پاسخ به: عصر ظهور | |||
---|---|---|---|
نویسنده: کاف. میم سهشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ (۱۶:۰۹) | |||
ادامه مطلب.. 3-امام فرونهاده یکی دیگر از معانی غریب،«فرونهاده» یا«واگذاشته» است. فرونهاده به کسی گفته می شود که مهجور، متروک و معطل باقی مانده باشد.«مهجور» کسی است که او را کنار گذاشته باشند.متروک یعنی ترک شده، و معطل هم به معنی تعطیل شده است. شاید شما نیز دیده اید اشخاصی را که در ذهن خویش از وجود مقدس امام زمان(علیه السلام) اروحنا فداه جز شخصیتی شمشیر به دست که جوی خون به راه می اندازد، گردن ها را می زند و از کشته ها پشته می سازد، ذهنیت و تصویر دیگری ندارند! تأسف بارتر آن که این طرز تلقی و ذهنیت کاملاً اشتباه خود را به دیگران نیز منتقل می سازند و سیمای مهربان و عدالت گستر آن حضرت را در اذهان و انکار عمومی مخدوش می نمایند و آحاد جامعه را از ظهور آن مهرگستر می ترسانند و از دعا برای ظهور ایشان(که تنها و تنها راه نجات است)منصرف می دارند!...حتی برخی از دین باوران، از روی مزاح یا عدم توجه به پی آمدهای منفی کلام خویش، از جای شمشیر امام زمان(علیه السلام) بر روی گردن خود یا دیگران سخن می گویند. در یک برنامه رادیویی راجع به حضرت ولی عصر ارواحنافداه گفته شد که در یکی از مدارس تهران، راجع به مسأله ی ظهور، نظرسنجی به عمل آمده است. هفتاد درصد دانش آموزان اظهار داشته اند که دوست ندارند امام زمان(علیه السلام) بیاید. آنها در پاسخ به این سوال که : چرا به آمدن امام عصر(علیه السلام) تمایل ندارید؟گفته اند:به خاطر این که اگر امام زمان(علیه السلام) بیاید، ما را گردن خواهد زد! حقیقت آن است که وجود مقدس حجة بن الحسن ارواحنا فداه-که خاتم الاوصیاست-هم چون نیایش خاتم الانبیاء صلی ا... علیه و آله و سلم رحمةللعالمین است و از القاب شریف او کاشف البلوی، رحمة الله الواسعة و کهف الحصین و...است. در این دوران، خداوند متعال امام زمان(علیه السلام) ارواحنا فداه را ملجأ و پناه و دادرس بیچارگان و درماندگان قرار داده است.آن پیشوای نجات بخش، به استناد متون روایات، از همه ی مردم مهربان تر و خوش خوی تر است. او در زمان ظهور خویش، مشفقانه مردم را به اطاعت از دین حق فرا می خواند؛ دانش ژرف کتاب آسمانی قرآن را تعلیم می دهد؛ به روشنگری و ارشاد و موعظه در همه ی زمینه ها می پردازد، اتمام حجت می کند؛ به نحوی که اگر کسی کم ترین آمادگی را برای پذیرش حق داشته باشد، به راه حق هدایت می شود و در همین راستا بسیاری از اهل کتاب دسته دسته به آن حضرت ایمان می آورند. صد البته، برای آن که مظلومان و ستم دیدگان تاریخ بتوانند نفس راحتی بکشند،آن دسته از ظالمان که به هیچ صراطی مستقیم نیستند و نصیحت و پند واندرز در اصلاح آن ها موثر نیست،باید از سر راه برداشته شوند؛ولی تمام واقعیت این نیست.روایاتی در این زمینه وجود داردكه مويد همين مطلب است. پیامبر اسلام صلی ا...علیه و آله وسلم فرموده اند: "همه ی امت به سوی او پناه می آورند؛هم چون زنبوران عسل که به ملکه ی خویش پناه می برند. او عدالت را-آن چنان که باید-در پهنه ی جهان می گسترد تا جایی که صفا و صمیمیت صدر اسلام به آن ها بر می گردد. او خفته ای را بی جهت بیدار نمی کند و خونی را به ناحق نمی ریزد. " "هیچ کس فقیر نمی ماند.مردم برای صدقه دادن، به دنبال نیازمند می گردند و پیدا نمی کنند. به هر که مال را عرضه کنند، می گوید من بی نیازم ." "سپس آن قدر ثروت به آ ن ها عطا می کند که در دنیا سابقه نداشته و هیچ کس پیش از او چنین ثروتی نبخشیده باشد... " تذکر این نکته خالی از لطف نیست که مطابق روایات،بیش تر خون ریزی ها پیش از ظهور واقع می شود که آن هم ظاهراً ناشی از برخوردها و جنگ و رقابت میان قدرت های بزرگ جهان خواهد بود؛ چنان که حضرت رضا (علیه السلام) فرموده اند: پیش از قیام قائم عجل ا...تعالی فرجه الشریف، کشتاری است که لحظه ای قطع نمی شود . البته ما درصدد انکار قیام آن حضرت با شمشیر نیستیم ؛چه روایات متعدد براین امر تأکید کرده اند؛ اما یقیناً ذوالفقار امام عصر(علیه السلام) ارواحنا فداه و قوه ی قهریه آن جناب مختص کسانی است که در طول تاریخ پای بر حلقوم عدالت فشرده اند؛ خون مظلومان و بی پناهان را به شیشه کرده اند؛ به روی اولیای الهی تیغ کفر و عناد کشیده اند و جز زبان شمشیر منطق دیگری نمی شناسند.دلیلی ندارد مردم عادی کوچه و بازار-که برای گذران زندگی روزمره و تأمین معاش به فعالیت و زحمت مشغول اند و اگر خطایی از آنان سر زده است، غالباً از سر غفلت و ناآگاهی و فریب خوردگی بوده است و ابداً قصد گردن کشی در مقابل خداوند و اولیای او را نداشته اند-از ظهور امام در وحشت و هراس باشند. نتیجه آن که نباید با ایراد اتهام به وجود مقدس حضرت مهدی (علیه السلام) و ارئه ی تصویری غیر واقعی و خشن از آن حضرت در اذهان عمومی، دوستان آن حضرت و عدالت خواهان جهان را از ظهور ترسانید. شیاطین انس، بشریت را از قرار گرفتن در معرض تربیت مستقیم پدر معنوی خویشتن(حضرت مهدی (علیه السلام)) محروم کرده اند و بعد برای این که خیال بازگشت به سوی پدر حتی در ذهنش خطور نکند، او را از برق شمشیر ترسانده اند .با توجه به اين مباحث بعد ديگري از غربت آن حضرت يعني مهجور بودن ايشان مطرح گرديد. ________________________________________________ پ ن:منتخب الاثر،478. مسند احمد2:53. غیبت نعمانی،342. بحار182:52به نقل از قرب الاسناد |
تالار گفتمان
آخرین عناوین
آخرین ارسالها
قوانین و مقررات
عاشقان آبی و اناری
مباحث آزاد
لیگ فانتزی
مسابقات سایت
آبی و اناری
گردانندگان سایت
حمایت مالی از سایت
تاریخچه باشگاه
افتخارات باشگاه
زندگینامه بازیکنان
مربیان باشگاه
اسطورههای باشگاه
مقالات سایت
پیوستن به جمع نویسندگان آبی و اناری
مقالات اختصاصی
مقالات آماری تحلیلی
مقالات آنالیز فنی
گالری عکس
پیوستن به جمع همکاران گالری
عکسهای قهرمانی
عکسهای بازیهای بارسا
عکسهای بازیکنان
عکسهای فصل 2016/17
نقشه سایت
سوال یا ابهام خود را مطرح نمایید!
راهنمای عضویت در سایت
مشکل در ورود به سایت
سوالات متداول