پاسخ به: عصر ظهور | |||
---|---|---|---|
نویسنده: کاف. میم سهشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۰ (۱:۴۴) | |||
ادامه.. علم هست، هدایت هست، شفاعت هست،حمایت هست،انس و رفاقت هست،هم غنا و هم قناعت هست،-یعنی به شما هم غنا و هم قناعت می بخشند- ، آری نزد او تمام این گنج ها و هزاران هزار نعمت دیگر وجود دارد. پس به او متوسل شویم و دامن های خود را از عطای او پر کنیم. امام زمان(علیه السلام) گنج پر نعمتی است که خداوند آن را در بین ما نهاده است. به ما توصیه شده که برای اصلاح تمام امور زندگیمان به ایشان مراجعه کنیم و ازآن حضرت یاری بجوئیم. این معنای تمسک به امام است.اگر ما خالصانه از او استمداد کنیم یقینا او یاریمان خواهد کرد. او خلیفه خدا در زمین است. او دست بخشنده خداوند در میان ماست. او عصاره بهشت است که خدا در همین دنیا برای ما قرار داده است. اما آیا دستیابی به این گنج بدون رنج امکان پذیر است؟وآیا بهرمند شدن از این بهشت بی هیچ دغدغه میسر است؟نه چنین نیست. خداوند بهشت آخرت را رایگان به کسی نمی دهد و به همین ترتیب گنج پر نعمتی چون امام مهدی(عليه السلام) را نیز ارزان در اختیار کسی نمی گذارد، بلکه برای برخورداری از محضر پر فایده او انسان ها را می آزمایند. استفاده از امام –که جان های ما فدایش باد – درجات و سطوح متفاوت دارد، و خداوند در هر مرحله و در هر درجه به تناسب ما را می آزماید. اگر چنین بود که هر کسی به خانه پیامبران و جانشینان ایشان مراجعه می کرد، بلافاصله هر چه می خواست (اعم از حوائج مادی و معنوی)دریافت می نمود آیا دیگر یک کافر باقی می ماند؟ از آنجا که خداوند اراده کرده تا سرانجام مومنین راستین از مدعی دروغین تفکیک گردد، دنیا را از آزمون های گوناگون لبریز ساخته و در بوته پرحرارت این آزمایش ها، عیار ایمان مومنان را به محک صبر و چگونگی رویارویی با حوادث روزگار می سنجد. راستی که عجب تقدیر شگفت و خیره کننده ای؛ خدا از یک سو با قرار دادن گنجی چون امام (علیه السلام) در میان ما، راه ما را به سوی بهره مندی از این گنج پر نعمت باز کرده است، و از سوی دیگر با قرار دادن سنگ ها و رنج هایی در این راه، دست نا اهلان را از رسیدن به این گنج بی نظیر کوتاه می کند و صبوری مشتاقان واقعی را می آزماید. آری همان گونه که گنج هست و حقیقت دارد، رنج هم در راه رسیدن به گنج وجود دارد. عقیده به حضور امام غایب بر روی زمین و اعتقاد به این که امامت او در همین عصر نیز برقرار است ، از بزرگترین نمو نه های ایمان به غیب است. چنانچه عقیده به حتمی بودن بهشت و دوزخ بدون اینکه آنها را دیده و لمس کرده باشیم از نمونه های چنین ایمانی است. اگر پیامبر راستگو فرموده که بهشت و دوزخ حق است و ما آن را می پذیریم و به آن ایمان می آوریم، همیم طور است وقتی پیامبر خدا به ما خبر می دهد که همواره تا روز قیامت در میان مردم یکی از افراد خانواده من به عنوان پناه برای آنها حضور خواهد داشت و امت من می توانند به او توسل جویند و از او بهرمند شوند ولو آنکه در غیبت باشد. ایمان ما به غیب در اینجا به معنی این است که گفتار پیامبر را تصدیق کنیم و به آن در دل و عمل پای بند شویم. ولوآنکه آن امام را در ظاهر ندیده باشیم و به مفید بودن توسل به او معتقد بمانیم ولو آنکه برای مدتی اثر و فایده این توسل را به چشم نبینیم. پ ن بیایید او را یاری کنیم،ص 28-31. ادامه دارد... |
تالار گفتمان
آخرین عناوین
آخرین ارسالها
قوانین و مقررات
عاشقان آبی و اناری
مباحث آزاد
لیگ فانتزی
مسابقات سایت
آبی و اناری
گردانندگان سایت
حمایت مالی از سایت
تاریخچه باشگاه
افتخارات باشگاه
زندگینامه بازیکنان
مربیان باشگاه
اسطورههای باشگاه
مقالات سایت
پیوستن به جمع نویسندگان آبی و اناری
مقالات اختصاصی
مقالات آماری تحلیلی
مقالات آنالیز فنی
گالری عکس
پیوستن به جمع همکاران گالری
عکسهای قهرمانی
عکسهای بازیهای بارسا
عکسهای بازیکنان
عکسهای فصل 2016/17
نقشه سایت
سوال یا ابهام خود را مطرح نمایید!
راهنمای عضویت در سایت
مشکل در ورود به سایت
سوالات متداول