حركت تاریخی به دست آورده است در رابطه با دیگران با تفاهم كامل استفاده كند. همان طور كه در یك خانواده وجود اختلاف جسمی و رفتاری بین پدر، مادر و اولاد و به خاطر احساس تعلق به یك خانواده موجب ایجاد لطف و محبت می شود، اگر ما هم جامعه جهانی را یك خانواده تلقی كنیم، با وجود اختلاف ها و تفاوت ها براساس یك اشتراك انسانی می توانند با تفاهم كامل در كنار یكدیگر زندگی كنیم.

تقلب در بیان تاریخ

من در كتاب اتحادیه مردم شرق با استفاده از آمار و مدارك و مستندات نشان داده ام كه این منطقه واقعا از نظر فرهنگی یك واحد بزرگ است. من ابتدا قصد تهیه این كتاب را نداشتم و می خواستم كتابی در زمینه وقایع دوران هخامنشی بنویسم. در آن زمان من در آلمان در دانشگاه محل تدریسم، صاحب كرسی بودم و برای اساتید صاحب كرسی این امكان فراهم بود كه هر كتابی را می خواهند سفارش بدهند و دانشگاه آن كتاب را از هر جای ممكن تهیه و در اختیار آن استاد قرار می دهد. بنابراین از طرف دانشگاه مكاتبه كردیم و فهرست كتاب های مربوط به شرق كه بالغ بر چندین هزار جلد كتاب می شد، برای من آمد. بعد شروع به مطالعه سیستماتیك این كتاب ها كردیم. همان طور كه گفتم، قصد داشتم راجع به هخامنشیان مطلب جمع آوری كنم، اما با تناقضات فراوان در كتاب های مختلف روبه رو شدم.

مثلا مشاهده كردم از شخصی در یك كتاب به عنوان سلطان منطقه ای نام برده شده است و از همان شخص در كتابی دیگر به عنوان سلطان منطقه ای دیگر و در زمانی دیگر یاد شده است، اما چون برای افراد عادی كمتر این امكان وجود دارد كه همه این كتاب ها را در كنار یكدیگر داشته باشند و جدا جدا آنها را مطالعه می كنند به این تناقضات پی نمی برند. من بعد از یك سال و نیم كه این كتاب ها را بالاو پایین كردم، تقلب های فراوان مشاهده كردم و متوجه شدم هر كسی به خواست خودش هر طور كه خواسته تاریخ را نوشته است. بنابراین من بعد از مطالعه و تطبیق فراوان دریافتم كه با یك فرهنگ واحد سر و كار داریم و منابعی كه در كتاب اتحادیه مردم شرق نام برده ام، تنها بخش كوچكی از منابعی هستند كه مورد مطالعه من قرار گرفتند.






نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۸ خرداد ۱۳۹۱
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۴
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۷
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۹ پاسخ
۸,۳۹۷,۱۹۲ بازدید
۳ روز قبل
Salehm
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۳۷,۳۰۲ بازدید
۴ روز قبل
javibarca
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۴ پاسخ
۵۴۷,۷۰۶ بازدید
۸ روز قبل
یا لثارات الحسن
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۱ پاسخ
۱۱,۶۵۷,۲۵۴ بازدید
۸ روز قبل
یا لثارات الحسن
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۷,۹۸۳ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۰۶,۹۲۰ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۴۱,۰۵۱ بازدید
۶ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۶,۲۱۸ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۹۹ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۵۹۴ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۲۱۵ کاربر آنلاین است. (۱۲۵ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!