پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
نویسنده: سجاد پنجشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ (۱۱:۴۶) | |||
نقل قول گمنام نوشته:ببین سجاد جون همون طور که تو کتاب نوشته قضا یعنی "به انجام رساندن، پایان دادن، حکم کردن، حتمیت بخشیدن" یعنی یه حکم کلیه که توشم نمیشه تغییری داد، مثل ریختن دیوار کج. ولی قدر از تقدیر میاد یعنی اندازه. قدر همون چیزیه که به انسان اختیار میده. اگر همه چیزو میخواستیم بزاریم رو حساب قضا دیگه اختیاری برای انسان نمیموند. اینم این جمله کتابه که دیگه باید اینو بفهمی دیگه. موجودات جهان، از آن جهت که خداوند متعال حدود، اندازه، ویژگی، موقعیت مکانی و زمانی آن ها را تعیین میکند، مقدر به تقدیر الهی هستند؛ و از آن جهت که با حکم و فرمان و اراده الهی حتمیت می یابند و ایجاد میشوند، انجام یافته به قضای الهی هستند. طبق برداشت من قدر همون ویژگی های شیئه که باعث قضا میشه و انسان با توجه به قدر سرنوشت خودشو رقم میزنه. مثلا تو همون مثالی که نوشتی. قضای دیوار کج ریختن بود که با قدرش یعنی کجی تناسب داره. ولی اگر قدر و تقدیرش مستقیم و محکم بودن باشه قضاش هم تغییر پیدا میکنه و میشه پایداری و استقامت. گرفتی؟؟؟ خب الان این درست! ولی وقتی ما هم مقدر به تقدیر الهی هستیم، هم انجام یافته به قضای الهی، دیگه نقش ما اینجا چیه؟ همه چی که دست خداست.. یعنی خدا هم اندازه رو تعیین کرده ، هم پایان کار دست خداست. اختیار چی میشه پس؟ |
تالار گفتمان
آخرین عناوین
آخرین ارسالها
قوانین و مقررات
عاشقان آبی و اناری
مباحث آزاد
لیگ فانتزی
مسابقات سایت
آبی و اناری
گردانندگان سایت
حمایت مالی از سایت
تاریخچه باشگاه
افتخارات باشگاه
زندگینامه بازیکنان
مربیان باشگاه
اسطورههای باشگاه
مقالات سایت
پیوستن به جمع نویسندگان آبی و اناری
مقالات اختصاصی
مقالات آماری تحلیلی
مقالات آنالیز فنی
گالری عکس
پیوستن به جمع همکاران گالری
عکسهای قهرمانی
عکسهای بازیهای بارسا
عکسهای بازیکنان
عکسهای فصل 2016/17
نقشه سایت
سوال یا ابهام خود را مطرح نمایید!
راهنمای عضویت در سایت
مشکل در ورود به سایت
سوالات متداول